Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Alan Wilder dnes slaví 60. narozeniny!

Alan Wilder dnes slaví 60. narozeniny!

Je to neuvěřitelné...první z těch kluků z plakátů, které zdobily naše teenagerské pokojíčky, dosáhl věku 60 let!!! Alan Charles Wilder slaví své 60. narozeniny, Všechno nejlepší Alane!

Alan Wilder se poprvé představil společně se skupinou Depeche Mode dne 20.1.1982 na památečném vystoupení v klubu Crocs Glamour Club v Rayleigh a i přesto, že za dva dny nato seděl se skupinou v Concordu, aby odehráli dvě vystoupení v New Yorku (Hotel Ritz) a poté i na celém evropském turné, tak na natáčení alba „A Broken Frame“ skupinou přizván nebyl. Proto, jak je všeobecně známo, první studiová nahrávka, kde se objevilo jeho jméno má název „Get The Balance Right“ (jejíž b-stranu “The Great Outdoors!” navíc napsal Alan společně s Martinem) a vyšla až rok po koncertě v Crocs, přesněji 31.1.1983. Od roku 1983-1995 byl tedy Alan oficiálním členem této skupiny, a že se za tu dobu udály věci..

 

Co si Alan myslí o Basildonu:

„Jsem rád, že mohu říct, že moje znalost Basildonu je výrazně omezená díky tomu, že sem tam byl asi jenom třikrát a to na počátku mého působení v Depeche Mode. Můj nejsilnější zážitek tam, byl, když sem seděl v nechutné hospodě a Daryl Bamonte mi řekl, abych přestal křížit nohy a schoval tu tašku přes rameno, jinak možná dostanu přes hubu za to, že vypadám jako buzerant. Pěkný, co? Nesnáším, když se o mně novináři zmiňují jako o klukovi z Basildonu.“

Alan o práci ve studiu:

„Neměl jsem žádný problém při svém zapojení do práce – ostatní nebyli ve studiu nijak výborní. Nejaktivnější byl vlastně Daniel Miller, který to vše řídil.“

Alan o Construction Time Again, jež bylo prvním na kterém se podílel:

„Mám rád to album, kvůli jeho svěžesti a ambici se někam posunout. Všechno co je dobré slyšíte například na Everything Counts. Nejenom, že Martin upustil od svého tradičního popového stylu psaní, ale poprvé se na scéně objevil sampler. Tohle album je poctivé.“

Alan o singlu Love, in Itself a jeho remixech:

„To nebyl náš nejsilnější singl, přesto z něj bylo spoustu remixů. Nepamatuji si jak většina z nich vznikla, ale například swingová se asi vylíhla z mezihry v originálu. Jediné co mohu říct, že je to určitě kritérium pro odlišování lidí od myší ve smyslu toho, že když tohle někdo poslouchá a doopravdy se mu něco z toho líbí, je to skutečně oddaný fanoušek“


Alan o incidentu během nahrávání People Are People:

„To byla první skladba, jež těžila z předpogramování, které šetřilo čas ve studiu. Bývali bychom ji dokončili mnohem dřív, nebýt toho že se něco muselo dělat úplně znova, jelikož jeden člen skupiny (Fletch) se náhodně objevil ve studiu a zakopl o napájecí kabel, a tak vytáhl zástrčku.“


Alan o textu největšího hitu skupiny v 80. letech:

„4. místo? To není špatné na písničku jejíž text - People Are People so why should it be/ You and I should get along so awfully – je žhavý kandidát na nejhorší text všech dob.“


O koncertu v Pasadeně

„Nebyli jsme schopni si prožít ten moment, prostě proto že jsme se strachovali, aby vše dobře dopadlo. Takže si ten koncert vlastně nikdo z nás neužil. Ten večer jsme nehráli nijak dobře.“

Jak Alan viděl první Martinův Counterfeit

„Líbí se mi ty skladby, které na album Mart vybral, hlavně Comsat Angels (Gone). Řekl bych ale že je Martin nerozvinul o moc dál než ke stádiu demosnímků.“


Alan o vystoupení na MTV Awards v roce 1988

„Přesvědčila nás naše nahrávací společnost a Bruce Kirkland, abychom tam se „Strangelove“ vystoupili. Mám pocit, že jsme tam potkali Guns n´ Roses a Aerosmith, ale já sem byl dost opilej, takže si toho moc nepamatuju, jen vím, že sem pěkně vytáčel Cindy Lauper. MTV dala každé kapele kameru no a já jí namířil na Cindy, udělala naštvanej ksicht.“


