Nejdiskutovanější
14.01. - Prague, O2 Arena (Czech Republic) (531)
25.6. - Prague, Eden Stadium (Czech Republic) (506)
Vesmírný Eden s hvězdami na pódiu (462)
Dnes večer Depeche Mode! Do Prahy míří tisíce černooděnců (385)
Albová verze skladby ze Sounds of the Universe na netu (285)
27.02. - Dusseldorf, Esprit Arena (Germany) (268)
DM Shop
Recoil - Selected - Expanded Edition 2CD
Depeche Mode - Nástěnný Kalendář 2011
Depeche Mode - Fragile Tension / Hole To Feed CDS
Depeche Mode - Fragile Tension / Hole To Feed - Double vinyl 12”
Z fotogalerie
Aktuální srazy
11.09. Žilina
Depeche Mode Party
17.09. Brno
Depeche Mode party
02.10. Vsetín
Depeche Mode Violation party
02.10. Brno
ENJOY THE METRO Depeche Mode & 80s hits special
23.10. Liberec
"Nothing's Impossible with Depeche Mode" party
31.10. Plzeň
Depeche Mode Party
« Archiv událostí | Všechny událostí »
Neprohlédněte
Depeche Mode v Praze 14.1.10 - V náruči svého publika
Symbióza, synergie, společná radost a nadšení..asi tato slova nejlépe charakterizují to co se dělo 14.1.2010 v pražské O2 Aréně. Chladným podvečerem duní před branami arény pokřik: Depeche Mode! Depeche Mode! Depeche Mode!
To již tisíce fanoušků netrpělivě čekají na půl sedmou, kdy se brány mají otevřít. Někteří čekají již několik hodin, jsou promrzlí, unavení, jenže tento večer je prostě výjimečný a tak projít vchodem, do jindy vcelku obyčejné O2 Arény, znamená vstoupit do jiného vesmíru, kde vše je téměř dokonalé, a to doslova. Do vesmíru, kde sice všichni chodí v černém, ale jejich oči a srdce, tak jasně září štěstím, kde nic není triviální a vše má najednou význam, kde vše je naše, i když jen pro tento večer.
Čas pokročil, v hale doznívá předkapela Nitzer Ebb, ale předkapela, to není ten správný výraz, spíš by se hodilo říci speciální hosté, není snad kromě Front 242, jiná kapela, jíž by vystupování před Depeche Mode slušelo více. Nitzer Ebb, jedni z nejúspěšnějších projektů, které objevil šéf legendárních Mute Records Daniel Miller, to bylo vlastně ještě v bájných dobách, kdy rozdělení na komerční a nezávislé bylo jasně dané a popletl si je jen ten, kdo neměl oči a uši.
NEP mají velkou část společné historie s Depeche Mode, a navíc se měli československému publiku představit už při prvním koncertě Depeche Mode v Praze v roce 1988, ale nejspíš díky zmatkům v tehdejší komunistické administrativě, zněli 11.3.1988 v Praze Nitzer Ebb pouze z reproduktorů. Leden 2010 vše napravil. Dvě výjimečné legendy, každá ve svém žánru naprosto mimo měřítka, opět a krátce po sobě na jednom podiu, kdo má v srdci Depeche Mode a vše co se jich týká již nějakou dobu a ne jen pár let z 21. století, moc dobře chápe, jak výjimečná konstelace hvězd se udála.
Nitzer Ebb odehráli s jednou změnou svůj standardní set, který hrají na tomto tour s Depeche Mode a dá se říct, že především fanoušci v kotli reagovali velmi dobře, a teď už sálem zní Martinem sestavený DJ set, který svou monotónností očekávání ještě více graduje, až dokonce trochu znervozňuje, ale to už se naštěstí rozsvicuje znak DM v Corbijnově šifrovaném provedení...tep se začíná zrychlovat, jak to, že je to pokaždé stejné, přesně víte co přijde, ale ten okamžik před vypuknutím celé show cítíte nepopsatelné a neporovnatelné vzrušení... znějí úvodní tóny intra a hlavou mi běží kolikrát už jsem v životě takhle bezděčně a spontánně vystřelil ruce vzhůru za doprovodného skandování: "Depeš mód! Depeš mód!Depeš mód! Někomu to může připadat šílené, vždyť jde jen o hudbu, ale prostě si nelze pomoc, těch několik tisíc lidí v publiku bere tuhle záležitost pojmenovanou po francouzském módním plátku, naprosto vážně, patřím mezi ně a dělá mi to potěšení.
A už jsou zde, nejprve doprovodní muzikanti, Christian a Peter, a poté už pan Andrew John Fletcher, pan Martin Lee Gore a jako poslední, hluboce se klanící frontman, ikona, neunávný hrdina historie pop music, ničím nezdolatelný pan Dave Gahan, pro někoho arogantní namyšlený chlápek, ve skutečnosti je to, ale stále ten skromný kluk z Basildonu, který má na podiu jedinou touhu a přání nezklamat a potěšit své fanoušky. Hala bouří. "In Chains" píseň o svázanosti, z níž není možné se vymanit, a přesto a nebo právě proto přináší uspokojení, nastupuje pomalu, klidně a přesto ničivě, kotel už se vaří...A teď už je řádně přiloženo, "It was the wrong plan, In the wrong hands, The wrong theory, For the wrong man, The wrong eyes, On the wrong prize, The wrong questions, With the wrong replies" přímo omamný finiš jednoho z nejlepších singlů historie kapely, úderný políček všem těm, kteří třicet let starou kapelu, cpali do starého železa, to oni byli wrong, Depeche Mode jsou stále schopní vést sami sebe vlastní cestou a tahle píseň je důkaz. Wrong!
A to už následuje Hole To Feed a objevují se svítící tyčinky nad hlavami fanoušků, předem dohodnutá společná akce, i když se někomu mohlo z jeho pohledu zdát, že jich není dost, Dave tyčky okamžitě zaregistroval a bylo jasně zřetelné, že byl mile překvapen, thank you, ha ha ha, Good Evening Pra-a!!! A přichází první sáhnutí do minulosti, rok 1993... a báječná Walking in my shoes, u téhle skladby můžete vzít jednoho fanouška Depeche Mode po druhém a snad každý Vám odpoví, že tuhle píseň miluje, klasičtí Depeche Mode v plné parádě, doplnění corbijnovsko-poeovskou projekcí, fantastická atmosféra. Daveův hlas zní velmi čistě a bez zaškobrtnutí, všichni pod podiem jedou s Davem na 100%. Následují další čtyři, dnes už klasické hity, It´s no good je prvním z nich, ironická skladba s výborným live zpracováním, následuje "A Question of Time" a ať je nám dvacet nebo čtyřicet, zase jako vždy skáčeme, Dave se předvádí, pobíhá po podiu a především, jestli jsem ho loni po záznamech z Lucemburska kritizoval, že už by se měl přestat točit, protože už to nemá ten švih a drajv jako za mlada, tak teď to musím vzít zpět, ten chlap má znovu svou sílu a energii...píseň končí hypnotickým společným vytleskáváním Davea a jeho publika, těch posledních vteřin je dalším ze skvělých momentů celé show, diváci se spolu se zpěvákem stávají živým metronomem. Otázka času skončila a následuje Precious, píseň, která před 5 lety vrátila Depeche Mode do rádií, Dave zpívá velmi procítěně tuto skladbu napsanou Martinem pro jeho děti, a u Martina je možné zahlédnout v očích slzy..a nebo jsou to jen třpytky?...
Emoce jsou zase vystřídány taneční písní, Mart za syntezátory a to už úvodní klávesový part World in my Eyes vyplňuje prostor a koncert se stává jednou velkou party, Dave přichází na molo, aby si všichni mohli pečlivě prohlédnout "všechny ostrovy v oceánu a všechna nebesa v pohybu"...trademark violatorských dob je vystřídána dalšími silnými emocemi, Martin si bere mikrofon a zní úvod písně, která patří mezi skladby, které Depeche Mode v Praze zatím nikdy nehráli, jmenuje se Insight. Někdo hlasitě zpívá s Martinem, další stojí se zavřenýma očima a sepjatýma rukama, mnoha se lesknou opravdové slzy v očích, prý pop-music, cheche...takhle nikdo z fanoušků kapely tuhle hudbu nebere, jak kdysi řekl novinář Paul Morley, "beru hudbu téhle kapely vážně, že je to až komické", jistě každý z jejich příznivců to vše prožívá jinak, někdo potřebuje být slyšet, někdo si vychutnává každý moment pohledu na skupinu, ale nikdo se nebojí, že se ten kdo stojí vedle něj bude jeho pocitům vysmívat, to je ten jiný vesmír, který jsem zmínil v úvodu, je přímo očistný, můžete být sami sebou. Mr. Gore přichází na molo, aby všem připomněl: "You gotta give love"..kdo se nepropracoval k slzám, dostává druhou šanci, Home... k této skladbě mám takový ambivalentní vztah, na Ultra jsem ji vždy přeskakoval, jelikož aranžmá k duchu této písně mi prostě neseděly, vím, jak se o nich Alan Wilder vyjádřil pochvalně, jenže "Home" je ta nejniternější zpověď a ta nepotřebuje smyčce či dusavý podklad, a Martinova vystoupení na Tour of the Universe s touto písní to vše jen potvrzují, všechny ta síla této skladby už je v tom textu, zpíváte si s Martinem a sledujete jak vyzpívává "Feels like home I should have known from my first breeeeeath" a musíte být prostě dojatí...Martin prochází s úsměvem a diriguje své publikum... ale publikum zpívá dál, teď již diriguje dokonce sám Dave Gahan, který děkuje za skvělé ovace a představuje Martina L. Gorea...ani nemusí, my všichni jej dobře známe, každé slovo z písní které napsal...
