Depeche Mode Cz
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace


DM Rádio Archiv DMF DMcz


Kult

Ilustrativní: Kult

Píše se rok 1982, ve vysílání švédské televize se objevuje anglická hudební skupina, která už má tři zápisy v britské singlové Top 20, přesto je zpěvák kapely velmi stydlivý, na otázky moderátorky odpovídá nesměle jako školáček a zmateně jako adolescent na prvním rande, bezelstně přiznává, že vlastně neví, o čem to zpívá a ani jeho kolegové nejsou o moc lepší, klepou do svých nástrojů jedním prstem a tváří se jako školní kapela, hrající na vánoční besídce.

Credo quia absurdum est

Skončila první dekáda 21. století a v pop music není silnější a obdivovanější kult. Jmenují se Depeche Mode a určitě nejsou nejlepší hudebníci a rozhodně nepatří mezi ty, kteří na podiu improvizují, jenže mají jiné kouzelné ingredience: texty, jež spousta mladých lidí již téměř třicet let dešifruje jako identické s vlastními pocity, elektronické temné melodie, které svým chladem a odcizením zahřívají a jsou tou nejmilejší společností pro mnoho podivných duší a v neposlední řadě je to hlas, kdysi nesmělého zpěváka, který už desítky let zní sebejistě a naléhavě, arogantně a odtažitě, smutně a přesto plný naděje a přátelství.

Až kafkovskou metamorfózou musela projít tato kapela od toho trochu směšného vystoupení ve vysílání skandinávské televize roku 1982. V té době existovali Depeche Mode přesně dva roky a události, které se během těch prvních dvou let odehráli, jako by charakterizovali věci následující.

"Prostě jsme těmi léty jen tak proklopýtali, hráli jsme vlastní hru a to je důvod našeho přežití", tvrdil v roce 1997 jeden z členů kapely, ale to by byl příliš zjednodušující popis toho, co se skutečně událo. První album vydali v roce 1981 a krátce po jeho vydání se hlavní tahoun ve studiu a skladatel Vince Clarke rozhodl odejít. Aby neodcházel s prázdnou a nenechal kapelu úplně na holičkách, nabídl jim čerstvě napsanou píseň názvem "Only you", která se později stane jednou z nejčastěji přebíraných skladeb historie, jenže zbylí tři členové Depeche Mode byli příliš hrdí než aby brali berličku od někoho, kdo se svobodně rozhodl dát jim vale. Takto hrdě zvednutá čela ukázali Depeche Mode během své existence ještě několikrát.

V tom roce 1982 už s nimi vystupoval „náhradník“ za uprchnuvšího skladatele. Jmenoval se Alan Wilder a jeho hudební schopnosti dávali kapele naději, že věšet hlavy je zbytečné a že mají šanci úspěšně pokračovat. Ale je obtížné cokoliv předpovídat, obzvláště budoucnost, a tak jako Holanďané v roce 1974 po prohraném finále na mistrovství světa ve fotbale, neměli potuchy, že se naprosto v identické situaci ocitnou hned na dalším šampionátu, netušili členové Depeche Mode, že jim Wilder řekne po šesti nahraných albech sbohem také. Jenže bylo to právě těch šest alb s Alanem Charles Wilderem v sestavě, co ze snaživých nemotorů udělalo nesmrtelný a naprosto ojedinělý kult. Od industriálem protkané desky „Construction Time Again“ až po komerčních ambicí prosté, o to však poctivější „Black Celebration“ posbírali Depeche mnoho fanoušků, kteří vesměs projevovali jeden zvláštní charakter, v našem světě dosti neobvyklý, totiž oddanou věrnost.

Z Depeche Mode se stala kapela s vlastním nezaměnitelným publikem, s vlastní image, s vlastním stylem. V roce 1987 bylo autorovi těchto řádků pouhých jedenáct let, dnes mi to přijde neskutečné, ale stačilo slyšet pilotní singl alba Music for the Masses – Strangelove a bylo rozhodnuto. Jenže právě během koncertní prezentace své "Hudby pro masy", se Depeche Mode poprvé setkali s negativní odezvou svého publika. Černooděnci opájející se titulem předchozí desky Black Celebration se těžce smiřovali s tak triviálním „masovým“ názvem, a tak se Depeche dočkali poloprázdných německých hal. "Ten titul byl myšlen sarkasticky, odráží naší neschopnost prorazit dál než k našim skalním fanouškům, jenže mnoho lidí to nepochopilo, obzvláště ne Němci, kteří snad neznají sarkasmus." Takové starosti s fanoušky v bývalém socialistickém Československu, ale rozhodně neměli, a jejich první koncert v Praze toužilo vidět až 100.000 lidí.

Ale i v době nejúspěšnější desky Violator, někteří fanoušci Depeche Mode svým hrdinům spílali, pro jejich stále znatelnější se přiklánění ke kytaře a blues a také pro větší snahu zaujmout komerčněji zaměřené publikum. A to největší poprask v řadách fanoušků měl teprve přijít. Album Songs of faith and devotion, zapůsobilo jako dopad tunguzského meteoritu, hra na rockovou kapelu a změna image ke stylu, který ještě nedávno patřilo do znepřáteleného tábora, bylo pro tisíce příznivců přespříliš. Pevné jádro ale zůstalo, nerozbil jej ani následný odchod Alana Wildera, ani mnohými nepochopená jubilejní desátá deska Exciter.

