Nejdiskutovanější
14.01. - Prague, O2 Arena (Czech Republic) (531)
25.6. - Prague, Eden Stadium (Czech Republic) (506)
Vesmírný Eden s hvězdami na pódiu (462)
Dnes večer Depeche Mode! Do Prahy míří tisíce černooděnců (385)
Albová verze skladby ze Sounds of the Universe na netu (285)
27.02. - Dusseldorf, Esprit Arena (Germany) (268)
DM Shop
Recoil - Selected - Expanded Edition 2CD
Depeche Mode - Nástěnný Kalendář 2011
Depeche Mode - Fragile Tension / Hole To Feed CDS
Depeche Mode - Fragile Tension / Hole To Feed - Double vinyl 12”
Z fotogalerie
Aktuální srazy
14.08. Vsetín
Depeche Mode Violation party
14.08. Trenčín
Depeche Mode Black Party 2
23.10. Liberec
"Nothing's Impossible with Depeche Mode" party
31.10. Plzeň
Depeche Mode Party
20.11. Praha-6, Petřiny
Depeche Mode Friends Party
« Archiv událostí | Všechny událostí »
Neprohlédněte
Alan Wilder: „Být producent na příštím albu Depeche Mode? Bylo by to rozhodně divné“
Alan Wilder poskytl aktuální rozhovor internetovému magazínu Reflections of Darkness.
Reflections of Darkness (Rod): Alane, vše je připraveno pro váš letošní jarní návrat s vydáním "best of" výběr RECOIL, tzv. 'Selected'. Byl to váš nápad vydat kompilaci RECOIL, nebo jste na to přistoupil pod tlakem svého labelu?
Alan Wilder (AW): Byl to opravdu podnět od Mute, a já jsem s tímto nápadem velmi rád souhlasil, zejména proto, že tam nebyly žádná reálná omezení ve výběru materiálu, který se má na kompilaci objevit. To se stalo pro mne smysluplným projektem, když jsem si mohl hrát se všemi skladbami a sledovat, jak jdou dohromady, tak aby to dávalo smysl a mělo nějakou soudržnost.
Rod: Příběh RECOIL má své počátky již v roce 1986, kdy jste vydal '1 +2' EP. V té době jste byl průkopníkem technologie samplování. Co si myslíte o hudebních technologií v dnešní době?
AW: Vždy na mne dělá dojem, jak rychle se vše pohybuje vpřed a jsem mírně podrážděný, že často nemohu držet krok s technologiemi. Některé věci jsou mnohem snazší, ale potom roste množství nových možností (s jejich vlastními problémy). Pro perfekcionistu, jako jsem já, to může být téměř oslabující, s mou potřebou je všechny vyzkoušet, předtím než udělám výslednou podobu.
Rod: Pro Vaše 3. album, 'Bloodline' jste přizval poprvé mnoho hostujících vokalistů. Jedním z nich byl MOBY. Od té doby se z něj stal slavný umělec u Mute a velká mezinárodní hvězda electro scény. Jste s ním ještě v kontaktu?
AW: Nejsem. On už je mimo Mute, což je velkým překvapením, po tom všem bláznění kolem propagace jeho alba. Nejsem si jistý, co se stalo, ale jen zřídka Mute vyhodí někoho z umělců, takže to muselo být vážné.
Rod: Další zpěvák, se kterým jste spolupracoval již na 2 albech RECOIL, je Douglas McCarthy z Nitzer Ebb. Udělal jste remix pro jednu z nových písní, 'I Am undone' jeho kapely. Existují nějaké jiné plány pro další spolupráci?
AW: Žádné plány v současné době nemáme, kromě společných vystoupení již brzy v Barceloně a Madridu.
Rod: Vaše poslední album 'subHuman' byl vydán v létě 2007. Co jste dělal, po jeho vydání? Jsou nějaké změny ve vašem osobním životě? Jak se daří vašim dětem?
AW: Ano. Jsem v odluce se svou manželkou a mám teď novou krásnou partnerku jménem Britt. Byly to těžké dva roky a práce na novém albu se stala téměř nemožnou, i když jsem začal pracovat na novém materiálu, ale je to ještě hodně daleko než to bude kompletní.
Rod: Dne 17. února, Depeche Mode pořádali velmi speciální charitativní show v Royal Albert Hall v Londýně. Byl jste pozván aby jste s Martinem na podiu zahráli společně nejslavnější baladu DEPECHE MODE 'Somebody'. Jaký to byl pocit, stát po 16 letech na podiu s bývalým kolegou ze skupiny?
