Aktuální srazy
02.05.2024 | Praha
Forced To Mode: Some Great Reward Tour Special + Lakeside X
03.05.2024 | Brno
Forced To Mode: 101 Shows + Lakeside X
04.05.2024 | Žilina
koncert Forced To Mode + Depeche Mode Party
« Archiv událostí | Všechny událostí »
Před čtvrtstoletím Alan Wilder naposledy vystoupil s DM jako člen kapely
Deer Creek Music Centre v Noblesville v Indianopolis, to je to místo, které bylo poctěno tím, že zde naposledy Alan Charles Wilder vystoupil jako právoplatný člen Depeche Mode. Dnes je to přesně 25 let...
Diskuze
Federman 2 8. červenec 2019 o 20:25
Nenahraditelná ztráta člena skvělého týmu, po kterém vše ztichlo i když ticho nenastalo. My Wilderovci nepřestáváme smutnit ani po čtvrt století. V tomto dni držíme od Ultry minutu ticha pravidelně každý rok a nepřestáváme věřit v zázračný návrat.
NMDH 5 9. červenec 2019 o 5:22
Tak to dříve přijde Vincek, než Alan Každopádně famózní koncert z A.H. a i povedený záznam na DVD je skvělý právě i díky pozvání Alana za klavír.
NMDH 7 9. červenec 2019 o 8:05
Pavel Z tak věřím, že z mého příspěvku to každý pochopil ‘’ díky pozvání Alana za klavír ‘’
Constructor 9 9. červenec 2019 o 13:31
Depeche mode se dopustili během své kariéry celkem tří zásadních failů (když nepočítám drogy a alkohol):
1. vzít Fletchera do skupiny
2. dopustit odchod Alana Wildera
3. po PTA ještě dvakrát zaangažovat Bena Hillera
Pavel.Z 10 9. červenec 2019 o 13:36
Constructore 1 a 2 jsou mimo, bez 1 by nebylo kapely DM a jak chceš někomu zabránit v odchodu? Budeš držet hladovku?
3. souhlas.
Constructor 11 9. červenec 2019 o 13:44
Pavle Z -
1. Jakože bez Fletchera by nebylo skupiny? To určitě :D.
2. Když už se rozhodl, tak už asi nijak (možná vzít Fletcherovi z výplatnice a zaplatit Alana). Spíš už měli jet od začátku po odchodu Vincenta jako super trio Gore, Wilder, Gahan. Kdoví, co by to mělo za impact do budoucna.
Pavel.Z 12 9. červenec 2019 o 14:10
Fletch je zakládající člen DM, největší kamarád Martina a lepidlo, které drží DM pohromadě už dlouho, nevím kde jste přišli na to, že Fletch není důležitý? V diskuzi na DM.cz? DM fungovali jako trio po odchodu Vincenta a natočili desku A Broken frame. Po dalších dvou pokusech s Aldou v základu našli DM sami sebe albem Black Celebration. Možná to zmiňované super trio by skončilo prvním albem. Jsou to úvahy co by kdyby, které nemám moc rád, ale klidně v tom pokračujte (beze mne).
NMDH 13 9. červenec 2019 o 15:02
Constructor, tak myslím, že tvůj bod1 je mimo. Věř, že nebýt právě tohoto boha, tak jsi s poslechem DM skončil tak u pátého alba.
Federman 14 9. červenec 2019 o 22:42
Jsem si jist, že bod jedna je typickým constructorovým dobře míněným populismem s nadsázkou v zádech maje vyvolat diskuzi a je to tak dobře. Odchodu je škoda. Otázky jak by to bylo dál bez odchodu jsou ale spekulativní jak u Moravce, ale své místo zde mají také.
Mě mrzí ty promarněné šance z tolika našlápnutých skladeb a tím ještě více možné radosti při poslechu DM. Vyčítat jim Hilliera nelze. To je osud. Stejně tak jako, Fletcher, Alan i ten zmíněný diletant. Jestli DM něco vyčítám tak sebereflexi v jednání u SOTU a po SOTU.