Ke kapele se naopak začali přidávat noví a noví fanoušci, někteří velmi mladí a i oni se nechali svést tím zvláštním kouzlem, které z hudby Depeche Mode prostupuje.

O tom co je to být členem kapely, jejíž fanoušci žijí kapelou, pořádají společné tábory, party, srazy a mnoho jiných aktivit, vyprávěl Andy Fletcher: "Vystupoval jsem v jednom německém klubu jako DJ, hrál jsem asi pro 200 lidí, a když jsem odehrál svůj set, šel jsem se podívat do horního sálu, kde zněla známá hudba a divoce tančilo více než 2000, tak nějak povědomých lidí, až po chvíli mi došlo, že ta hudba jsou Depeche Mode, ty lidi naši fanoušci s image jako Dave a Martin"

Navzdory všem svízelům osudu, fyzickým i psychickým útrapám, nepochopení a nepřízni, upevnili Depeche Mode svůj kultovní status a pro mnohé se stali pevným a smysluplným záchytným bodem v dnešním světě.

Depeche Mode slaví 30 let. Černooděnce z Čech, Moravy a také ze Slovenska čeká "Black Celebration" 14. 1. v pražské O2 Aréně.

Dangerous

12.1.2010 o 16:26 • Dangerous • ČlánkyDiskuze (59) •

Reklamní odkazy

Diskuze

#1vlado • 7.1.2010 o 22:36

To cele je pravda , bol som na koncerte roku 88 , take nieco zazije clovek len raz v zivote , verte len raz , bol to moj prvy koncert , miloval som a milujem DM , naozaj , je to kult , je to viac ako otec , mama , ste na to hrdy , o to sa mozte opriet ked nevladzete , ked je zle na dusi , je a bol to DM a nic ine aspon v mojom zivote….

#2Katarína • 8.1.2010 o 1:24

...veľa sa hovorí o tom,že človek má byť sám sebou(hlavne v reklamách)...Depeš-to je moje dospievanie,nemusím tu nikomu vysvetľovať,čo to znamená,ak Vás v tom období niečo ovplyvní...vždy,keď sa priblížim svojou dušou k tejto hudbe a k týmto milovaným ľuďom,hoci silno ovplyvnená-práve vtedy sa cítim sama sebou…

#3babuschka • 8.1.2010 o 1:46

Moje první “setkání” s depeche bylo v roce 1990, kdy brácha a jeho kámoši probírali jakýsi “Ventilátor”. Pak jsem v telce zahlédla nějakou divnou skupinu, jejíž zpěvák se podezřele kymácel a zpíval aj fíl ju, tak jsem si pomyslela co to proboha je? Pak jsem slyšela Ultra, Violator a SOFAD a situace se začala pomalu a jistě zlepšovat. Po PTA už mi docela přeskočilo, jak to označil manžel, a od té doby se vezu na černé vlně a nikdy jinak!

#4d.stripped • 8.1.2010 o 13:54

Pro mě osobně jsou Depeche Mode spíše náboženstvím nežli kultem. A má víra je pevná.

#5Shout • 8.1.2010 o 14:01

to stripped:dodatočne zdarec.minule som Ta v rychlosti prehliadol kolego.snad si v dochodkovom veku zajdeme na niaku tu celebration party kde nam zahrajú stripped a shout.

#6Dangerous • 8.1.2010 o 14:01

to d.stripped: pěkné, takhle to vidí určitě více lidí, proto ten latinský citát v úvodu článku smile

#7Majka • 8.1.2010 o 14:04

to Dangerous: pekne napsane 1* ....  ja se “na cerne vlne” vezu uz taky nejaky ten patek. DM jsem zacala nejak vic vnimat s vydanim LP Violator, ale na plno jsem do toho zahucela kolem mych 18.tin, coz je 12let a mam pocit,ze je zboznuju vic a vic. Jsem hrda na to, ze jsem fanynka Depeche Mode !!!

#8d.stripped • 8.1.2010 o 16:34

to Shout: a mě to bylo divný, že jsi mě přehlídnul jako vlak:) no ale nic zase tak strašnýho se nestalo,budˇ v klidu,příteli…tak jak to (ne)jde? sem slyšel v telce, že teď prý vyvážíte výbušniny ve velkém,jo?:))))
ale ono u nás je to vpodstatě skoro stejné...

#9d.stripped • 8.1.2010 o 16:35

to Dangerous: ale vždyť co tobě mám vyprávět…“Máme rádi všechny barvy,hlavně že jsou černý!”

#10Shout • 8.1.2010 o 16:52

to d.stripped:ja na telku v podstate nepozerám,s výnimkou sportu.ale o vybusninach som nezachytil nič.teda s vynimkou vybusnich povah a vybusnich vzplanutiach lásky.človeče koncert predo dvermi a ja už si predstavujem aké to bude.do akého sektoru ides?alebo budes pod podiom?

