Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Alba Alana Wildera Recoil se dočkají reedice

Alba Alana Wildera Recoil se dočkají reedice

Společnost Mute oznámila podrobnosti o sérii reedicí alb Recoil, sólového projektu bývalého člena Depeche Mode Alana Wildera, počínaje třemi dlouho nevydávanými alby Unsound Methods, Liquid a subHuman, která vyjdou 7. října 2022 na dvojbarevném vinylu a CD. Již nyní si je můžete předobjednat.

Wilder o albech říká: "Po mnoha letech, kdy jsem si žádné z alb Recoil pořádně neposlechl, znamenal požadavek sednout si a pečlivě prozkoumat nové testovací výlisky, že jsem byl nucen se na vše znovu zaměřit. Bylo to překvapivé a příjemné dobrodružství slyšet dílo čerstvýma ušima a mohl jsem, snad poprvé pořádně, prožít všechny detaily, na které jsem buď zapomněl, nebo jsem je tehdy plně nedocenil."

Unsound Methods bylo Wilderovo čtvrté album pod hlavičkou Recoil a jeho první po oznámení odchodu z Depeche Mode v roce 1995. Na nahrávce Unsound Methods, kterou pořídil ve svém studiu v Sussexu, spolupracoval se čtyřmi velmi odlišnými kolegy - Douglasem McCarthym z Nitzer Ebb, newyorskou umělkyní mluveného slova Maggie Estep a vokalistkami Siobhan Lynch a Hildií Campbell - a vytvořil svět temných krajin infikovaných dubem, v nichž se ozývá chvějivý klavír, svůdné smyčce a hluboký elektronický puls.
V roce 2000 následovala deska Liquid a spolupráce pokračovala, tentokrát po boku Diamandy Galás, Nicole Blackman, Samanthy Coerbell, Rosy Torras, The Golden Gate Jubilee Quartet a dalších.
Reklama
Po sedmileté pauze přišla deska subHuman, na níž Wilder spolupracoval s vokalisty Carlou Trevaskis a louisianským bluesmanem Joem Richardsonem.
Alan Wilder se za desítky let svého působení v hudební branži vypracoval ze studiového asistenta na sessionového klávesistu, ale bylo to právě jeho čtrnáctileté působení ve skupině Depeche Mode, kde se skutečně zdokonalil.
Skupina Recoil vznikla v polovině 80. let jako protipól požadavkům Depeche Mode, jak vysvětluje Wilder: "Vždycky jsem měl otevřenou mysl ohledně toho, čím by projekt Recoil mohl být - mohl se vydat jakýmkoli směrem.
"Odráží můj hudební vkus, který zahrnuje určitou temnotu, spoustu atmosféry, hloubku orchestrace a prvky spolupráce. Využití různých hlasů píšících svá vlastní slova nejenže dodalo hudbě pestrý nádech, ale skutečně vyplnilo mezery, které jsem nemohl zajistit sám, a zároveň mi umožnilo tahat za nitky a exekutivně produkovat."
Reklama
První tři alba skupiny Recoil, 1+2 (1986), Hydrology (1988) a Bloodline (1990), jsou v současné době remasterována pro pozdější vydání.
Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)

 

Wilder o albech říká: "Po mnoha letech, kdy jsem si žádné z alb Recoil pořádně neposlechl, jsem si musel sednout a pečlivě prozkoumat nové testovací výlisky, takže jsem byl nucen se na vše znovu zaměřit. Bylo to překvapivé a příjemné dobrodružství slyšet dílo čerstvýma ušima a mohl jsem, snad poprvé pořádně, prožít všechny detaily, na které jsem buď zapomněl, nebo jsem je tehdy plně nedocenil."

Unsound Methods bylo Wilderovo čtvrté album pod hlavičkou Recoil a jeho první po oznámení odchodu z Depeche Mode v roce 1995. Na nahrávce Unsound Methods, kterou pořídil ve svém studiu v Sussexu, spolupracoval se čtyřmi velmi odlišnými kolegy - Douglasem McCarthym z Nitzer Ebb, newyorskou umělkyní mluveného slova Maggie Estep a vokalistkami Siobhan Lynch a Hildií Campbell - a vytvořil svět temných krajin infikovaných dubem, v nichž se ozývá chvějivý klavír, svůdné smyčce a hluboký elektronický puls.

