Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Aktuální srazy



Prodeje alb a skladeb Depeche Mode - statistika

Ilustrativní: Prodeje alb a skladeb Depeche Mode - statistika

Nová vlna 80. let je dnes už všechno, jen ne nová, přesto Depeche Mode stále útočí na přední příčky hitparád. Na kontě mají 15 studiových alb až po Memento Mori z roku 2023, a proto jsme se zaměřili na jejich prodeje od debutu až po současnost.

 

 

Celkový pohled na věc: Depeche Mode
Čtyři talenty s jedním jménem, u kterého si všichni lámou hlavu, co znamená
Zpěvák, skladatel a multiinstrumentalista Vince Clarke se v roce 1977 začal spojovat se svým spolužákem, klávesistou Andym Fletcherem. V roce 1980 se k nim přidal kytarista a klávesista Martin Gore a také zpěvák Dave Gahan. Tato čtveřice, všem tehdy bylo 20 a méně let, byla původními zakládajícími členy britské kapely.
Nejprve se jmenovali Composition of Sound, v tomto posledním roce si změnili název na Dépêche Mode. Ve francouzštině "dépêche" znamená spěch, zatímco "mode" znamená módu, což vedlo k tomu, že mnoho lidí, včetně Martina Gora, to překládalo jako "Spěšná móda".

 

Celkový pohled na věc: Depeche Mode

Čtyři talenty s jedním jménem, u kterého si všichni lámou hlavu, co znamená

Zpěvák, skladatel a multiinstrumentalista Vince Clarke se v roce 1977 začal spojovat se svým spolužákem, klávesistou Andym Fletcherem. V roce 1980 se k nim přidal kytarista a klávesista Martin Gore a také zpěvák Dave Gahan. Tato čtveřice, všem tehdy bylo 20 a méně let, byla původními zakládajícími členy britské kapely.

 

Nejprve se jmenovali Composition of Sound, v tomto posledním roce si změnili název na Dépêche Mode. Ve francouzštině "dépêche" znamená spěch, zatímco "mode" znamená módu, což vedlo k tomu, že mnoho lidí, včetně Martina Gora, to překládalo jako "Spěšná móda".

 

 

Ve skutečnosti Dépêche znamená také krátkou, stručnou zprávu, kterou přinášejí tiskové agentury, obvykle AFP. Jde tedy spíše o módní zpravodajství, a přesně tak tomu bylo, protože v letech 1979 až 2001 šlo o francouzský módní měsíčník. S tímto nápadem přišel Dave Gahan, který se tehdy zajímal o módní návrhářství, a ostatní členové kapely se shodli, že to zní skvěle.

