Depeche Mode Czechia

Depeche Mode Czechia

Global Spirit Tour USA - Californie, 1.část San Jose,Oakland

Ilustrativní: Global Spirit Tour USA - Californie, 1.část San Jose,Oakland

Mezi letní a zimní evropskou částí pokračuje Global Spirit Tour v severní Americe,tak proč toho nevyužít k pěkné dovolené spojené s několika koncerty.

Cesta za Atlantický oceán je nákladná,tak by bylo škoda jet jen na 1 nebo 2 koncerty.Při pohledu do mapy jsem vyhodnotil,že nejvýhodnější bude jet na dovolenou na západní pobřeží - do Kalifornie.Na poměrné malé ploše se tam odehrává nejvíce koncertů a cestu tak budu moci využít na maximum.

Volba padla na města San Jose,Oakland a 2 koncerty v Los Angeles.První 2 koncerty jsou dostupné hromadnou dopravou ze San Francisca a odpadne tak přejíždění a stěhování se z hotelu do hotelu a to stejné splňují i 2 koncerty v 1 městě.Můj nápad nadchl i kamaráda ze Slovenska Adriana,tak jsme se domluvili na společnou cestu. Prodej vstupenek probíha v USA trochu jinak než je zvykem v Evropě.Zákazníci různých bank,platebních karet nebo spopnzorů kapely mají výhodu v podobě přednostního nákupu.takže do volného prodeje se dostane málo vstupenek,jestli vůbec nějaké.Je to obdoba našeho Live Nation klubu,ten je ale dostupný po registraci všem.

Využili jsme proto možnosti registrace na stránce depechemode.com. Na jednu registraci bylo možné využít přednostního nákupu na jeden koncert.A registrace na koncert v Los Angeles platila na oba termíny.Na různé emailové adresy jsem tak měli přednostní právo na všechny 3 plánovaná města.
Dálší rozdíl oproti Evropě je ten,že v Americe jsou všechna místa jen na sezení.Ceny vstupenek se pophybovaly od 45 USD až po 350 do prvních řad.Také bylo možné zakoupit různé VIP balíčky,které obsahovaly parkovací stání,party,večeře nebo i ubytování v hotelu s odvozem limuzínou.Ceny těchto balíčku dosahovali i několika tisíc dolarů.
My jsme zvolili zlatou střední cestu a pořídili jsme si vstupenky v cenách od 100 do 150 dolarů,včetně všech servisních poplatků.
Oba koncerty v Los Angeles byly vyprodány takřka okamžitě,už v přednostním předprodeji.Kapela se proto rozhodla přidat ještě jeden koncert.Naše registrace platila i na tento přidaný koncert a když už tam budem,bylo by škoda nejít na všechny 3 koncerty.I tento koncert se vyprodal za pár minut.Po pár dnech se dovídáme neuvěřitelnou zprávu - Depeche Mode přidávají 4. a tentokrát už definitivně poslední koncert.Tím se naše dovolená neplánovaně protahuje o další 3 dny.Naše původní plány na 4 koncerty se rozrůstají na 6 koncertů a my naši cestu využijem naprosto maximálně.

Do San Francisca odlétáme z Prahy v sobotu ráno s přestupem v Londýně a Dallase.Přestup v Londýně probíhá v klidu a nás čeká cesta do texaského Dallasu.Tam máme na přestup hodinu,což se zdá dostatečné.Naše letecká společnost neumí přesunout zavazadla z mezinárodního letu na vnitrostátní a také nám v Praze neuměli vydat palubní lístky na let z Dallasu do San Francisca.Po přistání proto musíme projít pasovou kontrolou,vyzvednout zavazadla a ještě se odbavit na další let.Vnitrostátní let také letí z jiného terminálu dostupného jen letištním vlakem a nám neuvěřitělně rychle ubývá čas do odletu letadla.K bráně dobíháme na poslední chvíli a sledujeme jak letištní personál právě zavírá dveře k našemu letadlu.Letadlo do San Franciska odlétá bez nás.v USA naštěstí létají letadla stejně často jak naše příměstská doprava a nám se podaří přebookovat letenky hned na další spoj,který letí za hodinu.

Po náročné cestě ruším plánovanou noční procházku městem a po rychlé večeři a krátké návštěvě hotelového baru jdem spát.Druhý den nás čeká první koncert v San Jose.

