Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Gooner Gore pro britský Daily Star

Gooner Gore pro britský Daily Star

Na pozadí nového alba Depeche Mode je cítit hněv, způsobený vzestupem Brexitu a Donalda Trumpa.

 

 

Samotná kapela tvrdí, že by bylo zločinem nenahrát politikou nabité album. Trio se do Top10-tky vrátilo s albem "Spirit", které po textové stránce reaguje na globální společenské změny aktuálního roku. Poháněny Brexitem a zvolením Donalda Trumpa už synth popové legendy nedokáží produkovat jednoduché skladby jako "Enjoy The Silence".

Jak se nechal slyšet skladatel Martin Gore: "Ve světě se toho děje tolik, že zavírat předtím oči považuji za zločin. Tyto skladby jsem napsal už v roce 2015, ale již tehdy vládl ve světě chaos, který jen pokračoval a relevantní je to i dnes. Sami se jistě ptáte, kam se poděla lidskost - jednoduše mám pocit, že si k ní musíme najít cestu zpět. "

Samotná kapela přiznává, že se "vydali na nebezpečnou a riskantní cestu," ale "Spirit" získal několik nejlepších kritik za celou jejich kariéru. Chlapci z Basildonu svého času oznámili, že nové album bude provázet i světové Global Spirit turné.

Jediné britské vstoupení odehrají dne 3. června na obrovském London Stadium, jinak domovem londýnských West Ham. Pro kapelu tak jde o neutrální území, protože má ve svých řadách fanoušky Chelsea a Arsenalu.

"Gooner" Gore prozradil: "Původně jsme měli vystoupit na stadionu Arsenalu, Emirates," zasmějí se. "Nikdo s tím samozřejmě neměl problém. Později došlo z nějakého důvodu ke změně, což je nakonec i lepší, protože tento stadion je k našemu rodnému městu blíž."

Nedávno se představili jako headlineři BBC 6 Music festivalu v Glasgow, což jim dodalo potřebnou šťávu. "Všichni jsme se na koncert těšili," dodal Gore. "Glasgow nám připomněl, jaké skvělé fanoušky máme. Zpívají naše písně společné s námi a budou stát při nás navěky."

pozn. Gooner = fanoušek Arsenal F.C.

 


31. březen 2017 o 8:57 • dmf • Aktuality a novinkyDiskuze (32) •

Diskuze

Uživatel: harry74

harry74      1   31. březen 2017 o 9:42

Tak jsem si zpětně přečetl tento článek http://www.depechemode.cz/clanek/recenze-alba-spirit/ a musím říct,že to asi byla nej recenze.Hlavně výstižná věta ” toto album je kus práce”!!! Jinak stále si stojím za tím,že je to nejlepší počin od SOFAD.Minimálně na stejné úrovni jako ULTRA!
Skladby již také nepřeskakuji a to se mi od ULTRA opravdu nestalo!


Uživatel: 1988

1988      2   31. březen 2017 o 13:27

Tak postupně co mě k článků zaujalo. Tak snad to zde moc neschytám.

1- Že díky B a zvolením DT nedokážou dělat jednoduché skladby. No, aspoň to mají nakoho svést.

2-Pro mě úplnej nesmysl jak volí stadion i díky fotbalovým fanouškům. To by baníkovec Kryštof nemohl nikdy navštívit Prahu. Celkově složité vysvětlení mě přijde úplně mimo.

3- Chlapci z DM, prosím přestaň te až tak moc řešit politiku. DM jsou promě vším, ale jestli ty názory neustanou, tak budu čím dál tím více nasranější. U2 to rozbalili na plnej plyn před lety, o dost fandů přišli , ale naštěstí jich mají stále dost díky famózním koncertům a skvělé komunikaci s fanoušky v hledišti. Ale představa, že se najednou zhasne a Gahan začne číst 10 min projev, to bych blil.

Spirit dobrá deska, přeskakuji dvě písně.
Mám pouze tři desky, kde nepřeskakuji grin vůbec.