V roce 2000 následovala deska Liquid a spolupráce pokračovala, tentokrát po boku Diamandy Galás, Nicole Blackman, Samanthy Coerbell, Rosy Torras, The Golden Gate Jubilee Quartet a dalších.

Po sedmileté pauze přišla deska subHuman, na níž Wilder spolupracoval s vokalisty Carlou Trevaskis a louisianským bluesmanem Joem Richardsonem.

Alan Wilder se za léta svého působení v hudební branži vypracoval ze studiového asistenta na klávesistu, ale bylo to právě jeho čtrnáctileté působení ve skupině Depeche Mode, kde se skutečně zdokonalil.

Recoil vznikl v polovině 80. let jako protipól k Depeche Mode, jak vysvětluje Wilder: "Vždycky jsem měl otevřenou mysl ohledně toho, čím by projekt Recoil mohl být - mohl se vydat jakýmkoli směrem.

"Odráží můj hudební vkus, který zahrnuje určitou temnotu, spoustu atmosféry, hloubku orchestrace a prvky spolupráce. Využití různých vokalist píšících své vlastní texty nejenže dodalo hudbě pestrý nádech, ale skutečně vyplnilo mezery, které jsem nemohl zajistit sám, a zároveň mi umožnilo tahat za nitky a exekutivně produkovat."

První tři alba Recoil, 1+2 (1986), Hydrology (1988) a Bloodline (1990), jsou v současné době remasterována pro pozdější vydání.

více info na Recoil

 


11. srpen 2022 o 9:41 • Dangerous • Aktuality a novinkyDiskuze (34) •

Diskuze

Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      1   11. srpen 2022 o 18:01

Úplně se mi vysouvá a zasouvá pupík, jak se těším… Ještě by nebylo špatné k reedicím přidat něco nového. Jen škoda, že moje nejoblíbenější Bloodline je chystáno až do další vlny.


Uživatel: Federman

Federman      2   11. srpen 2022 o 18:23

Je perverzní být hardcore wilderovcem a zůstat chladným… Až si udělá mistr čas na nějaký DM track začne šílet i můj pupik


Uživatel: Ultramaraton

Ultramaraton      3   11. srpen 2022 o 22:26

Můj pupík zůstává také v klidu,  protože je přejezen, tak jen vydává divné zvuky… Jinak se těší také, protože jiné části těla mají rády Recoil (hlavně ty tři napříště), je fajn, že stále něco vychází i když reedice (což značí neutuchající zájem společnosti o kvalitní hudbu)...
PS: dočkej času jako pupík papu a pak bude spokojenost na obou stranách, hlavně nehlat, to nedopadá dobře… tož vítejte zpět pane Wilder grin


Uživatel: M100480

M100480      4   12. srpen 2022 o 8:15

na recoil stránkách je více informací, zejména že se nejedná jen o kopie předchozích vydání, ale že jsou nově opraveny nedostatky předchozích vydání ...

http://www.recoil.co.uk/#!/recoil-unsound-methods-liquid-and-subhuman-all-available-on-vinyl-and-cd-7-oct-2022/


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      5   12. srpen 2022 o 10:42

@Federman: jako fakt tě to nechává klidným? Jako vážně? Nene. Kecáš. Určitě jsi minimálně aspoň zvědavý, jak to v nové kvalitě bude znít. Zvlášť, kljestli to remastroval sám Mistr…


Uživatel: Federman

Federman      6   13. srpen 2022 o 8:47

Hans397
Já kandiduju za Alana Wildera a vždy ho budu hájit, ale pouze jako nestraník. Ty neslyšís rudě  pri slově reedice, remaster a jim podobných podojmejeznovu projektech ?


