Depeche Mode Cz
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace




Šestému studiovému albu Depeche Mode “Music for the Masses” je 35 let

Ilustrativní: Šestému studiovému albu Depeche Mode “Music for the Masses” je 35 let

Depeche Mode se poprvé proslavili nestárnoucím singlem "I Just Can't Get Enough", který následoval po jejich debutu v Top of the Pops s písní "New Life" v roce 1981.

 

Depeche Mode se poprvé proslavili nestárnoucím singlem "I Just Can't Get Enough", který následoval po jejich debutu v Top of the Pops s písní "New Life" v roce 1981. Díky tomuto ranému materiálu se kapela pochopitelně zařadila do vznikající synth-popové vlny vedle takových kapel, jako jsou The Human League, Ultravox nebo Orchestral Manoeuvres in the Dark.
Stejně jako současní Talk Talk se Depeche Mode od tohoto nového romantického spojení odklonili a vytvořili jedinečný zvuk, který více odpovídal jejich identitě. Zatímco Talk Talk stále více směřovali k ambientnějšímu, jazzem ovlivněnému zvuku, Depeche Mode přijali temnější, gotickou formu díky svému okouzlení kapelami The Cure a Siouxsie and the Banshees.
Na Black Celebration z roku 1986, pátém studiovém albu skupiny, vnesli do potemnělého zvuku Depeche Mode nové ostří díky zavedení samplerů. Na tomto zvuku stavěli v následujícím roce na následujícím albu Music for the Masses z roku 1987, na němž se Depeche Mode svíjeli ve stinném slaném oparu, který začali ztělesňovat na hudební mapě.
"Ten název je... tak trochu jazykolam," řekl o názvu alba zesnulý Andy Fletcher podle knihy Jonathana Millera Stripped: Depeche Mode. "Všichni nám říkají, že bychom měli dělat komerčnější hudbu, takže proto jsme zvolili tento název." V rozhovoru pro NME Martin Gore vysvětlil, že Music for the Masses "byl vtip na [sic] nekomerčnost [alba]. Bylo to všechno, jen ne hudba pro masy". Tento název byl umocněn ironickým obrázkem megafonů umístěných v rozlehlé krajině Peak District.
Při práci na albu jim pomáhal koproducent David Bascombe, který předtím spolupracoval například s Tears for Fears nebo Peterem Gabrielem, a Depeche Mode se rozhodli pokračovat v nekonformní cestě. V návratu k tématu temného pokušení zpívá frontman Dave Gahan o sexuálních fantaziích, drogové závislosti a sadismu.
Pro mě je vrcholným momentem alba skladba "Never Let Me Down", třetí nejúspěšnější singl po "Strangelove" a "Behind the Wheel". Píseň kombinuje homoerotiku s břitkým půvabem drogové euforie. Goreovo pečlivé aranžmá a bezproblémová produkce skladby nastavily vysokou laťku, které víceméně dosáhl zbytek alba.
Mezitím komerčně nejúspěšnější singl alba, "Strangelove", který se dostal na 16. místo britského singlového žebříčku, přišel s neprůhlednějším textem. Někteří poukazují na zjevnou souvislost písně s temnou komedií Stanleyho Kubricka Dr. Strangelove z roku 1964, resp: Jak jsem se naučil nedělat si starosti a milovat bombu. Na jiném místě text líčí sadomasochistické setkání v pokračování jednoho z nejasociativnějších témat Depeche Mode.
Tempo skladby "Behind the Wheel" vytváří pocit naléhavosti a úzkosti, který je vhodný pro ztrátu orientace nebo dokonce koulí za volantem. Umělecky, s řidičem a "spolujezdcem", se zdá, že pokračuje ve stejném vesmíru jako "Never Let Me Down", v němž se Gahan "veze se [svým] nejlepším přítelem"

 

Díky tomuto ranému materiálu se kapela pochopitelně zařadila do vznikající synth-popové vlny vedle takových kapel, jako jsou The Human League, Ultravox nebo Orchestral Manoeuvres in the Dark.

