Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Aktuální srazy



Alan Wilder odpovídá

Nikdy jsem nerozuměl proč ostatní alba DM neobsahují tvoje skladby, protože mi tvoje skladby na Construction Time Again a Some Great Reward líbí. Jako muzikant jsem se později více soustředil na muziku.

Nazpíval jsi "Fools"?

Ne, Dave to zpíval.

Použil jsi Arp 2600 ve skladbě "In Your Memory", "Never Let Me Down Again" a v "Personal Jesus"?
Myslím, že byl použit jen v "In Your Memory", v dalších ne. Tento nástroj vlastnil Dan Miller a on nebyl zapleten do produkce Music For The Masses nebo Violatora.

Zlobíš se stále na Davea, Marta a Fletche? Jsi s nimi stále v kontaktu?
Nikdy jsem se nezlobil na ostatní členy DM, toto je domněnka, která byla vytvořena zklamanými komentáři od určitých lidí při tiskovce Ultra. Davea jsem nějakou chvíli neviděl, ale stále jsme dobří přátelé a Martina jsem viděl minulé Vánoce na večírku, kde jsme si dobře popovídali. Ještě je spousta hledisek, organizace Depeche Mode, které jsem součástí takže je důležité, že spolu vycházíme dobře.

Pracuješ teď na nových skladbách pro Recoil?
Ano.

Co si myslíš o tom, že DM vyjedou na turné bez tebe? Myslíš, že si udrží to kouzlo předešlých turné (ty jsi vlastně byl tím, kdo připravoval sekvence a programoval klávesy)?
Pokud zvážím vše, co se vyskytlo během posledních let, jsou velmi odvážní, že vyjíždí opět na turné. Ne kvůli tomu, že jsem odešel, ale protože si Devotional Tour vyžádalo od každého velké oběti a pochybuji, že zbylí členové to budou chtít opakovat. Takže vůbec nemám představu o tom, jak bude show vypadat.

Myslíš, že kdyby jsi požádal Davea aby ti nazpíval jednu nebo dvě skladby v budoucnu, že by to mohl být dobrý nápad (myslím, že spousta lidí na něco podobného čekají)?
Spousta lidí se mě ptala - jestli jsem přemýšlel o tom, že by Dave nesměl chtít zpívat na Recoilu.

Jsem zvědav, jestli máš nějaké náboženské cítění uvnitř a jestli ano, jak to potom ovlivňuje tvou práci a tvůj soukromý život? (Modlíš se? Věříš osud?)
Nesleduji žádné náboženství. Ne, nemodlím se a věřím v to, že každý si vytváří svůj vlastní osud. V určitém stupni osud zasahuje do genetického programu, který většinou hraje rozhodující roli. Věřím ve svou osobní vnitřní sílu, kterou se domnívám, že je moje duše.

Přemýšlel jsi někdy o tom, že bys vydal album se svou vlastní interpretací klasických děl?
Ne vůbec. Nevidím v tom význam. Nemyslím si, že bych mohl soudit skvělé kousky klasické hudby.

Navštívíš koncert DM na podzim?
Nejsem si jist. Myslím, že bych se cítil trochu rozčarován, kdybych tam byl.

Řekl jsi, že stále máte nějaké společná hlediska s Depeche Mode. Co jsi tím myslel?
Není jich příliš mnoho - jen věci jako umělecký návrh pro nové LP "Singles". Stále mám přístup ke kontům, atd.

Když došlo mezi tebou a Depeche Mode k velkému "rozvodu", jak jste si rozdělili vybavení a jak jste rozhodovali, co komu přijde?
Skončilo to tím, že jsem si nechal to vybavení, které jsem v té době měl, a pak jsme vyřídili finanční záležitost, abychom pokryli zbytek toho. Nebylo to těžké se domluvit.

Po tolika letech, co jsi byl s DM na každém kroku jejich cesty, je v tom něco kouzelného dívat se, co se děje ve skupině s novými nahrávkami atd.?
Ano, je to trochu zvláštní vidět věci z rozdílné perspektivy, ale nelituji toho, že nejsem uvnitř.

Máš nějaké plány vydat videokompilaci Recoil videopromo? Je velmi těžké zachytit tvoje video kdekoliv v televizi.
Zatím jsou jen 3 videoklipy. Kdybych udělal o něco více, tak bych kompilaci asi udělal. Je to pro mě frustrující pocit stejně jako pro tebe, že se nehrají více, obzvláště, když uvážím cenu pořízení jen jednoho proma, které hravě předčí cenu celého nahrávání alba.

Řekl bys nám, které vokály jsi u DM zpíval?
Nikdy jsem nezpíval hlavní vokál v DM, ale spousty vokálů v pozadí.

Jako fanoušek tvůj a Nitzer Ebb, líbí se mi kombinace když pracujete dohromady. Bude s tebou dělat Douglas turné?
Já nejedu na turné, ale Douglas chce vyjet a představit projekt sám.

Jaký je tvůj názor na analogové oblíbence jako Juno 106 a další výrobky od Rolandu?
Nikdy jsem neměl rád nic od Rolandu. Mám s nimi špatné zkušenosti za ta léta.

Takže jaký je tvůj nejoblíbenější analogově znějící syntezátor?
Velmi mě přitahuje můj Minimoog. Mám rád Oberheim a Arp.

Který digitální syntezátor používáš nejčastěji a kde jsi získal takový sampl špatných smyčců v písni Edge To Life a v remixu Stalker?
Jediný digitální syntezátor, který jsem v poslední době používal je Korg Pro 1X odkud jsem použil smyčce na remix Stalker jako přídavek k živému cellu, na které hrál Oliver Kraus. Vysoké smyčce pocházejí také z Oliho cela.

Cítil jsi někdy, že by ti Martin měl přiznat kredit písničky, když jsi ve skutečnosti napsal všechny melodie a naprogramoval všechny zvuky?
Není pravda říct, že jsem napsal všechny melodie nebo naprogramoval všechny zvuky. Vždyť Flood se na tom podílel také a na dřívějších deskách i Daniel Miller. Nemyslím si, že by kredit za produkci opravdu odrážel kdo co dělal. Co se týče písní, Martin je napsal, to je vše v pořádku, takže by měl dostat kredit jako skladatel.

Byl bys tak laskav a řekl nám kolik vůbec hrál Andrew živě?
Jeho klávesové party byly většinou lidské a zvukové efekty.

