Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Příběh za písní: Personal Jesus” od Depeche Mode

Ilustrativní: Příběh za písní: Personal Jesus” od Depeche Mode

Po celou dobu, co jsou Depeche Mode na scéně, se nikdy nezbavili svého popového kreditu. Ačkoli jejich hudba může mít gotický nádech, Martin Gore vždy tvrdil, že jsou především popovou kapelou, která se vždy snaží najít další velký háček, do kterého by se posluchači mohli zakousnout. Když však kapela dospěla do devadesátých let, bylo jasné, že je třeba něco změnit.

 

 

Příběh za písní: Osobní Ježíš" od Depeche Mode
Tim Coffman
PO 27. ÚNORA 2023 13.00 GMT
Po celou dobu, co jsou Depeche Mode na scéně, se nikdy nezbavili svého popového kreditu. Ačkoli jejich hudba může mít gotický nádech, Martin Gore vždy tvrdil, že jsou především popovou kapelou, která se vždy snaží najít další velký háček, do kterého by se posluchači mohli zakousnout. Když však kapela dospěla do devadesátých let, bylo jasné, že je třeba něco změnit.
Po hraní toho nejtemnějšího popu, jaký si lze představit, se Gore zmínil o tom, že by chtěl věci promíchat, a řekl časopisu Select: "V té době jsme už měli zdokonalený vzorec, který se nám podařilo naplnit na albu Music For The Masses. Ale naše prodeje začaly stagnovat. Prodali jsme přesně stejný počet alb jako A Broken Frame. Uvědomili jsme si, že pokud se chceme posunout dál, pokud vůbec chceme natočit další desku, musíme se změnit. Potřebovali jsme nový přístup, jinak bychom nic nevyzývali".
Pro Violator si přizvali producenta Flooda, který pomáhal kapelám jako U2 proměnit jejich jedinečnou značku post-punku v jeden z největších zvuků 80. let. Během několika prvních jamovacích sezení pro album začala ožívat skladba "Personal Jesus", kterou si představovali jako podivnou popovou píseň s westernovým nádechem.
I když se tón příliš nelišil od dřívější tvorby Depeche Mode, největším překvapením byla kytara. Ačkoli kytara nikdy nebyla z jejich zvuku vyloučena, na minulých projektech Depeche Mode vždy ustupovala do pozadí syntezátorům. Aby kapela vyprávěla příběh o symbolické postavě Ježíše, který vás přichází spasit, postavila šestistrunku do čela mixu a hypnotickým bluesovým riffem vás ukolébala do transu.
Ačkoli to byl pro kapelu krok na nové území, Dave Gahan se při psaní textů inspiroval starým rock and rollem. Když Gore pročesával knihu Priscilly Presleyové Elvis a já, viděl, že Priscilla vidí krále rokenrolu jako postavu větší než život, takže působí mnohem mesiášštěji než člověk, který je jádrem jeho kariéry. Gore z této skladby svým způsobem udělal svou zvrácenou milostnou píseň, když řekl (prostřednictvím Songfacts): "Je to píseň o tom, že je to Ježíš pro někoho jiného, někdo, kdo vám dává naději a péči. Je o tom, jak byl Elvis jejím mužem a mentorem a jak často se to v milostných vztazích stává - jak je každé srdce svým způsobem jako bůh, a to není moc vyvážený pohled na někoho, že?".
Navzdory drastickému odklonu od písní jako "Everything Changes" Depeche Mode neobětovali svůj dřívější zvuk. Flood vytváří v mysli hutný hudební obraz ve srovnání s vířivými zvuky kláves na jejich dřívějších deskách. Ačkoli má mít píseň makabrózní charakter, kapela ponechává spoustu prostoru, kde si hudba může odpočinout, přičemž breakdown se skládá pouze z rytmického dechu Davea Gahana.
V době nástupu nové rockové generace se Depeche Mode díky této jedinečné skladbě podařilo překročit hranici mezi alternativní hudbou a svým klasickým zvukem. V roce 1983 možná nebylo v módě natočit takovou píseň, ale nastupující grungeová a později industriální scéna pomohla kapele udržet se i na základě této desky. Dokonce i kapely jako U2 si vzaly příklad z Depeche Mode a na albu Achtung Baby s pomocí Flood předělaly svůj styl tak, aby odpovídal době. I když respekt kolegů může být potěšující, temný nádech této písně stačil k tomu, aby si získal i Muže v černém.
Když Johnny Cash dával dohromady své poslední album coververzí American IV, označil "Personal Jesus" za jednu z melodií, které chtěl vyzkoušet, vedle písní Beatles a Nine Inch Nails. Během rozhovoru o svém bizarním výběru písně Cash zpochybnil aspekt víry v této písni a řekl: "Slyšel jsem to jako gospelovou píseň. A když o ní přemýšlíte jako o gospelové písni, funguje to opravdu dobře. Neměli jsme kvůli té písni žádný zásadní spor, jen jsem slyšel, že ji nahrálo několik lidí, autor chtěl, abych ji zkusil, a já to udělal a líbila se mi. A šel jsem do toho."
Zatímco Cashova verze zůstává převážně u akustické kytary, štěrk v jeho hlase dodává celé písni prožitou kvalitu. Ačkoli Cash mohl originál vnímat jako svého druhu gospelovou píseň, jedná se o muže, který byl světem country hudby prohlášen také za osobního Ježíše.
Více než 30 let po vydání písně je "Personal Jesus" stále jedním z klíčových momentů alternativní hudby v mainstreamu. Bez ohledu na to, jak se Gore snažili identifikovat svůj zvuk, byl 'Personal Jesus' pro popové žebříčky otřesem, který překlenul propast mezi syntezátorovými písněmi, jichž jsme se dočkali v 80. letech, a industriálním chaosem, který měl přijít v následující dekádě. Možná byli popovou kapelou už podle názvu, ale když pracujete mimo normu, přijde k vám mainstream.

