Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Po turné to už bude jiné (Dave Gahan)

Po turné to už bude jiné (Dave Gahan)

David Gahan, pro francouzský deník La Parisien, nejen o albu Spirit, ale i o rodině a budoucnosti.

 

 

Jaký je vlastně odkaz alba "Spirit"?

Původně se měl jmenovat "Maelstrom", něco jako velká destrukční vlna. "Spirit" je však lepší název, plný představ, duchů, duchovna, vnitra ...

Náboženství ...

Ano, ale ne pojmenovaného náboženství, ponechme to "duchovno", protože svět jde ke dnu odmítáním rozdílů v náboženstvích, barvě pleti ... Na světě je tolik krutostí, které si už dlouho nikdo nevšímá, protože se nám bezprostředně netýkají ... extrémní bída, hladomor, rasismus, uprchlíci, válka v Sýrii ... a pak jsou tu samozřejmě politici, kteří věci vracejí k horšímu, jako např. nový prezident Spojených států.

Je to tedy politický album?

Je na něm mnoho politických textů, ale já hudbu přes optiku politiky neposlouchám. Jako puberťák jsem miloval The Clash, protože mě úplně dostali svou energii, jakož i tím, jak Joe Strummer zpíval. Chtěl jsem být součástí jejich klubu. Doufám, že naše hudba stejně oslovuje naše posluchače. Ale podstatou alba je myšlenka, že každý by měl odstartovat vlastní revoluci.

Tak jako ty?

Přesně tak. Moje děti mě nutí přemýšlet o světě, do kterého vyrostly.

Depeche Mode jsou na scéně téměř 40 let ...

Je to skutečně šílené. Těch prvních deset let uběhlo velmi rychle, nahráli jsme velmi mnoho nahrávek a odehráli množství koncertů. To my umožnilo najít kreativní smysl mého života. Zajímalo by měl, jak bych v životě dopadl, kdybych neobjevil tuto kapelu.

Jak vlastně funguje vaše trio?

Dokonce i když byl s námi Vince Clarke nebo Alan Wilder, vždy to bylo mezi mnou a Martinem. Často máme protichůdné názory, ale když pracujeme společně na hudbě, funguje to. Při tomto albu jsme přišli do konfliktu mnoho krát. Martin prostě ve studiu rád určuje směr a tempo, i když si to nechce přiznat  Pokud jde o vokály, tam mi nechává volné pole působnosti, ale pokud přijde na samotné skladby, tam musím o svůj prostor doslova bojovat. Ale i díky těmto třenicím jsou Depeche Mode stále zde a dokáží zaujmout.

Chuck Berry opustil tento svět. Co pro vás znamenal?

Víte, v našich skladbách najdete spoustu bluesových prvků. Jako dítě jsem ho viděl v TV zpívat "My Dig-a-Ling" a mělo to obrovský úspěch. Moje máma mi v té chvíli řekla, "Toto rozhodně není pro tebe." Takže jsem si to okamžitě zamiloval.

Myslíš, že budeš zpívat iv 90-tce, tak jako on?

To je ještě daleko! Dnes jsem zralý 50tnik, už to je šílené. Na svůj věk se tedy rozhodně necítím. Víte, na první koncert ve Francii, v roce 1981, si vzpomínám, jakoby to bylo včera.

Si tedy konečně se životem spokojený?

Hudba mi poskytuje úžasný život. Minulost sice změnit nemohu, ale život plný extrémů už rozhodně vést nechci. Mám velké štěstí, že jsem zdravý, že mám rodinu, děti, které ve zdraví vyrostly. Jeden z mých synů je už ženatý, ten druhý už bývá se svými přáteli v New Yorku, točí filmy, vídáme se hodně často. Dcera začne v září studovat na univerzitě ... po tomto turné už to bude asi trochu jiné. Vrátím se domů a bude mě tam čekat pouze moje manželka a ... kočka...