Když jsi odcházel, myslel sis, že je to konec DM - ne kvůli tvému odchodu, ale kvůli dalším dobře známým důvodům? Vplížila se ti nějaká lítost na mysl od toho, co jsi odešel?
To je běžná domněnka, že jsem odešel kvůli Daveovým problémům, ale to není ono. Věděl jsem, že DM nebudou pokračovat, jestli si Dave nevybere, v té chvíli byly věci smutné. K lítosti mohu dodat slova skvělé ženy: "Je ne regret rien." ....

Proč nebyla nikdy video verze Enjoy The Silence, kterou editoval Daniel Miller, vydána?
Nikdy nebyla určena k vydání - příliš se neliší od originální, aby si zasloužila zvláštní vydání.

Když jsi byl v DM, byly všechny kytarové party hrány v reálu nebo byly kytarové zvuky nasamplovány a melodie hrána z kláves?
Oběma způsoby. Někdy byla hrána živě, ale většinou hrána potom nasamplována a zasmyčkována.

Byl tam postupný přechod od Martinova skládání hudby k písni, k tvému skládání nebo byl určitý bod, kdy se práce přemístila z jeho rukou do tvých?
Toto je velmi těžká otázka, protože nebyla žádná pravidla - někdy se skladba drasticky změnila od svého dema (tj. Enjoy The Silence), někdy byla dost podobná (tj. Shake The Disease).

V "Curse" jsou Mobyho vokály posunuty dolů?
Ano, o dva půltóny.

Jaká byla tvoje dětská noční můra?
To, že se probudím vedle obrovského prasete - stejná jako nyní ...

Od chvíle Violatoru k Songs Of Faith And Devotion, můžeš dát nějaký náznak písní, které nebyly použity na albu? Jsou nějaké B strany, které nebyly dosud vydány ani na singlech?
Ne. Byla píseň, která se jmenovala "Mother Me", která se nahrála během nahrávání Violatoru, ale nikdy se nedokončila. Dlouhou dobu se také uvažovalo, že bude "Happiest Girl" na LP.

Dost se mi líbí "My Joy". Měl jsi něco společného s produkcí této skladby?
Ovšem. Opět měla být na SOFAD jednu chvíli, ale nakonec jsme si mysleli, že není dost silná. Míchali jsme ji, Steve Lyon a já. Já jsem byl jediný se Stevem, kdo ji remixovali.

Slyšel jsem nové album Madonny - Ray Of Light - a myslím, že William Orbit, který tuto desku produkoval, má velmi podobné metody produkce jako ty. Co si o něm myslíš?
Vím, že se ho ptali a on řekl, že má rád Recoil. Je OK. Udělal remix "Walking In My Shoes", který není špatný.

Byl článek, kde byla popsána část tvé úlohy v DM jako "... jsem také jejich důvěrný agent. Když někdo z nich má problém, jdou většinou za mnou ..." Řekl jsi to opravdu ty? A byla to pravda?
Nezní to jako něco, co bych řekl. Fletch a Martin mě nikdy nepoužili jako svého důvěrníka.

Dave se ve většině rozhovorů vyjádřil, že ti byl asi nejblíže. Myslíš si to také?
Ano, to je pravda, přestože jsme spolu netrávili příliš času mimo skupinu. Dave je velmi otevřená osoba a snadno se s ním vychází.

V rozhovoru DM pro VIVA Fletch řekl: "Odešel ve velmi neobvyklou dobu, kdy nemusel odejít." Znamená to snad, že byla doba, kdy jsi měl odejít?
Myslím, že jsem odešel v pravý čas - rok po ohromném a velmi úspěšném světovém turné. Kdy jsem měl odejít, v půlce?

Chtěl bys znovu pracovat s Antonem Corbijnem? Pamatuji si, jak jsi vychvaloval tuto součást Depeche Mode - jaké je tvoje oblíbené video?
Myslím, že Anton je velmi talentovaný a hrál důležitou roli ve vývoji image DM. Byla by chyba zahrnout ho do projektu Recoil, protože chci, aby image Recoil byla dost odlišná od DM. Moje nejoblíbenější videoklipy jsou "Never Let Me Down Again", "Walking In My Shoes", "I Feel You" a "In Your Room".

Byly koncertové DM afterparty tak divoké? Nějaké vzpomínky, o které by ses chtěl podělit? Chybí ti jako součást turné?
Spousty vzpomínek, ale většina z nich je totálně neotisknutelná. To je jediná součást turné, kterou postrádám.

Jak ses cítíl, když jsi měl mluvit o své roli v DM, když jsi byl ve skupině. Pamatuji si na startovacím večírku SOFADu, jak to bylo všechno nepříjemné mezi tebou a zbytkem skupiny.
Ano, dobře vypozorované - to byl těžký večer. Odstartování alba bylo velmi důležité pro skupinu a pro Davea, který byl nervózní a velmi opilý a v rozpacích během rozhovoru. To se odráželo v nás jako nepohoda. Všichni jsme chtěli být mimo.

Koho to byl nápad zahrát "A Question Of Time" na letní části Devotional Tour?
Upřímně si nemohu vzpomenout, kdo to navrhl. Byl jsem to asi já, protože jsem chtěl zahrát nějaké extrabicí, které mě vyzývaly víc než hra na klávesy.

Mohl bys říci, jak se to stalo, když tě The Cure oslovili, aby ses k nim připojil?
Byl to spíše dotaz než přímá otázka. Zpočátku jsem si myslel, že je to vtip. Daryl Bamonte, který pracoval pro DM a nyní pracuje pro The Cure se mě zeptal. Poslední věcí, která mi přišla na mysl bylo - jít a připojit se k jiné skupině.

Co jsi dělal na "Come Alive" od Nitzer Ebb? Můžeš přesně říct, co byl tvůj přínos?
Ano. Dali mi skladbu v demo verzi a dali mi vonost, abych si s tím mohl dělat, co jsem chtěl.

Pijete s Dougem pod stolem?
Zdá se, že ano. Naposledy, co nás přišel navštívit, uděla Hep alkoholový mix, který jsme začali pít asi v pět. V devět chtěl Douglas odejít zadními dveřmi a spadl plně oblečen do postele...

Byla to tvoje myšlenka oprášit "Fly On The Windscreen" pro Devotional Tour a dát mu pocit devadesátých let?
Celková shoda názorů přeimprovizovat starší skladby na turné a jako práce byla ponechána na mě, domnívám se, že bych mohl říct, že to byla moje verze.