Uživatel: funky

funky      7   13. srpen 2022 o 15:33

Mám také nejraději Bloodline a nemohu se zbavit dojmu, že Faith Healer byl původně určen pro Depeche Mode i když Douglas McCarthy tomu dodal tak trochu “jiný rozměr”. Chtěl bych slyšet tuho skladbu v podání DM.


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      8   13. srpen 2022 o 21:41

Hele, já to mám asi trošku jinak. Mám rád “zvuk”, rád hledám v muzice nové věci, kterých jsem si dřív nevšiml, nové zvuky, vrstvy, melodie, linky… A každá reedice (remaster) většinou znamená “vyšpičkování” zvuku do dalšího levelu. Zvlášť, když ten remaster dělá někdo, kdo k tomu dílu má nějaký vztah. Já mám tenhle pocit, co jsi psal, že vidím rudě, spíš při slově cover. To mi přijde jako “podojmejeznovu”. Mimochodem jsem si teď vzpomněl na nové dno tohohle oboru (cover). Už delší dobu v práci jedno nejmenované rádio hraje právě cover písničky “Let it go”  z pohádky Frozen. A slyšeli jsme ji už i doma a moje šestiletá dcerka, která tu pohádku prostě žere, mi řekla, že je to strašný, že se to nedá poslouchat. Tak tohle je dle mě “podojmejeznovu”. Ne remaster od někoho, kdo ví, co dělá a komu fakt záleží na konečném výsledku.


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      9   13. srpen 2022 o 22:29

@funky: úplně si nemyslím, že by Faith Healer byl původně pro DM. Jednak je to cover (a zase je tady to slovo) a jednak je to na tehdejší DM takový hodně “rozervaný”, nebo jak to napsat jinak a Douglas tomu dává něco, co by tomu Dave nedal ani ve své top grunge fázi. Když už by DM něco podle mě sedlo, tak Edge to Life. Mimochodem moje nejoblíbenější z BL. Jak tam na začátku Hughes hrábne do toho cinkání do ty basy, to mi vždycky, i po těch letech naskočí husina, jak froté ručník…


Uživatel: funky

funky      10   14. srpen 2022 o 17:22

Hanz 397:  Jsem hrozně moc rád a vděčný, že se na těchto stránkách dozvím vždy něco “nového”. Nevěděl jsem, že Faith Healer je cover, takže díky za doplnění informací wink
Poslechl jsem si original Alex Harvey a je to dobré, líbí se mi to.
Faith Healer se mi nezdá “rozervaný”, naopak bych to viděl jako b-side do SOFAD.
Faith Healer mám nějak spojený s In Your Room smile
Ta basa na začátku je exkluzivní - souhlasím!!!
Edge to Life v podání Davea? Zajímavá myšlenka, mohlo by to znít celkem dobře wink


Uživatel: Ultramaraton

Ultramaraton      11   15. srpen 2022 o 10:10

Zajímavé to nové Erasure grin
a dotaz na Hanz 397: a co revivalové a jiné tribute skupiny a alba, které vlastně nedělají nic jiného? Mě přijdou fajn smile ono je rozdíl mezi podojmetoznovu a jen zahráním svého oblíbeného songu, třeba trochu jinak a který tomu dotyčnému umělci něco dal. Covery tu jsou, budou a byly. Třeba (když pominu Impostera) tak i C E.p. a C2 jsou též fajn. A pokud ta skupina/zpěvák má fanoušky v jiném okruhu žánru, tak proč se nepodělit, třeba někdo najde novinku a nebo padne nostalgická slza při poslechu písničky, kterou dlouho neslyšel a potěší, že vlastně jeho oblíbenci mají podobný vkus grin ale jo, každý máme právo na to svoje smile Mám moc ráda So Cruel a taky WIME od The Cure grin


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      12   15. srpen 2022 o 11:04