Od chvíle, kdy se čtyři mladíci sešli, šlo všechno velmi rychle. Ještě před koncem roku nahráli svůj první singl Dreaming of Me. V tom následujícím, v roce 1981, se proslavili hitem Just Can't Get Enough, který podpořil jejich debutové album Speak & Spell.
Hudba zněla velmi svěže s celou řadou zábavy. Ovlivněni průkopníky elektronické hudby, jako byli kultovní němečtí Kraftwerk a anglické ikony OMD, stejně jako vzkvétající kolegové z nové vlny The Cure, Depeche Mode okamžitě vnutili svou hudbu těžkou ze syntetizátorů.
Pro puristy: i když debutovali s cenově dostupnými nástroji, většinou používali ARP 2600, skutečného popkulturního mastodonta, protože jeho přítomnost sahala od Davida Bowieho přes Thriller Michaela Jacksona a R2-D2 z Hvězdných válek až po Jeana-Michela Jarreho.
Odchází Vince Clark, přichází Alan Wilder
Ačkoli vše nasvědčovalo tomu, že kapela má zelenou, po prvním albu ji opustil autor písní Vince Clark. Byla to velká ztráta, jak ukázal jeho pozdější úspěch. Clark totiž pokračoval v tvorbě kapel Yazoo (1981-82) a Erasure (1983 dodnes), které se ve své vlasti skutečně staly většími než Depeche Mode. O tom ale až později.
Jako náhradu za něj skupina angažovala zkušeného hudebníka Alana Wildera, který se také ukázal být velmi cenným přínosem.
Zatímco Wilder byl zkušeným aranžérem a producentem, Martin Gore převzal skladatelské povinnosti. To vedlo skupinu k temnějšímu přístupu k textům a instrumentálním skladbám.
V prvních letech své existence byli velmi plodní, vydávali jedno album ročně. A Broken Frame z roku 1982 a Construction Time Again z roku 1983 získaly po jednom britském hitu v Top 10 a udržovaly jméno kapely v Evropě.
Album Some Great Reward z roku 1984 jim přineslo první americký hit People Are People. Tento opožděný úspěch tam vedl jejich vydavatelství k využití jejich nové popularity dvěma místními kompilacemi, People Are People nazvanou podle hitového singlu a Catching Up with Depeche Mode.
Jak kompilace The Singles 81-85, tak počin Black Celebration z roku 1986 pokračovaly v sekvenci, kdy si kapela z každého ze svých prvních šesti alb připsala alespoň dva hity v britské Top 20.
Snobové ve Velké Británii, králové v Evropě
Přitom jejich alba se ve své domovině snažila dosáhnout zlaté úrovně (100 000 kusů), zatímco obě kapely Vince Clarka, Yazoo a Erasure, měly alba, která již dosáhla platinového statusu (300 000 kusů). Přesto se od poloviny 80. let profil Depeche Mode v kontinentální Evropě výrazně zvýšil.
Od alba Music For The Masses z roku 1987 tam byli superhvězdami a prodávali se jich kýble v zemích jako Francie, Německo, Itálie, Švédsko atd.
Koncem 80. let si dali první nahrávací pauzu, i když klasické živé album 101 vyšlo až v roce 1989.
Poté se vrátili se svým největším hitem Violator v roce 1990. Album, na kterém se objevily některé z jejich nejlepších písní jako Personal Jesus a Enjoy The Silence, dosáhlo multiplatinového statusu v USA, Německu, Francii atd.
Dokonce i ve Velké Británii album překonalo hranici 300 000 kusů, což je pro ně zázrak, i když to Violatoru trvalo tak dlouho, že se jejich vydavatelství Mute nikdy neobtěžovalo oficiálně požádat o certifikaci.
Nová úroveň popularity se projevila po vydání alba Songs of Faith and Devotion v roce 1993, kdy album útočilo na přední příčky hitparád v USA i na třech velkých evropských trzích.
Zatímco navenek to byly pro kapelu samé dobré zprávy, v pozadí byla kapela zpustošena. Gahan byl od turné Violator závislý na drogách, Gore na alkoholu, Fletcher byl v depresích, nebyl schopen dokončit jejich turné a Wilder byl izolovaný, cítil se ostatními neuznáván. Vypořádat se s tlakem úspěchu samozřejmě není nikdy

Z Depeche Mode se stává trio, členové bojují se svými démony

Wilder byl znuděn tím, že do kapely vložil tolik sebe pro tak malé uznání, a v roce 1995 ji opustil. Gore psal materiál, připravený natočit nové album, ale Gahanův stav se zhoršoval natolik, že už nebyl schopen nic nahrát.

Poté, co zpěvák málem zemřel kvůli předávkování, nastoupil v roce 1996 na odvykací kúru. V té době už i fanoušci pochybovali, že kapela bude schopna pokračovat.

Podařilo se jim vzpamatovat a vrátit se s devátým albem, prvním jako trio, Ultra z roku 1997. Turné se vyhýbali, protože byli stále většinou neschopní, místo toho se vydali na cestu až o rok později, kdy vyšel Singles 86>98.

Alba nadále vycházela zhruba každé čtyři roky, protože Gahan i Gore investovali více svého času do sólových projektů. Jejich úspěch začal na většině anglicky mluvících trhů upadat, zatímco na nejlepších trzích zůstávali silní.

Pocty Andrew Fletcherovi

26. května 2022 zemřel zakládající člen skupiny Andrew Fletcher, který utrpěl disekci aorty, vzácné onemocnění s dramatickými následky, neboť přibližně polovina případů vede k úmrtí během tří dnů.

Po přirozených poctách od jeho spoluhráčů a spousty dalších britských hudebníků se Gahan a Gore vrátili do studia jako duo, aniž by Fletchera nahradili.

To přineslo jejich patnácté a dosud poslední studiové album Memento Mori z roku 2023.