Přemýšleli jste nebo dokonce udělali jste další novější verze starých skladeb pro živá vystoupení, která nakonec nezazněla?
Byly jedna nebo dvě - udělal jsem verzi "Leave In Silence", kterou jsme nikdy nepoužili. Již si nepamatuji, jak zněla, protože jsem ji od r. 1993 neslyšel.

Bylo Ti vůbec navrhnuto představit písně z "Bloodline" na posledním DM tour?
Ne, to by se nehodilo.

Zamítl si Ty nebo skupina někdy nějaké skladby, které přinesl Martin do studia?
Ano, pokud jsme si mysleli, že by nefungovaly nebo pokud nebyly dostatečně silné.

Jak a kdy jste se rozhodovali jestli Dave nebo Martin bude zpívat určitou píseň? Udělali jste nejprve hudbu, pak jste zkusili oba, abyste viděli komu lépe sedne?
Bylo většinou snadné předem číct čí hlas by se určité písni hodil více. Celkově řečeno, Martinův hlas se hodí více do balad a Daveův se hodí více do drsnějších.

Rád bych Ti poslal drink. Problém však je, že nevím, jaký druh vodky piješ! Pěstuješ ve své zahradě grapefruity?
Jedinou, kterou má cenu pít je Stolichnaya. Grapefruit? Já žiji v Anglii, ne v Jižní Kalifornii. Je tam dost chladno!

Je nějaký zvláštní důvod, proč Butch Vigův remix (Zephyr) "In Your Room" byl vydán jako singl? Myslím, že originál má mnohem lepší atmosféru.
Souhlasím, originál je mnohem lepší. Jako obvykle s těmito věcmi, to byla marketingová myšlenka nahrávací společnosti zkusit nalákat fanoušky, kteří si již koupili album. Nikdy jsem neměl rád tento nápad, ale byl jsem přehlasován. Pro mě je třetí sloka "In Your Room" nejdynamičtější částí SOFADu a asi můj nejoblíbenější kousek z celého alba. Intenzita této části se perfektně hodí k textu. Pan Vig minul tento bod.

Na konci "Shunt" něco šeptáš. Prozradil by nám, co říkáš?
To je hlas Hep, posunutý níž a vše je to o lokomotivách.

Hrál si vždy živě klávesy, když si koncertoval s DM?
Ano, nic jsem nenapodoboval.

Také Daveův hlas se zdá, že někdy nepasuje ("Black Celebration" nebo "Shake The Disease" na 101). Můžeš slyšet jeho hlas, když očividně přestal zpívat.
Někdy u živého videa může být autio track použit z jiného vystoupení než video track. To je velmi běžné, když se dělá šot přes několik koncertů.

Zmínil ses, že "Happiest Girl" se téměř dostala na Violator. Rád bych věděl, proč byla nakonec vyhozena. Které další B-strany byly původně zamýšlena na alba? Také kromě "Pleasure, Little Treasure" kolik jste jich hráli živě?
Jak jsem řekl, nebylo to myšleno tak silně jako ostatní skladby. Myslím, že jsme několikrát hráli "Work Hard", ale nevím o žádných jiných kromě "Route 66".

Kolik alb vlastníš? Jakého stylu jsou a jak často si kupuješ novou hudbu?
Tisíce. Máme všechny různé styly, které si jen můžeš představit, je tam ale méně country a western ... CD si kupuji pravidelně.

Viděl si Tonight Show s Jayem Lenoem, když tam byli DM a pokud ano, co si o tom myslíš?
Neviděl jsem to. V Anglii se to nevysílalo.

Tvoje videoklipy nemají velkou rotaci na MTV, máš nějaký plán dát je na CD-ROM jako ostatní skupiny na svoje singly?
Reprise zvažovala vydat "Drifting" v takovém formátu, ale pak se na to vy... takže to nevydali. Myslím, že je to skvělá myšlenka a bylo by to dobré, kdyby další vydání Recoilu v Evropě obsahovalo video.

Proč máš raději video "I Feel You" než "Personal Jesus"? Vypadáš skvěle na videu "Personal Jesus".
Všichni jsme vypadali trochu hloupě jako kovbojové... Necítím žádné velké sympatie s Divokým Západem.

Umíš něco francouzsky?
Bien sur, mon ami...

Jaké je tvoje domácí stereo vybavení?
Mám takový audio/video systém, který je integrovaný v celém domě (i venku), který je přístupný přes dálkové ovladače. Znamená to, že můžeš v každé místnosti poslouchat jinou hudbu. Záleží v jakém si patře, ale základní vybavení je: CD přehlávače, multidiskové CD přehrávače, DATky, kazeťáky a ovladače.

Jaký je Tvůj názor na různé remixy od "Music For The Masses" doposud? Jaké jsou Tvoje oblíbené?
"Never Let Me Down Again - Aggro Mix", "Personal Jesus - Francois Kervorkian Mix", "Walking In My Shoes - Grungy Gonads Mix" a "I Feel You - Eno´s Mix"...

Slyšel jsi nějaké remixy z Ultra?
Ano.

Velmi na mě zapůsobili vokály na Pimpf. Kolik tracků si pro ně použil? Jsou stejné vokály použity ve "Freeze"?
Již si nepamatuji, kolik tracků jsme nahráli - jen pár. Ano jsou stejné.

Velmi se mi líbí remixy, které si udělal pro živá vystoupení na posledních třech turné. Je nějaká šance získání kopií kromě zaplacení pirátům?
Pokud vím nejsou žádné plány je vydat.

Viděl jsem na 101, jak hraješ na kytaru. Jak dlouho ses učil hrát a vlastníš nějakou? Používáš kytaru i při skládání?
Za ta léta jsem se naučil pár akordů. Basa je trochu jednodušší - méně strun a nemusíš hrát akordy. Mám Knight Gretsch copy. Velmi zřídka používám kytaru při psaní.

Kdy ses začal učit hrát na bicí? Jak a kde ses učil? Jsou další nástroje, na které umíš hrát? Chodil si někdy na hodiny houslí?
Vážně jsem se učil hrát na bicí pro turné SOFAD krátce před turné, jako u kytary mé dovednosti jsou omezené. Také umím hrát na nejrock´n´rollovější nástroj - flétnu. Nikdy jsem nechodil na hodiny houslí.

Jaké bylo poslední album, které sis koupil? Co si myslíš o jiných synthpopových skupinách jako Erasure a Pet Shop Boys?
Naposledy jsem si koupil nové album Massive Attack. Erasure a Pet Shop Boys nejsou můj šálek čaje.