Je třeba se zase rozjet, a proto přichází v pražské premiéře Miles Away/ Truth Is!! Mám tuhle skladbu rád od prvního poslechu Sounds of the Universe a koncertní aranžmá ji zvedá ještě o další procenta, parádní jízda, následuje Policy Of Truth, další violatorský singl, Gordeno má ale syňtáky nastavené trochu na jiné zvuky, vše zachraňuje přibíhající zvukař. Fannoušci v kotli nafukují balónky, které postupně vzlétavají nad hlavy a publikum se baví a baví se i frontman, který si přichází také zahrát s nafouknutým balonkem, který posílá do publika. Nálada graduje, přichází opět návrat ke skladbám z roku 1993, In your room a především I Feel You, jež je jedna z nejlepších koncertních písní, i když mnoho fanoušků by ji chtělo z papírového setlistu vyškrtnout, přímo naživo vám dojde, že je to nemožné, to je totiž další z vrcholů, stejně jako Enjoy the Silence, kdy někteří fanoušci nasazují královské koruny, není jich sice tolik, ale nevypadá to vůbec špatně. Nepostradatelná koncertní hymna "Never Let Me Down Again" rozjetá Martinovým kytarovým riffem, stupňuje euforii, beztak už až po střechu napěchovanou, Dave Gahan se přímo "nese" na vlnách stvořených z rukou publika...po Never Let Me Down Again kapela odchází, ale to neměli dělat, hala se teď otřásá v samotných základech, fanoušci dupají, pískají skandují, buší na hrazení...
Přichází Gordeno a především Martin Gore, a ačkoliv je to téměř nemožné potom všem co v uplynulé hodině a půl proběhlo, přesto právě teď nás čeká vrchol večera, skladba One Caress, v roce 1993 se objevila nejprve jako b-strana singlu I Feel You, a po 17 letech si odbyla svou live pražskou premiéru, fanoušci uvítali Martina chorálem a ten v devocionálním nasvícení spustil nádhernou baladu, po jejímž skončení Dave Gahan přejmenoval Martina Gorea na "voice of an angel", úžasný moment... Následuje moje nejmilejší skladba vůbec: "Stripped", Dave v černém tílku jakoby omládl o dvacet let, usmívá se a posílá polibek do publika, skladbu končí v hlubokém předklonu s hlavou v dlaních, věřte nebo ne, ale i s tímto mužem hýbou emoce, a tato skladba je tou, jež má vždy sílu zatřást i s Davem Gahanem, ale to již všichni dobře víme už od dob 101. Hned poté přichází Behind The Wheel a po ní závěrečná Personal Jesus. K této písni není co dodat, to se musí zažít! Reach out and touch Dave!! Mr. Gahan několikrát děkuje pražskému publiku, až prostě zapomene říct see you next time, ale rozhodně ne úmyslně, možná je spíš trochu příjemně rozhozený z uplynulých minut, takovéhle publikum by si těžko na příštím turné nechal ujít.
Dave o pražském publiku nedávno řekl, že je "skvělé", po čtvrtečním vystoupení v O2 Aréně si dovolím tvrdit, že by jej označil za fantastické. Kapela odešla z podia, ale stále není nasvíceno, že by ještě přídavek? Nene, už se svítí...Celý koncert Depeche Mode byl nádherný zážitek srovnatelný s koncertem v roce 1998, a vy co jste si říkali, že to není úplně tak skvělé, přijďte příště do sekce pod podium a zaručuji vám, že budete z Depeche Mode nadšeni... tam totiž spojenectví mezi kapelou a jejich fanoušky cítíte velmi zřetelně.
Jak je jen možné, že kapela, jejíž skladby mnoho kritiků odsuzuje jako depresívní a temné, způsobuje svými vystoupeními, tolik euforie a tolik kladných emocí?
Reklamní odkazy
Diskuze
#1 • 88.black.m • 20.1.2010 o 15:51
Krásně napsáno.Díky.
#2 • kordi • 20.1.2010 o 15:57
není co dodat….Úžasné
#3 • Beladona • 20.1.2010 o 16:01
Nádhera, díky.
One Caress byla opravdu skvělá. Normálně nejsem zas tak velká obdivovatelka Martinových dojáků, ale One Caress mě úplně rozložila, až se mi rozmazala řasenka
#4 • Táňa • 20.1.2010 o 16:03
Nádherný článek
... Prožila jsem si to znovu… Díky.
#5 • Beladona • 20.1.2010 o 16:10
Dobrá otázka na závěr. Možná je osvobozující sdílet opravdové pocity.
Když slyším takový ten juchavý pop, tak je mi z té falešnosti špatně
#6 • d.stripped • 20.1.2010 o 16:12
co k tomu dodat…we see you next time!
#7 • Ringo • 20.1.2010 o 16:14
recenze supeeer , Depeche Mode!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#8 • Ringo • 20.1.2010 o 16:17
jinak Depeche Mode je jedna z mala kapel, v jejich pisnich citim uprimnost. Posloucham i mnohe jine kapely, jejichz pisne se mi treba libi hodne, maji grady, ale chybi uprimnost a je mi jedno co v tech textech je. U DM ne. DM maji dusi.
#9 • zdenek C • 20.1.2010 o 16:20
Skvělý komentář! Depeche Mode i Nitzer Ebb byly výborní. Smrtelná kombinace:o) Jeden z nejlepších koncertů! Vlastně dva koncerty:o)
#10 • Madlen • 20.1.2010 o 16:20
Bože a už v tom zase lítáám ;o) No nic, zamáčknu slzu a jede se dál…úžasně zdokumentováno, díky moc…
PS: Jak je vůbec možný, že je v rodné zemi ještě pořád nedocenili?! A víte co - DOBŘE JIM TAK, ZABEDNĚNCŮM!!!
#11 • smartodm • 20.1.2010 o 16:21
ja som bol vzadu v 115ke, ale bola to bomba aj tak, aj ked som nebol v kotli. i feel you moc nemusim, ale skratena verzia na totu je super a v o2 arene to bol podla mna jeden z vrcholov. aj kvoli nej sa nedokazem zmierit s tym, ze koncert nevyjde na lhn. atmosfera bola uzasna, a som si isty ze dm to tiez citili, bolo na nich vidiet, ze su stastni tak, ako my v publiku. pre mna najlepsi koncert v sk a cz v ramci totu. hala dava koncertu dm iny rozmer ako stadion a projekcia a zvuk dostavaju iny rozmer. bola to skratka nadhera.
#12 • Beladona • 20.1.2010 o 16:21
Ringo: přesně to jsem měla na mysli, ale tys to vystihl mnohem líp. To ostatní jsou jen písničky, DM jdou hlouběji k srdci. Oni do toho dávají všechno.
#13 • Dangerous • 20.1.2010 o 16:35
btw. v jednom okamžiku se mi zdálo, jakoby se Dave chystal na stagediving, v té skvělé atmosféře bych se ani nedivil, kdyby fakt skočil
#14 • warťas • 20.1.2010 o 16:46
skvěle vyjádřené pocity (asi nás všech). Zítra už to bude týden a mě stále sem tam ukápne slza ........
#15 • Mauer Josef • 20.1.2010 o 17:13
Ufff…..Krása:)Až z toho mám zase husí kůži:)))
#16 • Mrs.El • 20.1.2010 o 17:32
Nádherný článek, díky za něj! Všechno se mi to zase vrací a v očích se mi lesknou slzy…
#17 • little_sheep • 20.1.2010 o 17:54
perfektne a vystizne napisane…
zaciatok clanku ma uplne dostal, som sa vratila v case: plne metro, vystup pred halou, tlacenka v hale etc…. ta nedockavost, vnutorne chvenie, tep na 200 a pak konecne zivi a dravi DM pred nami ![]()
a musim len suhlasit, ze stripped je na tejto tour uplne bomba-osobne som ju vzdy prezivala najintenzivnejsie zo vsetkych piesni…
#18 • fanda • 20.1.2010 o 18:14
sakra ,kurva…...tak to sem ted opravdu pustil slzu.Z toho nádherně čiší ten nádherný fakt že DM rozhodně nejsou jenom nějakou hudbou
#19 • romik007 • 20.1.2010 o 18:51
Ja mam bohuzial uplne iny dojem z koncertu.Ako stary mazak ktory v kotli odskakal uz 88 v Prahe som bol z tohoto koncertu znacne sklamany.Nitzer EBB je moja srdcova zalezitost a dufam,ze si skoro zajdem na ich samostatny koncert,ten posledny album je absolutna spicka.Samotny DM ma nasledne nicim naprekvapili,atmosfera na tribunach bola uplne mrtva,ludia popijali pivko a strkali ked sa chcel niekto len na chvilku postavit…Posledny album ma nijak moc nezaujal a ani tento koncert mi nic extra nedal.Dokonca som odisiel pred pridavkami.Nabuduce usetrim a listok zostane pre niekoho ineho…
#20 • michala • 20.1.2010 o 19:05
no,tak radši zůstaň doma….já myslím,že koncert byl skvělý.I lidi kolem byli super..Zrovna přede mnou ale ožralý Slovák…nevím jak se může někdo ožrat při takové události,když DM jsou tu třeba jen několikrát za 4-5 let.Potom má třeba takový názor jako ty….......Se mnou to cvičí ještě teď skoro týden po koncertu.Poslouchám je 20 let a nikdy na ně nedám nikým dopustit.