Alanovo srovnání Depeche Mode a New Order

„Srovnání s New Order se týká pouze toho, že obě kapely jsou u nezávislé společnosti, působí poněkud zasmušile a straní se dění. Z hudebního hlediska si ale moc podobné nejsou.“


Alan o spolupráci s Fletchem ve studiu

„Nejotravnější věc ve studiu je, když pracuji na komplikovaném samplu – který chci rozsekat na mnoho kusů a překonfigurovat do něčeho nového. Tento proces je nevyhnutelně složitý a dokud tato procedura není ukončena, člověku který to poslouchá, to zní chaoticky a nesmyslně. Když někdo, kdo tuto proceduru nechápe, ji v nedokončené fázi negativně komentuje, jde to dost na nervy.“

 

Alan o nahrávání Personal Jesus:

„Hlavní rytmus tvořila nahrávka dvou nebo tří lidí skákajících na lodní kufry a z nich dolů, a vedle toho zněl Martinův riff ve stylu Johna Lee Hookera a kraftwerkovské party.“


Alan s nahou dívkou na obalu singlu Personal Jesus:

„Bylo to trochu trapné. Té dívce bylo 17 let a byla velmi stydlivá“


Alan o techno-music ikoně Derricku Mayovi z Detroitu:

„Všichni jsme šli do Mayova bytu a předstírali, že jsme součástí techno-scény. Derrick May byl hrozný. Nenáviděl sem ho. Byl to ten nejarogantnější č… (cenzura dangerous), se kterým sem se v životě setkal.“


Alan o Fletchových depresích z období nahrávání alba Violator v Dánsku:

„Trochu si tu depresi způsobil sám, čehož jsme si všimli během natáčení. Tak jsme ho poslali domů, aby zašel k doktorovi a dal se do pořádku. A to svým způsobem pomohlo, protože nás už nerozptyloval nikdo kdo měl problémy.“


Alan o Gahanových kytarových partech na albu Violator:

„Dave hraje na kytaru jedinečně, má svůj vlastní speciální styl. Použili jsme jeho hraní jako zvukové efekty v mezihře mezi písněmi Enjoy The Silence a Policy of Truth.“

Proč Alana napadlo zrychlit Enjoy The Silence

„První věc která mně napadla, když sem slyšel Martinovo demo, byla že jsem si představil, že ji zpívá Neil Tennant. Ta linka ´All I ever wanted´ zněla jako křečci, ehm chci říct Pet Shop Boys. Napadlo mě, že by to mohla být rychlá taneční věc, přistupovat k ní jako k baladě by bylo zločinem proti jejímu obrovskému komerčnímu potenciálu.“

Alan, jako jediný člen DM během nahrávání Death´s Door

„Martin tu píseň samozřejmě napsal, ale aranžmá je hlavně moje práce. Kytarové party byly samplované a nepocházely z dema. Přepracoval sem Martinovu kytaru již dříve nahranou k Blue Dress a také jsem použil pedálové steel kytary, na kterou hrál Nils Tuxen, pro skladbu Clean. Dave nechtěl přijet z LA pro nazpívání jedné písně, takže sem na ní pracoval sám a zavolal Martinovi, aby přijel nahrát zpěvy.“


Alan o Songs Of Faith And Devotion:

„Absolutně nesouhlasím, že je to temné album, je to jediné album Dpeeche Mode, které člověka povzbudí, I Feel you, Higher Love a Rush, ty všechny mají silný smysl pro optimismus.“


Alan o Daveově metamorfóze na počátku 90.let:

„Tyhle věci se nestávají přes noc, přesto Dave stále více žil ve svém vlastním světě. Nejhorší bylo, že drogy velmi nepříznivě ovlivňovali jeho povahu, ať už ve zvýšené agresivitě nebo ztráty jeho největší přednosti, smyslu pro humor. Poprvé jsem si toho všiml během natáčení Violator v Miláně, Dave byl zrovna na dojezdu. Pamatuji, že bezdůvodně a úmyslně vyvolal konflikt s asi 10 místními, jen když šel po ulici, úplně sem zkameněl a čekal kdy na nás vytáhnou nože, ale z nějakého důvodu mu to vždy prošlo. Během natáčení Songs..v Madridu zase Dave vyvolal pouliční bitku, když urazil členy motorkářského gangu Hell´s Angels.“


Alan o bookletu k Songs of Faith and Devotion:

„Musím souhlasit s tím, že to nebyl jeden ze skvělých bookletů. Ale nikdo nechtěl urazit Antona, kterému byla svěřena práce vizuálního ředitele. Jeden z problémů je, že je dost neflexibilní, když má nějaký nápad, jak něco udělat. Když došlo na obal desky, měl sem vždycky pocit, že by se Anton měl zaměřit výhradně na fotografie, což je obor který zvládá nejlépe, a nechat jiné dělat návrh a grafiku.“

