Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Šest nejlepších coververzí Depeche Mode všech dob

Ilustrativní: Šest nejlepších coververzí Depeche Mode všech dob

Depeche Mode se poprvé proslavili nestárnoucím singlem "I Just Can't Get Enough", kterému předcházely písně "Dreaming of Me" a "New Life", z nichž druhá se objevila v jejich debutu v Top of the Pops v roce 1981.

Díky tomuto ranému materiálu se Depeche Mode zařadili do vznikající synth-popové vlny vedle soudobých kapel jako The Human League, Ultravox a Orchestral Manoeuvres in the Dark.

V průběhu 80. let se kapela z této škatulky výrazně vymanila, když začala ukazovat svou pravou tvář nebo její nedostatek. Po svém debutovém albu Speak & Spell se skupina z Essexu pevně držela svých syntezátorů, ale díky svému okouzlení kapelami The Cure a Siouxsie and the Banshees se přiklonila k temnějšímu, gotickému zvuku.

Po většinu 80. let se Depeche Mode v britských hitparádách pohybovali poměrně okrajově. S albem Music for the Masses v roce 1987 se zdálo, že se jim podařilo prorazit, protože jejich styl plný samplů vykouzlil populární hity jako "Strangelove" a "Never Let Me Down", ale teprve v roce 1990, s albem Violator, se Depeche Mode dočkali celosvětového uznání.

Violator znamenal pro kapelu přechod od výrazné alternativní skupiny s celonárodní popularitou k celosvětové senzaci, která plnila stadiony. Skladby "Personal Jesus" a "Enjoy the Silence", které se obě dostaly do Top 10 v USA a Velké Británii, Violator se staly zásadní klasikou, která definuje nejvěrnější zvuk Depeche Mode.

V květnu 2022 bohužel fanoušky zastihla smutná zpráva o smrti klávesisty a zakládajícího člena Andyho Fletchera. V současné době není jisté, zda přeživší členové kapely budou pokračovat bez tak nedílného kolečka v jejich stroji.

Dnes oslavujeme odkaz kapely a její zásadní diskografii tím, že vybíráme šest podle nás nejlepších coververzí Depeche Mode.

 

 

Šest nejlepších coverů Depeche Mode všech dob
Johnny Cash - "Personal Jesus
Muž v černém, který v padesátých letech minulého století zapustil kořeny v rockabilly, zůstal až do své smrti v roce 2003 významnou a velmi vlivnou osobností v rozmanitém světě rock'n'rollu. Na svých posledních dvou albech si Cash dopřál několik coververzí jako zdánlivé rozloučení a bilanci hudebního vývoje během svého života.
Na albu American IV: The Man Comes Around z roku 2002 Cash vdechl nový život písním Beatles, Paula Simona, Stinga a především Nine Inch Nails. Na tomto posledním albu se objevila i tato fantastická coververze klasiky Personal Jesus od Depeche Mode z roku 1990. Cash dodává skladbě novou vřelost a intimitu díky své akustické reimaginaci.

 

Šest nejlepších coverů Depeche Mode všech dob

Johnny Cash - "Personal Jesus

Muž v černém, který v padesátých letech minulého století zapustil kořeny v rockabilly, zůstal až do své smrti v roce 2003 významnou a velmi vlivnou osobností v rozmanitém světě rock'n'rollu. Na svých posledních dvou albech si Cash dopřál několik coververzí jako zdánlivé rozloučení a bilanci hudebního vývoje během svého života.

Na albu American IV: The Man Comes Around z roku 2002 Cash vdechl nový život písním Beatles, Paula Simona, Stinga a především Nine Inch Nails. Na tomto posledním albu se objevila i tato fantastická coververze klasiky Personal Jesus od Depeche Mode z roku 1990. Cash dodává skladbě novou vřelost a intimitu díky své akustické reimaginaci.

