Nejdiskutovanější
14.01. - Prague, O2 Arena (Czech Republic) (531)
25.6. - Prague, Eden Stadium (Czech Republic) (506)
Vesmírný Eden s hvězdami na pódiu (462)
Dnes večer Depeche Mode! Do Prahy míří tisíce černooděnců (385)
Albová verze skladby ze Sounds of the Universe na netu (285)
27.02. - Dusseldorf, Esprit Arena (Germany) (268)
DM Shop
Recoil - Selected - Expanded Edition 2CD
Depeche Mode - Nástěnný Kalendář 2011
Depeche Mode - Fragile Tension / Hole To Feed CDS
Depeche Mode - Fragile Tension / Hole To Feed - Double vinyl 12”
Z fotogalerie
Aktuální srazy
14.08. Vsetín
Depeche Mode Violation party
14.08. Trenčín
Depeche Mode Black Party 2
23.10. Liberec
"Nothing's Impossible with Depeche Mode" party
31.10. Plzeň
Depeche Mode Party
20.11. Praha-6, Petřiny
Depeche Mode Friends Party
« Archiv událostí | Všechny událostí »
Neprohlédněte
Okénko do minulosti - Personal Jesus
Je to již více než 20 let, co jsme své školní sešity zdobili kříži a textem Personal Jesus. Nakupovali jsme krucifixy s Kristem a věšeli si je na krk a tvářili se odměřeně jako David Gahan. Ano, již přes dvacet let existuje skladba, která byla jedním ze zlomových momentů kariéry Depeche Mode.
Kapela, která do té doby používala kytaru, jen jako další klávesu syntezátoru, najednou postavila na neskutečně chytlavém a geniálně jednoduchém riffu celou skladbu, která znamenala opravdu nové Depeche Mode.
Personal Jesus se stal ikonickou skladbou kultovní kapely. Byl nahrán v květnu 1989 a vydán jako singl 29.srpna 1989. Jeho vydání provázela speciální kampaň, která neměla v historii Depeche Mode obdoby. V novinách se objevil inzerát, který neříkal nic více než "Your own Personal Jesus" pod tím bylo telefonní číslo. Když na něj někdo zavolal uslyšel v telefoním sluchátku novou píseň Depeche Mode.

Singl "Personal Jesus" dosáhl 13. pozice v britské hitparádě a 28. v americké. Jako první ochutnávka z chystaného alba se objevil více než půl roku před vydáním Violator a držel se v žebříčcích po velmi dlouhou dobu. Obrovský úspěch slavila 12" verze singlu, která se ve Spojených státech stala nejprodávanějším 12" singlem obří společnosti Warner Bros v její historii. Tato společnost vydávala desky největších amerických interpretů, například Madonny.
Úspěch singlu byl v amerických alternativních rádií, tak obrovský, že rádia byla nucena nasadit do vysílání o b-stranu "Dangerous", která se dokonce dostala až na 13.pozici hitparády Modern Rock Chart.
Text skladby byl od začátku vykládán různě, někteří v něm vyděli rouhání, jiní zase tu pravou píseň o pravé víře, a to byl také důvod proč si ji slavný country zpěvák Johnny Cash, vybral na své album coververzí. Jenže právě tento, jako jeden z mála, jeho autor Martin Lee Gore vysvětlil. "Text Personal Jesus mne napadl při čtení knihy od Priscilla Presley názvem Elvis and Me, pro ni byl Elvis zosobněný Ježíš, v textu jde právě o bytí někým božským, pro někoho jiného"
Reklamní odkazy
Diskuze
#1 • Vympel • 3.3.2010 o 0:20
Ked som tu piesen vtedy počul prvykrat,bol som hned jasny a to som mal 9 rokov.DM som už poznal,ale v tom veku som mal predsa len ine starosti:),ale od vypočutia tejto skladby som navždy ostal depešak.Stale považujem tuto piesen za najdepešackejšiu pieseň celej ich tvorby,aj ked najkrajšia piesen je asi Enjoy the Silence,ale Personal Jesus ma všetko čo mam na nich najradšej,je chladna,razovita,melodicka a z chytľavym refrenom.A ešte k tomu aj perfektny videoklip.
