Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Články

Možná je to nový začátek…

Začátkem března proběhly v jednom londýnském hotelu rozhovory se členy skupiny Depeche Mode. Velmi stylový viktoriánský, charakter apartmá, kde se rozhovor uskutečnil, narušovala obrovská televize s neustále se opakujícím DVD se Star Wars, epizoda číslo nevím kolik, se ztlumeným zvukem. Po několika minutách čekání přišel Martin Gore, aby odpověděl na otázky týkající se jejich nového alba se slibným názvem Exciter - Rozjížděč

SubHuman - Texty

I album Recoila, který je znám jako specialista pouze na zvukovou část písní, má zajímavé texty. Jestli jsou ale i kvalitní to už musí posoudit každý z Vás sám.

Kniha Stripped reedice…

Ilustrativní: Kniha Stripped reedice…

Rozsáhlá biografie, která na více než 500 stranách seznamuje s historií skupiny od jejího vzniku až do... Kniha vychází letos v reedici.

Alan Wilder - Nebudu natahovat vydání dalšího alba

Běloruské stránky depechemode.by zveřejnily exklusivní interview s Alanem Wilderem.

Alan Wilder se zpovídá

Před několika dny poskytl Alan Wilder rozhovor pro finský hudební magazín Rumba. Autor rozhovoru přepsal nejzajímavější momenty v angličtině fanouškům na internetovém fóru Home, kde před nedávnem čerpal inspiraci k otázkám, které by Alanovi měl položit.

Magické království Dave Gahana

Magazín Entertainment Weekly přináší první kraťoučkou recenzi na Gahanův pilotní singl a také zbrusu novou fotografii sex symbolu posledních 27 let.

Martin L. Gore - Counterfeit e.p.

Písmenka e.p. v názvu první sólové LP desky „Counterfeit“ od hlavy DM - Martina Lucia Gorea ukazují, že to není zvlášť dlouhá deska. Pouze 6 písní dává Martin na minialbu ke slyšení. Dostat je k sobě nebylo těžké, Martin se zde nepředstavuje jako skladatel, ale zpracoval oblíbená čísla svých činných a tvořících kolegů.

Alan Wilder pro Esquire - Blues a samply

Alan Wilder poskytl kraťoučký rozhovor magazínu Esquire u příležitosti vydání nového alba Subhuman, kde se vyjádřil proč má jeho deska tak překvapivý design, o tom zda použil sampl z 21 let staré písně Depeche Mode či nikoliv a také zda je Subhuman komerčnější než jeho předchůdci.

NEW WAVE: Depeche Mode, Krafwerk, Numan a ti druzí

Podívejme se na hudební scénu let sedmdesátých. Psychedelický rock prezentovaný převážně skupinou „Pink Floyd“, která se přes alba „Animals“ a především „The Wall“ blíží k vrcholu své kariéry (ale také k rozporům, které ji téměř zničí) je už věcí doznívající a jeho funkci přebírá disco nebo též europop. Jako by se svět rozhodl otevřít posluchačům hlavy a vyházet z nich všechny myšlenky a nahradit je rytmickým dusáním, které je základem všeho.

Střípky o Depeche Mode v roce nula

Letošní rok, na té zajímavější části hudební scény opanují pravděpodobně počiny jiných skupin a interpretů než Depeche Mode (viz nový Nine Inch Nails, Client, očekávané nové album projektu Alana Wildera - Recoil atd. a spousta zajímavých koncertů v našem regionu) Přesto se i v době kdy Depeche Mode zahálejí, objevují týden co týden zprávy které s nimi souvisí.

Music For The Masses – krása dekadence plná ironie

Music for the Masses je v pořadí šesté studiové album skupiny Depeche Mode. Vydáno bylo u Mute Records 28. září roku 1987. Přineslo skupině mainstreamový úspěch ve Spojených státech poprvé od Some Great Reward a prezentovalo nový hudební styl, započatý na Black Ceelbration a plně zužitkovaný na jejich zlomovém albu Violator. To vše byl důsledek tří základních pilířů, dva lze připsat továrně na písně Martinu Goreovi a jeho textům a melodiím, a třetí Alanu Wilderovi za jeho syntezátorové kompozice.

HOME Exclusive Interview: Oliver Huntemann

Na HOME se nedávno objevil přepis exkluzivního rozhovoru s ELEMENTS pro HOME s DJ / Producentem Oliverem Huntemannem, který má na svědomí remix skladby "Everything Counts" pro Depeche Mode. Oliver Huntemann v tomto rozhovoru mluví o Depeche Mode, remixu "Everything Counts" a mnohém dalším nejen ze světa undergroundu a electronic music.

Depeše o coververzích

Z kolika perspektiv lze nahlédnout a do jakých kontextů se dá zasadit fenomén hudební předělávky? Odpověď skýtá následující článek, jehož mottem by mohlo být hledání coververze jakožto otisku osobního stylu.

Andy Fletcher: DJ je noční tvor

Ilustrativní: Andy Fletcher: DJ je noční tvor

Anglický hudebník Andy Fletcher, známý jako člen kultovní kapely Depeche Mode, přijede do Prahy odehrát DJský set. Hvězdná taneční pátry proběhne v klubu Abaton, jehož brány se pro tancechtivé návštěvníky otevřou ve 22:00 hodin. Samotný Fletcher alias DJ Fletch se postaví za gramofony úderem půlnoci.

Síla a Dokonalost (1984)

Myslím, že to není tak dávno, co Depeche Mode byli bráni jako žert. Ty jejich zoufale plytké rané singly, ta nudná televizní vystoupení, ta monotónní show na Speak And Spell Tour. A potom se muselo přihodit něco velmi, velmi zvláštního. Náhle, se hoši z Basildonu ohlédli za tím vším, co doposud udělali a rozhodli se to sbalit a zahodit do nejbližší popelnice a s novým ranním rozbřeskem se proměnili v uskupení produkující skutečně úžasné songy, klidně i s „politickým varováním“, a tím vše přepsali.