#11d.stripped • 8.1.2010 o 17:27

to Shout: a víš, že ani nevím? tuším,že je to někde nahoře,ale přesný sektor si nepamatuji. jde nás celkem 6,tak to bude snad dobrý. v edenu to nebylo špatnýa,ale já si nemohu pomoci - hala je hala! už jen pro ten efektní nástup kapely a neskutečný řev fanoušků...na tom stadionu to tak nějak nevyniklo.
jo - koupil jsem lightsticky a jeden zkusil - a nic !!! tak jsem zkusil ještě jeden a už to bylo dobrý. tak doufám,že to dopadne.
příteli,já musím vyrazit(ač nerad) na cesty,tak ti želám pekný víkend a maj sa smile

#12jan kolar 1 • 10.1.2010 o 12:31

depeche mode jsem uplne poprve videl v tv o vanocich r.88 kdy v poradu peters pop show vystupovali se songy never let a strangelove.pamatuji si ze jsem tenkrat uplne sedl na prdel hlavne co se tyce jejich image.gahan to byl pro me zabijak a borec 1.tridy.kdo to videl tam vi o cem mluvim.od toho okamziku jsem vedel co budu poslouchat za muziku.never let a strange pak davali v tv imrvere v poradu melodie ze zahranici a kdyz se do toho vlozil everything counts ze san rema 89,tak bylo vymalovano.zacal jsem si shanet alba dm,cerne hadry a zacal jsem jezdit na dm party.ted o prazdninach tomu bylo 20 let co se nesu na cerne vlne jmenem depeche mode a neodradili me zadne pauzy mezi alby,ani drogy,ani gahanovy dlouhe vlasy,ani odchd alana a ani nepublikovatelne poznamky lidi na ucnaku,byvalych spoluzaku,byvalych kamaradu a zabednenych lidi v praci.byl jsem depesak,jsem depesak a budu depesak na dalsich x let dopredu.depeche mode je pro me kult,odlisnost,bozstvo a ostatni muzika me absolutne nebere.ta je pro me 2.liga ne-li 3 a na vedlejsi koleji.

#13Mr. R • 13.1.2010 o 19:30

#12 • jan kolar 1
Jasně! Písničky ze zahraničí, tam mě taky dostali DM na kolena, NLMDA - masakr! ETC ze San Rema taky běželo, někdy v ‘89. Ještě za komára někdo přitáhl Black Celebration na vinylu a byl jsem ztracen smile Jinak z toho pořadu, co uváděl Miloš Skalka ještě pamatuju live Pet Shop Boys It’s a Sin a Desireles Voyage Voyage, vidím to jak dnes.

#14warťas • 17.1.2010 o 21:22

Tak já je pro sebe objevila v 89, paradoxne ale ne Violator (em). První co jsem si poslechla byla Black Celebration a když došlo na Question of Lust, tak jsem se rozbulela a bylo jasno. V té době jsem ještě nemohla tušit, jak moc mě ovlivní. Že se kvůli nim začnu učit anglicky (navzdory školní ruštině, němčině), jen abych rozuměla o čem zpívají, že se ve 20.letech vydám do Anglie, jen proto, abych poznala zemi, v které se narodili….... A takhle se mnou jdou už 20 let a půjdou až do smrti. DM4ever

#15Madlen • 19.1.2010 o 23:33

Čtu si tady ten článek a příspěvky a připadám si trochu legračně...protože např. v 89 mi bylo 7 let :o) K DM jsem se dostala díky mému drahoušovi až před několika lety a jsem mu opravdu vděčná! Snažím se to teď všechno “dohnat” a pohlcuje mě to pořád víc a víc.. A to když si připomenu, čím vším si DM prošli v období SOFAD…brr - jsem ráda, že to všechno přežili a ustáli, protože jinak bych (mimo jiné) měla už jen záznamy starších koncertů, mohla bych si jen říkat, jaký asi byli super a přišla bych o ty skvělý show, co chlapi dělaj.. a to by byla fakt škoda!

#16jan kolar 1 • 20.1.2010 o 19:38

Madlen kdyz jsme u toho obdobi SOFAD,tak zrovna vcera jsem na youtube nasel rozhovor s Davem.To neni Dave,to je troska.Zhuleny,vozraly a zdrogovany.Dodnes nechapu jak mohl tak hluboce klesnout.Proste drogy,dlouhe vlasy a blbka Theresa Conway udelali sve.At zije Jennifer.

#17Ringo • 20.1.2010 o 19:41

jan kolar1: nebyl to ten rozhovor jak ho navstivili v hotelovem pokoji a predavali mu tam jakysi darek? Hudebne je SOFAD skvost, Devotional ktery vsechny tyhle fakta nejak jeste stacil zakryvat taky skvostny zaznam, ale Dave uz nebyl bohuzel Dave, je to hodne smutne obdobi DM.