P.S….Tych odmeranych tvari je stale dosť,už to v nas ostalo:)
#2 • Minice • 3.3.2010 o 1:03
perfektni pisen a perfektni video!
mrzi me, ze spousta lidi si mysli ze original je od cashe nebo mansona, zrovna nedavno se mi to stalo….kamaradce sem psala ke coveru od mansona, ze proste na original od depesaku nic nema a hned mi bylo oznameno od jedne divky, ze jsem totalne vedle, ze original je od cashe….to bych vrazdila!!!
a tahle predelavka je pro me totalni vrchol youtube.com
a priste si ji muze dat zac s vanessou v high school musical yeaah
#3 • Ringo • 3.3.2010 o 1:28
VYMPEL: ja mel v te dobe 11 a uplne to citim jako ty, nejkrasnejsi Enjoy the Silence, ale Personal Jesus byl, je a bude por me vzdy definici Depeche Mode, proste ta basova linka a Davuv hluboky vokal s ozvenou, timto se u me DM predstavili a timto pro me zustanou. Jelikoz tohle byla prvni pisen, kterou jsem od nich slysel a byl schopen vnimat, ze to jsou DM, tak po koupi kazet z Poslka (SGR a CTA), kde ta pisen samozrejme nebyla a vyskocil z nich na me uplne jiny sound, pocitil jsem tehdy zklamani, ale jak rikam, mel jsem 11 let a nemel jsem z hudby jeste rozum, ten jsem ziskal mnohem pozdeji:-)
Minice: to ze mladsi rocniky povazuji tuhle pisen za origos od Cashe mi rve taky srdce. Dycky od nich slysim - DM? Ty ja nemusim. Personal Jesus? Jo, vyborhna pisen od Johnyho Cashe, kterou predelal Manson a DM. tohle slyset, tak to dycky ve me vre. A nedavno jsem si poustel zaznam ze Salvie z Prahy 2009 a zrovna tam hralo PJ, kdyz ke me prisla sestrenka na navstevua rikala “je, tuhle pisen znam ve trech verzich”, chvili poslouchala a pak rekla, “ale original je proste original, na Cashuv chraplak Dave proste nema”. Mel jsem 100 chuti zarvat, “ven z meho domu” :-D
Jinak co se tyce predelavek, obecne tento trend nesnasim. Vim ze maMartin svuj Counterfeit, ktery se posloucha moc dobre a vim ze DM maji Route 66 kterou si taky pujcili, proto nelze mit za zle, ze si nekdo neco pujci od DM, ale ja to proste nesnasim. Ono totiz tim nedojde k propagaci pisne a umelce, ktery ji stvoril, ale udela si na ni ramena treba takova nicka jako je Manson. Ta jeho predelavka PJ by mela byt trestna:-)
#4 • d.stripped • 3.3.2010 o 10:16
Tak v obecné rovině s vámi souhlasím - předělávky jsou shit. Ovšem ta od Cashe je výjimkou. Já to neberu tak,jakože si všichni myslí(a opravdu myslí),že on je tím báječným autorem a DM jen příštipkaří. Beru to jako obrovské vyznamenání této kapely. A že někdo někde vypráví cosi…Ať si říkají, co chtějí - za hlupáky jsou nakonec oni sami! Ale ve světě DM už jsme na jejich “přehlížení” přece zvyklí, nebo ne ??? Samozřejmě se s tím nikdo nechceme smířit, ovšem názor druhých, “nevěřících”, mi byl vždycky tak trochu putna…
#5 • little 33 • 3.3.2010 o 10:40
Minice: dík za odkaz, mě se to líbí! Důvod? Samolibě přiznávám, že mi šíleně udělá dobře, že ti “chudáci”, co si tuhle věc půjčili a předělali, museli z originálu sednout na prdel a říct si: “TY VOLE, TAK TOHLE JE ZATRACENĚ DOBRÉ, my nic lepšího nevymyslíme”. A mě se dme hruď pýchou, že mají sakra pravdu
.