AW: Byl to opravdu velmi zvláštní večer, který jsem si velmi užil. Reakce byly dokonce skvělejší, než jsem vůbec čekal, jak ten večer, tak od té doby. A Martin byl ve velmi dobré formě, tím nemyslím jen vokálně, ale sám o sobě. Byl více zaměřený na věc, soustředěnější a otevřenější než jsem ho kdy znal. Ve skutečnosti, celý den byl pro mě velmi zajímavý - vidět, jak se všem daří, a to zejména na konci tak dlouhého turné.
Rod: Reakce fanoušků na toto speciální znovu setkání byly velmi nadšené. Můžeme doufat, že vás uvidíme v sestavě Depeche Mode v blízké budoucnosti?
AW: O tom pochybuji.
Rod: A co s nimi spolupracovat jako producent? Řekl by, jste "ano", pokud by Vás požádali?
AW: Ta otázka je zatížena tím, že mne "nepožádali"
Bylo by to rozhodně divné.
Rod: Také jste se objevil na vystoupení DEPECHE MODE v O2 Aréně v Londýně. Jak se vám líbí nový live set a scénografie? Jaká byla nálada v zákulisí?
AW: Po pravdě řečeno, bylo to trochu rozporuplné. Myslím, že některé verze byly opravdu dobré a některé mne nezaujaly. Se scénou jsem to cítil podobně, některé části vypadaly skvěle, jiné se mi moc nezdály. Zvuková pásma byla špatná, bohužel, ale zato nikdo nemůže obviňovat kapelu. Výkon kapely byl impozantní, Dave byl v dobré formě a všichni se očividně dobře bavili. Martinovo "Home" znělo obzvláště dobře. Afterparty byla zábavná, a já jsem se potkal s mnoha lidmi, které jsem neviděl léta. Postrádal jsem Davea, ale on vždycky zmizí, jakmile opustí podium.
RoD: Brzy budete na turné s Paul Kendallem propagovat RECOIL kompilaci ‘Selected’. Jaké máte plány pro tato vystoupení?
AW: Přijďte a uvidíte!
Reklamní odkazy
Diskuze
#1 • devomode • 6.3.2010 o 13:00
tak to s tím alanem a jeho návratu to nevypadá moc dobře..snad dá vědět dave zase smskou za všechny, že si myslej ,že by mohl zpátky do skupiny….
#2 • Minice • 6.3.2010 o 13:08
Alan je výbornej….
#3 • SmidliDMboy • 6.3.2010 o 13:36
Alan je hlavně upřímnej… A je vidět, že se nikam necpe… Jednou odešel, udělal za Depeche Mode tlustou čáru a i když teď s klukama navázal znovu kontakt, asi tu čáru nebude chtít znovu překročit. A tak je to asi nejlepší... Spíš než producenta nového alba bych ho uvítal třeba jako autora remixů.
#4 • Shout • 6.3.2010 o 13:39
tak schválne by som bol zvedavý na odpovede Marta a Fletcha pri otázke ohladom spolupráce s Alanom.pokial sa nám Al vyhovára na to že ho nikto nepožiadal,príde mi to po turné absolutne logické.DM asi v tejto dobe viac myslia na relax a odpočinok v rámci rodinnej idylky.za rok za dva sa veci mozu vyvijat uplne ináč.už som to raz písal, oni sa rozhodnú za nás a urobia si to po svojom.mna uplne dokáže potesit solovka gahana,gora tak samo ako další projekt recoil.som si nastopro istý že tie objatia v RAH neboli vynutené kvoli fanúšikom ale bola za tým uprimná snaha vyjadrit to, čo sa na afterparty tazko hovorí bývalým kolegom z branže do očí.niekedy stačí tak málo.things must change
#5 • Minice • 6.3.2010 o 13:57
no dyt rikam, ze je vybornej….