Ačkoli jejich konzistence a stabilita v posledních čtyřech dekádách je neuvěřitelná, možná vás šokuje, že kapela nikdy nezískala singl na první příčce ve Velké Británii ani v USA... vlastně se v obou zemích nikdy nedotkla ani top 3. To vyvolává otázky, jak úspěšní Depeche Mode vlastně jsou?

Koncept úměrného prodeje k popularitě (CSPC)

Jako obvykle budu používat koncept Poměr prodejů k popularitě, abych mohl relevantně posoudit jejich výsledky. Tento koncept vám přinese nejen informace o prodejích všech alb Depeche Mode, fyzických singlů a singlů ke stažení, ale i o audio a video streamech. Ve skutečnosti také určí jejich skutečnou popularitu.

Pokud metodu CSPC ještě neznáte, níže naleznete pěkné a krátké video s vysvětlením tohoto konceptu. Doporučuji jej shlédnout předtím, než se pustíte do prohlížení údajů o prodeji. Samozřejmě pokud jste pravidelnými návštěvníky, klidně video přeskočte a přejděte rovnou k číslům!

Existují dva způsoby, jak tento revoluční koncept pochopit. Prvním je níže zveřejněné video Scribe. Pokud metodu CSPC neznáte, během několika minut získáte úplnou představu.

https://cdn.jwplayer.com/previews/qixxDCRj

Pokud jste matematik a chcete znát celou metodu i vzorce, můžete si přečíst celý úvodní článek.

Nyní se pojďme věnovat podrobným údajům o prodejích umělce, abychom mohli tento koncept aplikovat a definovat skutečnou popularitu kapely!

 

 

Aktualizované prodeje studiových alb a komentáře

 

Je třeba ocenit, jak solidně se prodávala studiová alba Depeche Mode během prvních 25 let jejich existence.

 

 

Není totiž mnoho umělců, kteří mohou říci, že nahráli 11 po sobě jdoucích alb rozložených do tří desetiletí, z nichž se prodalo více než 2,5 milionu kopií každého.

 

Samozřejmě, od konce 00. let začaly jejich prodeje klesat jak v důsledku kolabujícího trhu, tak možná i v důsledku poklesu jejich vlastního úspěchu - to si ověříme na následných prodejních metrikách níže.

 

Jejich nejúspěšnějším albem je zde podle očekávání Violator, jehož prodeje nyní přesahují 10 milionů. Některé jeho statistiky jsou obzvláště působivé, například 4,2 milionu prodaných kusů v Evropě, přestože ve Velké Británii se prodalo méně než půl milionu kusů.

 

Zbývající alba jsou poměrně blízko: Music for the Masses je na druhém místě s více než 5,5 milionu prodaných kusů, zatímco Songs of Faith and Devotion a Black Celebration následují s přibližně 4,5 milionu prodaných kusů.

 

Tu a tam se objeví i skutečně podivné údaje. Mimo jiné je docela šílené, že některé z jejich nejprodávanějších alb se nedostaly ani přes 200 000 kusů ve své domovině, kde tato hranice bývala pro velká světová alba snadno dosažitelná.

 

Vše je ještě podivnější, když víme, že v letech jejich největší slávy (1987-1992) nová skupina Erasure původního zakladatele Vince Clarkea předčila Depeche Mode v poměru zhruba 4:1 ve Velké Británii.

 

Velmi pěkným číslem je celkový počet prodaných čistých alb, který se pohybuje těsně nad 50 miliony.

 

Prodej písní Depeche Mode

Níže uvádíme výsledky umělce prostřednictvím fyzických prodejů, digitálních prodejů a streamování.

Upozorňujeme, že pokud je umělec považován za hlavní aktér, je odměněn 100 % těchto jednotek. Vystupující interpreti se však podílejí na 50 % z celkového počtu.

 

Připomínáme, že váha alb a fyzických singlů je 10:3.

 

Obecně platí, že u umělců, kteří jsou na scéně dlouho, je vzorec s fyzickými singly stejný: na začátku se jim prodalo několik silných singlů, pak téměř nic, když jejich fanoušci zestárli a přešli na alba.

 

Depeche Mode se do jisté míry dařilo prodávat relevantní množství fyzických singlů tak dlouho, dokud tento formát přetrvával.