NMDH 15 10. červenec 2019 o 5:46
A právě na zmiňované desce se najdou silné písně. Není jich moc, ale tři bych našel
NMDH 17 10. červenec 2019 o 6:25
Jsem rád, že mě naprosto nezajímá, co a kde Alan dělá. Jeho sólová tvorba je hodně podpruměrná a základnu jeho fanoušků stejně tvoří právě fandové DM. Jako člena DM jsem ho respektoval, ale jako sólového hráče to není o respektu, ale že mě je zcela fuk. Nepláču, že odešel, ani netleskám, beru to prostě jako normální posun a změnu, kterou má skoro každá kapela. Každopádně po jeho odchodu jsou pro mě DM jen tři členové a NIKDY jinak
Pavel.Z 18 10. červenec 2019 o 7:05
Alan na svém FCB řeší palčivé problémy dneška a má za to ode mne plusové body. Jeho názory se mi líbí, DM mu evidentně nejsou stále cizí a proto říkám: Alane, vrať se !!!
Constructor 19 10. červenec 2019 o 9:33
No a já zas mám svou ničím nepodloženou teorii, že by život bez Fletchera DM náramně prospěl.
Zakládající člen? Tím je myšleno to, že ho kámoš Vince v roce 80 postavil za synťák a přesně mu ukázal kdy má mačkat které dvě klávesy? To je velká iniciativa a zodpovědnost ze strany Flatchera, vskutku. Mimochodem nevzpomínám si, že by Alan někdy označil Fletchera jako “lepidlo” teamu. Spíš jsem z jeho reakcí vnímal vždy opovržení. Podle mě ho Alan má tak trochu za hudebně negramotného blbečka, kterému při programování na živé hraní prakticky nesvěřil na klávesy jediný sebelehčí part.
Jinak, osvojený hláška, že se z Depeche mode po odchodu Alana stali Demo mode není od věci. Ano stále hrají, stále jsou hodně dobří, ale s výhradami. Ať už ve studiové práci, tak i při živém hraní. Mimochodem jen ze zajímavosti. Nevím zda-li jste někdo na youtube zaregistroval v současnosti takovou volnou diskuzi od jistého Vaughn George, který předkládá své názory na konkrétní témata mimo jiné k DM. Např DM s Alanem a bez, Alan vs Martin, Alan vs Gordeno jako klávesák. Alan vs Eigner jako bicman. Docela mě ho baví poslouchat, má podobný názory jak já (jen na toho Fletchera je podle mě moc hodnej). Tak třeba ho tu někdo zná nebo by to někoho zajímalo.
Jinak Alanova práce mimo DM mě taky neoslovuje, ale to proto, že je pro mě důležitá melodie a stavba skladby možná i více než aranže a samotná produkce. Respektive, pokud nemá produkce na čem stavět (na motivu bez nápadu), pak jde všechno úsilí do háje. Nicméně Alan je ten, který posunul DM na mnohem vyšší level. Constructiojn time again je od a broken frame největší kvalitativní posun, který mezi po sobě jdoucími alby v jejich discographii nastal. A stačilo jen pustil Alana do studia. Od té doby se v podstatě album od alba plynule posouvali kupředu a budovali svůj kult, kdy vrchol přišel s Violatorem (nebo jestli chcete se SOFAD). Ať tak či onak, status který si DM drží je z velké části Alanovou zásluhou. Bez něj by tak enormního vlivu a popularity nedosáhli. Byli by dobří, ale nebyli by tak dobří.
Pavel.Z 20 10. červenec 2019 o 10:29
Hele, ty spamere, tebe odněkud znám ... z předchozího působení pod jiným Nickem
Napíšu to tedy jinak. Fletch byl ve skupině manager, vedoucí, který řekl svému podřízenému (Aldovi), že s touhle skladbou se hrát dál nebude, studio je drahé, jdeme dál .... pro mě je role managera ve skupině klíčová. Mimochodem i právě kvůli svojí submisivní roli ve skupině Alda nakonec odešel…byl to jeden z důvodů. A jako každý správný zaměstnanec svého vedoucího nenávidí
Constructor 21 10. červenec 2019 o 10:52
Depeche mode měli vždy svého managera, takže nevím co by měl Fletcher managovat. A označovat ho za nadřízeného Alana - to už je ovšem hodně z cesty. Jinak ano známe se. Třeba si vzpomeneš, až sem hodím pár dalších příspěvků.