Dělala Ti (nebo tvé rodině) tvoje sláva nějaké problémy?
Pokud nepočítám nějaké Němce, kteří stáli vedle mého domu celý den v nejtepleší den oblečeni od hlavy k patě v černé kůži, bláznivou Julii z Newcastlu ("Alane Wildere, chtěla bych s tebou jen slovíčko v soukromí...") a podivnýho pisálka dopisů Merita, tak ne.

Zajímalo by mě, jaké samplery bys doporučil v současnosti?
Asi poslední Emu samplery nebo Kurzweil.

Chtěl bych se Tě zeptat, jestli znáš Nintendo 64 videohru, která se jmenuje Goldeneye? "Unsound Methods" by byl perfektním soundtrackem do této hry.
Nehraji videohry. Částečně je nemám rád kvůli tomu, že mám hodně zkušeností, kdy jsem se snažil pracovat na složité hudbě a byl jsem rozptylován lidmi hrajícími "Sonic The Hedgehog" ve studiu celý den - je to extrémně otravné. Nevidím také žádný význam ve skvělém pomocníkovi pro plýtvání času jako je počítač a hraní her na něm.

Zmínil ses, že máš dva Citroeny. S těmi jezdíš denně nebo k tomu účelu máš jiná auta?
Mám Citroen Traction Avant, který je v perfektním stavu, ale jezdím s ním jen příležitostně - je to jako jezdící tank. Mám také Jeep Wrangler, který je na prodej. Nějaký zájemce? Auta, se kterými denně jezdím, jsou nové Renault Espace MPV a Mercedes 500SL.

Jak byl vyroben "It´s Called A Heart - Slow mix"? A byl to tvůj nápad?
Gareth Jones byl za to zodpovědný. Myslím, že jen pustil multitrack poloviční rychlostí a vzal to tam.

Pro skladbu "Defector" ses inspiroval Kraftwerky?
Ano, je tam jasně zřetelná inspirace. Myslím, že retrospektivně je to očividné.

Čí to byl nápad udělat instrumentální spojky na "Violatoru" po skladbách 6 a 8 a na SOFADu po skladbách 5 a 7? Když tam není text ani melodie, jsou kreditovány Martinovi?
To nejsou skladby, takže nejsou kreditovány nikomu. Jsou více Martinovy než moje, přestože jsme na nich pracovali společně.

Zahradničíš rád?
Ne, nesnáším to. Je to bezvýznamné cvičení - postříháš trávu a ona zase vyroste.

Myslím si, že nemůžeš nic ztratit, když Davea požádáš o nazpívání několika skladeb Recoilu. Co si myslíš o Daveově hlasu? Líbí se ti jeho hlas?
Daveův hlas se neměřitelně zlepšil od prvních dnů. Občas má problémy dostat ze sebe to nejlepší, ale vždy byl ochoten na něm tvrdě pracovat a zlepšit se. Dave a já jsme vždy trávili hodně času prací na vokálu ve studiu. A co se týká další spolupráce, mám Davea rád, ale chci pracovat s různými lidmi.

Chtěl bych slyšet tvůj upřímný názor na Ultra a obzvláště na singly vydané z něho.
Sorry, nebudu vůbec nic komentovat kolem Ultra.

Jaký je tvůj názor na 101. Byl si spokojen s tím, jak je tam zobrazena tvoje role ve skupině a to jak pracovali a hráli jako celek? Nebo je někde mnohem realističtější nesestříhaná verze?
Je to dobře udělané a asi pravý obraz toho turné. Byl bych raději, kdyby to šlo více do hloubky.

Zpět k tvému objevení se v "S Madonnou v posteli" - Jak ses dostal do její šatny? Co sis myslel o Madonně, když si ji tenkrát potkal?
Šli jsme se podívat na její show a pak jsme se dostali do zákulisí. Dost nás ignorovala. Hrála před kamerou víc než cokoliv jiného.

Cítil si někdy, že zvuk DM nebo dokonce tvé hudby je postrkován určitým směrem?
Ne. Jediné postrčení by přišlo ze směrů zainteresovaných v produkci LP - jmenovitě skupina, různí producenti a Dan Miller. V případě Recoilu mám absolutní svobodu dělat co chci, přesto poslouchám názory a rady ostatních lidí, které respektuji.

Byl si někdy překvapen tím, jak se DM stali populárními obzvláště kde určité oblasti tisku zjišťují, jak je úspěch DM ohromný?
Myslím, že nikdo z nás si v roce 1981 nepředstavil jaký úspěch DM zaznamená na celosvětové základně a obzvláště po tak dlouhé době.

Jednou jsem šel na DM party a viděl jsem interview s tebou a Fletcherem a on ti olizoval ucho. Proč to dělal a co jsi s ním měl společného ?
Myslím, že bys měl dostat cenu za nejvýstřednější otázku měsíce. Nepamatuji se na žádný incident, který by se týkal lízání ucha a docela tomu nemůžu ani uvěřit, že bych dopustil takovou odpornou věc.

Co si myslíš o Timu Simenonovi jako o producentovi? Já myslím, že je docela slabý.
Nemyslím si, že toto je místo, kde bych mohl komentovat producentské schopnosti Tima Simenona.

Jaké jméno bys dal štěněti (fenka) ?
Zavolal bych 'Oi, bastarde, přestaň škrábat ten nábytek'.

Ve skladbě 'Curse' je takový basový zvuk (zní dost elektronicky) je asi jedním z nejlepších, které jsem kdy slyšel. Pamatuješ si, z kterého syntetizéru jsi ho dostal ?
Pokud je to ten, který myslím já tak z rackové verze Obei synťáku.

Docela by mě zajímalo, jestli dáš někdy na svou webovou stránku seznam nevydaného materiálu ?
Jsem příliš velký perfekcionista na to, abych dovolil lidem poslouchat moje hudební 'čmáranice'.

Po poslechu 'Ultra', byly by tam nějaké změny v písních, které bys udělal ?
To je těžké říct. Určitě by to znělo jinak, kdybych se na tom podílel, ale nemůžu říct, protože jsem neslyšel původní demo.

K vydání 'In Your Room' jsem byl přesvědčen, že vyjde živá verze jako singl, kvůli 'SOFAD-Live', které bylo vydáno ve stejné době. Uvažovalo se o tom ?
Ne.

Jakému druhu literatury dáváš přednost ?
Nemám čas číst. Je to velká ostuda, protože mám rád psaná slova a při vzácných příležitostech (jako je dovolená), když čtu, tak mě to baví.

