Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Depeche Mode „Sounds of the Universe“ – Písně v tónině vesmíru

Ilustrativní: Depeche Mode „Sounds of the Universe“ – Písně v tónině vesmíru

Albem Sounds of the Universe, oproštěni od hitových ambicích a stadiónových "vypalovaček", navázali Depeche Mode na náladu a uzavřenost desek jako Black Celebration. Pokud i Vás album s "písněmi v tónině vesmíru" zaujalo, pojďte se podívat na pár zajímavých postřehů v následujícím rozhovoru. Na konci naleznete kompletní seznam nástrojů, které DM na natáčení použili.

Keyboard magazine/2009

"Měl jsem sen o ladění syntezátorů, podobně jako se ladí velké orchestry," říká Gore. "Úvodní skladba 'In Chains začíná' v tónině A moll. A tak jsme mohli na úvod alba začít s laděním tónu A440 z Minimoogu a nahrát to, postupné ladění mnoha syntezátorů do A moll." Milovníci syntezátorů, jestliže máte nějaké pochybnosti, že toto album je pro vás dar, poslechněte si hned ten úvodní hluk na albu:"Myslíme si, že opravdu jen skuteční syntezátoroví nadšenci dovedou rozpoznat to spouštění, malým klepnutím do Minimoogu do tónu A440."

Když už je řeč o snu: Téměř tři desítky let života Depeche Mode, hudba volně plyne z představivosti kapely. Sestavování Sounds of the Universe, jak už jeho epický název může naznačovat, bylo velmi namáhavé a podrobeno značnému úsilí. Ale plně formované hudební nápady, jemně vyladěné pod dohledem producenta Ben Hilliera a doslova hřiště zánovních syntezátorů, nakoupených Gorem na eBay, umožnili kapele vytvořit jedno z nejvíce vytříbených alb posledních let.

Klávesistu a spoluzakladatele kapely Andrew Fletchera, zdá se pobavily syntezátory, které se objevily během Goreho spánku. :"To je trochu hippie, že jo? Já jsem nikdy neměl sen o albu," směje se - ale je každým kouskem nadšený tak, jako Gore, tím jak se album vyvinulo. "Když Depeche Mode dělají desky, je to celkem přirozený proces, nemáme schůzky, na kterých si říkáme, že bychom se měli vydat tímto či jiným směrem. To co máme, jsou Martinova a Daveova dema, a naše práce se od nich odvíjí."

Stejně jako na Playing the Angel (2005) je hotové album složitým přepracováním stop, které začaly jako dema od Martin Gorea a hlavního zpěváka David Gahan. Jako na "Angel" je to opět producent Hillier, který je hnací silou při dosahování konečného zvuku. Fletcher říká že Hillier je "neúprosný" a "s jasnou představou, kam se věci mají ubírat." Ale tyto ingredience pomáhají nalézt nový smysl prostoru (v obou smyslech, zvnějšku i hudební), který pomáhá Sounds of the Universe ukázat ještě více, kde jsou úplně ambice nového alba. Písně plynuly tak vydatně, že se kapela rozhodla, album zpružnit.

Martine, mluvil jsi o tom, že album má novou „duchovní“ dimenzi, můžeš popsat, co jsi tím myslel?

Martin Gore: Myslím, že na této desce je opět mnoho témat. Jsou tam, ale momenty, které vás odvádějí do duchovní říše. Dvě z těchto písní, jsem napsal za sebou.  “Peace” následovaná “Little Soul.” Ony pro mne zněli docela duchovně. Ačkoliv, ony nemají nic po zvukové stránce z alba Stevie Wondera „Innervisions“ , je v nich něco spirituálního v podobném smyslu. Může se zdát divné mluvit o Stevie Wonderovi. Na albu není nic, co by znělo přímo jako od někoho jiného. Myslím, že to je jen tak pokroucené v mé hlavě, že “Little Soul” má něco ze Stevie Wondera a že v “In Chains” je něco z Marvina Gaye. Je to něco o vášni, kterou z toho lze cítit.