 

Jejich velký průlomový hit Just Can't Get Enough je daleko za osobní patnáctkou, i když se zdravými 585 000 kusy. Téměř polovina pochází z Velké Británie, kde dosáhl vrcholu na 8. místě, a slušná část jeho prodejů pochází z opakovaných prodejů, protože na rozdíl od většiny ostatních umělců udržovali své singly v tištěné podobě.

 

People Are People se z velké části díky úspěchu v USA (13. místo), ale i dobrým výsledkům v Evropě (1. místo v Německu, 4. místo v Británii 4. místo) proměnil v jejich první milionový prodej. Až přes 1,75 milionu zůstává jejich druhým nejprodávanějším albem.

 

Na milion se dostali i Master And Servant o pár měsíců později a opět Shake the Disease, na další si pak museli počkat až do Strangelove z roku 1987.

Mezi tím se také spousta písní pohybovala ve velkém množství, přestože nedosahovaly sedmimístných čísel. Everything Counts se k tomu přiblížilo, a to po přičtení živé reedice z roku 1989.

 

See You, Get the Balance Right!", Love in Itself, It's Called a Heart, Blasphemous Rumours, A Question of Time, A Question of Lust, Stripped, Never Let Me Down Again, Behind The Wheel, všechny tyto písně se přiblížily půl milionu nebo ho překročily.

 

Trhy GSA je již silně podporovaly. Od roku 1984 do roku 1987 získali jen v Německu ne méně než 10 hitů v Top 10, přičemž 7 z nich dosáhlo na 4. nebo lepší příčku.

 

Také singly z alba Violator dělaly divy. Personal Jesus se prodalo přes 1,6 milionu kusů, přestože v USA i ve Velké Británii neuvěřitelně chyběl v první desítce.

 

Enjoy the Silence zvedl laťku, když se dostal na 1. místo ve Španělsku, 2. místo v Německu, 3. místo ve Francii, 5. místo v Itálii, 6. místo ve Velké Británii a 8. místo v USA. Pod původní verzí se jí prodalo 1,8 milionu kusů, přičemž reedice skladby od Mikea Shinody z Linkin Park v roce 2004 ji posunula přes 2 miliony. Je to jejich dosud nejprodávanější singl.

 

Policy of Truth a World in My Eyes uzavřely obrovskou éru s celkovým prodejem 1,5 milionu kusů.

 

Ve zbytku 90. let se I Feel You prodalo ještě o milion více, přičemž se opět prodalo mnoho singlů kolem půl milionu, včetně Walking in My Shoes, Barrel of a Gun, It's No Good a Only When I Lose Myself.

 

Zatímco fyzické singly v průběhu 00. let zcela vymizely, singly Exciter a Playing the Angel přidaly přes půl milionu za éru.

 

Během své kariéry prodali ne méně než 25 milionů fyzických nosičů.

Digital Songs

 

Připomínáme, že váha se vypočítává v poměru 10:1,5 mezi alby a digitálními singly.

 

Navzdory vážné konkurenci kraluje Enjoy the Silence v rámci diskografie Depeche Mode i díky digitálním prodejům, a to díky více než 2 milionům stažení a vyzvánění.

 

Personal Jesus je těsně na druhém místě, sám má přes 1,7 milionu. Just Can't Get Enough se na žebříčku stahování umisťuje mnohem výše než v případě fyzických prodejů a uzavírá první trojku s rovněž překročeným milionem kusů.

 

Na 4. a 5. místě jsou dva největší singly kapely v éře iTunes, Precious, který se blíží k hranici 800 000 kusů, a Wrong, který není příliš daleko.

 

Další starší skladby se pohybují kolem půl milionu, jsou to Policy of Truth, People Are People, Everything Counts a Strangelove.

 

Zatímco mnoho jejich písní se dobře pamatuje, některé skončily v průběhu let v zapomnění. Pod hranicí 100 000 najdeme někdejší hity Smysl lásky, Láska sama o sobě, Získej rovnováhu!", Otázka chtíče, Říká se tomu srdce nebo Barrel of a Gun.

Celkově jsou čísla na úrovni 17 milionů dobrá, zvláště pro kapelu, která nejlépe funguje na trzích, které stahování nikdy příliš nepřijaly.