Uživatel: tomas1.

tomas1.      3   31. březen 2017 o 14:08

1988 - rád tě čtu))


Uživatel: dick

dick      4   31. březen 2017 o 14:58

ten stadion je samozřejmě nadsázka, např. Emirates nevyšel z jiných příčin
rozhodně nerozhoduje kdo komu fandí, ale to je snad jasné

a jen ať DM politiku řeší, to je v pořádku, svět se mění a mě by se naopak nelíbilo, kdyby se k tomu vůbec nevyjadřovali

to že U2 přišli kvůli politice o fanoušky je nesmysl, jestli znáš někoho v okolí tak to nic neznamená, odpadlíky má i DM, kdysi kvůli SOFAD apod.

to, že s nimi ale nesouhlasím je věc druhá, to s tím nesouvisí, nikdy bych je neopustil kvůli desce jako mnoho lidí v 93 a už vůbec ne kvůli politice


Uživatel: dick

dick      5   31. březen 2017 o 15:04

to Harry - souhlas, nej deska od Ultra


Uživatel: DMMK76

DMMK76      6   31. březen 2017 o 15:15

Samozřejmě, že to s tím stadionem je nadsázka a humor… Možná i trochu typický pro MG. Jinak v nekolika rozhovorech se DG jasne vyjadril co si mysli o “politicke” hudbe a Spirit za politicke album nepovazuje - je jim to v kazdem rozhovoru podsouvano. To ze je inspirovano politikou (a obecne udalostmi ve svete) je jasne, ale rozhodne nejde o zadnou politickou agitku. Spise nuti k zamysleni a to je v poradku. Vubec mi to nevadi. DM nikdy nebudou v zivem vystoupeni telefonicky kontaktovat politika atp. Ale tohle si tady snad vubec nemusime rikat. Prekvapuje me, jak nekteri reaguji… Album je btw. super smile


Uživatel: 1988

1988      7   31. březen 2017 o 15:27

Tomas:
Kolik máš piv grin


Uživatel: 1988

1988      8   31. březen 2017 o 15:32

Po SOFAD DM opustili jen trubičky!! Naopak, díky této desce massa ještě stoupla. Co já znal metlošů a prkýnkářů, kteří mě říkali // ty jachare, to jsou dm? //

U2 jsem myslel takové ty poloviční fandy. Ale těžko srovnávat U a D grin

Možná čím méně cenzí na desku, tím pro mě lépe. Dříve nikde nic a jak bylo krásně.


Uživatel: 1988

1988      9   31. březen 2017 o 15:35

Dick:
A já se ptám grin když nej deska od Ultra. Kde je ta všemi nej nej Delta.
Jinak někdo zde psal, že mu něčím Spirit připomíná Univers a já doplňuji, že jsem si do kuchyně, koupelny a auta dal universpirit na preskáčku a je to jak dlouhotrvající platňa grin


Uživatel: dick

dick      10   31. březen 2017 o 15:45

to 1998 : k sofad : masa rozhodně nestoupla, úbytek fanoušků byl silně znatelný, spousta lidí je opustila, zejména u nás, ale i např. v německu
i na prodeji desky byla ta situace znatelná, jen v prodej šel na první dobrou jeden milion kopií dolů (oproti Violatoru) - propad popularity v USA byl propastný
metloši max uznali, že I feel you je konečně pro ně stravitelné, ale rozhodně se nestali fanoušky.
Odpadlíků bylo mraky a výsledkem byla např. i žalostná návštěva na Letné


Uživatel: dick

dick      11   31. březen 2017 o 15:48

k Deltě : to nevím, ale je pravda, že vedle Spiritu stoupla deska SOTU a naopak u mě klesla Delta, to je fakt, který vnímám také tak

ale Delta je stále výborný počin, jen jaksi vedle Spiritu vypadá poněkud řekl bych ,,nevyspěle,,


Uživatel: 1988

1988      12   31. březen 2017 o 16:06

Nesrovnávej nic proboha s Violatorem grin to nelze.
Znova jedu spirit a všechny písně v živém provedení jsou excelentní.
Asi to bude dobré tour. Jsem zvědav, co se tam s delty uchytí. Max dvě skladby.