Stejně jako Talk Talk se Depeche Mode od tohoto nového romantického spojení odklonili a vytvořili jedinečný zvuk, který více odpovídal jejich identitě. Zatímco Talk Talk stále více směřovali k ambientnějšímu, jazzem ovlivněnému zvuku, Depeche Mode přijali temnější, gotickou formu díky svému okouzlení kapelami The Cure a Siouxsie and the Banshees.

Na Black Celebration z roku 1986, pátém studiovém albu skupiny, vnesli do potemnělého zvuku Depeche Mode nové ostří díky zavedení samplerů. Na tomto zvuku stavěli v následujícím roce na následujícím albu Music for the Masses z roku 1987, na němž se Depeche Mode svíjeli ve stinném slaném oparu, který začali ztělesňovat na hudební mapě.

"Ten název je... tak trochu jazykolam," řekl o názvu alba zesnulý Andy Fletcher podle knihy Jonathana Millera Stripped: Depeche Mode. "Všichni nám říkají, že bychom měli dělat komerčnější hudbu, takže proto jsme zvolili tento název." V rozhovoru pro NME Martin Gore vysvětlil, že Music for the Masses "byl vtip na [sic] nekomerčnost [alba]. Bylo to všechno, jen ne hudba pro masy". Tento název byl umocněn ironickým obrázkem megafonů umístěných v rozlehlé krajině Peak District.

Při práci na albu jim pomáhal koproducent David Bascombe, který předtím spolupracoval například s Tears for Fears nebo Peterem Gabrielem, a Depeche Mode se rozhodli pokračovat v nekonformní cestě. V návratu k tématu temného pokušení zpívá frontman Dave Gahan o sexuálních fantaziích, drogové závislosti a sadismu.

Pro mě je vrcholným momentem alba skladba "Never Let Me Down", třetí nejúspěšnější singl po "Strangelove" a "Behind the Wheel". Píseň kombinuje homoerotiku s břitkým půvabem drogové euforie. Goreovo pečlivé aranžmá a bezproblémová produkce skladby nastavily vysokou laťku, které víceméně dosáhl zbytek alba.

Mezitím komerčně nejúspěšnější singl alba, "Strangelove", který se dostal na 16. místo britského singlového žebříčku, přišel s neprůhlednějším textem. Někteří poukazují na zjevnou souvislost písně s temnou komedií Stanleyho Kubricka Dr. Strangelove z roku 1964, resp: Jak jsem se naučil nedělat si starosti a milovat bombu. Na jiném místě text líčí sadomasochistické setkání v pokračování jednoho z nejasociativnějších témat Depeche Mode.

 

Tempo skladby "Behind the Wheel" vytváří pocit naléhavosti a úzkosti, který je vhodný pro ztrátu orientace nebo dokonce koulí za volantem. Umělecky, s řidičem a "spolujezdcem", se zdá, že pokračuje ve stejném vesmíru jako "Never Let Me Down", v němž se Gahan "veze se [svým] nejlepším přítelem"

V písních "Nothing" a "Sacred" se kapela vrací k tradičnějšímu syntezátorovému zvuku s neklidným rytmem a chytlavými textovými háčky. Naproti tomu skladby jako 'Little 15' a 'To Have and to Hold' přicházejí s řídkými, atmosférickými texturami evokujícími obrazy podivných setkání uprostřed noci.

S Music for the Masses Depeche Mode zdokonalili plán vytyčený Black Celebration a uspěli, pokud jde o jejich ironický název alba. Ačkoli komerční výsledky alba neodsoudily kapelu do bezedné jámy bídy, v žádném případě se nejednalo o hitparádovou senzaci, a ani se jí stát nemělo.

 

Music for the Masses ukázalo kapelu, která šla za nosem směrem ke skutečné umělecké integritě. S několika chytlavými háčky přidanými do vzorce Violator z roku 1990 přinesli Depeche Mode svůj nejvěrnější zvuk na globální scénu a zahájili éru stadionových turné a zvýšeného komerčního úspěchu. Nakonec sice svou hudbu přiblížili masám, ale nikdy se neprodali.

 

Jordan Potter, Far Out, září 2022

28. září 2022 o 10:35 • Dangerous • Články

Diskuze

Uživatel: Mad Wims

Mad Wims      1   1. říjen 2022 o 10:09

Pro mě vždy album No.1!! A skladba To have and to hold jsou čistí DM ve své dokonalé kráse.