 


30. březen 2017 o 12:47 • dmf • Aktuality a novinkyDiskuze (44) •

Diskuze

Uživatel: tomas1.

tomas1.      1   30. březen 2017 o 15:19

pro slušné lidi ,je Trump nadějí................at si pan Gahan a spol.do svých paláců vemou muslimské vrahy…....hold nahá pravda,že DM jsou hnusní sluníčkáři….


Uživatel: 1988

1988      2   30. březen 2017 o 15:27

Dodnes nevím, jestli Trump je nadějí, nebo ne, ale jsem přesvědčen, že blb to rozhodně není a že USA asi nikdy neměli takto tvrdého šéfika.
Ať to je kdokoliv a kdekoliv, tak vždy budou lidé pro a proti, a proto mám rád People .... grin kterou věřím, že dmani zahrajou na svém novém tour


Uživatel: Hotel Ultra

Hotel Ultra      3   30. březen 2017 o 18:14

@ tomas1 Stejně jako 90% ostatních umělců. Prostě to patří k jejich koloritu a pokud moc netlačej na pilu, tak je lepší to ignorovat. A propos, u Fletche bych tipoval, že patří k opačnému táboru (“I’m very pro-Britain.”).


Uživatel: fanda

fanda      4   30. březen 2017 o 18:23

Hlavně do hudby netahat politiku. Že byli DM vždy nějak političtí, to ano, ale byla by hrozná škoda si kazit zážitek a kult Depeche Mode nějakou hloupou politikou, ať už na jakékoliv straně. Je sice zábavné pozorovat lidi, jak jsou schopni se skoro zabít kvůli pravicovým a levicovým názorům a přitom si uvědomovat, co pro ně udělali ti politici, jestli by i oni za své obhájce nasazovali tolik energie, ale to sem nepatří. Doporučuju přestat sledovat zprávy a nebo si vypnout zvuk. Stačí jen pozorovat politiky a vše je člověku jasné.  Když lidé diskutují o politice, je to jako v politice. Negace a naštvanost na obou stranách, tak proč tomu poskytovat svojí pozornost a věnovat tomu svou energii.
Jediný, co se k tomu dá říci, že se DM dobře trefili poslední deskou do nastalé situace v USA. Nechci někoho urazit, ale na stránkách DM běžte se svými politickými názory a žvásty do hajzlu. Jestli má někdo potřebu se sebe vyluzovat svá politická přesvědčení, tak ať to dělá na forech k tomu určených.


Uživatel: 1988

1988      5   30. březen 2017 o 18:35

Fanda:
Za poslední věty souhlas!!

Proč se mě začíná líbit čím dál více deska Univers?


Uživatel: tomas1.

tomas1.      6   30. březen 2017 o 18:39

k politickému albu patří politické komentáře fanoušků...........ale souhlas,nač si to tu kazit politikou.


Uživatel: 1988

1988      7   30. březen 2017 o 18:40

Tím, že je zde tak málo lidí, tak se můžeme zabavit hrama grin
Z každé desky napíšeme jednu píseň a pak to bude pro nás další deska grin


Uživatel: 1988

1988      8   30. březen 2017 o 18:47

Tomas1:
Musím stát za Fandou. Každej má jiný názor a řeknu ti přesně, jak to vše skončí. Hádkáma, kecama, sračkama, nadávkama a když to bude už neúnosné, tak zprávou z kosmické stanice, že debata je u konce a to nechceme!!!!!!! Snad teda grin
Politika a názor DM na její situaci mě nezajímá. Ať si dělají klíny jak chtějí. Mě zajímá jejich muzika, kožené křiváky, vyholené účesy, světlé jeansky, martensky ,kožené rukavky a rozmlacené auto ruské značky pořádnejma palicema, které drží v ruce nejlepší automechanici na světě.