Jízdenky na autobus do San Jose jsme měly koupeny dlouho předem.Původní odjezd ve 13 hodin se vinou dopravní situace ( D1 mají asi i v Kalifornii ) posouvá až na 14 hodinu a nás čeká hodinová cesta na koncert.K našemu překvapení je autobusová zastávka na parkovišti před halou,kde bude večer koncert.U haly jsme něco po 15 hodině. V Evropě už v tuto dobu bývají všechny prostory kolem hal a stadionů zaplněny fanoušky,ale v San Jose jsme v celém širokém okolí jediní.A nebýt toho,že jsme přišli zrovna ve chvíli.kdy před halou stavěli stan pro oficiální shop,vypadalo by to,že se tady dnes žádný koncert nekoná.
Hala stála skoro v centru města,šli jsme se tedy podívat po městě a zajít na oběd.Ulice na nás působily jako město duchů,celé město bylo totálně vylidněno.Bloumali jsme prázdným městem,které na nás působilo uměle jako nějaké obchodní centrum,kde právě probíhá inventura.Po obědě jsme zamířili směrem k hale,kde jsme v jedné zapadlé,opuštěné uličce narazili na bar,kde právě probíhala nějaká mega party - všichni asi byli v tomto baru.V 17 hodin to tam vypadalo jako u nás v dobře rozjetým podniku ve 3 ráno.Stavili jsme se na jedno pivo a dál pokračovali k hale.Tam už to v 18 hodin vypadalo stejně,jak jsem zvyklí v Evropě ve 14 hodin.Ale když je možné si koupit vstupenku do první řady a všechny místa jsou jen na sezení,není potřeba před halou čekat celý den.
Popisovat koncert písničku po písníčce není asi potřeba.Kapela v americké části naprosto rezignovala na jakékoliv změny v playlistu a kromě druhého New Yorského koncertu hraje všude to stejné.já jsem byl zvědaví na atmosféru koncertu.Pozitivní bylo,že hned s úvodním intrem vstali ze svých židliček všichni na ploše a stáli celý koncert.Na tribunách lidé reagovali hlavně na hitovky.Při větších hitech povstali,jinak většinou seděli.Ale na pár místech se našli lidé,kteří stáli celý koncert.Takže celková atmosféra nebyla tak špatná,jak jsem očekával.
Zboží v shopu bylo naprosto stejné jak v Evropě,jen s rozdílem,že na tričkách byl rozpis amerických koncertů.
Autobus zpět do San Franciska nám jel hodinu po koncertu,opět jsme ocenili zastávku hned u haly,a ve 2 v noci jsme byly zpět na našem hotelu.
Celý náš pobyt v Kalifornii máme v režimu 1 den koncert,1 den volno.A jak jsem psal,všechny místa jsou na sezení a není potřeba čekat celý den před halou,máme dost času k různým výletům a procházkám po městě.Náležitě toho využíváme buď ke společným výletům nebo i každý zvlášt´ jako prevence před ponorkovou nemocí.

V úterý nás čeká koncert ve městě Oakland.Cesta na koncert je ještě jednodužší než do San Jose,protože San Francisco je s Oaklandem spojeno společným metrem,které jezdí i v noci po koncertu a od našeho hotelu to máme asi 5 zastávek. K hale přijíždíme na poslední chvíli a už od metra je celá cesta lemována prodejci různých pirátských triček s logem Depeche Mode.Ceny jsou oproti oficiálnímu shopu více než přívětivé,ale nákupu odoláme.V Oaklandu na plno pozáváme vášeň američanů pro dobré jídlo.Skoro všichni si po vstupu nakoupí neuvěřitelné množství jídla a pití a to si na plastovém tácu přinesou na své místo do haly.Chvílemi jsem si připadal jak ve školní jídelně.
Nálada na koncertu se mě zdála lepší než v San Jose.Hala vypadala menší,ale mnohem útulnější. Vřelejší bylo i publikum.Oproti San Jose se nestálo jen na ploše,ale i na tribunách a to po celou dobu koncertu.
Výkon kapely nám přišel mnohem lepší než v Evropě a i celková pohoda na podiu byla mnohem lepší.Těžko říct,čím to je.Možná větší náročností amerického publika,které nikomu nic neodpustí v kombinaci s větším soukromím v osobním volnu kapely dělá svoje.
Koncert byl naprosto stejný jak v San Jose a nekonalo se ani žádné překvapení v Martinově akustickém setu.Snad jen malá perlička,Dave na začátku tradičně pozdravil Oakland,ale v půlce koncertu pronesl " You are ready San Francisco ? " Těžko říct,jestli se spletl nebo jestli je Oakland považován za součást San Francisca,když je tak s ním tak blízce propojen,přestože se jedná o samostatné město.
Po koncertu místní prodejci slevnili trička z 10 dolarů na 5,ale my stejně nic nekoupili a vydali se metrem zpět na hotel.
Ve středu nás čekal celodenní výlet do Yosemitského národního parku a pak letecký přesun do Los Angeles.
V době našeho pobytu zuřili v Kalifornii největší požáry v dějinách USA.Tentokrát nehořely jen lesy jako obvykle,ale dokonce i města a požáry si vyžádali desítky mrtvých a stovky nezvěstných.Nejhorší požáry probíhaly asi 10 kilometrů od San Francisca a nám pořád chodily na telefon výstražná oznámení o aktuální situaci.Občas od ohně foukal vítr na San Francisco a to bylo,zejména po ránu zamořeno smogem.To jsme ještě nevěděli,jak nám tato katastrofa zkomplikuje cestu do Los Angeles.

petak

7. listopad 2017 o 19:03 • dmf • Články

Diskuze

Uživatel: renegade

renegade      1   7. listopad 2017 o 21:08

“Naše letecká společnost neumí přesunout zavazadla z mezinárodního letu na vnitrostátní a také nám v Praze neuměli vydat palubní lístky na let z Dallasu do San Francisca.Po přistání proto musíme projít pasovou kontrolou,vyzvednout zavazadla a ještě se odbavit na další let” ... To neni o letecký společnosti, ale o US pravidlech. Pokud letíš odjinud než z USA a v USA přestupuješ, musíš si na přestupu vyzvednout zavazadlo a zas ho odbavit. Platí i v případech, že USA nejsou cílová destinace a jen tam přestupuješ na let do dalšího státu… Jen taková věcná pro příště smile

Uživatel: adrian

adrian      2   8. listopad 2017 o 14:42

pruser je ze pri planovani letov nam to ani agentura nepripomenula. na to treba davat bacha lebo “letenkove systemy” to tiez nevedia a navazuju dalsie lety bez tejto skutocnosti odbaveni batoziny v USA. preto sme aj zmeskali.

petak: pekne napisane, makaj uz na part II. smile

Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.