Uživatel: SecretGarden

SecretGarden      2   8. říjen 2022 o 18:51

Ahojte,
prepáčte, že je to mimo témy článku, ale neviem, kde to pridať. 
Vie niekto viac o tomto? https://m.youtube.com/watch?v=YUTVqFY3abg
World In My Eyes (live) World Violation 1990
Je to len nedávno pridané, zrejme záznam všetkých piesni (dajú sa vyhľadať po jednom) z jedného koncertu 1990 na oficiálnej stránke DM na YouTube. Lenže zvuk nie je o nič lepší ako neoficiálne záznamy, navyše akoby bol iba mono. Nehovoriac o ilustračnej fotke s členmi DM o obdobie neskôr.
To im snáď niekto hackol účet alebo čo. grin Nerozumiem zmyslu toho.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      3   8. říjen 2022 o 19:21

Velmi zajímavé, vůbec nemám tušení! :D


Uživatel: SecretGarden

SecretGarden      4   8. říjen 2022 o 19:24

Ďakujem aj tak za odpoveď.
Verím, že sa neskôr dozvieme, o čo ide.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      5   8. říjen 2022 o 19:47

zkusím zjistit… smile


Uživatel: Gabriel

Gabriel      6   8. říjen 2022 o 23:49

Zaujimave, uz to niekto riesil v skupine na FB, ja som zistil ze to ma uzivatel Steve86 v playliste na YouTube.

https://youtube.com/playlist?list=PL8jzd9xNRHa_gFZhDS6UUHbOej3ziEBHR


Uživatel: SecretGarden

SecretGarden      7   9. říjen 2022 o 9:30

Najskôr som si myslel, že sa rozhodli aspoň takto aj bez normálneho vydania to dať k dispozícii, čo by bolo super, milé prekvapenie. Lenže potom tá ilustrácia (to ešte ako tak, na tej až tak nezáleží), ale hlavne kvalita záznamu, horšia možno ako niektoré neoficiálne videá na YouTube, vyvolali otázky. Že by to snáď bol prieskum, aká bude sledovanosť, či sa to oplatí vydať normálne?


Uživatel: SecretGarden

SecretGarden      8   9. říjen 2022 o 10:05

K tej poslednej vete som chcel pridať ešte smajla. grin Pretože to len tak “trieskam”. Hoci niekedy je všetko možné. grin


Uživatel: Dangerous

Dangerous      9   10. říjen 2022 o 16:37

Ahojte,
prepáčte, že je to mimo témy článku, ale neviem, kde to pridať.
Vie niekto viac o tomto? https://m.youtube.com/watch?v=YUTVqFY3abg
World In My Eyes (live) World Violation 1990
Je to len nedávno pridané, zrejme záznam všetkých piesni (dajú sa vyhľadať po jednom) z jedného koncertu 1990 na oficiálnej stránke DM na YouTube. Lenže zvuk nie je o nič lepší ako neoficiálne záznamy, navyše akoby bol iba mono. Nehovoriac o ilustračnej fotke s členmi DM o obdobie neskôr.
To im snáď niekto hackol účet alebo čo. grin Nerozumiem zmyslu toho.

Takže tohle mi odepsal administrátor dm.com…takže jsme se pořádně nic nedozvěděli :(

Pracuje se na jeho odstranění. Není oficiální.


Uživatel: SecretGarden

SecretGarden      10   10. říjen 2022 o 18:26

Ďakujem.
Že pracuje sa na odstránení, čo by mala byť inak záležitosť možno 5 min na vymazanie. smile Zaujímavé.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      11   10. říjen 2022 o 19:56

přesně tak :D :D zeptal jsem se ještě na detail, uvidíme, jestli odpoví


Uživatel: Dangerous

Dangerous      12   15. říjen 2022 o 8:47

to SecretGarden: na otázku, jestli se jednalo o hackerský útok admin dm.com odpověděl:

Ne, hudbu nahrál bootlegger a YouTube ji zařadil nesmyslně do oficiálního kanálu. Nejedná se o hackerský útok, ale o to, že vydavatelství a YouTube nejsou příliš pozorní...


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.