Co si myslíš o Vangelisovi a Jarrem ? A co takhle Nine Inch Nails ?
Líbí se mi NIN. Ty ostatní jaksi míjí kolem mě.

Proč jste nerearanžovali skladbu 'One Caress' na albu 'SOFAD Live' ? Použili jste smyčcové samply. Uvažovali jste vůbec o elektroničtější živé verzi ?
Nemyslím si, že by tomu seděla elektronická verze. Měli jsme smyčcový kvartet na pár show, ale protože jsme si najímali místní muzikanty, bylo to vždy hop anebo trop. Museli jsme to sehrát na zvukové zkoušce
a doufat, že to vyjde.

Kdo byly ty ženy na plátnech během živé verze 'In Your Room' ?
To byly modelky / herečky.

Jaký máš názor na 'Blasphemous Rumours' ?
Jsou v tom dobré myšlenky. Mám raději sloky než refrén.

Kdy mají Hep a Paris narozeniny ?
Hep-22. listopadu a Paris-1. září (měla 3 roky).

Jak ses podílel na The Quad: final mix skladby Enjoy the Silence ?
Vůbec.

Když jsi přišel do DM, dělal jsi hned většinu aranží a programování a nebo se to stalo až kolem 'Music for the Masses' ?
Moje role se rok od roku zvětšovala. V počátečních letech byl mnohem více zapojen Dan Miller.

Aranžoval jsi 'PIMPF' a kolik na tom dělal Martin ? Co to znamená ?
Martin to napsal a pak jsme na tom dělali společně ve studiu. Šlo nám to docela rychle, začali jsme piánem a ostatní nástroje hráli stejné party, které vznikali průběžně. 'Pimpf' je staromódní německé slovo pro něco jakoby 'skauty'.

Byl jsi v DM, když se dělalo 'A Broken Frame' a pokud ne, kdo aranžoval hudbu ?
Ne neměl jsem nic společného s tímto LP. Produkoval ho Dan Miller.

Kdy sis uvědomil, že nejsi již v kapele šťastný ?
Během nahrávání SOFAD.

Cítíš, že 'Some Great Reward' vyčnělo jako unikátně elektronicky znějící album nad ostatními v té době ?
Ne, nevyčnívá nad ostatními. Mám něco z toho rád, ale mohlo to být lepší. Pamatuji si, bylo to dost těžké dokončit to. Tvrdě jsme na tomto LP pracovali s Danem. Byl pod dost velkým tlakem. Překročili jsme plány, čehož výsledkem bylo, že Dan a já jsme zůstali sami u konečného mixování, zatímco ostatní odjeli na zamluvené dovolené.

Jaká jsou tvoje oblíbená alba DM ?
SOFAD, Violator a Black Celebration (určité části)

Vím, že hraješ dobře na klavír a na klávesy, ale hraješ si i své vlastní kytarové party např. v 'Luscious Apparatus' ?
Ne, ty jsou většinou samplovány. Někdy nahraji party do sampleru a teprve potom s nimi manipuluji.

Odkud pochází text 'Red River Cargo' a 'Last Breath' ?
Slova 'Red River Cargo' jsou vzíty ze staré gospelové písně 'Take My Hand Precious Lord' a 'Last Breath' používá části písničky 'Exodus'.

Odkud pochází mluvené slovo v 'Red River Cargo' ?
Pocházejí z různých proslovů lídrů za občanská práva a guvernera Mississippi.

Docela by mě zajímalo, jestli kytarové sólo v 'Red River Cargo' je opravdová kytara ?
Je to syntetizér (Korg) prohnaný přes 'zoom' efektový procesor.

Ještě pořád nechceš komentovat Ultra ?
Nic takového a toto je mé poslední slovo, co se toho týká.

Líbilo se ti 'SOFAD Live' ? Kdo to navrhnul,a by se to vydalo a myslíš, že to byla dobrá myšlenka ?
Původně jsem namítal na nečestnost této marketingové lsti (mělo to stejné katalogové číslo jako hlavní album) k udržení LP v hitparádách. Jakkoliv jsem obešel tuto myšlenku, přestal jsem myslet na to, jak by to vůbec mohlo znít.

Když jste se všichni sešli v '92, abyste nahráli 'SOFAD', slyšeli jsme, že Dave se změnil až do bodu, že bylo pro kapelu nemožné pracovat pohromadě - jak lehké s ním vůbec bylo pracovat ve studiu a byl to opravdu on, kdo byl kreativní řídící silou za albem ? Možná jsme byli uvedeni v omyl.
Pokud mluvíme upřímně, pravda je, že Dave byl 'mimo věc' u tohoto alba, takže jeho aktivní role byla trochu omezená. Většinu času zůstával ve svém pokoji, ale také se objevil a byl nadšený hudbou a nabízel povzbudivá slova - takže z tohoto hlediska byla jeho role určitě pozitivní. Když se do toho zapojil, snažil se postrčit desku odlišným směrem, než jsme byli. Musíte si uvědomit, že Dave jako zpěvák, nikdy nebyl úplně zapojen do jádra a podrobností kreativního procesu, takže můj komentář k jeho aktivní roli neznamená, že bych mu upíral zásluhy.

Jak dlouho vůbec trvalo aranžování hudby na nové turné ?
Přípravy na 'Devotional' tour trvaly asi 3-4 měsíce.

Právě jsem znovu poslouchal SOFAD a cítím, že je to nejtemnější album DM. Souhlasil bys s tím ? Odráží nálada alba atmosféru, ve které skupina byla toho času ?
Vůbec nesouhlasím, že SOFAD je temné album - je to jediné DM album, které v tobě zanechává lepší pocit. 'I Feel You' např. nebo 'Higher Love', 'Rush' atd. všechny mají optimistický smysl. Přirozeně atmosféra alba odráží stav jedinců zapojených do projektu v tom čase - můžeš čistě slyšet hudební dospívání skrz různá DM alba tak, jak jednotlivý členové dospívali jako lidé a stávali se komplexnějšími charaktery - jen porovnej naivitu 'Speak And Spell' s hloubkou 'SOFAD'.

Jaké události/skupiny/techologie změnila tvou hudbu nejvíc ?
Asi příchod sampleru.

Byly nějaké další skladby na 'Devotional Tour', které se příliš nehrály jako 'Something To Do', 'Nothing', 'Strangelove', 'Clean' a 'Waiting For The Night'?
Pokud si pamatuji, hráli jsme 'Clean' docela hodně v poslední části turné. Ostatní skladby, které jsi zmínil byly připraveny a nazkoušeny, ale hráli se zřídka. Nepamatuji se, jestli byli ještě další.