carevičando 22 10. červenec 2019 o 11:02
Já budu ve svém názoru zřejmě osamocen, ale mám k tomuto tématu asi toto. Alan byl nedílnou součástí historie DM, takový bych řekl motor, ale ačkoli jsem ho měl rád (a mám), s jeho odchodem jsem se vyrovnal už dávno a nepatřím k těm, kteří již čtvrtstoletí stále pláčou nad jeho odchodem a spekulují, co by bylo, kdyby zůstal a kam až by se DM se svojí tvorbou dostali. A pokud se mi tu a tam po Alanovi posteskne, nebo spíš po té skvělé době, kterou jsme mohli s DM prožít, tak si prostě pustím nějaký ten archívek a je to. DM jsou naštěstí stále živoucí organismus , a já jsem prostě šťastnej, že pořád hrají a dělají to, co nás baví, totiž tu nejlepší muziku na světě.
funky 24 10. červenec 2019 o 15:05
Na předešlé příspěvky prostě nelze nereagovat
Mám rád Recoil a mrzí mě, že už nic dalšího nevydali, pro mě je to fajn muzika.
Osobně si myslím, že by DM bez Fletche už dnes neexistovali.
Svým způsobem je supr, že se tohle zde řeší, nicméně pro mě vždy DM znamenali Martin L. Gore, Dave Gahan, Andy Fletcher, Alan Wilder.
Na “Vinceho” si vzpomenu málokdy ve spojení s DM, ale zas často poslouchám ostatní jeho projekty, tím se to snad promine
Nikdo z nás přesně neví, co se tehdy, když Alan odešel, opravdu událo. Kdybych se v kapele cítil nedoceněn, také bych odešel.
Je fakt, že se stále vracím ke starším deskám a např. Exciter, který mi nikdy k srdci nijak nepřirostl, nyní poslouchám dost často, možná stárnu, možná mládnu, těžko říct
Songy a Music ale stále vedou
Constructor 25 11. červenec 2019 o 6:53
Pavle Z tak to jsem rád, že v tom máme jasno. Alespoň se nám bude líp komunikovat, když víme s kým máme tu čest.
@funky: kámo, nad vlivem, a odchodem Alana se bude rozjímat vždycky, i kdyby DM hráli ještě dalších 50 let. Těch 10 let, co se u nich Alan činil, bylo totiž příliš významných. Stále mezi námi budou tací, kteří budou promítat jeho absenci do powilderovských DM. Taky tu budou ti, kteří budou šťastní, že DM hrají i kdyby hráli valčík a nebudou víc řešit (jako MNDH). Oni DM hrají samozřejmě pořád velmi dobře, jen k jejich smůle, měli nasazenou laťku strašně vysoko, takže potom, když vydají něco jako Delta machine, tak ten pokles úrovně je velmi znatelný. Čest budiž studiově vymazleným výjimkám Ultra a Spirit, myslím, že proti těm by ani Alan nemohl nic namítnout.
Pavel.Z 26 11. červenec 2019 o 9:39
Úroveň poklesla u Sotu, Deltou šla nahoru a předtím dolů nepovedeným Exciterem. Studiově vymazlený Spirit? To je dobrý vtip. Spirit právě nahráli za rekordně krátkou dobu a právě, že se s ním moc ve studiu nepárali .. a že je to místy znát.
Constructor 27 11. červenec 2019 o 10:12
No to je úplně jedno za jakou dobu nahráli Spirit. Důležitý je výsledek. Evidentně je Ford mnohem schopnější a lepší producent než Hiller. Delta Machine je +/- stejný zvukový balast jak SOTU, tam bych o žádném zlepšení neuvažoval. Exciter stavím výše před tyto dvě alba. Písním, které obsahuje tato provzdušněná poloha poměrně vyhovuje. Zvolili na něm sice odlehčenější cestu, ale alespoň se tam neprasilo tolik jak na DM a SOTU. Takže za mě Exciter OK.
Federman 28 11. červenec 2019 o 23:03
Delta je z mé strany jedno z nejhorších alb od DM. Strašně se snaží dokázat, že je plný zvuk opětovně zpět a pořád neodvratnou výsadou DM. Způsob, kterým ho prezentuje, je ale ten nejlacinější z laciných a vzniklou ,,vesmírnou,, sotupropast chce vynahradit stůj co stůj. A tak jde Delta přes mrtvoly. Silou vůle po úspěchu z opětovného získání full sound of DM ani neslyší jak je dotěrná nenechaje vydechnout.
