Depeche Mode Cz
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace




Vizuální stránka Global Spirit Tour

Ilustrativní: Vizuální stránka Global Spirit Tour

Začátkem roku oslovili Depeche Mode newyorskou firmu MPC Creative s požadavkem tvorby vizuálů pro chystané světové turné kapely.

 

Společnost MPC Creative New York spolu s Radical Media, Mattem Poseyom z PS 260 a dalšími proslulými spolupracovníky vytvořili první várku vizuálů pro letošní Global Spirit Tour Depeche Mode. Kapela navštíví v rámci evropské části turné 21 zemí a 32 míst, kde vystoupí před 1.5 milionem očekávaných fanoušků.

Zadání projektu se do MPC dostalo přes ředitele Radical Media Timothyho Saccentiho, dlouholetého přítele a kolegu ředitele MPC Creative Alana Bibbyho, a je zároveň první svého druhu pro VFX designové a produkční studio. Pracovní tým, ve kterém kromě Saccentiho a Bibbyho figurují i ​​kreativní ředitelé Rob Petrie a Andrei Juradowitch, strávil před březnovým turné kapely celkem deset dní kompletací série abstraktních vizuálů.

Rodák z britského Essexu a fanoušek Depeche Mode se okamžitě pustil do projektu: "Kapela pocházející z britského Essexu, kousek od Londýna, který měl ne vždy nejlepší reputaci, je dnes globálním fenoménem", vysvětluje Petrie. "Když jsme začali, snažil jsem se přemýšlet stylem, 'kam by až chtěli zajít? Co bych já sám chtěl zažít, pokud bych byl součástí toho moře lidí, kteří je na koncertě sledují?'"

Z myšlenkových pochodů předchozích realizaci vyčníval jeden opakující se prvek "analog". I když je "Spirit" pečlivě připravené album reflektující současnou moderní dobu, tak se Tim, Rob, Alan a Andrei zaměřili na zdánlivě zastaralý způsob vizuální prezentace: "Nikdy jsme to nechtěli ostré či digitální," řekl Petrie. "Chtěli jsme dosáhnout stavu, kdy by to nevyvolávalo pocit, že to bylo vytvořeno počítačem - chtěli jsme něco, co se v roce 2017 prostě běžně nevidí."

Abstraktní koncepce byla dosažena vytvořením kolekce grafických interpretací přírodních vzorů reprezentujících terén, organické vodní prvky a množství dalších vzorů a jejich integrace s jednoduchými digitálními formami a "technickými problémy". "Prostě jsme s vysokou přesností generovali lo-fi pocit," poznamená Juradowitch.

Tento projekt je první z řady nových projektů v MPC Creative. "Největším rozdílem mezi tímto projektem a tím co děláme typicky při práci na reklamách či při práci s jinými agenturami, je větší pocit umělecké svobody," dodává Juradowitch. "Doplňovali jsme skutečně úžasnou hudbu a máme naději, že vizuály osloví i oddané fanoušky Depeche Mode stejně jako samotná hudba."

9. květen 2017 o 18:15 • Články

Diskuze

Diskuze neobsahuje žádny příspěvek.

Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.