 

Příběh za písní: Osobní Ježíš" od Depeche Mode

Tim Coffman

PO 27. ÚNORA 2023 13.00 GMT

 

Po celou dobu, co jsou Depeche Mode na scéně, se nikdy nezbavili svého popového kreditu. Ačkoli jejich hudba může mít gotický nádech, Martin Gore vždy tvrdil, že jsou především popovou kapelou, která se vždy snaží najít další velký háček, do kterého by se posluchači mohli zakousnout. Když však kapela dospěla do devadesátých let, bylo jasné, že je třeba něco změnit.

 

Po hraní toho nejtemnějšího popu, jaký si lze představit, se Gore zmínil o tom, že by chtěl věci promíchat, a řekl časopisu Select: "V té době jsme už měli zdokonalený vzorec, který se nám podařilo naplnit na albu Music For The Masses. Ale naše prodeje začaly stagnovat. Prodali jsme přesně stejný počet alb jako A Broken Frame. Uvědomili jsme si, že pokud se chceme posunout dál, pokud vůbec chceme natočit další desku, musíme se změnit. Potřebovali jsme nový přístup, jinak bychom nic nevyzývali".

 

 

 

 

Pro Violator si přizvali producenta Flooda, který pomáhal kapelám jako U2 proměnit jejich jedinečnou značku post-punku v jeden z největších zvuků 80. let. Během několika prvních jamovacích sezení pro album začala ožívat skladba "Personal Jesus", kterou si představovali jako podivnou popovou píseň s westernovým nádechem.

 

I když se tón příliš nelišil od dřívější tvorby Depeche Mode, největším překvapením byla kytara. Ačkoli kytara nikdy nebyla z jejich zvuku vyloučena, na minulých projektech Depeche Mode vždy ustupovala do pozadí syntezátorům. Aby kapela vyprávěla příběh o symbolické postavě Ježíše, který vás přichází spasit, postavila šestistrunku do čela mixu a hypnotickým bluesovým riffem vás ukolébala do transu.