Pro mě tohle album končí v druhém tracku. Ever and ever and ever ... decibely, basy a gesta ,,Hillier sobě,, v podobě vrzání na podkresových linkách. Aby toho nebylo málo, do cesty se postaví kyselý bonbón Broken. Do ,,bombastickęho,, jednoprstového intra chybí už jen zvolání Daeva. Tři, čtyři a jedeme kluci retro ne? .... A proč, ptají se ostatní? Nevím .... ale proč ne, odvětí zbytek týmu… Jediná vysvětlitelná odpověď ...
Nikdy ve své kariéře neudělali DM horší botu než právě tady. Tak nesourodé album bez nápadu ospravedlňuje jen černý petr Hillier. Exiter je taky bez nápadu, ale je svůj a to mu dává sexappeal. Delta nemá ani jedno ani druhé. Je to jen třinácté album DM. Tečka.
Pavel.Z 30 12. červenec 2019 o 5:47
Jakmile vyšel Exciter koupil jsem CD, poslechl, zavrhl, neposlouchal. Vrátil jsem se k tomu zaprášenému CD o mnoho let později a zjistil, že to není zas tak špatné album, výborně se hodící k určitým činnostem (např. loupání brambor nebo soulož) při kterých není potřeba tolik mozek.
NMDH 31 12. červenec 2019 o 7:12
Když někdo pláče nad odchodem Alana a DM už údajně není co bylo, tak je prostě NEPOSLOUCHEJTE!!
Federman 32 12. červenec 2019 o 7:21
To budu raději loupat brambory za soulož jako Pavel než abych neposlouchal DM.
Constructor 36 12. červenec 2019 o 13:38
@Federman tu deltu jsi popsal dost výstižně. Nikdy jsem se vlastně nemohl pořádně rozhodnout, jestli mám větší problém s Deltou nebo SOTU. Hillera víc křižuju za SOTU, protože jsem prostě přesvědčen, že Martin na toto album přišel se silnými písněmi, jejichž potenciál šel rozvinout mnohem dále a mohlo to být mnohem silnější album, kdyby ho produkoval někdo jinej. Nicméně i z Delty šlo vytřískat víc, o tom žádná. Nedávno jsem si ji po velmi dlouhé odmlce pustil, kdoví proč a vyvolala ten dojem, že už si ji zase sakra dlouho nezapnu. Toho zbytečného zvukového bordelu, co se kolem každého jednotlivého tracku motá je až přespříliš. Nesourodé linky vsáklé do sebe, vytvářející naprosto nelibozvučný mix. Zbytečné cvakání, prskance a noisy, které jsou tam….já vlastně nevím ani proč (k zaplnění hluchých míst)? Celkový do sebe nahuštěný nekonzistentní sound, který je naprosto nevhodný značky Depeche mode. Nicméně je to voda na Wilderův mlýn, kdy se zas mohl poplácat po rameni a opět si říct, jak jsou bez něj DM ztraceni. Ten Exciter je sice štíhlejší, ale každý prsk tam má alespoň své místo, které si deska dokáže odůvodnit.
Federman 37 12. červenec 2019 o 21:35
Vidím to úplně stejně. SOTU mně je líto. Má naprosto špičkové písně s opravdovou bombou Wrong ve svém středu. Jenže bez rozbušky žádná rána a tak si Ben střihnul dojebáním nedojebatelného aspoň svůj osobák.
Proč mu zrovna tohle dávali do pazourů…..
Po shlédnutí dema Comeback jsem se mimořádně těšil na ostrou vezi. Ve vzduchu bylo cítit jak neskutečně mají tentokrát Depeche Mode našlápnuto. Ten stín stínu na albu však překonal všechna očekávání a posunul vše na úroveň kauzy hudební nesvéprávnosti tentokrát v podobě světového rekordu. Byl jsem skutečně šokován, co je schopná moje nejoblíbenější kapela vypustit do světa. Jestli jsem je někdy nenáviděl tak tehdy. Za co ? Za týrání vlastního dítěte.
Pavel.Z 38 15. červenec 2019 o 6:55
Doplňuji zdravici:
Odpočívej v pokoji, ty geniální lapko cizích zvuků.
Hotel Ultra 39 17. červenec 2019 o 22:22
Já bych doplnil jinou zdravici: Alane, vrať se k tomu, cos dělal nejlíp - k spolupráci s DM. Nebo už chceš jenom dožít?
A propos, AW nebyl jen lapka zvuků, ale mj. aplikoval do tvorby DM beat box (vytváření zvuků pusou).
Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.
Dobře s Alanem, dobře i bez Alana. DM stále jedou, hrajou a to je bezva