Jak probíhali práce ve studiu?

MG: Skladby byly již napsány a nahrány jako dema, než jsme šli všichni společně do studia. Ty verze ukazovali písně v jistém světle. Takže bylo otázkou, zda chceme pokračovat v nastoleném směru a takto je rozvíjet a jen vytvořit lepší verzi. Druhou variantou, je přistoupit k nim v tangenciálním směru. Strávili jsme prvních pár týdnů práce na albu, rozhodováním o tom co se nám na demech líbí, a zkoušením správného přístupu k nim.

Andrew Fletcher: Skvělou věcí je, že mi neztrácíme čas psaním ve studiu. Celý proces ve studiu je o dostání té správné nálady a atmosféry pro píseň. Měli jsme čtyři nahrávací frekvence, dvě v New Yorku, dvě v Santa Barbara . . . měli jsme 22 písní, když jsme šli do studia. Pracovali jsme na písni, dva, tři dny, potom stop, a přesunuli jsme se k další písni, a potom znovu zpět k těm, na kterých už jsme pracovali. Tohle kolečko jsme absolvovali, třikrát, čtyřikrát, možná pětkrát.

Martine, jak si připravoval svá dema?

MG: Myslím, že jedním z důvodů proč jsem napsal tentokrát tolik písní byl i ten, že jsem všechno dělal na laptopu. Jediné co jsem dělal mimo laptop, byly vokály a kytara. Takhle je to prostě mnohem rychlejší. Nemusíte nic zapojovat, vše máte před sebou. Bylo to pro mne velmi inspirující, protože takhle jsem nikdy předtím nepracoval.

Jaký software si používal?

MG: Apple Logic, protože mi přijde velmi jednoduchý. Každý jiný používá Digidesign Pro Tools a Ableton Live. Opravdu jsem si oblíbil tyto virtuální nástroje, popravdě jsem každý den byl na stránkách kvraudio.com — dá se říct, že už jsem tak trochu trpěl obsedantně kompulzivní poruchou — vidět, jaký nový synth soft byl vydán, den co den, prostě jsem to musel zkontrolovat. Takto tedy probíhalo nahrávání demosnímků a to vedlo k nutkání přesunout se ke skutečným nástrojům během nahrávání desky.

Jak jste převáděli dema do finálních verzí?

Ben Hillier: Myslím, že Martin vlastní každý soft synth na světě! Technický postup pro každou píseň byl asi takový, dostat Martinův track, obvykle jsme s ním skončili v Ableton, protože tam bylo mnohem snazší měnit výšku tónu a tempa. Potom jsme si s tím pohrávali, dokud jsme neměli tóninu a správnou rychlost, tak aby to co nejlépe sedělo Daveovu hlasu. Takže a potom jsme začali dokončovat skladbu, vytahovali ji od sebe, měnili jsme různé části, a potom jsme vše znovu složili. Až jsme se dostali do bodu, kdy jsme všechno mohli dokončit jednoduše. Dost často jsme použili mnoho Martinových linek z demosnímků, ale přepracovaných na nových syntezátorech, anebo procházejí napříč několika různými syntezátory.

Chápu, že Martin si tak zvykl nakupovat syntezátory na eBay

MG: Je to legrační, protože  Moby je také na stejném labelu jako my, EMI. A když jsem sháněl zánovní bicí automaty, tak Moby také. Tak jsem si představoval scénář, kdy já a Moby, sedíme u svých laptopů a snažíme se v aukcích přehodit jeden druhého. Jeden z nejvíce raritních syntezátorů, co jsem pořídil je Steiner-Parker Synthacon, který se několikrát objevuje na Sounds of the Universe. Je tam zvláštně „přikradený tón“, pokud správně stisknete, tak můžete zahrát třítónový akord – hraje to všechny tři tóny najednou.

Je tam výrazný, soudržný zvuk napříč vašimi alby, - něco jako podpis kapely, můžete říct, jak se váš zvuk za léta proměnil?