#21 • JFK • 20.1.2010 o 19:05
romik007…kde jsi to ten večer byl ???? no jo tak starej mazák holt patří už do důchodu….jak říkáš, alespoň lístek bude pro někoho jiného….
#22 • fanda • 20.1.2010 o 19:08
K tomu co píšeš ROMIK 007 .....já mám taky odskákáno jako Ty a už sem tady kolikrát srovnával a nedá se to.dnešní koncerty DM jsou oproti tomu co bejvávalo opéravdu spíš atmosférou jako tehdy předkapela.
ale tenhle článek že je napsaný moc hezky a kdybych tam nebyl a čtu to tak se člověk do těch dob přenese.už jsem taky zminoval to že kdo to tenkrát neprožil a nemá s čím srovnávat tak to nemůže pojmout.
Když tady čtu že hala skandovala??????? depeche mode….depeche mode…tak to bylo spíš takový hodně slaboučký popěvkování pár desítek lidí s porovnáním s koncerty před patnácti a více léty.
jak dneska nejvíc skandovala hala tak asi tak silně se tenkrát skandovalo asi 5 hodin před koncertem u haly a to co se dělo potom to byl kotel v pravém smyslu.to se doslova otřásal stadion
#23 • JFK • 20.1.2010 o 19:09
...jinak je to vždy zvláštní až magická událost, člověk se ocitne v jiném světě, mimo realitu, mimo hypotéky, platební karty a jiné nesmysly a vrací se v čase o dvacet let zpátky…vždy doufám že se v ten moment zastaví čas…ale nikdy to zatím neklaplo
snad tedy next time…
#24 • fanda • 20.1.2010 o 19:11
tak přijde mi lepší ožralej slovák a depešák co jde zašílet a zapařit na to co miluje než hala z poloviny plná sice střízlivých ale tupě stojících a civících lidí, který se neumí vůbec odvázat a vydusit atmošku
#25 • radys • 20.1.2010 o 19:16
připadá mi to jako senilita.Pamatuji taky celkem dost v 88 mě máti nepustila,bylo mi 14let,ale byl jsem již srdcem a duší depešák.Nic proti romík 007,ale tyhle stavy ti nezávidím.Konkrétně....bavil jsem se skvěle,jako vždy!forever dm
#26 • 88.black.m • 20.1.2010 o 19:17
romik007:Netuším na jakém koncertě jsi byl ty,protože naše tribuna ,sektor 110 se celá třásla jak všichni tančili a tleskali.Určitě s tebou ale musím souhlasit abys příště nechal vstupenku někomu kdo si to užije a zůstal doma v bačkorách na gauči u bedny.Promiň,ale to tvoje zhodnocení vyznívá jako by sis to ani užít nechtěl.:(((
Koncert byl prostě úžasnej….
#27 • 88.black.m • 20.1.2010 o 19:20
radys:Tak s tim 88 jsme na tom stejně.Taky mi bylo 14 a naši mě nepustili:(((
#28 • Jitka • 20.1.2010 o 19:21
Krásně napsaný článek,o tom není pochyb:-)Děkuji.
#29 • romik007 • 20.1.2010 o 19:30
No aby ste sa niektori neposrali,ze ma niekto iny nazor…DM si kludne uzivajte,ja ich mam tiez rad.Take tie hry na najvacsieho depesaka uz ale nehram…Ja proste ulietavam na Nitzer ...Tot vsio.
#30 • Martina.MO • 20.1.2010 o 19:31
Nádherně napsané - v očích slzy, v duši pohlazení a smutek zároveň. Ale dobrý pocit z toho, že jsme my fanouškové nezklamali. DM FOREVER
#31 • Ringo • 20.1.2010 o 19:33
romik007: to jako ze jsi odesel pred pridavky, to jsi nam chtel ukazat jak jsi nad veci nebo ja kto mam chapat. To ze jsi odesel pred pridavky spise svedci ze jsi houby Depesak a prd ti je platne ze jsi neco odskakal v 88. JEstli se nekdo neumel bavit, byl jsi to ocividne kpouka mty a delal jsi tam mrtvo. Neprijde ti tak trochu paradoxni, ze nejdrive zktritizujes tribuny ze tam bylo mrtvo, coz neni vubec praveda a pak reknes ze ses nudil a odesel jsi pred pridavky? Mrtvola jako ty si stezuje ze bylo mrtvo.
#32 • Ringo • 20.1.2010 o 19:35
Fanda: nechci se nejak dohadovat, ja jsem si v 88 neodskakal nic, protoze mi bylo teprve 10, nicmene nezda se ti ze to vidis s romikem moc kriticky? Ja nevim co bys chtel aby ti lide jeste delali. Dyt to byla parba jak hrom. To ze ti to tehdy prislo zivelnejsi mozna bude tim, ze jsi byl mladsi a ted si rikas, to byly casy jak jsme se tam ozrali, prorazili nejake to zabradli a pak jsme venku neco i rozmlatili, jo, to byly ty casy jak tu byli Depeche Mode….
#33 • Madlen • 20.1.2010 o 19:36
Ježiši…. se nám to tady nějak přiostřuje… :o(
#34 • Ringo • 20.1.2010 o 19:37
romik007: no vidis, a me Nitzer prijde jako primitivni hloupa tuc tuc “hudba” a ulitavam na Depeche Mode. U Nitzer jsem se ukousaval nudou a bracha co stal pod podiem rikal, ze u toho normalne usinal. Takze priste si zajdi na samostatny koncert Nitzer Ebb, poslouchej si tam toho epilptickeho skrehotala a nenech se otravovat nudou u Depeche Mode.
#35 • Ringo • 20.1.2010 o 19:39
jeste podotknu, ze pro nekoho hra na depesaka byla jen hra, pro me to neni hra, pro me je to nedilna soucast zivota, nemusim si na nic hrat. nekdo si na to jen hral a jak ho ta hra prestala bavit, tak zjistil, ze ho nebavi ani DM, holt asi se nekdo jen svezl tehdy s proudem.
#36 • Madlen • 20.1.2010 o 19:46
Já osobně taky nemůžu hodnotit (v 88 mi bylo 6) a je to každýho věc. Chápu, že už se vám to po letech třeba nezdá takový... ale upřímně - co by jste chtěli po 30 letech za tak převratný novinky?
#37 • fanda • 20.1.2010 o 20:02
Ringo…..tak kriticky asi jo ale to neber zle, ono to je spíš ta nostalgie a tím, že si člověk říká jaký by to bylo super kdyby to i dneska bylo tak šíleně emotivní ale i když tuhle dobu ve spojitosti s atmosferou koncertů i DM budu kritizovat s porovnáním s minulostí tak to ani omylem neznamená, že bych DM miloval o něco mín než tenkrát.I to oblékání bylo prostě ortodoxní.Na DM byla 99% lidí v černo černým s kostkama na hlavě a dneska je tam tři čtvrtiny lidí jak když nejdou na DM.Přišlo mi to prostě takový opravdovější, člověk tím 100% žil taky m,ěl o hodně méně starostí než dnes tak, že na to měl prostor ale jsou tisíce věcí , který na to mají vliv.
A určitě i tenkrát bylo pár pitomců co se prostě měli potřebu jen někam zařadit a k někomu patřit tak si hráli na depešáky ale jako u všeho tak i u fandů DM kvalitu prověří čas tak, že tací ti o kterých píšeš brzo odpadli.
#38 • jan kolar 1 • 20.1.2010 o 20:03
Velmi spravne Ringo jen to tomu umrcanemu tomikovy007 poradne natri.A nebo kasly na nej.At si dal ujizdi na tech svych ubohych Nitzer Jebb kdyz mu to tak dela dobre.
#39 • warťas • 20.1.2010 o 20:09
Ono jít na koncert v 88 - už to byl asi tehdy zážitek - sám o sobě, vzhledem k době. Dnes je to mnohem dostupnější, lidi si můžou volně sjet s kapelou celou Evropu, takže chápu, že to možná v 88 bylo silnější kafe, ale přičítala bych to době a možnostem, rozhodně ne výkonům kapely nebo fanoušků...
V 88 jsem tam taky nebyla, bylo mi 9, na koncerty jezdím od 98.Člověk by řekl, že v mládí to bude prožívat víc a směrem k dospělosti se bude utlumovat. A ono je to naopak, v 31 letech mě dokážou rozpálit víc jak v těch 18.
A romik007 a fanda to holt mají naopak.
