Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Martin L. Gore o skladbách The Singles 86>98

Ilustrativní: Martin L. Gore o skladbách The Singles 86>98

S vydáním nové kompilace singlů "Singles 86-98" si Martin Gore, autor všech těchto singlů, našel chvíli čas, aby oprášil své vzpomínky, které má spojeny s jednotlivými hity.

Stripped
Je to dost šťastné, že tato kompilace začíná se "Stripped", protože od té doby doposud se mi líbí všechny singly, které jsme vydali. Bylo by to trochu nešťasné, kdybychom začínali od 1985, protože bychom začali s "Shake The Disease" a "It´s Called A Heart". Líbí se mi "Shake The Disease", ale "It´s Called A Heart" je jedna z nejhorších věcí, které jsme kdy vydali. Myslím, že od alba Black Celebration se nám začali věci dařit a "Stripped" má jednu z nejlepších atmosfér, kterou jsme kdy udělali.

A Question Of Lust
Tato skladba byla téměř vždy jako stará klasická popová skladba z 50. nebo 60. let. Je to opravdu dobrá píseň pro živé hraní a má skvělou melodii. Vtipkoval jsem o ní s ostatními a říkal jsem, že si myslím, že nám The Beatles ukradli melodii.

A Question Of Time
Toto byl první videoklip, který jsme udělali s Antonem a je to když se poprvé začalo rozvíjet přátelství s ním. Když jsme ho poprvé potkali, nebyli jsme si s ním příliš jisti a on si nebyl jistý s námi, ale po několika hodinách bylo zřejmé, že to bude OK. Dělal pro nás vše. Byli jsme svedeni a pár věcí jsme dělali s jinými lidmi, ale on udělal téměř vše za posledních 12 let.

Strangelove
"Strangelove" a celé "Music For The Masses" mi připomíná náš pobyt v Paříži. Nahráli jsme tam spoustu věcí a dokonce videoklip "Strangelove" byl natočen v Paříži. Opravdu se mi tato skladba líbí a myslím, že je jedním z nejpopovějších singlů této kolekce. Nevím jestli je to pro nás plus... ale vyjímečně v naší kariéře jsme vykročili špatnou cestou komerce, ne příliš často a "Strangelove" je právě na správné straně. Je to jako "Enjoy The Silence", je to právě na správné straně komerce. Je čára, kterou když překročíte příliš, stanete se uhlazenou pop music.

Never Let Me Down Again
Je to legrační, protože být skladatelem, v momentě, když začnu myslet na tyto skladby, zjevuje se mi video... Toto byla vždy klasická živá skladba a ve 101 je skvělý záběr, dke Dave popisuje, co cítí. Když fanoušci začali to s těma rukama, říkal jsem si "to je hloupé, proč to publikum tohle dělá", ale po chvíli jsem se přes to přenesl a stalo se to něčím úžasným, že to dělalo tolik lidí. Nemyslím si, že je více lidí než dva v každém davu, kteří to nedělají nebo je prostě nevidím. Myslím, že "Never Let Me Down Again" je jednou z našich starých klasických skladeb.

Behind The Wheel
Stále se mi tato skladba líbí. Pamatuji si, když jsme ji dokončili, šli jsme na The Montreaux Pop Festival ve Švýcarsku předtím, než jsme ji vydali, a zahráli jsme ji tam. Pamatuji si, že jsem byl opravdu potěšen a bylo to tak rozdílné ve srovnání s ostatními festivaly.

Personal Jesus
Tato píseň byla naším prvním experimentem, kdy jsme pracovali s Floodem a Francoisem Kevorkianem a nebyli jsme si příliš jisti, jak by to celé mohlo fungovat. Byli jsme opravdu šťastní z této skladby a uvědomili jsme si, že to je potenciální singl, ale neměli jsme vůbec ponětí, jakou odezvu mas by to mohlo mít. Mysleli jsme si, že je to věc, která se nám líbí, ale kterou moderátoři rádií budou nenávidět a budeme rádi, když dosáhnemen tak 25 místa - to byl jeden z pocitů, které jsme o této písničce měli ve studiu. Obzvláště jsme se báli o Ameriku, protože moment, kdy zmíníte slovo "Ježíš" v názvu, žádáte si o trable. Ale singl se změnil na nejprodávanější 12" desku všech dob.

Enjoy The Silence
Toto bylo poprvé, kdy jsme si ve studiu začali myslet, že máme hit. Když jsem dokončil demo k této skladbě, byla to více balada a zněla více jako harmonium verze, která vyšla na maxisinglu. Alan měl myšlenku trochu to zrychlit a udělat to trochu více jako disco, k čemuž jsem měl původně averzi, protože jsem si říkal "skladba se jmenuje Užij si ticha a předpokládá se, že to bude klid a klid nemá disco tempo". Takže já jsem byl asi 2 dny naštvaný, ale poté, co to zrychlil, zvykl jsem si na to a přidal jsem tam kytarový part, který přidává celkovou atmosféru. Můžeme slyšet, že to má trochu crossover. Musím říct, že jsem byl naštvaný 2 dny kvůli ničemu.

Policy Of Truth
To je jedna z mých trvale oblíbených písní, které jsme kdy nahráli. Opravdu se mi líbí text a celý koncept lhaní k udržení zevnějšku - možná je lepší to udělat. Opravdu se mi líbí celý předmět té písně. Líbí se mi i verze Terryho Hoaxe a i ta od Dishwally na tribute albu. Líbí se mi to, když potenciál skladby je vidět, když se hraje ve více konvenčním stylu. Myslím, že většinu času jsou písně přehlíženy nebo je jimi pohrdáno nebo nejsou brány vážně kvůli nástrojům, které jsme použili.