Uživatel: tomas1.

tomas1.      9   30. březen 2017 o 18:52

1988 - s druhým odstavcem nesouhlasím,ale to je asi to jediné co mohu dělat))


Uživatel: marille101

marille101      10   30. březen 2017 o 19:31

at si pan Gahan a spol.do svých paláců vemou muslimské vrahy .... řikala maminka když mi dávala peníze na lístek DM ...tak ty patříš na koncert ortelu tam budeš mezi svejma !!!


Uživatel: Martin5

Martin5      11   30. březen 2017 o 19:47

Politika se dostane do každýho fóra. Když ji budem ignorovat, stejně sem vleze nějakej troll. V současnosti je spíš klid a je snadné být nad věcí. Nic nového pod sluncem. Ale jako vždy, přijde čas zkoušek a každý sklidí setbu svou…


Uživatel: 1988

1988      12   30. březen 2017 o 19:50

Koukám, že zmizel jeden příspěvek….
Hele serte na to a raději si pojďme hrát jak jsem psal předtím grin


Uživatel: tomas1.

tomas1.      13   30. březen 2017 o 20:17

s prominutím….......ted sem zkouknul Goldfrapp - BBC Radio 6 music festival,to je electro mazec!!


Uživatel: informatik

informatik      14   30. březen 2017 o 20:29

to tomas1, žádný skutečný sluníčkář by nevydal album 20.4 to fakt ne. Nemyslím si že by DM byli sluníčkáři. Nemyslím si ale ani že by byli ultra pravičáci. Myslím si, že oni mají prostě rádi humor přes čáru, ať ve formě toho že se jeden převlíká za holku a druhej maluje, nebo jestli pláčou pro Hillary, všechno je to jen show kterou se zrovna baví. Jejich skutečné názory si můžeme jen domýšlet…


Uživatel: Lex Barker

Lex Barker      15   31. březen 2017 o 6:47

Velmi příjemně mě překvapily obě Goreovky-náladou návrat do 80tek a určitě nejlepší minimálně od Ultra.


Uživatel: 1988

1988      16   31. březen 2017 o 7:02

Kde je ta vaše nej nej nej Delta grin
Jinak po dlouhé době asi od Home se mě také líbí jedna od toho kudrnáče.


Uživatel: tomas1.

tomas1.      17   31. březen 2017 o 8:02

kupodivu Fail mě bere nejvíc ,je výborně gradovaná a zvukově bohatá,tedy aspon to slyším já při 24/192-)


Uživatel: 1988

1988      18   31. březen 2017 o 8:10

Going je Rush v novém století grin


Uživatel: Lex Barker

Lex Barker      19   31. březen 2017 o 8:45

Zatím nej z alba- Going back…. a Cover me.


Uživatel: Lex Barker

Lex Barker      20   31. březen 2017 o 8:54

Velice netradičně uzavírá Martin album a je z toho jedna z nejlepších Goreovek vůbec, Fail- skvělá atmosféra, gradace, napětí. Jinak nemám tendenci přeskakovat ani jednu věc.


Uživatel: 1988

1988      21   31. březen 2017 o 8:59

Ano, nej Going!!
To se zase něco povedlo, škoda že se čeká 4 roky. Proč nehodí do placu jen nějaký max singl s šesti písněmi grin po dvou letech grin


Uživatel: Lex Barker

Lex Barker      22   31. březen 2017 o 9:11

Na Spirit měli připraveno přes 20 písní, tak by mohli po turné vydat nějaký extra singl, což v minulosti občas dělávali.


Uživatel: dick

dick      23   31. březen 2017 o 11:51

nevíte prosím někdo kam zmizel např. Ringo ?


Uživatel: kosíno

kosíno      24   31. březen 2017 o 14:06

Politiku je opravdu lepší na fóru kapely neřešit… Spirit je super a já to cítím tak, že skvěle navazuje na SOTU, dají se pustit bezprostředně po sobě a výborně šlapou. Doufám, že něco ze SOTU zazní i na turné grin
dick: Ringo a spousta dalších odešli z fóra kvůli Dangerousovi.