 

Streamování

Streamování se skládá ze zvukových i obrazových toků. Naše metodika CSPC zahrnuje oba formáty, aby lépe odrážela skutečnou popularitu jednotlivých skladeb.

 

Hlavním zdrojem dat pro jednotlivé cesty je Spotify, respektive YouTube. Abychom zohlednili rostoucí vliv více asijských zemí, kde tyto platformy nejsou vždy hlavním místem pro streamování hudby, byly přidány další zdroje.

 

Pro zohlednění jejich skutečné popularity v každé příslušné zemi byly použity níže uvedené zdroje spolu s uvedenými poměry, které odrážejí podíl jednotlivých oblastí na trhu.

 

 

Zvukové proudy

- Jižní Korea: Genie streamy * 2,20 (v souladu s čísly Gaon streaming)

- Japonsko: AWA * 100 / 4 (AWA má 4 % japonského trhu streamingu).

- Arabský svět: Anghami streamuje

- Subsaharská Afrika: Boomplay + Audiomack streamy

- Ostatní země: AWAY, Boomway, Boomway, Boomway, Boomway, Boomway: * Podíly Spotify na trhu na základě distribuce umělců na trhu

 

 

Video streamy

- Čína* : QQ video streamy * 50, pokud je skladba dostupná pro audio stream, QQ video streamy * 5 v ostatních případech (stupnice sestavena na základě známých údajů pro několik významných umělců)

- Jinde : Počet zhlédnutí na Youtube zvýšen o 10 %, aby se zohlednily různé místní platformy.

 

 

* Protože čínské streamovací platformy jsou většinou platformy pro streamování videa, jejich streamy mají stejnou váhu jako streamy na YouTube.

 

 

Hodnota audio streamů - 1 500 přehrání se rovná 1 albové jednotce

Hodnota video streamu - 6 750 zhlédnutí odpovídá 1 albové jednotce

 

 

Ekvivalentní prodej alb (EAS) = ( Spotify * ArtistRatio + Genie * 2,20 + AWA * 100 / 4 + Anghami + Boomplay + Audiomack ) / 1500 + ( zobrazení QQ* 50(nebo 5) + YouTube * 1,1 ) / 6750

 

Top Hits

 

Ve streamování se opakuje stejná trojice ve stejném pořadí jako u stahování: Enjoy the Silence vede před Personal Jesus a Just Can't Get Enough.

To je silné umístění na stupních vítězů, protože tyto skladby dohromady nasbíraly jen na Spotify více než 1,4 miliardy streamů.

 

Částečně díky tomu, že živé verze zaznamenávají úžasná čísla, jsou skvělá i jejich zhlédnutí na YouTube, kde několik skladeb vede v trojnásobném počtu s více než 100 miliony zhlédnutí jak na Spotify, tak na YouTube.

 

Patří mezi ně Never Let Me Down Again, Policy of Truth, Strangelove a Precious, přičemž skladba z roku 2005 se již pevně zařadila mezi jejich klasiky. První jmenovaná má o něco více streamů než stažení, a to především díky rozmachu, který vyvolalo její použití v první epizodě televizního seriálu The Last of Us.

 

Působivé je, že každé z jejich 15 alb dosáhlo dohromady více než 50 000 ekvivalentních prodejů streamů, přičemž 13 z nich je šestimístných. V jejich katalogu není žádné mrtvé maso.

 

Logicky vede Violator s 1,7 milionu, což podtrhuje, jak je stále živý.

Stream detailně celá diskografie

 

 

Depeche Mode : Most streamed tracks (EAS)

1. Enjoy the Silence [Violator] – 860,000

2. Personal Jesus [Violator] – 496,000

3. Just Can’t Get Enough [Speak & Spell] – 426,000

4. Never Let Me Down Again [Music for the Masses] – 172,000

5. Policy of Truth [Violator] – 150,000

6. Precious [Playing the Angel] – 150,000

7. Strangelove [Music for the Masses] – 149,000

8. It’s No Good [Ultra] – 109,000

9. Everything Counts [Construction Time Again] – 100,000

10. People Are People [Some Great Reward] – 86,000

11. Walking in My Shoes [Songs of Faith and Devotion] – 69,000

12. World in My Eyes [Violator] – 63,000

13. Shake the Disease [Black Celebration] – 63,000

14. Behind the Wheel [Music for the Masses] – 62,000

15. Wrong [Sounds of the Universe] – 59,000

16. I Feel You [Songs of Faith and Devotion] – 49,000

17. Ghosts Again [Memento Mori] – 49,000

18. Stripped [Black Celebration] – 48,000

19. Heaven [Delta Machine] – 39,000

 