Uživatel: 1988

1988      13   31. březen 2017 o 16:09

Dick:
Je fakt že Sparta, to byla hrůza návštěva a ještě, že kapele neukázali, že za jejich pódiem je půlka hřiště. Podle mě jim dodnes tvrdí, že to nebyl fotbalovej stadion, ale házenkářský grin


Uživatel: dick

dick      14   31. březen 2017 o 16:17

1998 : začal si mluvit o tom, že masa stoupla - já tvrdím rozhodně nestoupla - a violator srovnávám se sofadem v určitém kontextu viz příspěvek výše, přečti si jej ještě jednou a věřím že porozumíš


Uživatel: Ota

Ota      15   31. březen 2017 o 18:05

1988: jen se dívám co se na stránkách řeší po odchodu větší části naší staré gardy do ústraní. V podstatě je to velmi podobné jako dříve, ale zareaguju na Tvůj příspěvek č. 2, protože bych ho s chutí podepsal. Přesně napsané. Osobně mám Spirit z velké části zkažený právě tou trapnou politickou agitkou. Hudebně nejsem ani nadšen ani zklamán, ale pocity z toho jejich angažování mám příšerné a mám obavu, že si letošní koncerty neužiju jako dřív. Paradoxní je, že lidem nevadí inspirace klipu Leninem, Marxem a Engelsem. Tahle pomatená ideologie zabila nejvíc lidí v historii světa a sluníčkaři tomu klipu tleskají, protože to je prý kritika Trumpa a Brexitu. Životní úroveň lidí je u drtivé většiny obyvatel dnešního světa na nejlepší  úrovni v celé historii lidstva, přestože z mediálního podání to vypadá opačně. Ona totiž většina lidí žije v Asii a v západním světě a tam je posun průměrné délky života, životní úrovně, atd., za posledních 20, 10 i 5 let markantní. To, že jsou ve světě místa jako blízký východ, severní Afrika, apod., kde se naopak lidé vzájemně vraždí a životní úroveň je tam mizerná je moc smutné, ale tisíckrát víc lidí jinde ve světě se má naopak mnohem lépe a zbytečně neumírají na nemoci, hlad a zaostalost tak jako ještě před například třiceti lety. Proč o těch problémech třetího světa nezpívali v osmdesátých letech? Tam bylo jen pár songů jako People are people, nebo Everything counts, které ovšem neprovázela taková historie jako dnes. Kritiku politiky a politiků máme možnost slyšet v médiích dost a dost a když přijde i ze světa umění tak mi přijde nějak navíc a zbytečná. Nemáme v USA ani Anglii totalitu, aby nám tu kritiku museli zprostředkovat mezi řádky v umění.


Uživatel: tomas1.

tomas1.      16   31. březen 2017 o 18:20

1988 - beru léky,takže nepiju ,ale neboj ,mám rád jen tvé komentáře,žádná láska,ani platonická)


Uživatel: 1988

1988      17   31. březen 2017 o 18:30

Tomas:
Tak to jo grin
Dej si lék antibiospiritika, je tam 12 tablet grin


Uživatel: 1988

1988      18   31. březen 2017 o 18:41

Obočím, ale naštěstí není strach že budu hubován, že to sem nepatří.
DM zmínili stadiony jako Chelsea, nebo neurvalců z West H.U.
Tak co , je zde nějaký ten vista, nebo ťan a jak se tešíte na zítřek grin
Škoda, že nemá nikdo chorál od Martina Home část dlouhého óoooooooooó


Uživatel: tomas1.

tomas1.      19   31. březen 2017 o 18:43

1988- pane dochtor,děkuju a budu užívat denně před spaním))


Uživatel: Lex Barker

Lex Barker      20   31. březen 2017 o 21:28

Myslím že po Violator nastal přirozený úbytek fanoušků-byla jiná doba, letělo eurodisco a grunge a spousta původních fanoušků se rozplynulo v těchto stylech,byl to přirozený proces,styl desky na to neměl vliv,80 léta byly i s DM pro hodně lidí pryč. Hodně jako fanoušků má rádo pouze ETS a Violator.


Uživatel: Lex Barker

Lex Barker      21   31. březen 2017 o 23:09

Líbí se mi nová tvorba,i když vizuál mi vzhledem k k věku připadá lehce neadekvátní,politický odkaz 83 už dnes u nás nefunguje, alespoň u těch kteří ví o co jde.