Ano, přesně, je rozdíl mezi “podojmetoznovu” a tím, když někdo jen tak pro radost udělá něčí píseň po svém. WIME od Cure mám taky rád, stejně, jako skoro celé “For the Masses”. Ale to přesně splňuje tu definici “udělat to pro radost”. A pak je to ještě ono “podojmetoznovu” a to je krásný příklad to, co jsem uváděl v souvislosti s Frozen.
A revival kapely? To je, aspoň pro mě, kapitola sama pro sebe. Proč si kupovat sójové špekáčky, když můžu mít ty z prasátka? Ještě to s privřeným okem, nebo oběma, pochopím u kapel, které už neexistují, ale takovej třeba Kabát revival, to mi přijde fakt jako těžkej bizár…


Uživatel: Ultramaraton

Ultramaraton      13   15. srpen 2022 o 13:28

Nemusím ani originál a rádio neposlouchám, raději,  jednou jsem si chtěla odpočinout od svých oblibenců a DM, pustila si rádio a do chvilky tam bylo Precious, tak jsem to vzdala… grin Jinak díky za odpověď smile
A když je hlad,  tak i sojový je fajn i když na ten z prasátka nemá grin náhodou třeba některé DM sójové špekáčky jsou fajn i z českého sojového bobu smile a některé zahraniční mají docela vysoký obsah masa,  sice je to spíš bratwurst na gril, než špekáček, ale taky dobře chutná, I když není nad originál špekáček pěkně do černa, co si budeme povídat grin


Uživatel: Dangerous

Dangerous      14   15. srpen 2022 o 18:03

DAVE S MARTINEM VE STUDIU!!?


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      15   15. srpen 2022 o 20:27

@Dangerous: Tos napsal, abys nás utnul v přemítání, jestli je lepší sojovej, nebo vepřovej buřt?


Uživatel: Dangerous

Dangerous      16   15. srpen 2022 o 20:30

Už je to oficiálně pravda, pane Hanz smile


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      17   15. srpen 2022 o 21:05

Jo, koukal jsem na to. Ten pupík mi asi uletí... Tolik dobrých zpráv najednou… To musí skončit nějakým průserem…


Uživatel: Dangerous

Dangerous      18   15. srpen 2022 o 21:16

to Hanz: někdy může být život prostě hezký...průser byl odchod Andyho…


Uživatel: Ultramaraton

Ultramaraton      19   15. srpen 2022 o 22:05

Když se vrátíme k buřtům,  vážně největší průser je to když vám spadne jeden do ohně a než ho stačíte vytáhnout blafne a je nenávratně ztracen,  proto těm dvěma zbylým bychom měli dát čas ať se pěkně opékají a užívají si chvilek vedle sebe na klacíku už to, ze jsou spolu a dělají to,  co vytváří Pavlovův efekt po celém svět jsou lázně pro duši myslím i pro ty dva špekáčky, jen to chtělo čas, bohužel už bez jednoho… a co chleba a hořčice?!


Uživatel: Shout

Shout      20   16. srpen 2022 o 19:20

1+2 prosím vydať samostatne a v booklete obnažiť Alanove spomienky pri produkovaní tohto megamixu…


Uživatel: Federman

Federman      21   16. srpen 2022 o 19:26

Hanz 397
Tak poreferuješ ?


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      22   17. srpen 2022 o 21:54

@Fedeman: tak určitěěěěě... Jasný, ale… Počítej s tím, že budu děsně nekritický, neobjektivní a totálně uspokojený (teda, až to vyjde komplet, včetně BL).


Uživatel: Federman

Federman      23   18. srpen 2022 o 20:47

Takoví my wilderovci přeci nejsme.


Uživatel: Pavel.Z

Pavel.Z      24   19. srpen 2022 o 5:20

A jací jste. Řekněte nám něco o sobě,  Wilderovci.


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      25   19. srpen 2022 o 10:49

@Federman: mě se ta muzika líbí a pokud bude v lepší kvalitě, než dosud (což očekávám když to remastroval Alan), tak nemůžeš čekat kritiku. Tu jsem třeba vznesl u zvuku Live Spirit a mimochodem mě tady za to pěkně sejmuli…


Uživatel: Federman

Federman      26   19. srpen 2022 o 23:03

Zvukově je to všechno bezkonkurenční.  Na našeho reverenda není a trochu jsem se unáhlil v reakci. Když ale vidíš Daeva jezdit po sokolovnách s těma šumařema, Martina vydávat opičí braky, odchod Andyho tak to, že si chce Alan konečně poslechnout svá alba náladě moc nepřidá.