AF: Je to konstantní vývoj, je to jasnější, když si poslechneš naše první album Speak and Spell. Martinovo psaní bylo a je odlišné, v 80. letech jsme byli čistě elektronická kapela, ačkoliv jsme původně byli všichni kytaristé, 7 let jsme se téměř nedotkli kytary. Teď ji používáme spíše jako texturu na tomto albu. Spíše než retro, je Universe moderně znějící album. Použili jsme mnoho starých syntezátorů, které jsou hřejivější, odvážnější, ale spojili jsme je dohromady s moderními virtuálními nástroji. Když jsme nahrávali Speak and Spell, tak jsme vlastnili 3 syntezátory. Mít teď k dispozici všechny ty nástroje, které přicházeli, bylo velmi inspirující.

MG: Když začneš analyzovat všechny stopy, zjistíš, že jsou celkem eklektické, tam nejsou dvě stopy, které by zněli stejně. Jsou velmi rozdílné, v tempu a atd. Ale vše to společně funguje.

Je tam silný rytmický drajv na Sounds of the Universe, že?

MG: Ano, zjistil jsem, že toto album, je rychlejší, než alba předchozí. Možná je to proto, že jsem poslouchal více rychlejší muziky. Není to, že bychom chtěli udělat taneční album, ale je to rozhodně rychlejší než Exciter, který byl velmi ambientní a atmosférický.  Na Universe, jsme strávili mnoho času vytvářením rytmu. Obvykle základ skladby přišel z bicích a basy, ty tvořili hlavní kostru a dál to bylo jako zdobení dortu. To je možná důvod, proč je tam více drajvu.

Neskutečně velký počet kapel se hlásí k tomu, že je ovlivněno vaším zvukem, posloucháte rádi jejich práce?

MG: Nikdy jsem neslyšel, že by Depeche Mode nějaká kapela citovala jako vliv. Myslím, že oni jsou spíš ovlivněni instrumentací, kterou používáme po léta, než zvukem. Nevím…u nikoho, od MGMT až po the Killers, jsem neslyšel nic z Depeche Mode. Jsem opravdu poctěn, pokud nás tyto kapely citují, ale myslím, že je to asi kvůli tomu, že používají syntezátory.

 

Alba Sounds of the Universe se za necelý rok prodalo přes 2.5 milionu kopií

Album Sounds of the Universe bylo nominováno na americké Grammy v kategorii Alternativní album roku

Album Sounds of the Universe bylo nejprodávanějším albem ve 21 zemí světa

 

Sounds of the Universe - kompletní přehled nástrojů

Hardware Synths, Modern

Chimera Synthesis BC16

Dave Smith Instruments Prophet ’08

L.L. Electronics Rozzbox 2

Spectral Audio ProTone

Studio Electronics MIDIMoog and SE-1X

Vermona PerFourMer

 

Hardware Synths, Vintage

Akai AX-60

ARP 2600 (3), Axxe, and Odyssey

Casio CZ-101

Crumar Spirit

Elektron SidStation

EML Electrocomp 400/401

EMS VCS3, Synthi AKS, and Vocoder 3000

Korg MS-20, MS-10, Minikorg 700s, 900PS Preset Synthesiser, Poly-800, Kaosillator

Moog Minimoog

Octave-Plateau Voyetra 8

Oberheim Matrix 12, Matrix 6R, and Matrix 1000

Paia Oz

Roland SH-03, SH-09, SH-101, Juno 6, Alpha-Juno, System 100 modular, RS-09, JX-8P with PG-800 programmer, and Jupiter-6

Sequential Circuits Prophet-600, Pro-One and Multi-Trak

Steiner-Parker Synthacon

Suzuki Omnichord

Yamaha CS-5 and CS-30

 

Analog Modular Synths

Modules from Analogue Solutions, Analogue Systems, Blacet, Cwejman, Cyndustries, Doepfer, Harvestman, Livewire, Metasonix, STG Soundlabs, and VoxGlitch