#18Madlen • 20.1.2010 o 20:03

To Ringo a jan kolar 1: No a toho období jsem vlastně byla ušetřena, protože jinak bych tou proměnou asi fakt trpěla :o( Když jsem četla Stripped, běhal mi z toho mráz po zádech. A možná proto si jich (a hlavně Davea) vážím o to víc, že se z tohohle prů.... dostali a můžeme si jejich show užívat ještě dneska…A jinak SOFAD je moje asi nej - i přesto všechno, co s tím bylo spojený...a díky bohu za Jennifer (nic o ní sice nevím, ale pro Davea znamená určitě moc a mimo jiné je to taky moc hezká ženská).

#19warťas • 20.1.2010 o 22:38

madlen: Si přesně pamatuju moment, kdy v rádiu řekli, že Dave se předávkoval a že byl 2 min mrtvý. Bylo mi 17, jeli jsme s kamarádkou stopem do Prahy, vzal nás borec v dodávce a najednou to zaznělo z rádia. Kámoška mě jen chytla za ruku a já jen vytřeštěně hleděla před sebe a v hlavě absolutně nic. I dnes bych dokázala určit místo, kde jsme zrovna v ten moment projížděli. Mám to před sebou naprosto jasně, počasí, okolí, auto a to rádio. Fuj, ještě že to dopadlo, jak to dopadlo.
Jak už jsem tu někde psala: Díky Bohu za Jen. Prý ona zavolala záchranku,když si Dave podřezal žíly a když se předávkoval tak ho přesvědčila k léčení. Tak ať jim to vydrží!!!

#20Madlen • 20.1.2010 o 22:55

to Warťas:Bože, to muselo být fakt šílený!..ty pocity a tak vůbec :o( To bych opravdu zažít nechtěla :o(

#21Ringo • 20.1.2010 o 22:56

nevite ja kse vlastne k sobe Jen a Dave dostali? Co je k sobe vlastne tehdy tahlo, ze mela Jen takovou trpelivost s nim i pres to vsechno? Ja si nekdy v 97 myslel, ze se seznamili teprve v lecebne a lecili se oba a tam se do sebe zahledeli a vybojovali ten boj spolu:-)

#22Madlen • 20.1.2010 o 23:04

a já si myslela, že se poznali až po tom všem, až když byl Dave zase ready…ale možná to je nějaký tajný ;o), páč např. ve Stripped bylo třeba už to, že se jim narodila Stella Rose a něco málo o jejich dětech, ale o tom, jak a kdy se vlastně poznali a dali dohromady nic moc zmíněno nebylo…tak jestli máte někdo nějaké podrobnosti, tak sem s nimi :o)

#23JajaDM • 21.1.2010 o 0:15

lucikadesign.cz
tady je to docela podrobne vylíčené, ale nevím, jestli je to všechno pravda…..

#24Madlen • 21.1.2010 o 21:29

To Jaja39: díky za odkaz (jen v tom má autor sem tam trochu hokej…;o)) a ještě prosba - mohla bys please tenhle odkaz hodit do diskuze: DM v Praze 14.1.  - v náruči svého publika - d.stripped shání nějaký obrázek Daveova tetování...a tady jsou taky..dala bych to tam sama,ale jsem tímhle směrem dost tupá a nevím jak :o( díkes…

#25jan kolar 1 • 21.1.2010 o 21:42

To Ringo presne tak.Je to na hotelu a Dave ma na sobe cervenou vestu a je uplne mimo soutez a ten darek je priborovy nuz s okrasnou rukojeti a Dave pak nazorne imituje jak si ho vrazi do bricha.Myslim ze ani nevi co dela.Ale nejvetsi psycho byl clanek na dve stranky o Daveovy pod nazvem Prichazi mrtvy muz ktery vysel v r.98.Toto by meli davat cist vsem narkomanum jako povinnou cetbu.Myslim,ze v ten moment by se sli vsichni dobrovolne lecit.Jestli je to pravda co je v nem napsane,tak se uplne divim,ze to Davidek rozchodil.To by neprezil ani kun.Nevim jestli to vite,ale perlicka na zaver.Dave si daval do nosu a do zil celkem 6 let.Drogy,chlast,doktori a odvikacka ho staly celkem v prepoctu na CZ koruny-17.OOO OOO!!!Je to k neuvereni,ale je to svata pravda.

#26JajaDM • 21.1.2010 o 22:05

Madlen: je fakt, že je v tom trochu zmatek, ale základ snad sedí. Každopádně je to síla a je zázrak, že se z toho Dave dostal. Zrovna jsem se dívala na jeho oficiální kanál na Youtube, má tam starší videa z nahrávání svého sólového CD. Vypadá fakt úžasně, nechce se mi ani věřit, že to všechno prožil. A navíc je opravdu vtipný, nebo aspoň mně se zdá:-) Docela se vyblbnul. Odkaz s obrázkem samozřejmě hodím .

#27Madlen • 21.1.2010 o 22:23

Já jsem zase shlídla to video z toho hotelu (viz výše)a je to fakt síla :o( Vzhledem k tomu, jak dlouho a jakým způsobem si Dave frčel, bych řekla, že ho tam nahoře měl někdo opravdu hóódně rád…Díky bohu!!! No a ta projetá suma to bohužel jen potvrzuje :o( Nicméně dnes vypadá opravdu dobře ;o) a i já si myslím, že je to vtipálek a někdy i pěkný zvíře ;o) (jak už jsem někde psala…).
To jan kolar 1: Myslíš, že by se ještě někde dal dohledat ten děsivej článek z 98?