 

Placebo - 'I Feel You'

Placebo vydali v roce 2003 album coververzí s příznačným názvem Covers. Předělané skladby vzdaly hold některým z nejzásadnějších vlivů kapely, včetně The Smiths, Kate Bush, Pixes a T. Rex. Tento oslnivý coververze písně "I Feel You" od Depeche Mode se objevuje na druhé straně alba.

Skladba původně vyšla na albu Songs of Faith and Devotion skupiny Depeche Mode z roku 1993. Frontman skupiny Placebo Brian Molko dodává skladbě nový nádech svým jedinečným vokálním stylem a zároveň zachovává strhující energii originálu.

 

 

The Smashing Pumpkins - "Never Let Me Down Again

'Never Let Me Down' se původně objevila na zásadním albu skupiny Depeche Mode Music for the Masses z roku 1987. Na této desce syntezátorové legendy dále zkoumaly zvuk plný samplů, který následoval po albu Black Celebration z předchozího roku.

The Pumpkins tento cover vskutku rozbili na padrť. Tento brilantní cover, vydaný v roce 1994, vzdává úctu originálu a zároveň jej přizpůsobuje odvážnému vokálnímu stylu Billyho Corgana a tradičnějšímu kytarovému zvuku kapely. V roce 1998 řekl frontman Depeche Mode Dave Gahan časopisu AllStar Magazine, že se mu "obzvlášť líbí" a že je "mnohem lepší" než originál.

 

 

The Cure - "World In My Eyes

Zesnulý klávesista a zakládající člen Depeche Mode Andy Fletcher kdysi označil tuto klasiku Violator za svou oblíbenou. Album zaznamenalo nebývalý úspěch a kapelu pevně usadilo ve stratosféře jako globální senzaci. Skladba "World in My Eyes", vytlačená silnými singly "Enjoy the Silence", "Policy of Truth" a "Personal Jesus", byla nejméně úspěšným singlem alba, ale i tak se jednalo o naprostou pecku.

K Fletcherovi se v klubu příznivců alba "World in My Eyes" připojil Robert Smith z The Cure. Postpunkové legendy v tomto coveru dodaly písni výraznou pečeť identity, i když ne takovou, jaká se The Cure obvykle přisuzuje. Vysoce elektrifikovaná a otextovaná adaptace byla nahrána pro tribute kompilaci For the Masses z roku 1998.

 

 

 

Tricky feat. Martina Topley-Bird - 'Judas'

Trickyho předělávku písně 'Judas' od Depeche Mode z roku 1996 vřele doporučujeme, pokud hledáte zvuk, který je o krok dál než ponurost. Chřestivý rytmus bicích má podobu kroků blížících se z temné mlhy ambientního otextování v celém rozsahu.

Tricky a Martina Topley-Bird jsou duetem šeptaných vokálů, a tam, kde Depeche Mode přinesli do svého originálu z roku 1993 mohutné crescendo, zachovává tento cover ponurou, tísnivou zvukovou krajinu s přidáním vrstev elektrické kytary směrem k outru.

 


 

Bat for Lashes - 'Strangelove'

 

Skladba 'Strangelove' byla původně vydána jako hlavní singl alba Music for the Masses. Text písně je předmětem různorodých interpretací, někteří poukazují na souvislost s temnou komedií Stanleyho Kubricka z roku 1964 Dr. Strangelove, resp: Jak jsem se naučil nedělat si starosti a milovat bombu. Jinde se zdá, že píseň zobrazuje sadomasochistické setkání.

Skupina Bat for Lashes nahrála svou verzi klasického hitu v roce 2012 pro reklamu na vůni Guilty for Him od společnosti Gucci. Cover aktualizuje těžší originál lehčí, ambientnější synťákovou úpravou, zatímco Natasha Khan nabízí dojemně křehký vokál.

 


 

Far Out Magazine,

27. září 2022 o 7:10 • Dangerous • Články

Diskuze

Diskuze neobsahuje žádny příspěvek.

Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.