Uživatel: dick

dick      25   31. březen 2017 o 14:25

to Kosíno : děkuji
hm to mě mrzí, je to tady jak výbuchu


Uživatel: Hotel Ultra

Hotel Ultra      26   31. březen 2017 o 16:48

@informatik No a už vůbec by nevydali singl Strangelove ‘88. wink Vždyť to je hotové vyznání lásky k vůdci, že. wink wink


Uživatel: informatik

informatik      27   1. duben 2017 o 8:25

to Hotel Ultra. Ahoj, ja neříkám ze se obdivuji vůdci, ale ze maji rádi humor pres čáru. Například převlíkat se za Ježíše…. prostě co album to nějaká nová divná sranda…


Uživatel: Logic1

Logic1      28   2. duben 2017 o 6:30

1988: Delta je super album a to môžem povedať aj po 4 rokoch, patrí medzi 4 najlepšie albumy DM histórie a za tým si stojím a nezmenil som názor. Spirit????pre mňa… je založený v šuflíku. Viac nemôžem napísať, lebo mi Gabriel deaktivuje účet.


Uživatel: Logic1

Logic1      29   2. duben 2017 o 6:32

dick. Ringo, Dangerous “zmizli” z fóra po tom, čo Gabriel zablokoval,alebo asi úplne zrušil účet Dangerousovi.


Uživatel: BehindtheW

BehindtheW      30   2. duben 2017 o 13:50

Depeche Mode byli vždy levicovou kapelou…ma to sve opodstatnení, je to pozustatek vlivu z dětství, pochazi z Basildonu, dělnického města.

Přestože jsem pravicového zaměření, jsou moje nejoblíbenejsí  kapela….ja je pořád žeru a vubec je mi jedno , že jsou proti Trumpovi….on je totiž Tump za 18 a Clintonova bez dvou za 20.

Poselství  nove desky je take v tom aby se lidi konecne probrali a zacali neco delat…

na to se nedá říct nic špatného

......za mne je Spirit   nejlepší album od ULTRA….


Uživatel: Federman

Federman      31   2. duben 2017 o 18:42

17634868_1580901075261227_1744274591175631027_n.jpg?oh=916eca456582c567d350d24a55a7c999&oe=595865BF


Uživatel: 1988

1988      32   2. duben 2017 o 18:44

Nějakej povědomej obtlouštík..


Uživatel: Digital

Digital      33   3. duben 2017 o 8:43

To je šílený, jak Hollywood a umělci je jeden samej liberál, kážou o lepším světě a všichni jsou na hony vzdálený realitě ve svejch zlatejch klecích celkem úsměvné. Jestli si Depešáci myslí, že s Hillary by to bylo lepší, tak to je brutálně naivní a hloupá představa :-D no, ale naštěstí je nemusim hodnotit politicky - ale hudebně, každopádně srát se do politiky a ještě přihlouple by asi neměli grin


Uživatel: 1988

1988      34   12. duben 2017 o 6:55

Newborn, tak zde bude naše diskuze grin
Během dne nápišu pár písní já.
Dost se budeme shodovat, ale kde máš Free grin to je Lábus grin
Jinak New…Ghost, But, souhlas. Mam i jednu Gahanovku, ale zapomněl jsem název :-( věk nezastavíš a u fandů to je prej propadák, ale mě moc zaujala a mám ji rád. Dej mě čas, název nápíšu.


Uživatel: Newborn

Newborn      35   12. duben 2017 o 7:14

Mně je to už úplně fuk, kde budeme, u článku z minulého týdne nebo minulého roku, to už nemá smysl řešit. Mám z toho tady nepříjemný pocit, že nikdo sem už nic publikovat nechce. Haló, admin týme, já taky prosím o vyjádření. Je to konec, šmitec, nebo jen dočasná pauza??? A já prosím, aby žádný konec nebyl, tyhle stránky jsou jak děti mé vlastní...Klidně sem hoďte třeba jen odkaz na vystoupení toho falešného Gahana s obráceným tetováním z Tvoji tvare, hlavně ať je tu něco. Dík moc.