#2888.black.m • 21.1.2010 o 22:55

Madlen:Možná je lepší si přečíst Stripped.Tam je více méně všechno a dost podrobně...Čtu to poněkolikátý a stejně u toho vždycky brečim.Je to dost síla.

#29Ringo • 21.1.2010 o 22:59

na me asi nejhure zapusobila historka o tom, jak mamca Davovi vyhodila nadobicko, on ji za to rano serval, vybehl ven, prinesl z popelnic vsechny pytle z cele ulice, vysypal je uprostrd bytu a zacal se v tom prehrabovat a hledat to. Predstava, ze tohle dela nas bozsky Dave, ktereho tolik obdivujeme na podiu, byla pro me velkou ranou. Pochopil jsem, ze v tomto momente byl Dave absolutni bezvyznamna nicka hodna opovrzeni, tak jako se zkrz prsty divame treba na nejakeho smradlaveho bezdaka na nadrazi.

#30Madlen • 21.1.2010 o 23:06

Jojo, Stripped jsem taky četla (zatím teda jen jednou :o)) - a některý pasáže jedním dechem…teda a zahejbaly se mnou pořádně :o( Tam se člověk dozvěděl věcí...chlapi si opravdu užili svý...

#31Madlen • 21.1.2010 o 23:12

to Ringo: tak tahle pasáž mi taky z hlavy jen tak nezmizí....a ještě k tomu, jak si pak hned letěl střelit znova :o( a do toho přišla mamca (chudák ženská) a jeho prcek….to je snad největší mazec z celý knihy….

#32warťas • 22.1.2010 o 0:00

Asi to tak prostě mělo být. Kdyby si tímhle neprošli, tak by je třeba nemělo co pohánět dál, nebo by se z nich stali nafoukané celebrity. Možná právě díky Daveovým eskapádám jsou tací jací a jsou a dokážou si vše kolem sebe tak úžasně užívat, protože si uvědomují, že už to nemuselo bejt.
Když odešel Alan, říkala jsem si - tak to je konec, bez něj to neutáhnou. A hele - řekla bych, že momentálně zažívají období podobné době kolem Violatoru.
Prostě jsou boží.

#3388.black.m • 22.1.2010 o 9:45

warťas:Tak s tím naprosto souhlasím.A myslím,že kdyby v tom Dave nelítal,tak SOFAD nebude takový.Ten jeho hlas zněl úplně jinak a přesto nádherně...Prostě k těm písničkám sedí...

#34Mr. R • 22.1.2010 o 11:30

období kolem 94-97 jsem dění okolo kapely moc nesledoval, jen co proniklo do novin, tzn. kde kdo žije, že turné 93-94 dalo všem pořádně zabrat, že po jeho skončení (nebo až v 1995, nevim vlastně přesně kdy) odchází A.Wilder (velká škoda), že Dave jede slušně v drogách a květen 1996, kdy ho to málem dostalo. Dostal jsem před rokem knihu Stripped, ještě jsem jí nečetl, ale kouknul jsem namátkou asi na dvě stránky (něco o 6-týdenním natáčení Sister of Night) ze kterých jsem pochopil, že ještě při natáčení Ultra do toho Gahan slušně šlapal. Tak nějak jsem v hlavě nosil, že Ultra bylo komplet natočeno až v době “čistého” D.Gahana. Asi si budu muset tu velkou bichli konečně přečíst.

#35Ringo • 22.1.2010 o 11:36

Mr.R: ja se priznam ze jsme to v te dobe tehdy taky moc nesledoval, ja byl totalne chycen pred tim pisni Personal Jesus a kdyz jsem videl v poradu ESO I Feel You a Walking in My Shoes, tak me okamzite odradil Davuv vzhled a zacal jsem je zase brat az u alba Ultra. SOFAD me dobove cely minul a ja jeho kouzlo nasel az po albu Ultra, kdy jsem si skoupil hned uplne vsechny alba, konecne jsme na to mel:-)

#36Mr. R • 22.1.2010 o 11:38

#25 jan kolar 1:
těm 17 mil. se ani nedivím, vzhledem k tomu že byl obklopenej bandou feťáků v LOS ANGELES, platil všechno, dále léčení, pokuty atd., ale překvapil jsi mě, že v tom jel celých 6 let (05/1996 beru konec). Myslel jsem, že do toho vlítnul až někdy před SOFAD, tzn. cca. 1992, 1993. Asi si fakt budu muset přečíst Stripped, když už jí mám v šuplíku smile

#37Dangerous • 22.1.2010 o 11:43

to Mr.R:
než se vrhneš na Stripped zkus pro začátek:

depechemode.cz

depechemode.cz

#38warťas • 22.1.2010 o 11:48

to.88.black.m: Bych řekla, že od těch dob je tam mnohem víc prožitku, a hlavně to celí zní maximálně upřímně.

