Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Depeche Mode 86>98

Přinášíme překlad textu z tourbooku z posledního turné.

Rok 1986 zastihnul skupinu (DM) v záviděníhodné pozici. Novináři konečně začali projevovat zasloužené uznání a kromě respektu se jim dostalo i ovací. DM se rozjeli do Hansa studia v Berlíně, kde pokračovali v nahrávkách za spolupráce produkčního týmu Daniela Millera a Garetha Jonese.
Písně pro album "Black Celebration" (hlavně jejich první singl "Stipped") byly daleko ponurejší než ty předchozí. Skupina nastoupila na své doposud největší turné, které začalo na Valby stadionu v Copenhagu. Během turné stihli natočit také video v Los Angeles pro "A Question Of Time". Na videu pracovali poprvé s Antonem Corbijnem.

Začátkem roku 1981 měl už Martin vymyšleno a natočeno několik demo-snímků a tak se mohlo programování rozjet v Londýně. DM se rozhodli neusnout na vavřínech a hledat dál nové lidi s novými nápady. David Miller navrhl, aby přijali do týmu Dava Bascomba. S touto změnou přišla také změna studia a tak namísto Berlína (Hansa) se všichni přemístili do Guillame Tell v Paříži. "Strangelove" spatřila světlo světa na jaře a jenom potvrdila, že "Music For The Masses" bude úspěšná. Tímto povznesená nálada se odrazila také v plánech na další světové turné. To začalo v říjnu v Barceloně a DM do ní zařadili spoustu nových detailů, třeba ukázky rozbouřeného stadionu v pozadí pódia na velkém projektovém plátně. To se taky uskutečnilo 18. června 1988. 72 000 lidí se napěchovalo do Rose Bowl, aby byli svědky opravdové muziky pro "davy". Rok 1989 přinesl vydání "101". Premiéra se uskutečnila pod patronátem D. A. Pennebaker film a byla doprovázena živýma nahrávkama albumu namixovaného Alanem Moulderem. Skupina začala také nahrávat s Mute Records nové album a přibrali do produkčního týmu Flooda. Martinovy písně se opětovně změnily a také slova k písním byly daleko obsáhlejší. Sedmitýdenní nahrávání bylo naplánováno v Miláně. I přestože vše šlo strašně pomalu ze začátku, s příjezdem Francoise Kevorkiana všechno nabralo správný směr. Každá skupina byla v té době postavena před otázku, zda tvořit taneční hudbu a podrobit se tendenci, navíc DM byli nazváni kmotry "house music". Přes všechen nápor se skupina rozhodla se nepodrobit a držet se svého stylu milionů fanoušků. Nahrávky pokračovaly šíleným tempem v PUK studiu v Dánsku (v tom samém studiu se mixovala "Music For The Masses") a koncem srpna byla první verze "Violatoru" na světě. Skupina dokončovala ještě nahrávky v "Church" studiu v Severním Londýně zatímco Francoas už mixoval v pokoji pod nima. Violator se dokončil úplně v období vánoc. V té době už byl "Personal Jesus" na top 30 v USA.

80. léta se blížila ke konci a DM se jako kdyby zbavili všech svých obav a pout. "Enjoy The Silence" bylo vydáno v únoru 1990 a téměř okamžitě dosáhlo top 10 v USA a podobně se umístilo v celém světě bez větších nesnází. Postava krále "Davida" podle představ Antona Corbijna se všem líbila a DM dosáhla svoji první cenu za nejlepší britskou píseň. Světové turné "Violatoru" bylo daleko ucelenější než všechny předcházející turné. Kromě USA a Evropy, DM zavítali i do Japonska a Austrálie. V USA hráli na Giants stadiónu v New Yorku (poprvé). Fanoušci na západě USA skoupili lístky tak rychle, že DM museli přidat ještě jeden koncert na Dodger's stadiónu v Los Angeles. Úspěch, který se valil jako sněhová koule, nebral konce. "Policy OF Truth" se hned po vydání stala okamžitým (už třetím) hitem z albumu Violator. DM se vrátili domů a skončili turné třemi koncerty ve Wembley a Birminghamu. Rok 1991 našel DM vyčerpán, ale nadšen úspěchem, který dosáhli. Tři členové skupiny už měli děti a tak si všichni dopřávali odpočinku, také Martin měl před sebou obrovský úkol - napsat něco nového, co by předčilo dosavadní úspěch předešlých 6 milionů prodaných desek. Jako obvykle Martin uspěl. V jeho stylu se začaly objevovat prvky kostelní hudby. Jako kdyby z ničeho nic se zrodila píseň "I Feel You".

Flood se opětovně stal producentem a přinesl nový nápad na změnu ve stylu nahrávání. Skupina pronajala obrovskou vilu na kraji Madridu a DM tam postavili nahrávací studio. Rok 1992 začal velkým stěhováním do Španělska. Nahrávání nebylo jednoduché, protože celá skupina bydlela ve vile, ale naštěstí měla spoustu místností, které byly vždy plně využity. Navíc se v ní skvěle odráželo Alanovo bubnování a to bylo také použito v nahrávkách. V srpnu se všichni vrátili do Německa. "Chatea Du Pape" v Hamburgu se stalo místem zrození "Song Of Faith And Devotion". Všichni pracovali s plným nasazením, aby to stihli do září. V Londýně už se dělaly poslední úpravy a MIRK "Spike" Stent dělal mixy. Tam se také nahrála skladba s 28-členým orchestrem a Martin zpíval živý doprovod (ostatně je to jedna z jeho nejlepších nazpívaných nahrávek. Na zpěv ke skladbě "Get Right With Me" byly přizvány Hildia Campbell a Samantha Smith. I přestože píseň byla napsána pro Martinův hlas, Dave trval na tom, ze to bude zpívat on. Vzal to jako hozenou rukavici a jeho výkon může jenom vzbuzovat uznání. Současně s tím byly vypilovány i ty nejmenší nedostatky a album bylo konečně vydáno koncem roku 1992.

18. prosinec 1998 o 20:58 • Gabriel • Články

Diskuze

Diskuze neobsahuje žádny příspěvek.

Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.