Uživatel: 1988

1988      36   12. duben 2017 o 7:21

Newborn:
Já prosil 2x a nic a je to škoda.
Jestli odejdeš i ty, tak s kým si zde budu hrát?
Jinak podle všeho, jak jsem se dočetl, osobně dozvěděl a pochytil další informace, tak jeden admin odešel a jako podporu mu dalo pár lidí a odešli také.
Někdo se vrátil, někdo přejmenoval a je to každého věc.
Spíše se řeší osobní vztahy a ty pak jsou už jiná věc.
Kdo nemá problémy, ať se sousedem, s někým v práci, atd…. ale za posledních pár let i já sám jsem vše přehodnotil a naštěstí se daří a to tak, že dost.
No, jdu, nebo půjdu ti najít název té písně, prostě si nevzpomenu a je ro myslim singl, chceš li béčko k Univers…..nebo Angel ?? Fakt už nevím grin


Uživatel: Newborn

Newborn      37   12. duben 2017 o 7:52

Tak diskuze zatím zavřené nejsou, jedeme dál. Free tam mám, jen spadlo těsně pod čáru, první nepostupové místo, příště to bude určitě lepší smile. Jsem zvědavá na tu tajemnou píseň, co to asi bude??? A hele, když jsme už u toho vzájemného porovnávání preferencí, tak by mě docela zajímalo, ktere to jsou ty čtyři písně ze Spiritu, které se ti líbí, tři, které nemusíš a ten zbytek?


Uživatel: Herrer

Herrer      38   12. duben 2017 o 8:33

Ono jedna věc je tady neškodně řešit DM a hrát si na sluníčkovou diskusi a něco jiného je přijít a mít koule být jednou konkrétní. Ale ono je mnohem jednodušší psát si o tom a onom soukromě, že je takový nebo makový a pak když dotyčný přijde, tak zvolat “ahoj, kamarádeeee!” a tak pořád pěkně dokolečka grin Toho už jsem součástí být nechtěl. Upozorňuju, že v tomto odstavci nepíšu o dění ve skupině FB,. Marek Raška aspoň konkrétní byl, napsal názor na mou osobu a já to beru i když píše bez znalosti kontextu a tak mi nezbývá, než se aspoň nějak bránit. Pokud je jeho motivace opravdu jen taková jak píše a ničím jiným neovlivněná, pak bych to přijal. Jenže všechny ty vazby, které jsem poznal jsou zoufale složité a mění se, vlní se, jak ekvalizér spotřební audiotechniky, takže v čistou hlavu Marka Rašky nevěřím, protože jsem pod pokličku velmi křehkých vztahů mezi fans DM měl možnost nahlédnout. Přesto že jsem určitě napáchal spoustu chyb a udělal spoustu unáhlených rozhodnutí, moje svědomí je čisté ve z mého hlediska nejpodstatnějším, tedy v tom, že s každým, s kým jsem měl kdy problém, tak jsem se to snažil řešit s ním osobně a vždy nejdřív a někdy i hodně dlouho po dobrém. Nikdo nemohl říct, že by můj názor neznal a dozvěděl se ho nejdřív od druhých. Nikomu jsem nemyl prdel za zády, nikdy jsem nemlžil a nemaloval tlusté čáry, dokud jsem si nebyl jistý, že ta čára má nějaký smysl - tedy že je problém a nebo “problém” vyřešen. Pokud se ukázal jako neřešitelný, tak jsem nabídl prostě ignoraci - opět soukromě a s nadějí důstojného konce alespoň na tom virtuálním hřišti. Kdo chce tohle popřít, ať to udělá, je mi to fuk, protože jsou přesně dva lidi z DM skupiny, u kterých mi opravdu záleží na jejich názoru, kteří mně znají líp, než ostatní a jsou tak spravedlivým a objektivním barometrem míry mé sebereflexe. Ano, i bezpáteřní monstrum může něco takového používat smile Jsou to zároveň dva lidi, které budu vždycky hájit. To jsem ostatně dělal i v době, kdy se všechno začalo sypat… Byť se ani zlomek vší té destrukce neděl před zraky ostatních lidí ve skupině, ale pěkně potichoučku na pozadí, aby ostatní a bujícího konfliktu nezúčastnění mohli vidět až jen tu definitivní a krapítko zohýbanou verzi “pravdy”... smile