#39Mr. R • 22.1.2010 o 12:00

#35 Ringo:
škoda, třeba remixy a vůbec tvorba z období SOFAD byla hodně slušná. Společně s druhou polovinou 80-tých let mé hudebně nejoblíbenější DM období. Nejvíc jsem do toho šlapal od konce osmdesátých let do 1994, první byly ještě vinylovky, ale pak už jen CD to je samosebou. Největší darda byly CDsingly, v té době ještě žádné boxy za výbornou cenu, ale pěkně jednotlivě, včetně těch starších. Po Exiteru jsem to začal dost šidit, teď už pořizuju jen co se mi opravdu líbí. Abych to všechno pořídil jen do sbírky a pustil si to v lepším případě párkrát, tak bohatej nejsem. Dost se mi v posledních pár letech rozšířil hudební záběr a to co DM vydávají v 21. století už nepotřebuji (naštěstí) mít nutně v každé maxiverzi. No ale kupovat to všechno najednou jako ve tvém případě, to bych teda nechtěl ani kdybych vydělával 2x tolik grin

#40Mr. R • 22.1.2010 o 12:03

#37 Dangerous:
Díky moc, to vypadá dobře, hned si to dávám do záložek. Jsem přeci jen v práci…

#41Ringo • 22.1.2010 o 12:13

Mr.R: nj, me nic jineho nezbyvalo, u nas v rodine se nejake hudebni nadseni moc nevedlo, takze jsem byl odkazany na radia kde hrali pendrek, v roce 88 mi bylo teprve 10 let a to ze mi utkvela v pameti pisen Personal Jesus a defakto dfefinovala to, co budu poslouchat v dobe, kdy uz budu mit vytribeny nejaky hudebni vkus, to byl takovy maly zazrak. Pak to cele sklaplo s tim, ze jsem se teprve po strance hudebniho vkusu formoval, poslocuhak kde co a ortodoxni fanatik se ze me v podstate stal fakt az u Ultra. Vlastne kratce pred timto albem, protoze ja si zacal postupne shanet nahravky DM a v te dobe jsem myslel ze uz je to mrtva kapela, nevedel jsem v tom momente vubec co se s ni deje, jestli jeji clenove jeste vubec ziji a pod. Zprava v radiich, ze DM vydavaji album Ultra a pisen Barrel of a Gun prisla jako blesk z cisteho nebe a pro me to bylo tehdy v podstate jako darek, jako vyslyseni meho hlasu fanouska, neco jako - hele, tady je jedna zbloudila ovecka, ktera nas zacina fakt jako brat, dame ji za odmenu nove album:-D

Co se tyce SOFAD, tak to se stalo rovnez jednim z mych nejoblibenejsich alb a co pisen, to skvost. Horsi uz to bylo s vnimanim toho co kolem toho alba bylo.

Mixy a pod. - mam par singlu - PJ, WimY, Suffer Well, JTR, A Pain That Im Used to, Precious, Wrong…singly je jeste treba pokupovat, to ma penezenka dodnes nedala, navic kupuji alba i jinych skupin, tak je to narocne a singly jsou tak neco jako bonus navic. Porad koketuji s myslenku, jestli si skoupit jen ty singly kde jsou dobre B strany a dobre mixy, nebo jako spravny fanda sberatel nasetrim na Singles Boxy, je jich 6 a stojihafo penez:-) Co se tyce dalsi tvorby DM, zatim bych vynechal snad vsechyn singly z Exciteru a single Peace. Ty ostatni za to ale stoji, PTA singly maji super mixy, rekl bych nejlepsi od Violatoru a Wrong ze SOTU ma taky dobre mixy.

#42jan kolar 1 • 22.1.2010 o 22:14

Cau vsichni.Jsem rad,ze jste zareagovali na muj prispevek.Jen tak pro zvedavost zkuste mrknout na A QUESTION OF TIME BILOXI 1994.Myslim,ze to mluvi za vse.A Gore prekracujici lezici stojan od mikrofonu nazorne ukazuje naladu v kapele.Dobre psycho je i I FEEL YOU.A jestli budete chtit na vse zapomenout a aspon trosku se zasmat tak mrknete na DEPECHE MODE-A GIRL ON STAGE 2001!Myslim,ze chudak Dave tezce nechape!!!!!!

#43Madlen • 22.1.2010 o 23:37

To jan kolar 1:Tak slečna na pódiu mě osobně opravdu pobavila - jak se k němu přicucla, to je síla :oD…Ale o Biloxi se to bohužel říct nedá :o( Sedím u toho jak přimražená a řikám si, že být v tý době na koncertu a vidět Davea takhle :o( To by mi snad utrhlo srdce a celej koncert bych spíš probrečela a domů šla s hrůzou, že už další “next time” nebude :o(

#44Ringo • 23.1.2010 o 0:11

v tom Biloxi 94 ma Dave uz opravdu priserny hlas, spise tocele zni jak parodie na Depeche Mode. Strasna doba. Krasne jde videt jak video Devotional bylo nerealisticky vyumelkovane, vybrane jen ty nej zabery, pritom souvisly koncert bez reziserskych efektu by mozna pusobil taky tak hruzne.