Alan o klipu Walking in My Shoes:

„Byl to jeden z Antonových nejsurreálnějších klipů. Samotné filmování bylo pro nás zcela novým zážitkem. Pamatuji jak bylo divné být obklopen všemi těmi lidmi s všelijakými deformacemi – obzvlášť během jídla. Musel jsem se smát, když jsem stál vedle hrbáče, oblečeného jako gotický přízrak, a slyšel sem jak říká holkám z cateringu: „Nemáš nějákej kečup, lásko?“

Alan o Devotional Tour:

„Já osobně sem se na turné hodně bavil a zjistil jsem, že je méně stresující, než jaké bylo natáčení alba.“

Jak Alan viděl sám sebe během Devotional Tour:

„Ano, často jsem se na baru zdržel, i když jsem rád strávil trochu času sprchováním a odpočinkem s nějákou roštěnkou – samozřejmě ne podle bible – před tím, než jsem se odebral do putiky.“

Alanova reakce na Eldritchovo „Užijte si loutkovou show“ *

„ V zákulisí se nic nedělo, neviděli jsme ani Eldritche ani jeho kapelu. Kde je teďka jeho loutkové divadlo? U psa a kachny v Lutonu?“


Alan o “slavném” klipu ke Condemnation:

„V chladu a dešti byl Dave vláčen polem v mesiášské póze Samanthou a Hildií a zbytek kapely oblékl Anton jako mnichy..no řekněme, že tohle zrovna nebyl nejlepší klip Depeche Mode.“

Alan během turné Devotional o příteli Fletchovi:

„Fletch se popral v DM s každým kromě mě, ani se mně nikdy nepokoušel uhodit, ale myslím, že teď o tom vážně uvažuje.“

Alan po bolestivé operaci žlučových kamenů v Jižní Africe

„Nepřestanu pít! Radši bych umřel na ledvinové kameny, než abych abstinoval. Po operaci jsem pil víc vody a trochu jsem se zklidnil, teda asi na tři dny.“

Alan po posledním koncertu Summer/Exotic Tour:

„Večírek dost odpovídal pověsti, kterou jsme jako kapela získali. Všechny standardní požadavky Depeche Mode byly splněny. Spoře oděné děvy, erotické tanečnice a Martin převlečený za ženskou.“

Alan o Martinu Goreovi jako autorovi:

„Martin je bezpochyby podceňovaný autor. Jeho písně dokážou na lidi působit tak, jako dokážou velmi malého množství autorů. Je zjevné, že jeho autorské schopnosti jsou hlavním důvodem dlouhověkosti Depeche Mode.“

 

Alan vybírá své oblíbené:

Film: Stanley Kubrick, "The Shining" nebo "A Clockwork Orange", možná také Orson Welles, "Citizen Kane" či "The Trial", je jich víc.

Kniha: "American Psycho" od Breta Eastona Ellise nebo "The Dice Man" od Lukea Rhineharta.

Barva: Modrá.

Skladatel: Mahler, Gershwin, asi by to byl někdo z 20 století.

Čokoládová tyčinka: Cadbury Fruit & Nut.

Město: New York, Barcelona, Berlín.

 

Budou Vám splněna tři přání. Co si přejete?
Zdraví až do smrti. Delší život, ovšem s možností jej na přání ukončit. Nelíbí se mi stárnout, přičemž za 20 nebo 30 let o tom budu uvažovat úplně jinak. A také bych chtěl být při tom, až se Anglie stane fotbalovým mistrem světa.

Jakou píseň byste rád složil a proč zrovna ji?
„Strawberry Fields Forever“, protože je to grandiózní, podvratná, perfektní popová píseň, velmi atmosférická. "Strawberry Fields Forever" v sobě má náladu pozdních 60. let a ukazuje Lennona v jeho nejlepším období.

Jestli je smrt teprve začátek, co je potom konec?
To nemůžu zodpovědět, protože si myslím, že smrt je konec. Smrt není začátkem ničeho, kromě zániku.

 


1. červen 2019 o 6:25 • Dangerous • Aktuality a novinkyDiskuze (11) •

Diskuze

Uživatel: Dangerous

Dangerous      1   1. červen 2019 o 6:35

Happy Birthday Charlie! wink 60 :D :D :D Unbelievable…


Uživatel: Pavel.Z

Pavel.Z      2   1. červen 2019 o 8:05

C днем ​​рождения !