Během nahrávání 'Death's Door' byli jste ve studiu jen vy dva s Martinem ?
'Death's Door' bylo pověřeno pro film Wima Wenderse 'Until The End Of The World' a do určité míry mu byla přidělena menší důležitost než albové skladbě. Dave nechtěl přiletět z U.S., takže jsem na hudbě pracoval sám ve svém domácím studiu v Londýně. Martin se ke mně připojil, kdy jsem měl vše naprogramované, aby nahrál svůj vokál a potom to bylo zmixováno v Konk Studios.

Je pravdou, že na 'Devotional Tour' byla spousta soubojů na pěsti ?
Nebyly žádné pěstní souboje mezi členy skupiny, i když si pamatuji incident, kdy Dave zmlátil za pošťouchnutí nočního portýra v hotelu. Jistý další člen kapely byl také docela dobrý v podněcování bojů mezi dalšími lidmi.

Je pravdou, že zbytek skupiny chtěl odejít po Jižní Africe, ale ty jsi trval na turné po U.S. v létě ?
Všechna rozhodnutí o turné byla kolektivní. Nikdo si v tu dobu nestěžoval.

Během letní části turné, bylo DM show v Coloradu zrušeno asi 4 hodiny před svým začátkem. Říkali, že někdo ze skupiny onemocněl, pamatuješ si na to?
Matně. Myslím, že Dave měl bolesti v krku nebo něco podobného. Nebo to bylo to, kde nebylo pódium posouzeno jako bezpečné kvůli počasí ? Jo, myslím, že to bylo tohle - byl tam problém s bezpečností (nebo to bylo Salt Lake City). Opravdu zkoušíte mou paměť.

V živé verzi 'Clean' jste nechali bicí patern (který jsi hrál ty) na backing tape (na záložním pásu). To jsi udělal proto, aby měli bicí těžší zvuk nebo jako vodítko ? Stejná otázka se týká kytary v 'Personal Jesus' ?
V případě kytary, byla verze na pásu, kvůli zdvojení tracku k živé kytaře. Protože rytmické části byli kritické, v případě bicích, jsem je měli jen kvůli záloze, kdyby vypadl mikrofón živých bicí. Tento part na pásce nebyl slyšitelný pokud nebyla nějaká porucha. Stroj s pásy se také sám zálohoval, takže v případě chyby, by se záložní stroj automaticky nastartoval.

Zjistil jsem, že jsi byl v '93 nějak pozitivně nakloněn samplu bicích z 'Walking In My Shoes (Grungy Gonads Mix), který se objevil v živých remixech 'World In My Eyes' a 'Fly On The Windscreen'. Máš nějaké zajímavé samplové příběhy ?
Velmi dobrý postřeh, ano. Byl jsem unešen tímto zvukem, měl jsem rád jeho 'boingnost' ??!! Nejvíce vzrušující věcí na samplování byly první dny, když jsme chodili po venku vyzbrojeni mikrofonem a kazetovým magnetofonem k ulovení zvuků, které bychom později převedli do sampleru. V těchto dnech (a bohužel já také) se s tím lidé již neotravují.

Potkal jsi někdy nějakého člena Kraftwerku ?
Potkal jsem Karla - chodíval se dívat do zákulisí DM při vystoupeních v Německu.

Viděl jsi někdy jejich show a pokud ano, líbila se ti ?
Ano, viděl jsem v Brixton Academy '91. Zvláště se mi líbil ten film, který běžel při jejich show.

Před dvěma týdny jsem si koupil nové Massive Attack album 'Mezzanine'. Použili nějaké z vašich 'SOFAD' hluků např. intro bicí Get Right With Me.
Ano, také jsem to okamžitě zaznamenal - raději se spojte s mým právním zástupcem (smích). Můj postoj k nim je 'hodně štěstí' - vůbec mi to nevadí. Předpokládám, že jim to poskytnul Mark 'Spike' Stent, který se podílel na mixování 'SOFAD' a nepochybně měl knihovnu zvuků. A mixoval také Massive Attack album.

Co se říká v písni 'Pimpf' ?
Nemá žádná slova. Jsou tam jen 'oohs' a 'ahhs'.

Jaká je tvoje nejoblíbenější DM instrumentálka ?
Musel bych si je znovu poslechnout, abych zjistil, která je nejlepší. Neslyšel jsem je již léta. Docela jsem měl rád 'Agent Orange'.

Kouříš ?
Ne.

Co si myslíš o Davidu Bowiem ? Potkal jsi ho někdy ?
Brilantní do r. 1980, nevím co se s ním stalo špatného potom. Ne, nikdy jsem se s ním nesetkal.

Mohl bys mi říct čas, kdy ses narodil ?
Myslím, že to bylo ve dvě hodiny ráno, ale jistě to nevím.

Zpíval Martin 'Condemnation' kvůli tomu, že Daveův hlas byl zničený ?
Důvodem bylo dát Daveovi větší přestávku během show.

Myslím, že jsi měl rukavice, když jsi hrál na bicí ?
Ano, měl, ale měl jsem pořád puchýře.

Říká ti ještě někdo Slick ?
Ne.

Pro koho bylo nejtěžší přizpůsobit se Floodovu nápadu použít další muzikanty ve studiu pro 'SOFAD'.
Prvně to bylo kolektivní rozhodnutí pozvat pár muzikantů na určité tracky, kde se to zdálo vhodné. Nikdo s tím neměl problémy, i když si myslím, že Martin váhal nejvíc.

Líbí se ti pořád 'Clean' ?
Ano, je to jeden z mých nejoblíbenějších tracků.

Kterou píseň nenávidíš nebo z které je ti špatně když ji hraješ ?
Moje nejméně oblíbená DM skladba je 'It's Called A Heart'. Na posledním turné jsem nikdy nehrál rád 'Get Right With Me' nebo 'Mercy In You'.

Co si myslíš o zvuku U2 na více elektronickém albu 'Pop' ?
Neslyším tam význmný elektronický směr kromě jednoho nebo dvou skladeb (asi Floodův vliv).

Jak jsi vytvořil tento mimozemský bassový zvuk na začátku 'In Your Room' ?
Zdrojem zvuku byl původně Floodův ARP (pokud si dobře pamatuji) a potom byl nasamplován a zasmyčkován. Část samplu byla zeditována a převrácena a potom znovu vložena do sequence.