#45Ringo • 23.1.2010 o 0:23

a to se mrknete na nejhorsi z Biloxi - youtube.com Enjoy the silence. Dave se s Martinem na podiu naprosto ignoruji, Dave v mezihre jde neco pit, skoro mi to pripada jak flaska piva. Na konci pisne jak hraje Martin svuj part, tak se Dave narychlo rozlouci a ani si nepocka na svuj moment kdy ma rici Enjoy the Silence, bere si svou flasku a nekam odchazi pryc z podia a nechava hrat Martina samotneho. Dost hnusne. Jestli tohleto nekdo povazuje za nejlepsi koncertni obdobi DM, tak to teda potes….a nepomuzou tomu ani genialni koncertni mixy Alana Wildera, bez kterych by to byl asi totalni upadek, tak to musel chudak aspon necim zajimavym vysperkovat.

#46Andi.k • 23.1.2010 o 0:41

ty videa z Biloxi jsou děsný, rok 93 jsem v Praze nezažila, ale nejsem si jistá, jestli to tenkrát bylo o moc lepší, než tohle… vůbec z toho nejde taková radost a energie jako třeba z TOTU… a Devotional je asi opravdu jen režisérsky dobře zmáknutý,  Dave se tam dost často usmívá, no asi měl zrovna srovnanou hladinu…

#47Ringo • 23.1.2010 o 1:03

Andi.k: Devotional na me s odstupem casu pusobi cim dal vice jako krec a umele setvarici kapela. Ona ta odtazitost na tom podiu jde totiz citit i tam, jenom na ty kamery se obcas zahrajeusmev, Dave placne Martina po zadku a podobne. Alekde jsou tyuprimne usmevy ktere muzemevidet na zaznamu z Passadeny treba u Behind The wheel, nebo ted na TTA nebo TOTU. Ani v tom 2001 tam nevidim takovou krec a na podiu to vypada na pohodovou zabavu a to byla kapela taky pred rozpadem. Devotional a Exotic tour mi pripada, ze jekazdy clen kapely na uplne jinem podiu, zahraje to sve a uplne ignoruje ostatni. A na Davovi je silne videt e odkrucuje povinnou show, zadna radost, jen krecovite povinne pohyby, agresivne nastvane sebrani tycky od mikrofnu, teatralni odhazovani mikrofonu, zbytecne chraplavy vokal snazici se o nejakou rockovou pozu….proste strasne. Kdyz britove popsali Devtional jako spinavy rock a ze to DM delaji blbe, dival jsem se naty novinare skarede….a oni tentokrate meli kapku asi i pravdu. A podivejme se treba na rockovou I Feel You dneska. Rockovejsi nez kdy pred tim a pritom z ni cisi pohoda a pisen padne DM jako usita a nevypadaji u ni jako by parodovali rock nebo sami sebe v rockovem havu, ted jde proste citit ze ta energie a radost z nich srsi doopravdy.

#48warťas • 23.1.2010 o 1:13

Brrr, úplně je mi z toho blbě. je pravda, že v tom 94 jsme to tak neviděli, resp. nechtěli vidět. Aspoň já, co si tak uvědomuju. Ovšem teď s odstupem času, když na to koukám - sorry Dave, ale normální hovado. Když si to člověk srovná, že je to ten samej člověk z minulého týdne, a nejen on, ale všichni dohromady, ta pohoda, ty fórky.
Fuj, ten konec toho koncertu .... chudáci Mart, Alan a Andy. Se tomu Alanovi fakt asi nedivím.
A četli jste ten první komentář pod videem - Dave was so handsome.  uaaaaaaaaaaa!!

#49warťas • 23.1.2010 o 1:14

Pojďme si radši pouštět ten minulý týden, tímhle si to jen kazíme.
Brrrr, furt to cítím. A míchá se mi to s pocity z té doby, kdy jsem si byla téměř jistá, že už nic dalšího od nich neuslyším , neuvidím.
Rychle si musím pustit 2010.

#50Ringo • 23.1.2010 o 1:51

wartas: ja se to snazim vytesnovat z mysli, natocili tehdy fakt naslapane album, ale to co bylo kolem toho dale, to uz proste byla jina kapela, Dave jiny clovek, ovladaly ho drogy, nebyl to on. I ta absence Fletche za syntakama byla strasna, v tomhle smeru ho mam rad, nic nehraje, ale pusobi uklidnujicim dojmem.DM albem PTA a TTA navazalo na nejlepsi leta DM konce 80. let, je to zpet ta kapela, kterou zname z Passadeny. Dave s Martinem ted pusobi daleko veseleji a hlavne uprimne.