#6 • bublinka • 6.3.2010 o 16:19
Alan se zmínil ještě o skladbách v živém vystoupení,což bylo taky dost důležité a tam jeho vklad postrádám!!!Mám pocit,že skladby drží to ,že jsou to dobré písně,ale zvuky a detaily ve skladbě-otázka do pranice:)Ukázkou Alanova vkladu je skladba I Want you now-(trip hop 94) ta se mi dost zamlovala!Nechtěl bych vidět jak DM hrajou skladby s divným zvukem a lidé to žerou jen proto,že jim to připomíná třeba Personal jesus a můžou si nostalgicky zaspívat.ALANE VRAŤ SE:)
#7 • Shout • 6.3.2010 o 16:33
to bublinka:ja vidím zásadný rozdiel vo vrstvení zvuku.Mart je geniálny muzikant ale mám dojem že v študiu to vrstvenie robí producent.¨Wrong-úžasná vec,ktorá má 4-5nánosov syntákových zvukov v porovnaní s everything alebo walking/kde som ich narátal asi 12/je to minimalismus.nechcem byt za uplakánka,ktorý si na niečo stažuje,milujem DM kvoli atmosfére.je to len zvuková vycibrenost ktorá by niektorým skladbám prospela.ale to je len názor konzumenta ktorý DM porovnáva s hudobnou špičkou a určite by si zaslúžili viac vycicezolovaný zvuk.
#8 • Useless • 7.3.2010 o 0:57
Jako vždy na mě působí jako kdyby měl v zadku pravítko… ale na spolupráci to očividně nevypadá, takže pro mě pozitivní zpráva.
#9 • Shout • 7.3.2010 o 1:01
all you stupid useless ideals
#10 • xp3x • 7.3.2010 o 12:10
Shout, má pravdu.
#11 • Helča • 7.3.2010 o 13:39
4 Useless: Jsi nějaká zaujatá,nemyslíš? Projížděla jsem tvé příspěvky na těchto stránkách a nešlo si nevšimnout,že ti příspěvky týkající se Alana Wildera jdou hodně proti srsti. Ačkoliv v kapele už oficiálně není,pro mnohé z nás je stále součástí kapely,tady vůbec neplatí “sejde z očí,sejde z mysli”,naopak. Je pořád dost těch,kteří ho mají rádi a rádi si o něm budou číst.
#12 • warťas • 7.3.2010 o 18:21
Na velký come back Alana k DM to opravdu nevypadá. Ukamenujte mě, ale mě se ulevilo ... Klukům to vyhovuje, jak to je a já osobně bych nerada aby se událo něco, co je rozhodí, protože by to pak mohl být důvod zabalit to definitivně. Poslouchám je 20 let, z čehož plyne, že jsem DM fanda jak s Alanem, tak bez něj.
#13 • Dangerous • 7.3.2010 o 18:40
to warťas: nene žádné kameny, každý může přece říct, jak to vidí on…co se ve skutečnosti stane asi nikdo z nás neovlivní...ale schválně, kdyby se Alan měl vrátit, jak by to mělo proběhnout?
Měl by to on navrhnout kapele?
Nebo kapela by to měla navrhnout jemu?
Byli jsme tak uchváceni Alanovým příchodem na pódium v Royal Albert Hall, tím jedinečným zážitkem….že ale teď tak trochu slavíme “falešného boha”...ve skutečnosti Dave Gahan to byl, kdo Alana požádal, aby se k nim na podiu přidal….Gahan, člen skupny kterou Wilder opustil…myslím, že to hovoří dost a za vše…teď už je snadné říkat “už dávno jsme to měli udělat atd…”
Ale možná že si Dm dají zase inzerát, že hledají čtvrtého, a Alan, anglický gentleman a perfekcionista, zalže že je mu o rok méně a bude vše tak jako dřív…
#14 • warťas • 7.3.2010 o 19:17
Už jsem párkrát psala, proč si nepřeju Alanův návrat, tak se nechci zdlouhavě opakovat, ale ...
Nevím jak vy, ale během těch 20 let, co DM “sleduju” tak jsem z nich neměla pocit, že by byli nějací velcí kamarádi. Vždy jsem měla pocit, že jsou si spíš kolegama, než kamarádama. Až teď v posledních letech se mi zdá, že se to výrazně změnilo. A to se obávám, že by Alan mohl narušit. Navíc - Dave se konečně “odvážil” přispět autorsky - Alanův návrat by ho v tomhle asi taky moc nepodpořil. Mart a Alan by si začali hračičkovat ve studiu a Dave jako autor by šel do pozadí a to by mu asi nepřidalo.
Mohlo by se stát a nemuselo, jsou to jen mé úvahy. Radši ať vše zůstane jak má, takhle to funguje. Jo a hlavně co nejdéle ![]()
Samozřejmě nezanevřu na DM, kdyby se Alan vrátil, jen budu s velkýma obavama sledovat, co se bude dít ...