Uživatel: tomas1.

tomas1.      3   1. červen 2019 o 9:05

děkuji za skvělý článek o tomto hudebním mistru…...........60let…..............nějak si to ještě nedokážu připustit,jak ten čas letí-((((....................Rád bych se ještě dočkal nějákého počinu RECOIL


Uživatel: Federman

Federman      4   1. červen 2019 o 9:45

Budeš asi trošku despota a Fletch Tě dokonce označil za mizantropa. Nediv se mu když ho pošleš do háje jen proto, že Ty vidíš šest tahů dopředu když on ještě ani netáhnul. Legasov si na Ščerbina taky udělal čas, když mu tužkou kreslil na kus papíru princip fungováni RBMK. Zasáhla Tvoje empatie pro ztrátu času z vysvětlování a nebo chyběla empatie pro Fletcherův humor ? Kdo ví. Možná mít více z toho druhého, byl by jsi tu s námi dodnes.

Je Tě škoda Alana Wildere. Tvůj odchod poznamenal zvuk, rozesmutněl mnoho fanoušků a některé možná i k slzám dojal. Depeche Mode jede ale dál a to je to hlavní.  Že Ti zní jako dema? Mně často taky, ale Spirit je po vyhnání jisté vši z kožichu náhodou parádní. Nevím nevím o kolik stupňů by jsi vytočil spirálu nahoru u chorálu z Cover me. Jak Tě tak člověk poslouchá hlavně na SOFADu tak bohužel asi o dost a to je hřích a škoda zároveň. To že se vrátíš s tím už počítá možná jen ti co odmítají elvisovu smrt. Někteří si to dokonce nepřejí. Říkají, že jsi se zacykloval a kdesi cosi. No představ si. Nediv se jim, Jsou to Tvoji největší fanoušci, jen je pro ně těžké přiznat se ke své víře v době temna.

Vše nej a udělej si čas na jeden remix


Uživatel: view

view      5   2. červen 2019 o 0:17

Alanovi prajem veľa zdravia a chuti do ďalšej práce. Nie som Alan, ale nečítalo sa mi to ľahko


Uživatel: fiorini

fiorini      6   2. červen 2019 o 5:56

Prijemny clovek ,talentovany ktory ma velmi moc obohatil nielen hudobne ,ale aj svojou inteligenciou a pokorou. - Vsetkim pekny den prajem


Uživatel: M100480

M100480      7   4. červen 2019 o 11:22

to Federman - co víc napsat? Vystihl jsi přesné mé pocity, zde žádné slovo nemohu odmítnout a jen 100 % souhlasím se vším

a ten jeden remix ke každému novému albu by mohl vždy udělat, v jeho stylu aranžmá a použití samplů jiných skladeb v originálním nápaditém spojení. V in Chains mixu jsem se krásně vrátil v myšlenkách k jeho stylu kompozice ala IYR či Higher Love, a bylo to příjemné.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      8   4. červen 2019 o 19:53

Taková škoda Alana… Ale asi je teď šťastný


Uživatel: Dangerous

Dangerous      9   5. červen 2019 o 18:46

rok 2000:
Alan Wilder: ‘S Cardigans jsem byl v kontaktu, chtěli, abych pro ně udělal jeden remix. Ale zdálo se mi, že chtějí něco jako Depeche Mode-zvuk, takže jsem z toho vycouval.’

Expressen: Z toho si neměl radost?
Alan Wilder: Ze zřejmých důvodů ne. Udělal jsem toho dost. Popový formát je pro mě uzavřená kapitola.


Uživatel: Pavel.Z

Pavel.Z      10   5. červen 2019 o 18:52

„Sebevědomí, láska a těžká práce tě mohou osvobodit i z chudoby a beznaděje.“ —  Richard Bach americký duchovní spisovatel 1936


Uživatel: Shout

Shout      11   9. červen 2019 o 18:38

Ahoj,Alan…dodatočne všetko najlepšie…prosim Ťa,mám na Teba takú malú otázočku…ja viem,interview už som som s Tebou robil ked si bol v KC Vltavská,ale to vieš,skleróza už si v mojom veku nevyberá...tak teda,čo Ty vlastne teraz robíš?z vavrinovych vencov sa dlho žiť nedá a autorské práva už sú dávno rozpredané hudobným spoločnostiam…moj mail máš,tak mi prosím odpíš na moju question of lust…určite na tieto stránky chodíš a učíš sa z našich komentárov ako sa má správne tvoriť hudba…čau…ozaj a fakt si nehral na a broken frame?Fletch Ta poslal na ryby a zaskočil za Teba?je mi to jasné...


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.