#51Madlen • 23.1.2010 o 20:47

Jojo, teď jsou chlapi fakt v poho (aspoň se mi zdá) a je super vidět, jak si koncerty užívaj :o)
Když tak sleduju to Biloxi, musím souhlasit, že Devotional byl asi fakt dost slátanej tak nějak, aby to všechno, co se dělo kolem kapely, nevypadalo tak tragicky :o( (ale asi si ho stejně koupím, protože jinak jsou ty skladby fakt krásný..).Jsem opravdu ráda, že mě to období minulo…

#52jan kolar 1 • 23.1.2010 o 22:53

Cau Madlen,Ringo,Andi.k a Wartas.Ctu a zjistuji,ze vas Biloxi hodne sokovalo.Me taky kdyz jsem to videl poprve.Jeste jsem chtel napsat dve historky,ale myslim,ze uz i stacilo.Wartas to napsala jednoznacne:Pojdme si radsi poustet ten minuly tyden nebot 93-94 to neni DM a ten chlapik za mikrofonem neni Dave.To Ringo.Mas pravdu SOFAD je namakane album,super hlas Davea,taky si myslim,ze kdyby nebyl tenkrat Dave co byl,tak by Songs ani tak neznel.Dave pry uz zacal brat behem turne r.90 Joanna pry strasne prudila kdyz to zjistila a kdyz uz koncertovali v Evrope,tak nekdo s tymu DM Daveovy navrhl at se jde po turne hned lecit,ale Dave mu pry strasne nadal a rekl,ze on je cisty!Navic v Americe se zakoukal do Theresy Conway a bylo to.Dave on bral,ale jen tak z nudy.Pry Theresa ho k tomu dohnala:Ona byla tenkrat tezka narkomanka s hodne pochybnou minulosti.Psalo se ze je fanynkou DM.Nekde jsem dokonce cetl,ze byla Daveova tiskova mluvci a taky dokonce byvala pornoherecka!!!A ty dlouhe vlasy mu taky navrhla.Po turne r.90 se Dave odstehoval od Joanny a zacalo to co zacalo.Takze kdyby Dave nepotkal Theresu,tak by ho treba Joanna donutila se jit lecit,byli by spolu dodnes,nebyly by dlouhe vlasy,ani drogy,Songs by mohl i znit tak jak zni,verim,ze nalada v kapele by byla dobra jak v 80.letech,myslim,ze by nebyly ani solovky a verim,ze DM by meli i o jedno album navic.Ale na kdyby se nehraje.Proste se to stalo a budme radi,ze je to NAVZDY za nama.Za nama taky,ale hlavne za DM.PS:Kdyz me treba ukecete,tak ty dve historky tu milerad pisnu!

#53Madlen • 23.1.2010 o 23:43

Souhlas, co bylo, bylo..tak vstřebávejme ten úžasnej poslední super koncert…a prosím, už žádný hrůzný historky… ;o)

#54warťas • 24.1.2010 o 0:06

Therese je ve 101, jela s něma to turné, nakratko ostřihaná střepatá baba. Na téhle fotce ji poznáte.
inmyroom.blog.cz
Takže se spolu znali dlouho.
Tak já ty historky risknu. Už vím, že to má happy end, tak ať se třeba dozvím něco co ještě nevím.

#5588.black.m • 24.1.2010 o 9:56

warťas:Díky.tak jsi mi potvrdila,že je to ona.Pořád jsem zkoumala 101 a fotky na netu a nebyla jsem si úplně jistá.

#56Madlen • 24.1.2010 o 10:51

úúúúúúúú! tak tomu asi neuniknu ;o) ale warťas má vlastně pravdu…dopadlo to dobře, tak to bude “jen” další odstrašující případ…

#57jan kolar 1 • 25.1.2010 o 21:14

To Wartas.Hezke cteni o Therese.Tam o ni pisou jeste s citem narozdil v ,,romanu,, Prichazi mrtvy muz.Tam je doslova za odstrasujici pripad!Ale to je stejne jedno.Stejne to byla blbka.A hnusna jak noc.Co na ni Dave videl.To Jennifer to je jine kafe.Super fotky s Davem.Hlavne foto 7,8 a v Suffer Well.Jennifer se k nemu hodi nejvic.Dave by ji neopustil ani za vsechny poklady sveta.Ten je rad ze ji ma.Jo a uz zadne historky!Vyslysel jsem prosby Madlen i kdyz by se toho dalo napsat jeste hodne.

#58Madlen • 25.1.2010 o 22:41

To jan kolar 1: děkuji :o) - jen doufám, že mě teď ostatní nebudou chtít kamenovat ;o) Já toho o nich chci taky vědět co nejvíc - jen na mně z toho všeho padnul takovej divnej pocit, který začal zastiňovat ten úžasnej zážitek z posledního koncertu.. Tak je nech v záloze a třeba se k nim ještě někdy dostaneme ;o)...
ps: Daveovi a Jennifer to spolu opravdu moc sluší - vedle ní jen “kvete” :o)...jen mi nějak nejde do hlavy, že je malá blond ?! ;o)

#59jan kolar 1 • 25.1.2010 o 23:50

To Madlen fakt ze jo ta malicka je blond!Ani jsem si toho nevsiml.Treba jeste ji vlasky stmavnou jak mi sestre.Ta byla blond az do 10-ti let.Ty historky uz se mi tady psat nechce nebot si taky myslim,ze by me ostatni ukamenovali.Uvidime.

Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.