#6 • Dangerous • 3.3.2010 o 11:15
v článku je přiložen scan plátku London Evening Standard, kde můžete vidět přesnou podobu inzerátu “Your own Personal Jesus”
btw. Když o novém singlu DM, tehdy informoval Mladý svět (to byl časopis vydávaný SSM, naprosto poplatný době, ale na poslední stránce přinášel informace ze světa také západní populární hudby), tak uvedl jako název singlu právě “Your own personal Jesus” ...
Stále ještě socialistická ČST uváděla pořady Melodie ze zahraničí a S písničkami a obrázky… které většinou vyplňovali mezery mezi dalšími pořady, nebo byly vysílány po sportovních pořadech, a právě Personal Jesus z různých TV vystoupení, byl nejčastěji hrající skladbou…
Pamětníci si jistě vzpomenou také na pořad Kontakt, kde se Personal Jesus objevoval velmi často.. po revoluci se například objevil v kontaktu i EPK k albu Violator… a také Roman Šmucler, který tehdy pořad uváděl jako “velký fanoušek DM” dělal rozhovor s Andym Fletcherem během jeho návštěvy otevření MUTE CS v Praze…
roky 89-91 byly obdobím, kdy Depeche Mode byli velmi často na obrazovkách naší TV. ...
trochu offtopic: v té době první soukromá televize TV Premiéra (předchůdce TV Prima) vysílala film 101 se synchronním dabingem, velmi vtipná záležitost…
#7 • LailaX • 3.3.2010 o 11:27
Jo jo, když jsem před devíti lety slyšela prvně PJ a skutečně jsem věděla, že je to od DM, tak jsem zahodila Exciter a jala se shánět všechno ostatní...
Chystám se na tetování s Depeche tématikou, ale rozhoduju se mezi nápisem Reach out and touch faith a Sinner in me (což by se vzhledem k tématu retina motivu z deluxe boxu, který mi bude ze zad prosvítat skrze “díru” ve tvaru vlčí tlapy, hodilo asi více)...
Poradíte, chci znát Váš názor
#8 • little 33 • 3.3.2010 o 11:29
Joooo, jasně, tu 101 z Premiéry ještě mám! Kazeta hrozné kvality stokrát přehraná. Ten dabing je fakt úžasný, máš pravdu, Dangerous. Kdyby bylo na čem, pustila bych si to, ale video je už na půdě v neopravitelném stavu… :-( . To jsou ale vzpomínky…
A mimochodem….kdo je asi teď na tel. čísle tehdejšího Personal Jesus?
#9 • ooo69 • 3.3.2010 o 11:36
este ste zabudli napisat ze striped DM prevzali od Rammstein :o)
ja som PJ pocul poprve na vojne a vobec som vtedy nepostrehol ze to su DM, bolo take nejake moc gitarove. mal som so sebou kazety Music,Black a Some… takze tie nam na izbe frcali dokola, samozrejme aj neky ten metal si kamosi neodpustili. A az na nejakej ARD alebo ZDF stanici (sluzil som pri NSR hranici)som mal 100% istotu ze su to ONI
#10 • warťas • 3.3.2010 o 12:53
Já v prvé řadě nechápu, že někdo může nevědět, že PJ je od DM. Přijde mi to tak jasné, jak Help od Beatles, to ví prostě všichni, ať jsou fanoušci nebo ne. Když už nic jiného, tak PJ a ETS jsem myslela, že znají všichni. Jo a IFY.
Co se týče předělávek opět se shodnem. Ten od Hilary Duff mnou opravdu otřášá. Little 33 má taky pravdu, že čím víc předělávek, tím větší uznání pro DM, ale výsledek je v 90% případů děsný.