#40 • Táňa • 20.1.2010 o 20:18
Mě byl v 88 jeden rok
, ale přijde mi to dost jedno… Ať je Vám kolik chce, tak tenhle koncert byl sakra dobrej nářez a je to…
#41 • Madlen • 20.1.2010 o 20:20
A tak to má být… :o)
#42 • alt • 20.1.2010 o 20:28
Perfektně napsáno jak já bych ten koncert chtěl prožít znovu.Byla semnou moje manželka není skalní fanda jako já,ale depeš si ráda poslechne.Z koncertu byla naprosto unešená.Já říkám depeš jsou nesmrtelní a pokud něco tak jedině DEPECHE MODE…...
#43 • shark99 • 20.1.2010 o 20:30
Mam pouze jednu poznamku. Pro mne a pro vsechny co maji hudbu DM opravdu radi ten koncert vlatne zacinal v 8.00 s Nitzer Ebb. A tak si myslim ze byl nejlepsi co jsem doposud videl od 98 v Praze vcetne par koncertu v zahranici.
#44 • JajaDM • 20.1.2010 o 20:31
No, když byl koncert v 88, tak mi bylo 17. Bohužel jsem se na něj nedostala, ale pamatuju celou atmosféru té doby a i ten den, protože jsem se před halou ještě pokoušela sehnat lístek….. Jasně, že to bylo jiné, byla totiž jiná doba. Dm nebyli v televizi, nepsalo se o nich, kdo měl tenkrát časopis Bravo v němčině, tak byl borec. Byl tu socialismus. A já jsem strašně ráda, že můžu prožívat koncerty a poslech své milované skupiny dodnes, a že ta skupina je v plné síle, i když o jednoho člena, do kterého jsem byla zamilovaná, chudší.
#45 • romik007 • 20.1.2010 o 20:31
Ringo neprskaj,lebo Ta klepne u klavesnice…Nejde o zivot.-)
#46 • Petra_GahanDM • 20.1.2010 o 20:43
Dost dobrý fotky z Prahy
#47 • Ringo • 20.1.2010 o 20:46
romik007: ja neprskam, jen adekvatne reaguji na nekoho, kdo tam prisel sirit nudu, ze ani na pridavky nevydrzi a pak si na nudu stezuje na forech a snazi se tvarit jak je nad vecia ze vlastn ani neni co prozivat. Takovi jsou obvykle ale tezce pod veci aasi maji problem se svym vlastnim ja a tak se chodi vyradit aspon na net do diskusi. To co pise Fanda dokazi plne pochopit, to co pises nikoliv. Taks it opreber a pouvazuj, v cem to asi je.
#48 • Ringo • 20.1.2010 o 20:49
Petra_GahanDM: koukam na treti fotku od konce a musim se omluvit protejsimu sektoru, kdy jse mo nem kdesi napsal, ze se mi zdalo ze mavani bylo dost proridle, ono to na tu dalku asi nejak splynulo, ted koukam ze mavali svorne uplne vsichni:-)
#49 • Petra_GahanDM • 20.1.2010 o 20:59
Ringo : Já to ze stání u pódia taky nepoznala
Mě zas přišlo že bylo hrozně málo korunek na hlavě :/
#50 • Petra_GahanDM • 20.1.2010 o 21:02
Tady je pár mých fotek ...smozřejmě ,že ne všechny
flickr.com
#51 • Ringo • 20.1.2010 o 21:03
Petra_GahanDM: ja zase cekal ze se temi tyckami rozsviti cela plocha, ale asi to byla naivni predstava a jsem radaspon za ten jeden velky ostruvek pod podiem a tech par malinkatych ostruvku na tribunach, protoze i to je uspech, vzhledem k tomu kolik tam bylo cizincu ci lidi, kteri o te akci proste nevedeli, popripade nesehnali lightsticky. Kdyz koukam na nektere fotky, tak ty tycky svuj ucel splnily, fotky z Prahy jsou jimi charakteristicke, nikde jinde to nebylo.
#52 • Precious • 20.1.2010 o 21:42
Krasne napsane. Prozila jsem si to cele znovu, ted navic i s detaily, ktere mi pri koncertu unikly. Diky moc:)
#53 • ivanaty • 20.1.2010 o 21:53
Krásný článek vystihující atmosféru. Dík nejen kapele, ale i fanouškům. Jste báječní a užila jsem si to i díky vám(nám).
Romiku007: Jasně, že máš na svůj názor nárok, ale připadá mi spíš jako provokace z tvé strany nebo nějaký Tvůj komplex, když ho musíš za každou dát najevo. Tady jsou všichni naladěni na stejné vlně a najednou ....
#54 • ivanaty • 20.1.2010 o 21:53
každou cenu
#55 • DeeBeeDM • 20.1.2010 o 22:42
To Dangerous: Skvěle napsaný, klobouk dolů, je úžasný, když člověk umí vyslovit svoje pocity, to za prvé, za druhé je supr věc, když jsou od srdce a za třetí, když jim ještě dokáže dát písemnou formu a hlavně to, že se nebojí a nestydí tohle všechno dát veřejně pro všechny ostatní a s ostatními se o to podělit. Co mě fascinuje, když někdo vysloví negativní názor a nebo myšlenku neslučující se s ostatními, jak se všichni do něj pustí:) Myslím to samozřejmě v dobrým, sama jsem to zažila, když se tu objevila fotka dárku pro DM.
Koncert v Praze byl jedinečný, byl nádherný, už jen ten pocit, že tam člověk zapomene na všední, běžný a šedivý dny, že všechno hodí za hlavu, nepřemýšlí, neřeší....Za to, jsem vděčná strašně moc. Osobně jsem nevnímala a ani moc nechtěla vnímat, jestli tahle část tribuny stojí a tahle sedí, jestli vedle stojí někdo otravný a nebo opilý, když se člověk od tohoto všeho dokáže odprostit a jen si užívat muziku, atmosféru, kterou dokáží na koncertě opravdu udělat jenom fanoušci Depeche Mode, tak to prostě má být, zahodit pokrytectví a jen se nechat unášet na týhle černý vlně. Vždycky mě zahřeje u srdce, když slyším od člověka, kterému je něco přes 40, poslouchá úplně jiný žánr, pak jde úplně náhodou na koncert DM a nechápe, nerozumí, neumí to popsat a pak najednou zjistí, že hrají nějakou písničku a on stojí a mává rukama doprava doleva. V tom je to kouzlo.
#56 • Mirxon • 20.1.2010 o 22:54
to Dangerous: Díky za skvělý ohlídnutí za tímto fantastickým zážitkem! Byl to můj nejfantastičtější koncertní zážitek za posledních 10 let, a že jsem těch různých koncertů za tu dobu viděl opravdu hodně! Prostě ty emoce tam v tý hale se mnou lomcovaly jako bych si dal pořádnou dávku extáze tý nejexkluzivnější kvality! Směs téměř hysterický radosti se slzama v očích, to byl koncert DM a Nitzer Ebb v Praze 2010! Dvě bezprecedentní živoucí legendy elektronickýho nebe, každá po svým a každá s naprosto jasně a nezaměnitelně definovaným zvukem a filozofií. Ten pocit vnitřního uspokojení, že jsem ten posvátnej okamžik mohl prožít… se prostě nedá shrnout do několika málo vět!
#57 • Pavlína Ž. • 20.1.2010 o 23:19
Ahoj Dangerous, proč vystupuješ anonymně?
#58 • simča • 20.1.2010 o 23:26
Tak tento článek je bomba,úplně mě vrátil na koncert , až mám husí kůži a znovu prožívám ty emoce,které na koncertě má snad každý který v srdci nosí DM
to Romik 007 : v 88 jsem si to na kocertě taky odskákala,ale asi s jiným pocitem a emocema než ty,koncert byl úžasný a s každým dalším koncertem jsou DM lepší a lepší ( nejúžasnější ) .Nitzer Ebb jsem si poslechla,jsou dobrý,ale nedají se z DM srovnat.Asi proto jsou jenom jako předkapela.
#59 • Peta • 20.1.2010 o 23:28
Díky za článek…krásný připomenutí...slzy v očích a mrazení v zádech…BLACK CELEBRATION!!!
#60 • Useless • 20.1.2010 o 23:31
to Petra_GahanDM: Fakt vynikající fotky na tom flickru!!! Ta, jak na ní má Dave dýchací masku je geniální
!!!
#61 • Rendy • 20.1.2010 o 23:40
Pěkně napsaná recenze!
#62 • dani garcia • 20.1.2010 o 23:56
krásně napsané.....nevím,kdo je Dangerous,ale je to profík….
#63 • Ringo • 21.1.2010 o 0:02
Useless: dychaci masku??? Myslis jako skafandr, ne?:-)
#64 • Petra_GahanDM • 21.1.2010 o 0:27
DM zahráli v Paříži dneska Come Back a Freelove (Martin)...
#65 • little 33 • 21.1.2010 o 0:54
Díky, Dangerousi, opět paráda
#66 • headstar • 21.1.2010 o 0:59
Uff,tak mám normálně slzy v očích-krásně napsaný a hlavně to tak opravdu musí cítit každý opravdový Depešák
#67 • warťas • 21.1.2010 o 1:21
2x v životě jsem byla na jiným než DM koncertě - někdy v pubertě - Prodigy a pak v 97 na U2 - Strahov, tam jsem byla pod podiem. Už v té době jsem byla ortodox depešák, šla jsem s kámoškou a ze zvědavosti. Hm, tak fajn, prima večer, pařba,ale ani desetina toho co s DM.
