Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Aktuální srazy



Nezvučné metody

Recoil - tak si říká bývalý mozek Depeche Mode, Alan Wilder, pod jehož hlavičkou vydává 13/10/1997 u Mute svůj nový singl s názvem "Drifting". Nedlouho poté 27/10/1997 vydává u Mute svoje nové album "Unsound Methods".

"Zásadně, vše co dělám směřuje k tomu být temné až hrozivé," říká Alan. "Musí to mít podstatu a atmosféru, jinak mě to nezajímá."

Hostující zpěváci Siobhan Lynch, Maggie Estep, Douglas McCarthy a Hildia Cambell se spikli s bývalým depešákem, aby prošli džunglí obrazů vyvolávajících strach, paranoi, touhu a chuť ve stejném měřítku.

"Pokud má deska společné téma", říká Wilder, "je to psychologické poškození".

"Unsound Methods" je první LP, kterému věnoval všechnu svou energii po odchodu z DM v roce 1995. Ve svém domácím studiu začal dávat dohromady hudbu a myšlenky ke každé skladbě. "Většina těchto skladeb vznikala tímto stylem, kdy jsem dal nějaký návrh různým zpěvákům, na kterém by mohli dále pracovat. Raději než s úplně prázdným listem papíru jsem je požádal, aby napsali něco, co vyvolává určité pocity. Myslím si, že každý s kým pracuji, má rád takový styl práce," říká Wilder.

Douglas McCarthy, bývalý zpěvák Nizter Ebb, otvírá album s písní "Incubus", jejíž náladu inspiroval film Francise Forda Coppoly "Apocalypse Now" a obsahuje několik řádků z jejích dialogů.
"Tajuplnou věcí je, že Doug přirozeně zní jako Martin Sheen" šklebí se Wilder. McCarthy pokračuje v dalším svém činu Mr Hyde v sebeojevující skladbě "Stalker". "Proto Doug nosí svůj špinavý plášť."

Maggie Estep, která účinkuje v "Luscious Apparatus" a v "Control Freak" je umělcem mluveného slova z New Yorku. "Vlastně jsem hledal rappera, který by se trochu lišil. Potom mě napadla Maggie," vysvětluje, "byla přesně to, co jsem hledal, její řeč je dost vyostřená a nekonvenční, jak se ukázalo, její styl je vhodnější než rapperský."

Siobhan Lynch přišla k Recoilu na základě silné demonahrávky. "Její materiál byl dost silný, jen akustická kytara a její hlas. Mohli jste slyšet každou změnu barvy, všechny emoce," popisuje Wilder. "Hledal jsem někoho, kdo bude úplně jiný než Doug a Maggie. Její skladby jsou mnohem dvoujsmyslnější nejž jejich. Předmětem je uvolnění. Zpívá v "Missing Piece" a v singlu "Drifting". O písni Drifting říká: "Cítil jsem, že by to mohlo být o někom, kdo je mírně ztracen a osamělý a požádal jsem Sioghan, aby napsala, co si myslí.

A konečně posledním hostem Recoilu je Hildia Cambell, která zpívá v chladném blues "Red River Cargo" a stejně tak v citlivém "Last Breath".
Wilder s ní již spolupracoval, když byl ještě u Depeche Mode. "Hildia je jednou z gospelových zpěvaček, které zpívali na LP a turné "Songs Of Faith And Devotion".
Vyžadovala zvláštní přístup, protože jsem po ní dost chtěl, aby vyjádřila myšlenky, které jsem měl. Nepožádal jsem ji, aby si napsala vlastní slova. "Obě tyto skladby jsou typem starých gospelových a bluesových písní."

Instrumentální skladba "Shunt", která zakončuje LP a alternativní remixové příspěvky od Flooda, U.N.K.L.E., Barry Adamsona a Panasonicu, směřují "Unsound Methods" k různorodé sbírce.

Práce s tímto unikátním způsobem dovolila Wilderovi mnohem větší svobodu vyjadřování a tvořivosti. To ho očividně inspirovalo. Nyní vidí možnosti jako nekonečné. "Toto LP se úplně liší od toho, co jsem dělal předtím," říká Wilder, "a úplně se to liší od kteréhokoliv projektu Recoil. Myslím, že je to pro mě skvělá situace, mohu pracovat s tolika různými lidmi. Je to projekt, který může směřovat kamkoliv."

31. březen 2003 o 14:10 • Gabriel • Články

Diskuze

Diskuze neobsahuje žádny příspěvek.

Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.