20. Home [Ultra] – 37,000

 

Prodej kompilací Depeche Mode

Zní to docela logicky, když sečteme vážené prodeje jedné éry - studiové album, fyzické singly, stažení, streamy - a získáme tak úplný obraz o popularitě alba. U starších vydání se však generují prodeje přes různé živáky, videoklipy a kompilační alba.

 

Všechny tyto nahrávky pouze v obalech hodnotu nevytvářejí. Místo toho využívají hodnotu pocházející z mateřského studiového alba s každou jeho skladbou. To nevyhnutelně snižuje katalogový prodej původní LP desky, když jsou takové kompilace vydávány.

 

 

Abychom tedy mohli přesně vyčíslit hodnotu těchto vydání, musíme znovu přiřadit prodeje úměrně jeho podílu na všech kompilacích, které obsahují jeho skladby. Tuto metodu vysvětluje následující tabulka:

 

Jak rozumíte této tabulce? Podívejte se například na řádek The Singles 86>98, tato čísla znamenají, že se celosvětově prodalo 3 705 000 kusů. Druhý sloupec statistiky znamená, že všechny verze všech písní obsažených v tomto balíčku dávají dohromady 2 533 855 ekvivalentních prodejů alba ze streamů ve všech formátech.

 

Druhá část (v pravé části tabulky) ukazuje, kolik ekvivalentních streamů pochází z každého původního alba, plus podíl, který představuje v celkovém balíčku.

 

Údaje o streamech tedy vyjadřují, že skladby z alba Violator odpovídají 62 % atraktivity tracklistu The Singles 86>98. To znamená, že vygeneroval 2 292 630 z 3 705 000 prodejů alba a tak dále u ostatních desek.

 

Přehled údajů o prodeji kompilací

 

 

Depeche Mode jako interpret elektronické hudby má samozřejmě na kontě několik velmi známých remixů, přičemž balíček z roku 2004 dokázal zázraky a prodalo se ho více než 1,5 milionu kusů. Prodalo se také mnoho sběratelských předmětů boxujících jejich společné singly.

 

 

 

Zde je nejvíce podceňovaný ukazatel úspěšnosti alba - množství prodaných kompilací ve všech verzích, které byly vytvořeny. Vzhledem k závislosti prodeje původních studiových alb na těchto vydáních jsou klíčovým dílem skládačky.

 

Tato čísla jsou získána použitím metody z oddílu Proces distribuce na všechny balíčky uvedené v kategorii výpisu prodejních čísel kompilací.

 

V této tabulce dominují jak Speak & Spell, tak Violator, přičemž každý z nich má na svědomí více než 7 milionů prodejů dalších dlouhých formátů.

 

Není se čemu divit, protože obě obsahují snadno největší hity obou období, která pokrývají jejich hlavní kompilace a živé sety.

 

Zbývající alba si vedou velmi dobře i samostatně, přičemž Music for the Masses, Some Great Reward a Construction Time Again mají na svědomí v průměru po 3 milionech kusů.

 

 

Samozřejmě vzhledem k tomu, že kompilace se v dnešní době prodávají špatně a nové sety sotva stihly umístit skladby na nová vydání, je jejich přínos velmi omezený.


Bonus: Přehledy nejprodávanějších kompilací

 

Celkový prodej alb (všech typů) v jednotlivých zemích

 

 

 

Alba Výsledky CSPC

 

 

Téměř v čele všech pěti prodejních cest se Violator dostali přes 22 milionů prodaných alb, což je velmi působivé číslo.


Pod lídrem je vše mnohem více rozloženo, podobná čísla zaznamenává více alb. Speak & Spell a Music for the Masses obsadily místa 2 a 3, každé se zhruba 11 miliony prodaných kusů.