V 98 jsem se konečně dostala na milované DM a od té doby na jiné koncerty ani nechodím , připadali by mi to vyhozený peníze, protože to co člověk zažije na DM, tak nikde jinde. Měla jsem možnost jet na takový velikány jako Bowie, Cave, ale vždy jsem to vzdala, protože tak jak cítím s DM, tak s nikým jiným. Na DM to není pařba, tam mi to prostě vyrve srdce z těla.
#68 • katie • 21.1.2010 o 1:39
nemám slov…díky
#69 • monika polak • 21.1.2010 o 1:57
Pekný článok, mám 45 a ešte stále “idem” s DM, na koncerte som bola s dcérou (15), všetkým vám ďakujem… fakt som si to opäť užila.
#70 • Dimo • 21.1.2010 o 2:46
Dangerousi, díky za úžasný článek!
Je jasné, že to byl nejlepší koncert od roku 98. Trochu lituju Edenu a Bratislavy, tohle bylo nesrovnatelně lepší. Z Blavy i Edenu nemám téměř žádné pocity, kdežto tohle byl s přehledem nejlepší zážitek v životě.
Dostaly mě i projekce a světla, DM prostě patří do haly.
#71 • Ivoshek • 21.1.2010 o 4:37
Musím se jednoznačně přidat k poděkování za úžasnej článek, kterej mě jako všechny ostatní hodil zpět do O2 Arény… nechápu ty názory od romika007 a fandy, ale je to jejich věc, doufám jen že příště dostojí svého závazku a nechají lístky pro ty, kteří se chtějí bavit. Já “bohužel” jsem z mladší generace (22), tak jsem v dobách největší celosvětové slávy DM a největších hitů bohužel neměl o DM ani ponětí, ale už jsem stihl jejich 4 koncerty + sólo Gahana a tohle byl jednoznačně můj nejlepší koncert nejen z těchto pěti, ale v celém mém životě. Byl jsem už na mnoha koncertech a jediné co se atmosférou dá alespoň vzdáleně srovnat s koncertama DM jsou trance párty Transmission a Sensation a to jen díky tomu, že jsou celou noc až do rána. To je ostatně jediná “chyba” DM, že nehrají až do ráná, ale že to vždycky tak bleskově uteče
, přitom to čekání něž konečně vyběhnou všichni na podium je nekonečný, a teď nevím jestli to bylo tím Martinovým techno setem, to bylo snad pro mě nejdelší. Nitzer ebb nebyli špatní, ale ale ale
, byla to jen předkapela a já osobně bych na jejich sólo koncert nešel, tudíž to pro mne bylo jen poviné protahování příchodu bohů...
Když tu byla ta řeč s tím srovnáním s dávnými koncerty jako např. z 88, tak připojím svůj názor že za 1) těžko si už bude někdo pamatovat jaké přesně do detailu zažil emoce , když je to už 22 let, navíc tehdy byla naprosto nesrovnatelná doba, dnes máme k dispozici záběry z každého koncertu Tour, většina už znala set list co tu zahrají atd. takže ta originalita je už na menší úrovni než byla před těma 22 lety, ale i tak nemají DM absolutně žádnou konkurenci, koncert ani už nemohl být lepší!!!vlastně mohl - see you next time mi moc chybí
, ale pevně věřím, že mne čeká ještě pěkná řádka dalších koncertů DM a snad doufám, že i takových, jaký byl tento poslední, který se nedá nazvat jinak než BLACK CELEBRATION
#72 • Rosa • 21.1.2010 o 4:37
Nebezpečně dobře napsaný článek ,p.Dangerousi.
A teď vážně. Jsem dojatá a překvapená tím,kolik lidí má stejné pocity,jako já,a pro kolik lidí hudba DM je přesním zásahem do srdce.
Koncerty 2009,2010 nemůžu porovnávat s koncertem 1988,tam som těž nebola,a romikovi to upřímně závidím,ale s naprostou jistotou tvrdím, že to co jsem zažila v červnu a lednu,je něco tak neskutečně krásného,a těžko se to dá s něčím ztotožnit nebo porovnat.Možná by se to dalo vyjádřit jedním slovem: osvobození. Od starostí,bolestí,zklamaní…
No,vracím se na zem :o))
Petra_GahanDM: dík za odkaz na fotky, povedena práce.Nevíš kdo je dělal?
#73 • Jandyn • 21.1.2010 o 9:11
Krasa-jo kdyz bych to umel tak takhle bych to chtel napsat.Dekuju moc zas jsem uplne ko!!!
#74 • SmidliDMboy • 21.1.2010 o 11:14
Ringo: Useless má namysli tuto flickr.com
#75 • Beladona • 21.1.2010 o 11:30
Ringo: Useless má namysli tuto flickr.com
Dave přešel na rajský plyn?
#76 • Ringo • 21.1.2010 o 11:56
aha, te jsem si nevsiml:-)
#77 • Jandyn • 21.1.2010 o 14:15
wartas tak to mame uplne stejne
#78 • Ringo • 21.1.2010 o 14:53
ja byl jeste na Rammsteinech, jako vyborny koncert, vyborna show, ale spise to byla takova zabava pro zasmani, zadne emoce a to mam Rammsteiny hodne rad. Jedine kde by clovek mohl zamacknout slzu byla Ohne Dich za doprovodu Apocalypticy, nejsilnejso moment koncertu v Ostrave tusim v roce 2005.
#79 • d.stripped • 21.1.2010 o 15:10
Měl bych na Vás všechny jednu prosbu: nemáte někdo obrázek kříže,co má Dave na rameni? Ale ne jen fotku-něco jako kreslený obrázek ke zhotovení tetování.Díky!!!
#80 • rybon • 21.1.2010 o 15:19
Dimo mluvíš mi ze srdce koncert 1998 byl fantastický,ale leden 2010 byl atmosférou srovnatelný neli v některých momentech i lepší.Byl jsem rád,že jsem tam byl aspoň jsem si spravil náladu o proti koncertu v blavě 2009.
#81 • raven101 • 21.1.2010 o 15:21
tak tohle je nádherně napsané, mám husí kůži a slzy v očích. Jsem zase zpět pod pódiem, paráda
#82 • Martina5 • 21.1.2010 o 15:27
d. stripped: zkus mrknout na tohle : 404.sblog.cz
#83 • warťas • 21.1.2010 o 15:35
Vrátit se v čase o týden ............... Se mi nechce věřit, že už je to týden.
#84 • Marek Tomáš • 21.1.2010 o 17:50
Zdravím všechny příznivce Depeche Mode
komu se stýská po koncertu DM, mám 1 tip
Včera jsem si pustil Live In Milan 02/2006 (na dvd Touring the Angel-Live In Milan) a hned se mi zvedla nálada a krásně jsem si tak připomněl všechny ty nádherné pocity, které člověk prožívá, když sleduje koncert DM! ...mnohdy se píše, že ten či onen koncert byl lepší, to či ono tour bylo lepší než jiné, ale člověk má tendence zapomínat a to jsem si ověřil i na sobě: myslel jsem si, že koncertu tohoto tour se žádný jiný nevyrovnal, ale např. i právě koncerty Touring the Angel stály za to a i ony měly super setlist a jak říká Dave na Disku 2, on osobně se vždy snaží do svého výkonu dát vše!
Ano, je to tak, takže kdo toto DVD máte, pusťte si ho a uvidíte sami, že DM jsou vždy skvělí!!!
Thank You, Depeche Mode and see you next time!
#85 • PeeWee • 21.1.2010 o 18:48
Dopr !! Při čtení této renceze se mi valí zas slzy jako hrachy ...
nádherně napsané !
#86 • Useless • 21.1.2010 o 20:03
SmidliDMboy a Ringo: přesně tu fotku jsem měla na mysli :-D
#87 • Madlen • 21.1.2010 o 21:07
Ach jo, občas by se hodilo, kdyby šel vrátit čas :o(
#88 • daniel z • 21.1.2010 o 21:30
veliká poklona autorovi, nádherně napsaný!!!
#89 • JajaDM • 21.1.2010 o 22:10
d.stripped: tady jsou dole obrázky tetování lucikadesign.cz
#90 • Caleb • 21.1.2010 o 22:22
to Marek Tomáš:
přesně, já už jsem si ho pouštěl předevčírem. Pořád se té své DM nálady nemůžu zbavit…. a to je mooooc fajn
#91 • simča • 21.1.2010 o 22:46
Ahojky,najdu někde fotky z předávání toho dárku pro kluky? (deska s věnováním)
#92 • dani garcia • 21.1.2010 o 23:11
to d.stripped: mám fotku té kerky úplně zblízka…ale neumím to tady dát…jedině ti to pošlu na mail…taky o ní silně uvažuju….ale je dost velká a já nemám zrovna ruce jak rambo….mám strach,at to nevypadá blbě....