Kontaktovali tě kluci z DM kvůli příchozímu CD 'Singles 86-98' ?
Na tomto albu se podílím 75% skladeb, takže spolu komunikujeme, co se týká tohoto vydání.

Co se ti odehrávalo v mysli, když jsi byl na pódiu s DM a viděl jsi ty křičící, řvoucí a někdy také omdlévající lidi v hledišti ?
Vždycky jsem považoval pobyt na pódiu za fantastický zážitek - někdy moje mysl byla úplně někde jinde zatímco moje tělo bylo jako automatický pilot. Je to jako když jedete autem. Když přestanete myslet na to, co děláte, stane se to těžším.

Někde jsem četl, že kovově znějící hluk na 'Some Great Reward' jste samplovali od Einsturzende Neubaten. Je to pravda ?
Nic jsme nesamplovali z Neubaten.

Co znamená ruský sampl na začátku 'To Have And To Hold' ?
Nemám představu. Bylo to cokoliv, co jsme právě naladili na rádiu na krátkých vlnách.

Jaký druh hudby hráli Dafne And The Tenderspots, The Dragons, Real To Real a The Hitmen ?
Dafne = New Wave.
Real To Real = bělošské reggae.
The Dragons = soft-rock 70. let.
The Hitmen = Bowieovský rock 80. let.

Zmínil ses, že se ti dost líbí některé části 'Black Celebration'.... to mě nutí přemýšlet...které části se ti nelíbí?
Opravdu nemám rád 'New Dress' a 'Dressed In Black'. Dávám přednost temnějším, atmosferičtějším skladbám jako 'Black Celebration', 'Fly On The Windscreen' a 'Stripped'.

Všiml jsem si v mnoha videích, jak Fletch stále zpívá s Davem celé sloky, přesto ale slyším jen jeden hlas. Má vůbec Andy zapnutý mikrofón během koncertů ?
Důvod proč nemůžete slyšet jeho hlas je, protože má zapnutý svůj hlas pouze ve svém monitoru - to mu dává mnohem lepší pocit při živém vystoupení.

Jaké byly vrcholky tvé kariéry muzikanta ? Toužil jsi po něčem takovém ?
Naše první No. 1 v Německu ('People Are People') bylo dost vzrušující v té době, 70000 lidí v Rose Bowl a taky 17000 lidí, kteří se objevili ve Wherehouse a snad když Violator dosáhl úspěchů v celosvětových hitparádách. Jistě, že toto není měřítko úspěchu. Z muzikantského pohledu, myslím, že nejlepší práce je 'Unsound Methods' a jsem pyšný na části posledních alb DM.

Pamatuji si, že se někdo zmiňoval, že mnoho zvuků na 'Some Great Reward' (obzvláště 'Something To Do' (metalmix) a 'In Your Memory') byly bláznivé samply údery hrnců a pánviček. Je to pravda ?
Ano, v prvních samplovacích dnech byl naším oblíbeným zdrojem zvuků studio kuchyň. Teď to zní trochu naivně.

Co si myslíš o skladbách z té doby ?
Některé byli dobré (přesto nemám rád ty svoje). Nevyhnutelně znějí trochu zastarale - to není žádné překvapení, když byly vyrobeny v letech 1983/84.

Sympatizuješ ještě s texty na ' Construction Time Again'?
Mnoho z toho sentimentu ještě trvá, i když něco se zdá nyní naivní.

Je pravda to, že při vydání tohoto alba byly problémy kvůli textům ?
Ne.

Je pro tebe text důležitý i přesto, že si ho sám nepíšeš ?
Ne tak důležitý jako hudba a melodie, ale hraje svou roli.

Vyjádřili se Dave, Martin, Fletch nebo dokonce Flood nějak o tvém albu ? Pokud ano, co říkali ?
Nemám žádnou přímou zpětnou vazbu na nikoho z nich kromě Flooda, který vyslovil pochvalu na 'Bloodline' a 'Unsound Methods'.

Co si myslíš o posledním albu Nitzer Ebb 'Big Hit' ?
Můj názor je trošku zamračen tím, že vím o problémech, které provázeli jeho dokončení. Vím, že si to vyžádalo nerozumné množství času a nakonci experimentu už jako skupina skončili. Musím říct, že to není špatné album, snad jen trochu slátanina.

Myslím, že 'Shake the Disease' je jednou z nejlepších skladeb DM. Taky se mi líbí video. Kde bylo filmováno?
Natočilo se někde v oblasti Docklands v Londýně a režíroval ho Peter Care.

Jak ses cítil, když jste natáčeli s DM videoklipy ? Nebyl tam trochu tlak nebo necítil ses jen jako součást nějakého marketingového plánu ? Jaký jsi měl názor na to, že sis musel barvit vlasy a měnit několikrát střih vlasů ? Kdo měl na starost tyhle věci a proč ?
Může se to zdát neuvěřitelné, všechny naše změny image za ta léta byly naší vlastní volbou, takže nemohu obviňovat nahrávací společnost. Jak jsem řekl před Antonem image neměla návaznost a některá z dřívějších promoaktivit vedou rozpaky až k extrému. Nechali jsme se, aby si série 'ne příliš dobrých režisérů' vyzkoušela svůj obchod, napadá mě třeba Julian Temple.

Lidé mi řekli, že SOFAD je první album, kde jste použili živé bicí. Ale já slyším živé bicí i třeba ve 'Sweetest Perfection'. Mám pravdu ?
Existuje spousty živých bicí ve formě smyček na Violatoru a dokonce, když jdu zpět k albu jako je 'Black Celebration', kde jsme si vypůjčili bicí sadu a nahráli si vlastní bicí zvuky a pak je zasekvencovali.

Pamatuješ si jaké bylo první slovo, které Paris řekla ? Bylo to máma, táta nebo Recoil ?
Bylo to 'shibbing',

Pokud tě Depeche Mode požádají, aby jsi udělal remix jejich nové písně (např. Only When I Lose Myself), souhlasil bys ?
Nepožádají mě.

Jaký je největší rozdíl mezi demem a finální verzí 'Rush' ? Jaké tam byly změny ?
Je těžké si pamatovat přesně jak znělo původně demo, protože jsem to neslyšel od roku 1993. Vím, že hodně aspektů se změnilo-napsali jsme novou basovou linku, melodie a text se také změnily (už si nepamatuji podrobnosti). Pomalá část původně na demu neexistovala a také riff v hlavní části neexistoval.

Dostal jsi 'Ultra' od depešáků jako dárek nebo sis ho musel koupit v obchodě ?
Žádné peníze neopustily moje ruce.