#11 • Ringo • 3.3.2010 o 14:00
00069: tak to mam zase kamose, ktery jede na Rammstainech fest a v dobe, kdy ja Rammsteiny jeste neposlouchal na jedne chate pustil Stripped od Rammsteinu a ja rikal, boze, co to je? A on na to, to je ta nejlepsi pisen co Rammsteini vytvorili. No tak jsem vzal svou kazetu s BC, pustil ji, zacala hrat Stripped a on s udivem rika, oni to Depesaci prezpivali? Na to jsem mu rekl jen ne, tu Depesaci vytvorili v roce 1986.
#12 • ooo69 • 3.3.2010 o 15:18
to warťas
nebyt teba tak som doteraz v tom ze Help naspievali Bananarama:o)
pamatas vyrok zo 101 ” Depeche ...kto..?”, takze urcite sa najdu taky co PJ nepoznaju ani orig ani cover…
#13 • Minice • 3.3.2010 o 15:28
little 33: disneyho kumpan, ktery se ze sebe snazi udelat sexualni symbol to byt zrovna nemusel, ale mas pravdu…))))
Ringo: “ale original je proste original, na Cashuv chraplak Dave proste nema”. - to by se mi teda zatmelo pred ocima….
kdyz uz jsme u toho, tohle je docela povedena predelavka master and servant…to ma aspon uroven youtube.com
#14 • warťas • 3.3.2010 o 15:48
to ooo69: i přimo v Basildone jsou lidé, kteří neví, kdo je Depeche Mode ....
#15 • Mirxon • 3.3.2010 o 18:16
to Minice: to je právě to, proč tak bytostně nemůžu ani cejtit scénu popmusic současnosti. Kdysi se krásně pojmenovala jedna crossover kapela dle toho jak to přesně dneska vypadá - POP WILL EAT ITSELF (hezky česky to znamená POP SEŽERE SÁM SEBE) a takový ti vyznavačači super ultra moderní popmusic budou tvrdit, že Personal Jesus je original od Johnnyho Cashe. Jenže nejde o Cashe… ten tu skladbu nahrál jako vzdání pocty kultovní kapele Depeche Mode, zatímco Hillary Duff tu skladbu jen zprasila a vykradla základní motiv jen proto, že je prostě jako jedna z novodobých “pop umělců”, kteří jsou s nápadama totálně v hajzlu a neví už kudy kam a jen kradou a kradou skvělý myšlenky těch co zásadním způsobem ovlivnili dění ve světě muziky.
#16 • jan kolar 1 • 3.3.2010 o 23:12
Pamatuji jak jsem si v září r.89 koupil na burze kazetu Personal Jesus/Dangerous.PJ jsem jiz znal z radia,ale Dangerous me tenkrat tak dostal,ze ho do dneska mam za nejlepsi b-side vsech dob.Kdyz jsme u tech predelavek,tak jedine co se da poslouchat je Free Love od Sandry.A libi se mi,ze kdyz ji to nekdo tenkrat navrhl aby ji nazpivala,tak to byla pro ni ta nejvetsi pocta.Vypatlana Hillary Duff PJ jen sproste ukradla a myslela si tim,jak že s toho neudelala ten nejvetsi hit jeji ubohe kariery.
#17 • Alan Wilder • 4.3.2010 o 10:58
Ringo: Je smutné, že jsi nepoznal Stripped na první poslech, protože jsou prakticky stejné.
Máme v tomhle stejnou zkušenost, kamarád mi taky nevěřil, že je to od DM, ale nakonec to rád, sám, musel uznat. Hillery bych neřešil, jelikož její “hudbu” nemůže nikdo myslet vážně. A Johnny Cash? To byl skvělý muzikant, takže je dobré, že si na DM před svou smrtí vzpomněl.
#18 • d.stripped • 4.3.2010 o 16:38
Když jsme u toho “předělávání”-tady jedna mega prasárna!!
youtube.com
#19 • d.stripped • 4.3.2010 o 16:41
Stripped od Rammstein je vcelku slušná věc - udělali to tribute album,nic proti. Taky jsem tuhle skladbu slyšel od Scooteru.Musím říct,že barva hlasu H.P.Baxtera není špatná(tedy v této skladbě).Ovšem ani toto mě nepřesvědčilo,že něco může být lepší než originál.