Ty řešíš u recoil zvuk?  Já ho začal u DM řešit až když  Alan odešel.  Do Sofad mi byla celá loudness war ukradená.


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      27   20. srpen 2022 o 21:03

U Recoilu zvuk neřeším. Tam je dokonalej i na do mp3 zkomprimovaný zvukový stopy z ASHIB (jasně, DTS HD zmršený do mp3 je turboprasárna, ale prostě mi rádio v mém už letitém autě bere jen CD a když v něm naripuju na HDD normální CD, tak ho stejně zkomprimuje). Ale když může být dokonalost ještě dokonalejší, proč si to neužít…?


Uživatel: Ultramaraton

Ultramaraton      28   20. srpen 2022 o 22:30

Šmarja tolik sporstých slov v jednom komentáři… zase zato umím přetočit kazetu tužkou, domluvit stařičkému CD přehrávači aby ještě chvilku vydržel (má i přihrádku na kazety, tak musí) a s mp3 taky dokážu divy, např.: ztratit, vymazat, utopit a jednou mi do té malé potvory na baterku vytekla, zcela nečekaně - baterka… grin
Jo a na šumaři v sokolovnách vždycky zvednou náladu, tak jako veselí šimpanzové jako ten třetí grin remixy (vše nej)... jak bych to… originál je originál a The Third Chimpanzee je moje první ofiko fyzické cedítko z jejich komplet tvorby… mno neoficiálně to byl Imposter, ale ten ležel ještě spokojeně v Ježíškově skříni se 100+1 zahraničních zajímavostí, speciální vydání s nahlédnutím do zábavy mládeže v USA na konci 80-tých let grin BTW. Na Recoil dlouho uzrával čas, ale když přišel ztratila jsem Recoilovskou nevinnost s velkým šéfem v Hydrology… v mp3… grin Takže vlastně všechno srdcovky na které nedám dopustit… Change my mind grin


Uživatel: Ultramaraton

Ultramaraton      29   10. září 2022 o 22:13

HA! Dneska se mi vrátilo moje první ofiko fyzické cedítko a už jsem myslela,  že je nadobro ztraceno!!! Po 5 měsícíc!!! Štěstí chodí dokola až padne na… Ultramaratona grin jde se slavit grin s bylinkovým čajem a Šimpanzem!!! grin


Uživatel: Dangerous

Dangerous      31   16. září 2022 o 12:10

Postponed until November 11th


Uživatel: Ultramaraton

Ultramaraton      32   16. září 2022 o 12:53

Tož doufám, že nebude postponed pan Uenala, i když někdy v listopadu asi pravděpodobně dává hodně prostoru grin by mě zajímalo why, postponed u pana Wildera


Uživatel: Ultramaraton

Ultramaraton      33   16. září 2022 o 13:09

a na šuntu mlčí grin Mute taky je mute grin alespoň, při snídani bylo… taky s čerstvýma novinkama… nebylo mi líp, když sem si tak hezky archeoložila…


Uživatel: Hanz 397

Hanz 397      34   16. září 2022 o 23:51

11.11… To budu nejspíš v Budapešti… Sakra, co s tím? Joooo, už vím… Znám tam jeden obchod s hudebninama (je ještě něco takového vůbec u nás?). Tak že bych zavzpomínal na “starý časy” a šel bych si to koupit tam, jako jsem chodil v devadesátých? To mělo takový svoje kouzlo, který se mi teď vybavilo. Přijít do toho krámku v Děčíně na Průtahu, chvilku tam očumovat, přemýšlet, co jsem vlastně chtěl a pak se dát do řeči s Lukášem, kterej byl, než šel na vojnu, skoro kopie Martina. Pokecat tam dva autobusy domu a pak si odnést něco úplně jiného, než jsem původně chtěl. Ale i tak být neskutečně spokojenej a těšit se, až to doma rozbalím a zmáčknu Play…


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.