#93 • warťas • 21.1.2010 o 23:49
A díky DM se dá dokonce i zhubnout! :-D. Tak 2 dny před koncertem jsem skoro nejedla, už se mi z nedočkavosti kroutil žaludek, Den koncertu - to je snad no comment no a poslední týden nemám čas jíst, protože musím pořád sedět u netu :-D. A hle, tolik nechtěná poporodní kila navíc začínají mizet…
Už jsem manželovi říkala - ještě 2 - 3 koncerty a jsem jak před těhotenstvím! (nedokážu popsat jak se mi na to zatvářil)
#94 • Ringo • 22.1.2010 o 0:10
a neni to takove divne davat si stejne tetovani jak ma Dave? Ja spise uvazoval, ze si necham na predlokti vytetovat napis Depeche Mode designove provedeny jako na PTA. A nebo jen DM a mezi pismeny nejakou malou ruzicku:-) Ale jelikoz se tetovani bojim jak cert krize, tak asi na to odvahu neseberu:-)
#95 • Peace • 22.1.2010 o 0:36
Nadhera, krasa…nemam slov! Diky
#96 • DMan101 • 22.1.2010 o 1:05
Ach že jsem tam nebyl.Anebo byl?Úplně jsem se do toho čtení článku tak vžil až jsem si myslel že jsem byl na koncertu.Skvělý článek.Moc díky.Je to jako pohlazení od maminky po duši.Až ve mě proběhla ta energie z koncertu a husí kůže k tomu.
#97 • Hanny21 • 22.1.2010 o 1:33
dani garcia: Dave taky neni zrovna nějaká hrana…
#98 • dani garcia • 22.1.2010 o 1:45
to ringo: právě že to není divné.taky jsem chtěl to DM s tou růžičkou uprostřed.a samozřejmě by všichni kolem věděli,že jsem fanda DM.ale když si nechám udělat ten kříž.....tak jenom já a pár vyvolených bude vědět,co to znamená....hlavně pro mně.....ale stejně ještě uvidím….bojím se tetování ještě víc než ty….už jsem byl dokonce objednaný a nešel jsem tam…ze strachu….
#99 • dani garcia • 22.1.2010 o 1:48
to Hanny21: to není...ale Dave je Dave…ani si ho bez toho už neumím představit….ale asi do toho půjdu….
#100 • Ringo • 22.1.2010 o 8:31
dani garcia: to sice jo, ale ja bych si pripadal ze se nejak opicim. U ucesu mi to tak nejak neprijde, to je jakasi sounalezitost, ale tetovani, pokud clovek dela trochu s rozumem, tak by melo neco znamenat, neco intimniho a v tom mi proste prijde, ze Davovo tetovani je proste Davovo tetovani a ja jej nosit nemuzu, uz jenom proto, ze to tetovani znamena neco pro Dava a ne pro me. Pro me by znamenalo neco mit vytetovane to DM:-) Co se tyce strachu, ten asi neprekonam, ja mam proste panickou hruzu jednak z jehel a pak se bojim nejake alergicke reakce, zanetu a pod.
#101 • 88.black.m • 22.1.2010 o 9:37
Ringo:Nic to není.Naopak ten neskutečnej pocit ,když jdeš s novým tetováním ze salonu…To je nepopsatelný.S tím,že by to mělo mít pro člověka nějaký význam máš pravdu.Vždycky se mi líbilo OM co má Dave na pravé straně hrudníku.Zjistila jsem si o tom pár věcí a co to vlastně znamená a moc se mi to líbilo.Pak jsem ještě doladila pod to DM ze SOTU,jsou to zároveň mé a manžela iniciály a ve spojení OM a těch dvou písmen to pro mě znamená jejich a naši ochranu,dodávání energie…Jsem rozhodnutá jít do dalšího,jen musím vymyslet co…Rozhodně do toho jděte.Dá se to v pohodě vydržet.
#102 • d.stripped • 22.1.2010 o 9:49
VŠEM: díky moc za obrázky.
Ringo - k tomu nápisu - slušné je taky logo na certifikátu k deluxe set boxu - takové hodně depešácké(myslím ta dvě spojená “corbijnovská” písmena D a M).
#103 • Ringo • 22.1.2010 o 9:56
88.black.m: No, nic to neni, to se da rici o leccems, ale muj prah bolesti je nastaven zatracene nizk oa nerad bych udelal v nejakem salonu nejakou ostudu, treba aby me museli krisit nebo tak neco:-) Co me se libi z Davovych tetovani je to barevne s tou ruzi na prave pazi. Ale nedal bych si jej, jednak moc velke a jednak jak jsem psal, ma to proste Dave. To jak to smichas s nejakou vlastni symbolikou, to uz beru, proste je to neco tveho vlastniho s cim se ztotoznujes. Nevim proc, ale znam par lidi co pokukuje po tom krizi a ten me osobne prijde docela agresivni a z tech tetovani co ma Dave se mi libi nejmene. Kdyz uz bych do neceho sel, tak fakt bud do nejake te symboliky DM + ruze a nebo nejakeho keltskeho tetovani, ty se mi libi moc. Ale jak rikam ,strach mi to nedovoli. To ze to nic neni rika spousta lidi i o injekcich a vim jak na ne reaguji ja.
Taky kdyz si prectu jake s tim jsou komplikace nez se to zhoji, mohou nastat nejake zanety a podobne…ee, pro me prilisny zasah do organismu ktery je navic alergicky na kde co:-)
#104 • Ringo • 22.1.2010 o 9:58
a taky jsem si cetl par zasad tetovani a jedna rada zni, nenechejte se tetovat jen proto, ze ma tetovany nekdo jiny. To tetovani proste musi vyjit z cloveka samotneho, ne jako duvod, ze to maji vsichni nebo nekdo, koho obdivujeme:-) I kdyz u me to asi ten duvod neni, me se to proste v male mire libi.
#105 • Ringo • 22.1.2010 o 9:59
d.stripped: jo, to je taky pekne, ono je tezke vybirat, tech motivu je tolik peknych…
#106 • 88.black.m • 22.1.2010 o 10:06
Ringo:Já jsem o tom přemýšlela asi 10 let než jsem do toho šla.Já osobně jsem žádný komplikace neměla,ani otok moc nebyl a stroupky skoro nebyly.Akorát to svědilo.Ale jestli jsi alergik spíš bych se ptala na skušenosti v tom určitém salonu.A k tomu kříží,zrovna ten je keltský.Trošku se o kelty zajímám.Mám ráda irskou muziku.Jeden čas jsem ji hrála i na housle,takže když jsem to tetování viděla,napadl mě keltský kříž a na netu jsem si to i potvrdila.
#107 • Ringo • 22.1.2010 o 10:17
88.black.m: jo, ale tenhle na me zrovna pusobi tak nejak divne, me se spise libi ten keltsky ornament co ma Dave na zadech:-) Neco takoveho v mensi podobe nekde na ruce by se mi libilo.
#108 • Ringo • 22.1.2010 o 10:21
88.black.m: u toho Davova krize mi prijde ze je takovy drsny tim ze je hranaty, me by se libil treba tenhle: motivy-tetovani.com
#109 • Dangerous • 22.1.2010 o 10:23
ad komentáře od romik 007, na 11.3.2010 připravuji článek o 1.vystoupení DM v Praze a bude to trochu o boření mýtů, tenkrát opravdu v oblasti, kterou dnes nazýváme oblast pod podiem byli skalní fanoušci, ale to nebyli jediní návštěvníci tohoto koncertu, značnou část tvořili díky “bolševické distribuci” lístků svazáci a podobná chátra, ... ještě hůře na tom byl v tom samém období Východní Berlín, kde na opravdavé fanoušky zbylo asi 20% lístků, zbytek ovládla “revoluční německá mládež” více i s detaily tedy 11.3. a myslím, že to bude zajímavé čtení
#110 • Beladona • 22.1.2010 o 10:23
Souhlasím s Ringem, taky se mi zdá divné mít stejné tetování jako Dave.
Vždycky se mi zdálo, že to Dave trošku přehání
Ale teď na koncertě mně poprvé napadlo, jak je díky tomu unikátní.
A náhodou včera večer jsem nemohla spát a přemýšlela, co bych si tak dala vytetovat ![]()
Nebojím se toho procesu, ale spíš toho závazku na celý život.
#111 • Ringo • 22.1.2010 o 10:28
libi se mi hodne tady tohleto, nejak bych do toho jeste zakomponoval pismena DM a bylo by to idealni:-) motivy-tetovani.com
#112 • Ringo • 22.1.2010 o 10:34
DANGEROUS: tak na clanek jak to tam skalni odskakali spolecne za doprovodu komousskeho svinsta, to jsem hodne zvedavy:-) Jinak jak jsem psal, podle me tu atmosferu hodne udelal prave ten utlak tady, lide meli prilezotost oficialne se konecne ohaknout dle svych predstav, nacesat na hlave uces bez toho aby se o ne na ulici zajimala policie a s nejakymi temi vytrznostmi ktere si nekteri pri takovych akcich za mlada uzivali se proste pocitalo a nebyla z toho tenkrat jeste revoluce. Podle me se na bourlivosti a zivelnosti koncertu DM zase tolik nezmenilo, bourlive jsou stale, jen ty svazaky vystridali liskty rozdavane jako benefity zamestnancum, kteri jdou na spolecenskou udalost a ne koncert sve oblibene skupiny. Dalsi vec je rozmelnenost, kdy vyprodat 30 - 50 000 stadion pro DM uz neni problem, v tom davu se ti opravdovi skalni ztrati. Dalsim problemem jsou fandove presne jako romik007, kteri uz davno DM ve sve dusi opustili, byla to pro ne jen mladistva hra, bylo to moderni, bylo fajn byt ohaknuty v kuzi, paradni zpusob jak se realizovat v dobe pubertalni a postpubertalni revolty. DM byl jen prostredek do ktereho nejkteri lide nastoupili a v dobe dospelosti zase vystoupili, konec hry. Takovi pak na koncerte stoji jak pecky a tvari se jak jsou nad veci ze to neprozivaji jak jini kteri tam skacou, tleskaji a zpivaji ci dokonce neurvale jeci, jak jde videt z nekterych zaznamu. Nechapu proc se takovi znudenci pak chodi bavit na diskuse zpusobem nebavil jsem se tam a kolem me plno lidi se taky nebavilo, odesel jsem jeste pred pridavkem. Tech plno nebavicich se lidi byli presne typci jako romik007. A to nemyslim nejak zle, proste to tak zrejme bude dle toho co napsal.