Ovšem z těchto předělávek a výpůjček motivů plyne jedno: DM jsou prostě klasika a být klasikem sebou nese i tuto temnou stránku.Holt to asi budeme muset vydržet.
#20 • Shout • 4.3.2010 o 17:48
ja proti cover nič nemám,pokial je urobená vkusne a posunie skladbu do dalsej dimenzie.o pár coververziách si myslím že predbehli originál/always on my mind od psb alebo perfect day od duran duran/naopak niektoré cover majú snahu odradit/sweet dreams od m.mansona,under bridge od all saints/ale vždy si to svoje publikum nájde.ináč by ani DM na svoje skladby nepredávali autorské práva.inšpiráciou može byt never let me down od smashing pumpkins.to chce vziat gitaru na plecia,rozložit si táborak a zasnívane pozerat na hviezdy.len kde vziat ten hlas ktorým vládne billy corgan.
#21 • Mirxon • 4.3.2010 o 17:56
Jenže u Billyho Corgana… potažmo Johnnyho Cashe je tam rozdíl v tom, že to jsou skutečný muzikanti, který si na nic nemusí hrát a ještě ke všemu když už si vezmou do parády nějakou tu cover tak to udělají poctivě a hlavně s vkusem takže to má aspon’ úrověn hodnou profesionálů.
#22 • Rosa • 5.3.2010 o 4:08
d.stripped: tak tohle je vskutku mega prasárna,a všimni si té parodii na video Nostalgia.Tak za takové cover bych vraždila. Co se tyče předělávek PJ, neslyšela jsem ani jednu dobrou.Ani od Mr.Cashe mi to moc nesedí.Tahle skladba je tak exklusivní, že každá předělávka ji jen znehodnotí.A od takových hudebních nul, jakými jsou Mansom a Duff, to už zní fakt jako rouhaní.
Já jsem co se hudby tyče takový „všežravec“.Poslouchám ji napřič žánrama a stylem,od vážné hudby a po hard rock,a myslím si že největší umění je právě dát dohromady dva nebo víc hudebních stylu tak, aby to neznělo jako kakofonie. A PJ od Mansona a Duff je naprostá kakofonie.
Ví někdo něco o projektu Mirror,kterého se zúčastnil Dave a nazpíval Nostalgii?
#23 • mazi80 • 5.3.2010 o 7:46
Tu 101 z televize Premiera mám dokonce na videokazetě,ale je fajn,že nějaká stanice to pustila do vysílání
101 je prosté klasika
#24 • d.stripped • 5.3.2010 o 10:32
to Shout: když budeš předtím dva dny v kuse chlastat jako o život, i hlas Corganův budeš mít:))
#25 • Shout • 5.3.2010 o 14:35
to d.stripped:angelo mutuje…
#26 • jan kolar 1 • 6.3.2010 o 0:41
To d.stripped chces slysel opravdickou megaprasarnu,tak si pust PRETERNATURAL-ENJOY THE SILENCE.Tohle je doslova odstrasujici pripad.Tohle je zohaveni pisnicky.Po tomhle poslechu by DM meli zakazat aby si jejich songy nekdo predelaval do takovych hruz!!!!!
#27 • warťas • 6.3.2010 o 0:59
to jan kolar 1: tak jsem to vydržela přesně 19 vteřin a víc slyšet nepotřebuju. Máme 1. místo v nejhorší předělávce. Ježíš, úplně se z toho otřásám. Naprostý souhlas s tím zákazem.
#28 • Minice • 6.3.2010 o 1:23
jan kolar 1 : tuhle muziku občas poslouchám….takze se mi to docela libi…..:o) ale taky bych to klidne zakazala.
#29 • depesak 8 • 11.3.2010 o 3:18
do hajzlu jak tak ctu tak sem jedinej kdo este nevidel film 101 a jak bych chtel
#30 • d.stripped • 11.3.2010 o 11:12
to depesak 8: a s tím si hlavu nelámej - vpodstatě ti můžeme závidět, že je něco,co máš ještě před sebou.