 

Drum Machines, Modern

Akai MPC1000 with JJ-OS operating system

Elektron MachineDrum SPS-1UW

JoMox XBase 888 and MBase01

MFB-502

 

Drum Machines, Vintage

Ace Tone Rhythm Ace FR-3, FR-7M and CR-7030

Boss DR-55

Korg KR-55B and MiniPops

Hammond Auto-Vari 64

Seeburg Select-a-Rhythm

Sequential Circuits DrumTraks,

Roland CR78 CompuRhythm, TR-330, TR-505, TR-606, TR-66 Rhythm Arranger, TR-707, TR-727, and TR-808.

Univox JR-5

Yamaha MR-10

 

Hardware Sequencers

ARP 1621, Korg SQ10, Roland 100m, EML Electrocomp 400/401, Analogue Solutions Oberkorn, Electro-Harmonix Clockworks, Yamaha CR-30 (in-built 8-step sequencer), FutureRetro Revolution

 

Software Sequencers and Hosts

Pro Tools, Logic, Ableton Live, Numerology, Renoise, Reason, Max/MSP

 

Soft Synths

MDA DX10, FXpansion Orca, Emagic Choir, Arturia Minimoog V and CS-80 V, NI Reaktor

Ableton: Operator, Analog, Tension, Orchestral Collection, Sampler

Sonic Charge: mTonic, Synplant

Ohm force: Symptohm, Frohmage, Ohmicide, Ohmer Synthson

WayOutWare KikAxxe and TimewARP 2600

Metasynth

iZotope iDrum

6. březen 2010 o 19:26 • Dangerous • Články

Diskuze

Uživatel: SmidliDMboy

SmidliDMboy      1   6. březen 2010 o 21:07

Krásný článek, diky. Jaký je zdroj?


Uživatel: Alan Wilder

Alan Wilder      2   6. březen 2010 o 23:36

Jako mediální mr**a, musím uznat kvalitu článku, jedním slovem brilantní! Nicméně si myslím, že se Martin definitivně zbláznil a já jen doufám, že další album bude propracovanější.


Uživatel: Shout

Shout      3   7. březen 2010 o 12:57

spravil si mi s týmto článkom velkú radost Dangerous.hlavne ma vždy u DM štvalo že neuvádzali v bookletoch zoznam syntakov a nástrojov ktoré používali pri tom ktorom albume.tu som to našiel pekne na podnose.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      4   7. březen 2010 o 13:37

to Shout: níže máš odkaz, jsou tam informace ale jen do roku 2003, nejsou aktualizovány už 6 let, takže bůhví jak dlouho na tom hostingu vydrží, proto doporučuji stáhnout si je k sobě na disk:
instrumenty DM 1980-2003
http://members.fortunecity.se/kmdm1/synthonalbum.htm


Uživatel: Shout

Shout      5   7. březen 2010 o 13:47

Dakujem velmi pekne


Uživatel: Dangerous

Dangerous      6   7. březen 2010 o 15:53

pro příznivce Alan Wildera úryvek z dalšího chystaného rozhovoru:

Q: Přes velké množství vrstev, jste dosáhli zvuku který dává pocit prostoru, jak se Vám to povedlo?

Ben Hillier: Právě tím, že jsme některé vrstvy odstranili, na Playing The Angel jsme jich v mnoha písní použili více, cíl pro Sounds of the Universe, ale byl dosáhnout zvuku “vesmírného prostoru”, nemělo smysl za každou cenu skladby přeplňovat…”


Jen doplním, že pokud si někdo myslí, že s Depeche Mode spolupracuje na albech skupinka garážistů, kteří se teprve učí, je opravdu na omylu. Ben Hillier má ve svém věku mnohem bohatší zkušenosti než Alan Wilder dnes.  Jeho zkušenosti v práci se zvukem jsou i mnohem rozmanitější a ke všemu se dostal v poměrně raném věku…
další podrobnosti a rozhovory k Sounds, jako i sonda do zkušeností Bena Hilliera se objeví v období ročního výročí vydání Sounds of the Universe..
každý si bude moc i porovnat profesní životopisy Alana a Bena Hilliera (když už si přejeme Alana jako producenta nových DM)...bude Alanovi stačit to, že se učil od osmi let na klavír a později na flétnu na Clement Danes Grammar school?... smile