#15 • Mirxon • 7.3.2010 o 20:56
to Dangerous: Ale když už se řekne to A, tj. že to byl právě Alan, kdo kapelu opustil tak je taky potřeba říci i to B a tj. z jakých důvodů tu kapelu opustil a myslím, že o tom bylo řečeno a napsáno už dost tak proč se pořád omílá jen to, že Alan byl ten, kdo dal DM vale. On to asi nedělal jen tak pro svoje potěšení, ale asi proto, že ta situace v kapele v tý době byla prostě nesnesitelná. Gahan byl věčně mimo z fetu, Gore věčně ožralej na mol a když k tomu přičteme ty věčně trapný a otravný, pragmatický Fletcherovy poznámky k čemukoliv co Alan dělal např. ve studiu tak to by nejspíš nasralo a znechutilo většinu těch co se o něco snaží v zájmu celku.
#16 • Dangerous • 7.3.2010 o 21:29
to Mirxon: je třeba říct i b, souhlasím…
za prvé, Wilder nebyl o moc střízlivější než Gore
za druhé, Gahan fetoval, ale na jeho pěvecký výkon to mělo minimální vliv a ani lidsky Gahan Wildera nijak neomezoval
za třetí, Wilder sice toužil po uznání, ale to mohl řešit i jinak než odchodem…čekat na to, že se před ním Gore skloní je neskutečně dětinské a řekl bych až velmi nesebevědomé
za čtvrté, a to především a je třeba to říct pořádně nahlas…Alan odešel, asi mu bylo strašně ublíženo, strašně moc…asi jako ve fotbale skvělému záložníkovi, který neustále vypracovává šance pro útočníka vpředu a ten dává góly a tak získává největší aplaus, pak je tam ještě jeden záložník, trochu defenzívní, ale geniální, mozek týmu, není u finální přihrávky, ale původní myšlenka je jeho…a také tam je “levý” obránce, který veškeré útoky soupeře odkopává do autu, nevymyslí vůbec nic, občas něco zkazí, ale tým by bez něj nebyl úplný...a ten záložník s finální přihrávkou má najednou pocit, že ho spoluhráči neoslavují jak by měli….a tak odejde….ALE…jak on oceňuje je?? Uvědomuje si, že tým složený ze 4 geniálních perfekcionistů by skončil v propadlišti dějin, dřív než by začal? že pokud chce být v týmu musí skutečně respektovat individualitu každého, i průměrného spoluhráče?? Nikoliv a tak z týmu odchází....kdyby tohle udělal každý “týmový hráč” zůstaly by nám jednočlenné skupiny, jednočlenná fotbalová mužstva či pracovní týmy.
a ještě tam je jeden důvod proč Alan odešel…a G+G+F za něj nemohli…
#17 • little 33 • 7.3.2010 o 23:02
Dangerous: Absulutní souhlas, díky, moc hezky napsáno (jako vždy
)
Ať to dopadne jakkoli, jsem šťastná za RAH!
A mimochodem…výchozí pozice DM jsou v těchto chvílích po tour určitě lepší než po Devotional tour, nemusíme trnout strachy, jestli se totálně rozpadnou a nebude spolupracovat nikdo s nikým nebo se Dave sám pohřbí pod popraškem fetu dřív, než se Mart uchlastá.
#18 • SmidliDMboy • 8.3.2010 o 0:23
Dangerous: Hezké přirovnání. A máš pravdu. Nemám nic proti Alanovi. Ale nejsem si jistý, zda by byl přínosem…
A jak napsala warťas, myslím, že by Alanův návrat spíš věci pokazil…
To je jak ve vztahu - když svoji bývalou potkáte po letech, taky jste spolu schopni prožít krásný večer… Ale kdyby jste spolu znovu navázali vztah, skončil by po nějakém čase kvůli stejným důvodům, jako kdysi…
#19 • Ringo • 8.3.2010 o 9:24
Alan by mel byt proste jen producent, v podstate jim v DM od SGR vzdy byl. Pro DM byl po hudebni strance vdy maximalnim prinosem a byl by jim opet, v to plne verim, otazkou je, jestli byl pro DM prinosem po osobnostni strance. Muzeme se dohadovat, zda je lepsi kvalita hudby totalne na max a 100% a nebo funkcnost kapely. Muzeme chtit klidne navrat Alana a udelaji dilo prekypujici genialitou, ale taky by to mohl byt posledni pocin DM co by kdy vznikl, protoze by kapela mohla prestat fungovat. Co je lepsi? Ja se klonim spise k tomu, at tady jsou DM dele, uzijeme si spoustu koncertu, novych vybornych, byt treba ne perfekcionisticky uplne maximalnich alb. A tim vubec nerikam, ze preferuji kvantitu nad kvalitou, protoze ta kvalita v DM zustava stale. Vzdyt posledni album je tak podobne genialni Black Celebration, pritom neni sebevykradacske, coz je genialni. Mimochopdem otvirak In Chains mi cim dal vice pripomina pisen Black Celebration. Ne jako nejakou vylozenou podobnosti melodickou ci zvukovou, ale kompozicne, proste - Black Celebration:-) “Lets have a Black Celebration, black celebration, tonight….” - “The Way You move, has got me yearning…”, I Look to you, haw you cary on, when all hopes gone” - Youve got me dying for you, It’s you that I’m living through…”
#20 • Beladona • 8.3.2010 o 10:30
Z jejich společného vystoupení v RAH dýchalo kouzlo jedinečnosti a výjimečnosti celého večera. Možná se jednou vrátí a určitě bude mít čím přispět, ale v téhle fázi by to bylo skutečně divné.