Depeche Mode prolomili hranici 5 milionů prodaných kusů s mnoha alby, Some Great Reward, Black Celebration, Songs of Faith and Devotion, Construction Time Again, Ultra, ti všichni se tam dostali, přičemž ti první ještě dlouhodobě usilují o překročení 10 milionů.


Po jednom dalším albu z každé dekády 80.-60. let, A Broken Frame, Exciter a Playing the Angel, překonávají 3 miliony. Tato šňůra 11 alb je téměř dokonalá, bez jakéhokoli minima. Dokonce i alba, která se na začátku necítila silná, jako Ultra, končí se solidními čísly po započtení všech metrik.


Samozřejmě to nemohlo trvat věčně a čísla se s alby vydanými od roku 2009 do současnosti dostala níže. Není to však tak, že by se zhroutily, a tato nižší čísla jsou částečně způsobena nedostatkem času, který měly na nashromáždění větších výsledků.

Mezi nimi Sounds of the Universe je na cestě k dosažení 2 milionů, Spirit je nyní po 6 letech prodeje nad milionem a Memento Mori se tam pravděpodobně také někdy dostane. Je vidět, že čas je jenom vylepší, protože poslední jmenovaný je na streamovaných prodejích už téměř stejně vysoko jako předchozí.

 

Výsledky singlů CSPC

Seznam je sestaven podle prodejů jednotlivých skladeb v ekvivalentu alba. Tyto údaje tedy nejsou sloučenými jednotkami singlových formátů. Místo toho zahrnují vážené prodeje fyzického singlu, stahování, vyzvánění a streamování dané písně a její podíl mezi prodeji všech alb, na kterých se nachází.

 

 

Výsledky diskografie

Díky našemu novému konceptu ASR (Artist Success Rating) víme, že prodeje představují 22,41milionový násobek nákupu celé diskografie. V kombinaci s celkovým prodejem to znamená skóre ASR 251.


Žebříček všech dosud zkoumaných umělců je k dispozici také na tomto odkazu.

Rekordy a úspěchy

S 96 795 000 EAS jsou Depeche Mode nejúspěšnější britskou skupinou, která debutovala v 80. letech.

S 22 141 000 EAS je Violator druhým nejúspěšnějším albem z roku 1990.

Depeche Mode patří k několika málo mezinárodním umělcům s více než 10 miliony prodaných čistých alb v Německu a po 5 milionech ve Francii a Itálii.

Depeche Mode jsou jedním z největších umělců vůbec, kteří nemají žádný singl v top 3 v USA ani ve Velké Británii.

 

Poznámka: EAS znamená ekvivalentní prodej alba.

 

Dynamické klíčové ukazatele výkonnosti Spotify

Vezměte prosím na vědomí, že níže uvedená čísla jsou získávána automaticky, takže se budou den ode dne vyvíjet, na rozdíl od dříve uvedených údajů, které jsou platné k datu zveřejnění článku.


Depeche Mode

Depeche


Aktuální počet sledujících: 5,907,772

Dne 15. 1. 23 bylo dosaženo 5 000 000 sledujících.

4 000 000 sledujících bylo dosaženo dne 20. 7. 21

3 000 000 sledujících bylo dosaženo dne 16/05/20



Aktuální počet streamů: 3,751,411,517

Dne 17. 01. 23 bylo dosaženo 3 000 000 000 streamů.

Dne 03/10/21 bylo dosaženo 2 000 000 000 streamů.



Depeche Mode je na 463. místě mezi nejstreamovanějšími umělci všech dob

Hodnocení oblíbenosti: /100


 

kompletní data na https://chartmasters.org/, kde naleznete podobné sady i pro další hudebníky
12. listopad 2023 o 8:48 • Dangerous • Články

Diskuze

Uživatel: d.stripped

d.stripped      1   17. listopad 2023 o 19:16

Zcela absolutně boží článek!!! Prošel jsem ho jen letmo, tudíž se k němu budu muset ještě mockrát vrátit. Některá čísla jsou jako z jiného světa. Fakt skvělá práce! Bravo!! Všem vřele doporučuji:)


Uživatel: carevičando

carevičando      2   17. listopad 2023 o 20:25

Také jsem se podíval a respekt k autorům. Chce to udělat si čas, ten článek si to zaslouží.


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.