Takže takhle, pokud si za něco sypu popel na hlavu a dělám to do třetice a naposledy, tak za to něco, co se dá brát jako zrada, byť se bavíme o něčem tak nepodstatném, jako je internetová diskuse. Ale budiž. Ano, je fakt, že jsem odešel z FB skupiny revolucionářů, kde byla většina super lidí z tohoto webu, kteří měli jeden cíl. Ten jsem bezezbytku plnil a nabádal k tomu i ostatní. To až do chvíle, kdy jsem cítil, že těch, co jdou stejnou cestou je opravdu málo. Ono to prý jinak nešlo, ono se prý verbovalo. Když už byli všichni rekruti na frontě, tak se tu zjevil jistý podezřele dobře informovaný dick, který si nemohl vybrat příznačnější nick (pěkný verš, že?) smile Taky zrádce? Asi neee, on to tu nejspíš jen monitoroval, takže asi předsunutá hlídka… Zbytek byli ti mnou několikrát zmínění duchové dm.cz. Bohužel žádný Van Helsing nebyl dostupný ani ve skupině, natož pak tady, tak pro mě bylo jednodušší (i když pořád dost složité) vyměnit nějaké marné odhodlání a zjevné nepohodlí FB, které jsem mimochodem od začátku proklamoval, za pohodlí webu, na kterém jsem zažil hodně dobrého a kde jsem chtěl opět diskutovat o Depeche Mode. Šel jsem s kůží na trh, vzal si po kraťoučké anabázi s Mobydickem svou původní přezdívku a tušil jsem, že může přijít cokoli. Ban od admina (s tím počítám pořád a přijmu ho bez emocí, pokud přijde) a nebo útoky zbylých revolucionářů. Toť má verze. Zbytek už znáte smile

Omlouvám se všem zúčastněným za dramatický OT. Ode mě na toto téma vše Doufám, že ne jen pro dnešek smile


Uživatel: 1988

1988      39   12. duben 2017 o 8:34

Dej mě čas, dojedu Home a pošlu grin


Uživatel: 1988

1988      40   12. duben 2017 o 8:37

Proč to sakra píšeš i sem, asi si nepochopil, že nás to nezajímá.
Piš to tam jak si se dohadoval s kolegou.
Tedka si musíme najít jiné vlákénko grin

Newborn jdu ho najít


Uživatel: 1988

1988      41   12. duben 2017 o 8:43

Hele tak jsem to přečetl a je vidět, že osud života tobě a jiným nedal nic strašného k řešení a to ti zavidím.
Proboha, stala se vražda? Ukradli Torzo Jupitera? Že zde je taková obhajoba.
No už dál nečtu, fakt srágorky jako dříve a je aspoň krásně vidět, že je fakt jedno, kdo je big admin grin


Uživatel: Herrer

Herrer      42   12. duben 2017 o 8:43

Má nejhlubší omluva, godynede, letopočte, denydogu, od teď už OnlyDM wink


Uživatel: Herrer

Herrer      43   12. duben 2017 o 8:44

A já myslel, že je to nezajímá smile


Uživatel: Newborn

Newborn      44   12. duben 2017 o 8:54

Jezišmarjá, proč se tady řeší tyhle osobní záležitosti? Já chci, já žádám sluníčkovou diskuzi o DM, zvlášť když jsme se museli tak uskrovnit. A nezapomínejme na těch cca 50 nepřihlášených či neregistrovaných každodenních hostů, kteří by se i rádi něco dozvěděli a rozhodně ne o tom, kdo s kým, jak a proti komu.


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.