#21 • Useless • 8.3.2010 o 21:47
4Helča: máš pravdu, jsem zaujatá, poslouchám totiž DM, ztrátou Alana pro mě neklesli, stále poslouchám DM, i kdyby se Alan vrátil, stále budu poslouchat DM…Dave, Martin, Andy, to jsou členové skupiny DM, kterou poslouchám. Pouze jsem vyjádřila svůj názor na věc, toť vše, nic víc, nic míň...což nemění nic na tom, že jsem fanynka DM
#22 • Dangerous • 15.3.2010 o 10:14
Moje osobní teorie, ohledně Alana odchodu z DM v roce 1995 je…„Cherchez la femme…..HEP….myslím, že tohle bylo to rozhodující závaží na misce vah…..navíc až po rozchodu s Hep se Alan znovu s DM setkává a úplně změnil svůj přístup k DM vůbec…
#23 • Hank • 24.3.2010 o 2:42
Nezoufejte, třeba Alanovi dojdou prachy - to je nejlepší katalyzátor reunionů
#24 • d.stripped • 25.3.2010 o 12:24
to Hank: o tom silně pochybuji,že by k tomu někdy došlo. Vzpomeň si na Daveova slova ohledně peněz na fet - to byl jeden z největších problémů-nikdy mu nedošly!
#25 • Hank • 25.3.2010 o 12:45
to Hank: Máš pravdu, ale nikdo neví, v čem kluci mají nebo měli prachy. Těch obětí finanční krize mezi celebritami není úplně málo. Někteří dokonce museli vyhlásit bankrot. Přesně si to nepamatuju, ale myslím, že to byl třeba Nicholas Cage.
#26 • Hank • 25.3.2010 o 12:52
U Madoffa ale asi prachy neměl, to už by byl dávno zpátky v kapele
#27 • Alan Wilder • 25.3.2010 o 17:09
Dangerous • 7.3.2010 o 19:29
Alan odešel, asi mu bylo strašně ublíženo, strašně moc…asi jako ve fotbale skvělému záložníkovi, který neustále vypracovává šance pro útočníka vpředu a ten dává góly a tak získává největší aplaus, pak je tam ještě jeden záložník, trochu defenzívní, ale geniální, mozek týmu, není u finální přihrávky, ale původní myšlenka je jeho…a také tam je “levý” obránce, který veškeré útoky soupeře odkopává do autu, nevymyslí vůbec nic, občas něco zkazí, ale tým by bez něj nebyl úplný...a ten záložník s finální přihrávkou má najednou pocit, že ho spoluhráči neoslavují jak by měli….a tak odejde….ALE…jak on oceňuje je?? Uvědomuje si, že tým složený ze 4 geniálních perfekcionistů by skončil v propadlišti dějin, dřív než by začal? že pokud chce být v týmu musí skutečně respektovat individualitu každého, i průměrného spoluhráče?? Nikoliv a tak z týmu odchází....kdyby tohle udělal každý “týmový hráč” zůstaly by nám jednočlenné skupiny, jednočlenná fotbalová mužstva či pracovní týmy.
No pokud to přirovnáváš k fotbalovému týmu dovolil bych si malou poznámku. Bez ofenzivního záložníka dá tým o 50% branek a to z toho důvodu, protože nikdo nedokáže vytvořit potřebné množství šancí, aby útočník skóroval. Můžou to nahradit pozměněným stylem hry na křídla, ovšem pokud má soupeř výškovou převahu bude efekt zanedbatelný. Jinak s tím co jsi napsala lze souhlasit. Alan byl pro DM takový ofenzivní střední záložník.