Popravdě, já potom co jsem srovnání viděl, tak měním svůj názor a myslím, že místo se stárnoucím Wilder by příští album měli DM dělat klidně znovu s Benem, určitě by zase bylo jiné a zase výjimečné...Alan by měl zůstat v klidu u Recoil a těšit ty, kteří mají jeho hudbu rádi. Zamáčkněme slzu, Alan odešel z vlastní vůle, pryč s nostalgií, dívejme se do budoucnosti.


Uživatel: Mirxon

Mirxon      7   8. březen 2010 o 23:30

Článek skvělej a ten výčet nástrojů, použitých na natáčení Sounds… prostě a jednoduše…. co položka to lahůdka nedozírný kvality, kdybych jen desetinu z toho všeho mohl vlastnit, byl bych št’astnej jako blecha. Miluju analogový elektronický nástroje všeho druhu a to především pro jejich kouzelnej a nezaměnitelnej zvuk.


Uživatel: JenniferG

JenniferG      8   9. březen 2010 o 0:22

to Dangerous.Vzdy ctu tvoje clanky nebo poznamky s velkym potesenim.Obdivuji tvoji moudrost.Klika,ze mame tady takoveho admina.To se jen tak nevidi.Radost si uvedomovat,ze jsou jeste v tom desivem svete tupcu i takovyto lide a proto nesmime stracet nadeji v lidstvo,jak rekl Einstein.Ale dnes musim nesouhlasit.Rikas,ze Alan ma slabe vzdelani a malo zkusenosti.Co potom budeme delat S Davem a Martem? No.Nic nemam proti Hillierovi ale… Bohuzel v umeni ani vzdelani ani zkusenosti tak velkou roli nehraji.Mozart nikdy v zivote do zadne skoly nechodil. Ale slozil toho za svych kratkych 35 let vice nez Bach,Beethoven,Haydn a Gluk dohromady.A hlavne CO slozil?Uz v 18 stoleti experimentoval se zvuky po svym,netradicne.To by dnes byl DJ panecku.Salieri mel vystudovanou konzervu ve Verone,ten krat europska 1.Psal krasnou hudbu, vzkutku nadhernou.Ale ne bozskou.A proto kde je dnes Salieri? A Wolfgang?Ten ma fanclub stejne velky jako DM.Jak je to mozne,kdyz nikdy v zivote se na zadny nastroj hrat neucil?On to totiz umel jeste pred narozenim.Tomu se rika dar od boha. A to je ono. Hillier ma vynikajici vzdelani a obrovske zkusenosti ale ten maly ale bozi dar ma Alan.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      9   9. březen 2010 o 8:17

to JenniferG: vidíš, a já s tebou naprosto souhlasím, jen jsem použil logiku těch, jejichž hlavním argumentem pro návrat Alana je, že je to muzikant s klasickým vzděláním, jediný skutečný hudebník atd. atd. a je to skutečně pravda…Alan si zaslouží úctu a respekt, ale ve stejnou chvíli bychom museli padnout na kolena, předtím co vše se udává v Goreově nevzdělané hlavě, jež měla být “zastrčená” za přepážkou bankovní pobočky….
Hillier byl pro mne jen nástroj, ukázat že Alan je pouze jedním z mnoha lidí, z hudebníků, kteří mají vzdělání, zkušenosti atd.