#113 • Ringo • 22.1.2010 o 10:37
jeste k tomu tetovani, ten vzor co jsem tu vlozil naposledy, tak me napadlo, kdyby v tom cernem prostoru jak se to tam propleta by to propletalo dve pismena, D a M. Prekne by se tam vlezly, jako by ten prostor byl delan primo pro ne:-D Sakra, ted jen sebrat odvahu:-)
#114 • Martina5 • 22.1.2010 o 10:43
Tak o tetování přemýšlím druhý rok….mně se celkem líbí ta jakoby “trojka”, co má Dave na pravé straně hrudníku, Jen nevím, co přesně to znamená. Nevíte to někdo?
#115 • dani garcia • 22.1.2010 o 10:43
to ringo: DM pro mně znamená hodně.poslouchám je od svých 15ti..tedy 20 let…a právě proto,že ho má Dave ,bych si ho nechal taky vykerovat.prostě máme na tu věc rozdílné názory…..ale nic se neděje….stejně jsme oba poserové a kerovat se stejně nenecháme…takže je to bezpředmětné...zatím zůstávám jen u účesu ala Dave….
#116 • d.stripped • 22.1.2010 o 10:43
to Ringo: já bych k tomu ještě dodal,že dneska je problém i v tom,že lidi mají jistá svá místa(kromě stání,pochopitelně) a tudíž docházejí někdy i těsně před zahájením koncertu,což mě tedy docela vadí.Dále-spousta z nich si nezapomene koupit nějaké to žrádýlko a pivíčko a oni by možná i vstali,ale co s tím bordelem na kolenou,že ?? Stačí mít v sektoru dvě řady těhle “Homolků” a je vymalováno.Ale mě nena….u, ikdyž mě dotlačí k tomu abych seděl, užiju si to.Nakonec jsme je tedy převálcovali a oni odtáhli(asi do bufetu:))
#117 • d.stripped • 22.1.2010 o 10:51
to Ringo: ten keltský kříž je fakt hustej. a tak mě napadá - ten střed by mohl vypadat skoro jako růže shora,nemyslíš?? ještě do toho šikovně zakomponovat ta dvě “svatá” písmena a bude to božíííí!
#118 • Beladona • 22.1.2010 o 10:53
d.stripped: nejlepší byla partička asi tak 6-8 lidí vedle mě loni v Bratislavě. Přišli v pláštěnkách, na sedadla si dali igelity, na ně karimatky, pak si natáhli šusťáky přes džíny, zabalili se do dek a nakonec vytáhli sváču ![]()
Během první písničky jsem se rozhodla, odešla jsem a nacpala se na plochu.
#119 • Ringo • 22.1.2010 o 10:54
dani garcia: v pohode, vsak ja te za to nekritizuji, muj pocit je proste ze by to melo byt neco co nema celebrita, neco proste originalniho. Problem taky vidim v tom, ze ten kriz sam o sobe by byl neuplny, bude ti chybet ten zbytek, a to jsem teda zvedav, jak bys to dal pri nasem strachu:-DDD
Ja zatim taky zustavam u ucesu, ktery menim podle delky jak to roste na Dave 1986 Stripped, Dave 1987 Behind The Wheel, Dave 1997 Useless, 1998 Singles Tour, Dave 2005 PTA , 2009/2010 SOTU, nekdy malinko sklouznu k ucesu ala Dave 2001 ale to jen na chvilku, protoze me ta delka vlasu zacne po par tydnech strasne otravovat a spotrtebovava to strasne moc extra strong gelu aby to nejak drzelo:-D
#120 • Ringo • 22.1.2010 o 10:59
d.stripped: co se tyce zradla, tak ja jsem celkem taky pozitkar, v Edenu jsem si dal pred predkapelou hranolky:-) Ale jakmile nastoupi na podiuám DM, nenapadlo by me si cokoliv cpat do drzky nebo neco chlemtat, to je proste svaty okamzik, cerna mse. Kdo u toho chrousta popcorn, tak to at priste radsi nechodi, at uz ma DM jakkoliv rad. Kazdopadne souhlasim, ze ta vsudypritomna futraz se stala docela nesvarem, vsude plno ryhcleho obcerstveni, hambace, hranolky, kola, pivo…takovne festivalove. Na cernych msich to fakt nema co delat.
#121 • d.stripped • 22.1.2010 o 11:02
to Ringo: mě to někdy přijde,že si koupí “nějaké” lístky a až pak zjistí,že to není lední revue,ale koncert.Kašlem na to ...
#122 • d.stripped • 22.1.2010 o 11:03
to Beladona: jak jsem psal Ringovi,kašlem na to…Ale já jsem fakt minulý týden zažil peklo…Ovšem to nic nemění na tom,že bych nějak změnil svůj postoj vůči DM. Byli naprosto báječní. Doufám,že to vyjde na LHN!!!
#123 • Ringo • 22.1.2010 o 11:05
d.stripped: tak mozna je tam taky dost takovych, kteri proste chodi na koncerty kdyz zrovna jsou a je jedno co to je. KDyz to ma vehlas, koupi listek a ze zvedavosti tam zajdou. Faktem je, ze Dave treba sam takhle sondoval kapely, jestli ho zaujmou nebo ne a na zaklade live predstaveni je pak zacinal poslouchat:-)
#124 • warťas • 22.1.2010 o 11:44
Mám pocitk, že když už někdo bydlí ve větším městě, kde je těchhle událostí tolik, tak holt, když se přemýšlí, co se podnikne večer, tak mezi možnosti -diskotéka, divadlo, hospoda holt přibyli i koncerty - prostě jakýkoliv, jen zabít večer ...
K tomu tetování: taky se chci už x let tetovat, ale bylo mi doporučeno, ať si počkám až po dětech. Ta doba právě nastala. Určitě to bude DM, jen mi manžílek musí vymyslet provedení (už pár lidem navrhoval), tak jsem zvědavá. Hlavně člověk musí vědět, že ho to za pár let neomrzí. Co se mě týče, tak DM jsou pro mě doživotní záležitost, takže to je snad jediný motiv, který má pro mě smysl (nehledě na to, že jsou to i mé iniciály).
#125 • 88.black.m • 22.1.2010 o 11:53
Martina5:Je to OM:Sánskrtský znak ztělesňující hlas (zvuk) Stvoření, umocňuje vnitřní klid a při meditacích je osvědčeným pomocníkem k dosažení nejvyšší úrovně vědomí.
Někde na netu jsem se ještě dočetla,že by měl dodávat energii po prodělaných nemocech.
#126 • Jitka • 22.1.2010 o 11:54
Warťas:Docela ti závidím tu spolupráci manžílka..
Já přijít s něčím podobným,tak mě rovnou odešle k Chocholouškovi:-D
#127 • Beladona • 22.1.2010 o 12:00
88.black.m: při zpívání OM vnikají vnitřní jemné vibrace, které harmonizují celý organizmus.
#128 • Ringo • 22.1.2010 o 12:03
jako hypochondr bych privital nejaky symbol chranici od nemoci:-D
#129 • Beladona • 22.1.2010 o 12:20
Zpátky ke koncertu. Taky to mě přišlo a pustila jsem si Live in Milan. Nepřipadá vám, že Martin teď líp zpívá?
#130 • Ringo • 22.1.2010 o 12:23
Beladona: Martin ted zpiva o tridu lepe nez na PTA. Jinak ja nejsem schopen si stale pustit zadny zivak nebo album DM tedkom. Proste je to pro me jeste prilis moc zive a ziji jen a jen tim koncertem, proste DM 14.1.2010, nic jineho zatim ohledne DM neprijimam, bude to asi nejakou dobu trvat a jedine co nejdrive asi prijmu bude SOTU tour na DVD:-)
#131 • 88.black.m • 22.1.2010 o 12:23
Beladona:Martin se úžasně vyzpíval.Opravdu andělský hlas.
#132 • warťas • 22.1.2010 o 13:29
jitka: Manžel chápe, dokonce mi předevčírem řekl, že mi ten můj DM svět závidí. Taky ho vlna DM chytla v 89, ale byl jeden z těch ne až tak zažraných. Má je rád, nemá problém,když nám doma vyhrávají, ale necítí to jak já. Pro něj když tak byli víc srdeční The Cure.
Na posledním koncertě The Cure byl, jel s kamarádem, který to zas až tak nebaštil a jel prostě jen zapařit. Manžel z toho byl děsně zpruzenej, protože si koncert absolutně neužil a jen se staral o opilého kamaráda. Byla jsem na 1 koncíku DM sama a vůbec mi to neubralo na náladě. Prostě buď s člověkem co to cítí jako já, nebo radši sama.