Proč jsi se rozhodl použít polský motiv ve skladbě 'The Sermon' na Hydrology ? Ze kterého vysílání to je a víš, co ten hlas říká ?
Byla to první věc, kterou jsem naladil v rádiu. Nemám ponětí, co to znamená, jen se mi líbil zvuk jazyka stejně jako další východoevropské jazyky, které mi znějí jako hudba.

Pamatuješ si na DM show ve Varšavě v Torwar Hall před 13 lety ? Byly od té doby nějaké plány navštívit Polsko, pokud ano, proč se tomu tak nestalo ?
Vím, že je to nefér. Zřejmě je to kvůli logistické noční můře určitého typu. Moje jediná opravdová vzpomínka na tu show je extrémně ubohý hotel, se svou diskotékou a místním barem, který podával jen whisky.

Není Basildon trošku jako díra ?
Jsem potěšen, že mohu říct, že moje znalost Basildonu je extrémně omezená, vzhledem k tomu, že jsem tam byl pouze třikrát. Všechny moje návštěvy byly na začátku kariéry s DM a v té době jsem se zajímal o fotografování a nosil baťoh, ve kterém jsem měl fotoaparát s vybavením. Moje skvělé vzpomínky na Basildon jsou, že jsme seděli v nechutné hospodě a Daryl Bamonte mi říkal, abych si nedával nohu přes nohu a schoval baťoh nebo mě vykopnou jako chudáka. Pěkné ne ? Už rozumíte tomu, proč nenávidím, když novinář o mě řekne, že jsem 'kluk z Basildonu' ...

Trpěl jsi někdy trémou před vystoupením, když jsi byl v DM ?
Ne, nikdy. I když určitá přirozená úroveň vždycky byla před každým veřejným vystoupením.

Je klávesová linka, kterou jsi hrál v 'Behind the Wheel' jednou z nejtěžších, které jsi hrál v DM ? Mě se to tak zdá, protože hraješ dvě rychlé linky ve stejnou dobu.
'Behind The Wheel' nebylo na hraní příliš těžké. Většina DM partů jsou jednodušší a přímější.

Myslím si, že 'Mercy in You' je brilantní muzikantský kousek. Souhlasíš s tím, že je to jedna z nejlepších písní Depeche Mode ?
Myslím, že společně s 'Get Right With Me' jsou nejslabšími na SOFAD.

Jak jste dosáhli skvěle znějícího efektu na konci ? Má to něco společného se samplováním a reversováním zvuku ?
Byla to piánová část pozpátku. Nahraješ tu část normálně, převrátíš pásku, naučíš se tu část pozpátku, znovu nahraješ naučenou část s převrácenou páskou a potom normálně přehraješ. Výsledek: Správná melodie s revesovaným zvukem.

Máš rád hudbu J.M. Jarreho a jak ho hodnotíš jako hudebníka ?
Je strašně nadhodnocen. Podařilo se mu najít tlačítko 'arpeggiator' na Rolandu JP8 začátkem 80. let a od té doby ho používá za záření světel na zdi ....

Rozhodoval jsi o pořadí skladeb na albu ty nebo s někým ze skupiny ? Máš nějakou filozofii, jak je stanovováno ?
Většinou jsme začínali se sbírkou nápadů a potom jsme zkoušeli pořadí a seděli jsme nad tím tak dlouho dokud jsme necítili, už je to ok. Žádná pevná a rychlá pravidla jsme neměli, kromě toho, že první tři skladby jsou pravděpodobně těmi nejdůležitějšími. V současné době většina lidí dává slabé skladby ke konci. Nejlepší je samozřejmě slabé skladby vůbec nemít.

Na 'Black Celebration' nemá 'But Not Tonight' text. Proč ? A jak jste byli přinuceni k natočení videa ?
'But Not Tonight' nebylo nikdy určeno, že bude na LP. Bylo přidáno jako extra track na CD, ale jeho pravá pozice je B-strana 'Stripped'. Rozhodnutí umístit extra tracky na CD se většinou dělalo kvůli penězům, ale vždy jsem cítil, že přeruší tok alba a měli by zůstat čistě jako B-strany nebo extra 12" mixy. 'But Not Tonight' bylo použito v příšerným filmu, jehož název mě unikl. Předvídám, že Američané viděli značku dolaru a rozhodli se, že nejlepší cesta, jak podpořit DM, dát na konec filmu videoklip. Následně v US vyšlo 'But Not Tonight' jako singl namísto nekonečně lepšího 'Stripped'. Přirozeně to selhalo.

Myslíš, že se Martin někdy pustí do sólové kariéry ? Jeho skladba na cover albu Leonarda Cohena je výborná. Jak ji dokončil bez tvé produkce ?
Neslyšel jsem Martinovu verzi, ale se svými skladatelskými a pěveckými schopnostmi by se stal sólovým umělcem hravě.

Co vás vedlo k tomu, že DM udělalo cover verzi 'Route 66' s nespočetně různými verzemi ?
Důvod, proč jsme si vybrali 'Route 66' byl ten, že ta skladba má drive a bylo by to dobrý doplněk k 'Behind the Wheel'. Martin v té době neměl k použití žádnou původní skladbu.

Kontaktoval tě Vince Clarke, když jsi odešel ze skupiny ? Máš k němu nějaký vztah ?
Ne, téměř Vince neznám.

Jaké jsou nejotravnější věci, když jsi zaneprázdněn ve studiu ?
Jednu z nejotravnějších věcí můžu popsat na následujícím příkladě. Když pracuji na komplikovaném samplu a chci ho rozstříhat na mnoho kousků a poskládat do něčeho nového. Podobné věci většinou zní chaoticky a bezvýznamně komukoliv, kdo to poslouchá. Pokud přijde někdo v této nedokončené fázi, kdo této proceduře plně nerozumí a začne vyhlašovat negativní závěry jako: "to nebude znít dobře", to mě opravdu sere. Další co nenávidím ve studiu je: Beep...beep beep......beep beeep

17. prosinec 2003 o 12:22 • Gabriel • Články

Diskuze

Uživatel: Alan Ulrich

Alan Ulrich      1   3. červen 2012 o 19:58

Máš rád hudbu J.M. Jarreho a jak ho hodnotíš jako hudebníka ?
Je strašně nadhodnocen. Podařilo se mu najít tlačítko ‘arpeggiator’ na Rolandu JP8 začátkem 80. let a od té doby ho používá za záření světel na zdi ....

Myslím, že nic trefnějšího jsem v životě neslyšel…


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.