Tvůj příměr Salieri a Mozart…je to tak dva či tři roky, co jsem právě tuto dvojici vzal k porovnání Wildera a Gorea…Wilder dřel do úmoru jeho práce se zvukem je obdivuhodná, ale vše musí vydřít, je neskutečný perfekcionista, a vedle něj sedí ve studiu chlápek, jehož nejvíc zajímá zda-li má správný odstín laku na nehty a jestli mu někam nezapadla tužka na oči…jenže tenhle chlápek skládá melodie, které přitahují miliony lidí, texty v kterých se ty miliony lidí nacházejí...

Berme v potaz, že dema do alba Violator byly prakticky hotové skladby, až v té době kapela Martina požádala, aby je Martin “obnažil až na kost”


Uživatel: Dangerous

Dangerous      10   9. březen 2010 o 8:49

Jestli existuje důvod proč by Alan měl znovu pracovat s DM, tak to musí být ten, že vzájemná interakce mezi Alanem a Martinem je tak výjimečná a ojedinělá, že by to přineslo něco jedinečného..tak uivdíme..nechme to na nich smile


Uživatel: Shout

Shout      11   9. březen 2010 o 9:04

to Dangerous:má to jeden háčik.Al už sa asi do DM vracat nechce.vdaka bohu má volnú ruku a pod projektom recoil vznikli také perly ako shunt,luscious apparatus,black box/zaujimavá príhoda s martinom/.možno ich chcel viac tlačit do alternatívy,možno mal zdravotné problémy a kolotoč turné mu v 40rokoch prišiel už troška za zenitom/zvlášt pri zakladajúcej rodinke/Martin sa však v 2001r.musel asi začat škrabat za uchom,ked mu Dave oznámil že chce autorsky prispiet ináč v DM končí.a to by bol asi pre DM prúšvih keby odišiel aj frontman.nech už je to akokolvek,ja som s nimi na turné nebol,Alan nikdy neoznámil presné dovody čo ho k tomu viedlo.v jednej veci si ho ale vážim rovnako ako DM.rozdelily sa bez toho aby sa v mediach ohovárali kto bol aký zdatný muzikant či kto mal aký leví podiel.to len my fanúšikovia zvykneme niekedy rozpitvávat okolnosti a hrabat sa v tom samom aspon tisíc krát.skrátka komu čest tomu čest.


Uživatel: JenniferG

JenniferG      12   9. březen 2010 o 15:21

to Dangerous.Odbocils trochu od temata.Ja nesrovnavam talent Marta a Alana.Neprobiram,kdo je v DM nej.To je zbytecne.To vsichni vime,ze bez Marta na hitech Vince by to davno zhaslo.Mart je pro mne 1.Ale v DM.samostatne mne se libi vic Dave. Srovnavala jsem Hilliera a Alana.A tady Alan tak o million schodu vys.Samostatne mne zaujal malo cim. Tady prave plati ta interakce Mart,Dave a Alan. Proto tak letel Mart s otevrenym narucim k Alanovi v RAH po pesnicce.Proto po 30 letech vzdal poctu Davovi(Konecne!) On tu interakci totiz citi a chce.Je to na nem videt.A jak znam tvrdohlaveho Marta,udela vse proto aby svuj zamer uskutecnil.Bud mu prano.Spravne slovo jsi vybral,Dangerousi.Interakce.Ja bych sama pouzila nejake min odpovidajici situaci.Rikala jsem,ze jsi moudry.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      13   9. březen 2010 o 15:55

to JenniferG : děkuji za Tvá hezká slova, ale neodbočil. Svůj důvod ohledně srovnání Alana a Bena jsem uvedl v úvodu.
Následné tvé srovnání W.A.M a A.S. mi připomnělo, to co jsem asi před třemi roky použil jako srovnání pro M.L.G. a A.W.  tak jsem to jen přepsal.
Berme to tak, že Royal Albert Hall byl první malý krok, pokud budou následovat další, tím lépe, už jsou to všechno dospělí a rozumní muži. Opravdu rozumní, ať vezmeš kohokoliv z těch čtyř, když jim bylo krátce po 30 (drogy, alkohol, deprese (+paranoia)  a dnes kdy jim je kolem 50 (dovedou se znovu po dlouhých letech sejít na podiu), tak jsou to lidé s úplně jinými zkušenostmi a myslím, že všichni chápou co je důležité, a že má smysl dělat co je opravdu baví...a také že čas se velmi krátí a moc “umělecky plodných let” jim nezbývá, takže je jen na nich jak se rozhodnou.