#133 • Ringo • 22.1.2010 o 16:31
wratas: ze bych si taky objednal u nej nejaky navrh?:-)...ale ne, ja se toho fakt bojim:-D
#134 • Beladona • 22.1.2010 o 16:39
warťas: do puntíku souhlasím. Když tahám na akce kamarády, které to moc nebere, tak mám pak vždycky strach, jestli se dobře baví, snažím se jim věnovat a moc si to neužiju. Zato když jdu sama, tak mě to nutí se seznamovat a víc se vžít do celkové atmosféry.
#135 • d.stripped • 22.1.2010 o 16:42
K tomu tetování: někdy v roce 93 jsem zaregistroval do své paměti ten Daveův kříž a mám ho tam prostě přibitej na furt!A pořád zvažuji,zdali si ho mám nechat vytetovat či ne. Jak tu někdo psal o strachu z tetování(což i chápu),u mě je to jinak. Nemám z toho strach,ale mám spíš obavu,že když už budu mít jedno,tak budu chtít druhé a pak třetí a….Mám kámoše a ten to právě takhle nezvládá.Už jich má šest!!
#136 • Ringo • 22.1.2010 o 16:43
Beladona: zvlastni, zrovna tohle tema jsme rozjeli s Monghim na jinem foru kde prave resime treba drahe polovicky na koncerte. Me totiz ta moje vylozene vytocila kdyz zacla pri mavani u NLMDA strasne resit, jestli ta tribuna s nami nespadne, jak se to tak docela dost houpalo. Ja byl v tranzu a uzival si to plnymi dousky a ona takhle na me, byl jsem z tohodle kapku rozladeny az do konce koncertu. Mimochodem jsem k tomu napsal na jinem foru na jonychstrankach a prepastnu to teda i sem kdyz uz jde kolem toho rec, snad si to tu manzelka neprecte:-D
k tomu tahani drahych polovicek na koncery. Ono se jim treba i ta hudba libi, ale jdou na to fakt jen jako hudebni udalost. Zatimco ja, trefeny fanda citim koncert sve oblibene kapely, tedy DM, jako by to bylo rande s milenkou a kdyz na me ma manzelka behem toho promluvi, tak me to proste vytoci, o tom to je:-) Na koncerte DM pro me proste manzelka prestava existovat a mam na tech par momentu proste jinou, s tim se ma zena bude muset smirit.
Jinak je to jen primer to co jsem napsal, neznamena to ze mam rande s milenakmi, zene jsem 100% verny, ale musi proste pocitat s tim, ze jednou cca za 4 roky mam 1 - 2x do roka dvouhodinove rande s mou jedinou milenkou a tou je Depeche Mode:-DDD
#137 • Ringo • 22.1.2010 o 16:47
d.stripped: na ja se bojim jehel, infekce, alergie, je toho docela dost a taky nevim na kolik me bude omezovat ta mesicni pece nez se to zhoji.
Co se tyce toho chteni vice, tak to ja u sebe vim naprosto jiste, ze jeden obrazek, kdybych uz se do toho dokopal a premohl, by nestacil. Libil by se mi jeste tenhle, pak tamhle ten - ne ze bych chtel byt cely potetovany, ale nazdobil bych se asi vice nez si jsem schopen nyni pripustit:-) Libi se mi ten keltsky kriz co jsem tu pastnul a pak to druhe tetovani s modou, vypada to jako kapka nebo slza, tu bych chtel mit v predlokti nad zapestim:-) Ten kriz na rameni. Jako chtel bych….
#138 • Beladona • 22.1.2010 o 17:03
Ringo: tak to by mě taky trefilo, mluvit u NLMDA
Myslím, že je to zdravé, mít taky oddělené zájmy a zážitky, jinak hrozí ponorka a chybí čerstvý vítr
#139 • Beladona • 22.1.2010 o 17:07
Já už to tetování řeším asi 10 let. Vždycky je to už na spadnutí, pak mě to přejde a nakonec jsem ráda, že žádné nemám. Ale teď jste mě zas nakazili
#140 • Ringo • 22.1.2010 o 17:36
Beladona: asi melaprostestrach zeto fakt spadne. Ja byl naopak v euforii a rikal si porad, lidi, to je hukot:-))) Cim vice se to houpalo, tim vetsi byla ma radost. Sektor 110 byl proste fakt na spadnuti a me to bylo uplne jedno:-D
Co se tyce tetovani, ja to resim uz nekdy od roku 97, strach je ale svina:-)
#141 • warťas • 22.1.2010 o 19:42
U nás se taky všichni diví, proč nejedu na koncert s manželem, když se mu to líbí. Nikdo nedokáže pochopit, že tam musím být se stejně naladěným člověkem - což do puntíku splňuje moje kamarádka z Bratislavy, s kterou jsem se seznámila v Londýně - jak jinak než přes DM. Byli jsme spolu v Basildoně (zrovna když jsme jeli na koncert mi vyprávěla, že jí mamka chtěla vyhodit džíny, co si v Basildoně koupila, že jsou malé. Mamka nedokázala pochopit, proč si je stále schovává ALE ONY JSOU Z BASILDONU!!! :-D).
#142 • warťas • 22.1.2010 o 19:44
d.stripped: tak když na to už tak dlouho myslíš tak do toho běž, budeš z toho mít super pocit. Ale s tím pokračováním, to máš recht, to tak dopadne. Já tak dopadla s piercingama - 1 nestačil.
Ale u piercingů je holt výhoda - nechceš - sundáš, s tatoo je to horší.
#143 • Martina.MO • 22.1.2010 o 21:27
Vložím se k vám do diskuze o tetování, tetování mám od svých 19 což znamená 14 let a můžu vám říct, že mě ještě nikdy nenapadlo, že jsem udělala blbost nebo tak něco, je to něco o čem nepřemýšlím a ani nevím, že ho mám, když se mi občas (většinou v létě) někdo zakouká na ruku tak říkám co je a pak mi dojde že kouká na tetování. Taky dost často přemýšlím o druhém. První se DM netýká, ale to druhé už by určitě mělo
Ringo omezovat by tě to nějak nemělo, jen to 3x denně mázneš mastičkou framikoinem, kterou by jsi měl k tomu dostat - toť vše a nesmíš s tím moc na sluníčko dokud se to nezahojí...
#144 • Caleb • 22.1.2010 o 23:58
Take se přidám k tomu tetování. Někdy ve dvaceti jsem si z hecu nechal udělat malé tetování na rameno. V té době to ještě moc nefrčelo a také kvalita tetování tomu odpovídala. Tak jsem si k třicetinámdal dárek a nechal si ho překrýt něčím mnohem větším a profesionálně udělaným. Jsem nadmíru spokojen, pravda však je, že už přemýšlím o dalším
Takže pokud ho chceš, jdi do toho.
#145 • Valla • 23.1.2010 o 15:18
Krásně napsané, mám s toho husinu a musím zamáčknout slzu. Něco tak krásného jsem už dlouho nečetla. Tak před autorem smekám a děkuji mu za ta krásná slova. Myslím že lépe by to už napsat nešlo. Zase se mi připoměla ta krásná atmosféra z koncertu a už v tom zase lítám, je mi to líto že už je to za námi. Ale ty krásné vzpomínky zůstanou.:o)
#146 • monte_404 • 23.1.2010 o 18:16
TETOVÁNÍ? představuju si scvrklou bílou stařenku v hospicu s hezoučkým trendy ornamentíkem přes celou pánev a sexy motýlkem v podbřišku, které otírá zadnici netečná sestřička…. sorry, já se počmárat nenechám
#147 • Ringo • 23.1.2010 o 19:06
monte_404: myslim ze popisujes stav kdy uz je fakt uplne vsechno jedno. ME by tesda spise vadilo, ze mi nekdo otira zadnici nez to ze bych mel tetovani ktere se v tom veku treba uz moc nehodi:-D
#148 • monte_404 • 23.1.2010 o 22:28
to ringo: no jasně, ale netečná sestřička se dozajista pobaví ![]()
jinak článek super
#149 • Ringo • 23.1.2010 o 22:34
monte_404: no me by asi vice teda trapilo, ze se pobavi jak starik neudrzel moc nebo stolici nez to, jak se pobavi nad tetovanim:-)...sakra ale o cem se to tu bavime:-D
#150 • warťas • 24.1.2010 o 13:17
zpět k DM. Jestli někoho trápilo, že pár lidí v Praze sedělo jak pecky, tak mrkněte na Belgii ze včerejška ....
youtube.com
Na to, že měli o facku větší kapacitu haly mě to přijde vlažné.
#151 • mishkak • 24.1.2010 o 14:54
senzační článek….jako bych byla v hale znovu… Kazdý koncert je zažitek, na který se nedá zapomenout a i po několika letech, když si přečtu takovýhle článek, tak si přesně budu pamatovat pocity a žážitky z koncertu. Pro mě byla HOME naprostá pocitovka. V podání tohohle koncertu vyzněla famózně a emoce se nedají ani popsat .
Takže doufám, že we see you next time:-)
#152 • Dangerous • 25.1.2010 o 10:05
Moc děkuji všem za ohlasy na tento článek, ať už zde do diskuze nebo ty které mi přišly přímo na mail, prosím o trplěivost bude se snažit na všechny postupně odpovědět