Uživatel: 1988

1988      22   1. duben 2017 o 8:12

Nebude dnes nějaká novinka na téma??


Uživatel: Logic1

Logic1      23   1. duben 2017 o 13:01

1988: Ja Deltu počúvam aj po 4 rokoch a nezmenil som na ňu názor, u mňa jednoznačne super album, ktorý u mňa patrí medzi najlepšie 4 albumy, a Spirit???Založený v šuflíku, nemám čo viac dodať, lebo mi Gabriel deaktivuje účet!!!!!


Uživatel: Coch

Coch      24   2. duben 2017 o 14:38

Když už, tak Gunner, tak se říká fanouškům Arsenalu. Výslovnost podobná, ale píše se to úplně jinak smile


Uživatel: 1988

1988      25   2. duben 2017 o 14:40

Myslím, že ty jejich žvásty se stadiony jsou tak mimo, že je úplně jedno, jak se co píše..


Uživatel: fanda

fanda      26   2. duben 2017 o 19:41

Slovo do pranice k hracímu listu na následující turné. Spíš zamyšlení, proč z posledních alb tolik hrát nebudou. Myslím, že Spirit i Delta mají společnou jednu věc. Je tam málo skladem, které mají rytmický, jednoduchý a refrénovitý ráz. Proto jsem psal, že to není hudba pro velké stadiony. Dav na koncertě se vždy nejvíce chytne u těch nejlépe a nejjednodušeji zpívatelných refrénů. Např. u Peace, ať už si o té skladbě myslím cokoliv je přesně takový refrén, na který se chytne na koncertě každý, i ten kdo tu skladbu nezná. Ze Spirit bude určitě dobře fungovat Revolution.
Koncerty U2 moc hodnotit nemohu, protože jsem jich moc neviděl. Vždy jsem DM miloval právě pro jejich ortodoxní kult a jistou militantnost. Naprostou oddanost fanoušků, která ten kult tvoří. Jiné kapely jsou jistě skvělé, ale většina kapel má publikum, které poslouchá mimo nich i mnoho jiného se stejnou intenzitou. V tomto ohledu jsou myslím Depeche Mode naprosto jedineční a nejlepší. Nevím, kolik bylo v historii hudby kapel, které by se své hudby, oblékání atd. dokázaly vytvořit tak nesmrtelný kult, jako Depeche Mode.


Uživatel: 1988

1988      27   2. duben 2017 o 19:46

Fanda:
Peace - neblázni grin


Uživatel: fanda

fanda      28   2. duben 2017 o 19:51

No neeeeeeeeeeeeeeeeee Peace. Já vím, že neeee. Tu jsem jen uvedl kvůli jejímu jednoduchému refrénu, který Dave dokázal na koncertě hezky zužitkovat k zapojení publika


Uživatel: kosíno

kosíno      29   2. duben 2017 o 22:37

1988: Přesně, jak píšeš, SOTU a Spirit mám tendenci poslouchat bezprostředně po sobě a jede to jak dobře promazaný stroj.
Co se Peace týče, to je zrovna skladba, na kterou nemá hudebně nic z Delty a patrně ani nic z PTA, byť rozumím, že ten refrén se někomu zdá kýčovitý, ale mě rozhodně neruší a na přesně, jak řekl fanda, na koncertu funguje skvěle.


Uživatel: 1988

1988      30   3. duben 2017 o 5:51

Jak si hážu ty skladby na přeskáčku, tak opravdu neslyším rozdílové děla..
Skvělé dvoj Album grin


Uživatel: CHlup

CHlup      31   5. duben 2017 o 8:21

Ahoj,Spirit jsem ted asi 10 dní neposlouchal,dneska jsem se k tomu vrátil a říkám,že jsem pořád nadšený,trochu jsem se bál z vystřízlivění jako se mi to už párkrát stalo.Pro mě je to nádherná silná věc.Jinak texty at politické nebo ne u DM nedetekuji,nestíhám to,nezajímá mě to,mám co dělat s hudbou.See you.


Uživatel: Logic1

Logic1      32   18. duben 2017 o 5:50

Spirit…


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.