World In My Eyes
Pamatuji si původní demo, bylo trochu rychlejší a trochu více samozřejmější. Když jsme ji nahrávali v Miláně, Dave odjel na pár dní a my jsme pokračovali v práci a změnilo se to celé od toho náladového kousku. Pamatuji si, když se Dave vrátil zpět do studia a byl úplně šokován, protože si myslel, že jsme píseň úplně zruinovali, ale za půl dne přišel zpět a řekl "vyvinulo se to opravdu dobrým směrem". Vždy to chvíli trvá, než si člověk zvykne.

I Feel You
Celý projekt "Songs Of Faith And Devotion" začal se základními principy, kdy jsme se chtěli stát více živými, spontánnějšími a mít více vystoupení. Takže album se změnilo v nejrockovější album, kterého jsme kdy chtěli dosáhnout. "I Feel You" je asi vrchol toho a je to nejblíže tomu, kdy jsme chtěli znít jako opravdová autentická rocková skupina.

Walking In My Shoes
Kdybych měl opravdu dát krk a vybrat oblíbenou píseň všech dob, bylo by to asi "Walking In My Shoes". Myslím, že to má skvělou melodii - text a předmět se navzájem perfektně doplňují. Nástrojové obsazení je také zajímavé.

Condemnation
Jako skladatel se ode mne neočekává, že budu stále říkat, že je to skvělá skladba. Mám rád tu skladbu, ale nemyslím, že bychom z ní dostali to nejlepší. Singlovou vrezi, která je asi lepší, jsme nahráli za pomoci gospelových zpěvaček. Přesto si nemyslím, že je to optimum, které jsme mohli dostat z této skladby.

In Your Room
Nejhorší vzpomínkou na "In Your Room" je natáčení videoklipu. Strávili jsme celý den ve studiu filmováním a já jsem měl oběd až ve chvíli, kdy to bylo již něco malého, něco jako poloviční sandvič. Skončili jsme filmování až v osm a vrátili jsme se zpět na hotel a já jsem se zapomněl najíst. Šli jsme do baru a já jsem nejedl ... Vyjeli jsme si do klubu a já jsem nejedl ... Vrátili jsme se a udělali si párty v mém pokoji, která se konala až do rána. Další den jsem musel vstát a jít na setkání s kapelou. Takže jsem vstal a pocitem absolutně příšerným, nemohl jsem ani vstát, nakonec jsem se dopotácel na setkání. Musel jsem během setkání zalhat a to bylo, když jsem byl zadržen. Takže vždy, když vidím toto video, tak si pomyslím "Oh, Bože" ... Vrací se mi příšerné vzpomínky.

Barrel Of A Gun
Myslím si, že poté, co Alan opustil skupinu a po absenci čtyř let, jsme všichni jednotlivě přišli k závěru, že by to byla dobrá myšlenka vydat něco trochu více vyzývajícího, něco, co není nutně jako Depeche Mode. Cítili jsme, že "Barrel Of A Gun" bylo asi to nejvzdálenější od toho, co jsme dělali v minulosti. Myslím, že jsem to byl já, kdo navrhl, že by "Barrel Of A Gun" měl být prvním singlem. Očekával jsem velký odpor všech ostatních argumentujících "ty ses musel zbláznit", ale okamžitě odpověděli, "mysleli jsme si to stejné", takže to bylo snadné rozhodnutí. Myslím, že jsme všichni potěšeni tím, že jsme se vydali touto cestou a nevydali "It´s No Good" jako první singl.

It´s No Good
Toto bylo to, co na posledním albu znělo jako Depeche Mode. Stále se mi to líbí, protože je to na správné straně komerce. Myslím, že je to správné, když dosáhneme té rovnováhy.

Home
Má skvělou atmosféru a skvělé smyčcové aranžmá.

Useless
Je to jeden z nejrockovějších kousků, které jsme kdy udělali a je to na vrcholku společně s "I Feel You". Myslím, že jsme na správné straně další čáry, kdy to přechází do rocku, ale nemyslím si, že někdy budeme rocková nebo heavy metalová skupina. Můžeme dělat popové věci nebo nějaké rockové, ale stále zůstaneme určitou identitou.

Only When I Lose Myself
Vidím tuto píseň jakou soulovou. Myslím si, že Depeche Mode dělají soul zase na správné straně čáry.

Little 15
Toto byl jediný singl pouze pro Francii. Byli jsme předsvědčeni naší francouzskou nahrávací společností, že by to byl dobrý singl pro Francii a že by to mělo všechny složky, aby se stal masovým hitem ve Francii. Jen jsme se na ně podívali a řekli "Vy jste se zbláznili. Little 15 není singl." Ale jelikož to byl Mute France a my ty lidi dobře znali, prostě jsme jim podlehli a nechali to, aby bylo po jejich. A byl to masivní hit? Ne! Byl to vůbec hit? Ne!

Everything Counts (live)
Toto byl již osvědčený singl, ale protože je to živá verze starší skladby, cítili jsme, že by se to nehodilo do chronologického pořadí této kolekce, takže proto jsme ji dali nakonec. Prostě jsme si mysleli, že by to rušilo tok dalších singlů, protože je tam dav a je to starší skladba. Víme, že jsme to měli zařadit na správné chronologické místo, ale cítili jsme, že by to tam neznělo dobře.

20. listopad 1998 o 20:52 • Gabriel • Články

Diskuze

Diskuze neobsahuje žádny příspěvek.

Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.