Já jsem fanoušek Depeche Mode, nejsem fanoušek Martina, ani Davea, ani Alana, ani Andyho, ale Depeche Mode. Pokud další deska DM bude dobrá a Alan na ní bude mít vliv, já rozhodně nebudu křičet, že se mi nelíbí, jen proto že se na ní bude podílet Alan.


Uživatel: DmBoy

DmBoy      14   9. březen 2010 o 18:14

myslím si, že DM s Benem odvádějí velmi dobrou práci smile Alan má schopnost doplňovat hudbu jemnějšími zvuky,zatímco Ben jde trochu dál, nebojí se přitvrdit. Alanův příchod by mě sice překvapil, ale nenadchl, ani neodpudil. Alan má jiný styl, než DM, poslouchá jinou hudbu a bál bych se, že by album s ním mohlo znít kapinku retro, měkčí zvuky dnes už v módě moc nejsou .. jinak díky za seznam nástrojů! Ze Soft Synths používám NI Reaktor taky smile to potěší, když to stejné DM taky smile


Uživatel: JenniferG

JenniferG      15   9. březen 2010 o 19:10

to Dangerous.Tak ted naprosto se vsim souhlasim.A mam prosbu.Dej nam prosim vedet jak na tom bude Dave se zdravim.Mam o nej strach.Ja vim,ze to budes delat i bez me prosby a predem dekuji.


Uživatel: xp3x

xp3x      16   10. březen 2010 o 17:55

to dmboy: retro s alanem ?????????????????????  a zvukově je sotu co ?


Uživatel: Dangerous

Dangerous      17   10. březen 2010 o 19:50

pro JenniferG: oficiální status je, že Dave je plně zdravý. Je zbytečné o tom jakkoliv spekulovat. (a kdo bude má okamžitý ban).
Kdyby nebyl plně fit, nemohl by pokračovat v turné. Ve velmi náročném turné. Jediný zdravotní problém, který Dave na konci tour měl, bylo nachlazení a hrozící laryngitida, na které Dave trpí...ale trpí je ode mne trochu zavádějící výraz, protože Dave namáhá velmi hlasivky během své práce, a tak jsou samozřejmě více ohroženy, učitelé a profesoři to také dobře znají, lékař Daveovi doporučil zrušit poslední koncert turné. To Dave jak známo neudělal.
Takže Jennifer neměj o něj strach, žít ve strachu to je jako nežít vůbec. Dave je pořádný chlap, a tak určitě nechce, aby se o něj někdo bál, ale spíš aby ho někdo obdivoval.Takže ten bude určitě fit, žádné strachy.


Uživatel: douglas

douglas      18   10. březen 2010 o 19:56

co to tady melete za hovadiny to se nedá číst kydáte hnuj na borce co se podílel na zásadních albech DM to ale asi naplaveniny fanoušku
nedokážou pochopit


Uživatel: DmBoy

DmBoy      19   10. březen 2010 o 20:05

xp3x: SOTU je sice retro, ale úmyslně .. od Alana by tak mohlo znít vše, ale pravděpodobně se mýlím. Ale například Wrong bych jako retro neurčil, spíše např. Peace, In Sympathy, Perfect, Jezebel, Corrupt.. možná ještě Fragile Tension, ale ta zní napůl osmdesátkově a napůl moderně.


Uživatel: xp3x

xp3x      20   10. březen 2010 o 21:00

to dmboy: Ok . Osobně si, ale myslim, že kapitolu ohledně Alana a diskuzí k tématům o něm bych pokládal, za uzavřenou. Jestli nás DM překvapí či ne necháme na nich. Apropo, co se týče příspěvku od douglase, velký souhlas.


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.