 

Ačkoli to byl pro kapelu krok na nové území, Dave Gahan se při psaní textů inspiroval starým rock and rollem. Když Gore pročesával knihu Priscilly Presleyové Elvis a já, viděl, že Priscilla vidí krále rokenrolu jako postavu větší než život, takže působí mnohem mesiášštěji než člověk, který je jádrem jeho kariéry. Gore z této skladby svým způsobem udělal svou zvrácenou milostnou píseň, když řekl (prostřednictvím Songfacts): "Je to píseň o tom, že je to Ježíš pro někoho jiného, někdo, kdo vám dává naději a péči. Je o tom, jak byl Elvis jejím mužem a mentorem a jak často se to v milostných vztazích stává - jak je každé srdce svým způsobem jako bůh, a to není moc vyvážený pohled na někoho, že?".

 

Navzdory drastickému odklonu od písní jako "Everything Changes" Depeche Mode neobětovali svůj dřívější zvuk. Flood vytváří v mysli hutný hudební obraz ve srovnání s vířivými zvuky kláves na jejich dřívějších deskách. Ačkoli má mít píseň makabrózní charakter, kapela ponechává spoustu prostoru, kde si hudba může odpočinout, přičemž breakdown se skládá pouze z rytmického dechu Davea Gahana.

 

V době nástupu nové rockové generace se Depeche Mode díky této jedinečné skladbě podařilo překročit hranici mezi alternativní hudbou a svým klasickým zvukem. V roce 1983 možná nebylo v módě natočit takovou píseň, ale nastupující grungeová a později industriální scéna pomohla kapele udržet se i na základě této desky. Dokonce i kapely jako U2 si vzaly příklad z Depeche Mode a na albu Achtung Baby s pomocí Flood předělaly svůj styl tak, aby odpovídal době. I když respekt kolegů může být potěšující, temný nádech této písně stačil k tomu, aby si získal i Muže v černém.

 

Když Johnny Cash dával dohromady své poslední album coververzí American IV, označil "Personal Jesus" za jednu z melodií, které chtěl vyzkoušet, vedle písní Beatles a Nine Inch Nails. Během rozhovoru o svém bizarním výběru písně Cash zpochybnil aspekt víry v této písni a řekl: "Slyšel jsem to jako gospelovou píseň. A když o ní přemýšlíte jako o gospelové písni, funguje to opravdu dobře. Neměli jsme kvůli té písni žádný zásadní spor, jen jsem slyšel, že ji nahrálo několik lidí, autor chtěl, abych ji zkusil, a já to udělal a líbila se mi. A šel jsem do toho."

 

Zatímco Cashova verze zůstává převážně u akustické kytary, štěrk v jeho hlase dodává celé písni prožitou kvalitu. Ačkoli Cash mohl originál vnímat jako svého druhu gospelovou píseň, jedná se o muže, který byl světem country hudby prohlášen také za osobního Ježíše.

 

Více než 30 let po vydání písně je "Personal Jesus" stále jedním z klíčových momentů alternativní hudby v mainstreamu. Bez ohledu na to, jak se Gore snažili identifikovat svůj zvuk, byl 'Personal Jesus' pro popové žebříčky otřesem, který překlenul propast mezi syntezátorovými písněmi, jichž jsme se dočkali v 80. letech, a industriálním chaosem, který měl přijít v následující dekádě. Možná byli popovou kapelou už podle názvu, ale když pracujete mimo normu, přijde mainstream k vám.

 

 

27. únor 2023 o 14:17 • Dangerous • Články

Diskuze

Uživatel: felis sapiens

felis sapiens      1   1. březen 2023 o 11:36

Dve chyby tu treba opravit´. ,,Everything changes´´ a ,,Dave Gahan se při psaní textu…´´ Tipujem že PJ napísal a zložil Goráč:)


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.