Aktuální srazy

Recenze na Remixy John a Lilian

Recenze propagačních nahrávek John The Revelator pro kluby.

Následují recenze Home ze zimní hudební konference „John The Revelator" na předběžné propagační CD. Toto předběžné propagační CD dostalo několik dýdžejů, aby je pouštěli na letošní Světové hudební konferenci v Miami.

Zimní hudební konference, která se letos koná po dvacáté první, vytváří jedinečnou síť v průmyslu dance hudby. Zimní hudební konference proběhla v Miami Beach na konci března tohoto roku. DJ dostali FL (software pro tvorbu hudby) a propagační CD s nahrávkami některých remixů písně „John The Revelator". Element ze stránek Home poskytl pro Zimní hudební konferenci své recenze.

Oficiálě bude „John The Revelator", čtvrtý singl z alba Playing The Angel vydán 16.června v Německu a 19.června ve zbytku Evropy. O vydání v USA se zatím nic neví.

Ještě před vydáním singlu se nám dostala do rukou kopie remixů John The Revelator a Lilian a tady si můžete přečíst, co si o nich myslíme.

John The Revelator - UNKLE Re-Construction Mix
Tohle je v každém případě nejlepší ze všech přepracování písně John The Revelator. A možná je vůbec nejlepší ze všech mixů, které vznikly přepracováním skladeb z alba Playing The Angel. Je to opravdu skvělé! Hned od začátku mi bylo jasné, že UNKLE vytvoří úžasný remix, ale je to daleko lepší, než jsem si vůbec dokázal představit. Tenhle mix budou fanoušci určitě zbožňovat. Nevím, jak by se mohl někomu nelíbit. To, jak použili části původní skladby, zejména kytaru, je dokonalé a to, co sami přidali, je stejně výborné. Mojí jedinou starostí je, jak moc by se tahle skladba ztratila v UNKLE zvuku. Ale je to výborné spojení a k žádným ztrátám nedošlo. Myslím si dokonce, že UNKLE patří na seznam těch, kteří by se měli příště zase oslovit, aby Depeche Mode přetvářeli v remixech. Moje jediná výhrada je, že je remix krátký. Myslím, že opravdu mohl být delší. Správný progresivní beat se spoustou přidaných syntetizátorů a bicích. Cool funky kytarové motivy se syntetizátorem a zvukem padající vody na pozadí dodává mixu neco jedinečného. Lidi, já to nedokážu vyjádřit slovy, jak je ten mix kvalitní. Máte se na co těšit!

John The Revelator - Tiefschwarz Dub
Jsem velký fanoušek Tiefschwarz, takže jsem se opravdu těšil na to, jak bude vypadat jejich remix Depeche Mode. Někteří z vás určitě slyšeli jejich přepracování věcí od Goldfrapp, Alter Ego, Missy Elliot, nebo nějakou jejich vlastní tvorbu. Někteří slyší jejich jméno poprvé. Tohle je první z jejich dvou remixů John The Revelatora a je to solidní dubový mix. Je to typicky progresivní, techno hausový zvuk, který jsme si u Tiefschwarz tolik oblíbili. Spousta živých syntetizátorů dodává mixu electro náladu a beat zase temné robustní vibrace. Slyšíme i samply některých částí originálu, ale není jich moc. Celou skladbou také víří chladné syntetické zvuky, které se objevují a zase mizejí a posouvají mix na jedinečnou úroveň. Tenhle mix je sice dobrý, ale rychle na něj zapomenete. Vím, že je to jenom dub, ale když se bude hrát v klubu, zachytí v něm samply z John The Revelatora jenom fanoušci Depeche Mode.

John The Revelator - Tiefschwarz "Dave Is In The Disco" Remix
Druhý mix od Tiefschwarz je o hodně lepší! Má stejně progresivní zvuk jako to dubové přepracování, ale díky použití vokálů je mnoho lepší. Tenhle má opravdu cool úvod s vokály ve smyčce, což vede posluchače k silnému, hlubokému grooveovému beatu. Kromě vokálů je v celé skladbě použito mnoho dalších částí původní verze písně. Kdyby jich použili víc i v tom dubovém mixu, byl by z něj ještě silnější dubový mix. Tiefschwarz také přidali nové cool syntetické zvuky, díky kterým je tenhle mix mnohem dynamičtější než ten dubový. Chvílemi se moc opakuje, ale funguje to. Ani jeden z těchto dvou mixů se mi nelíbí tolik, jak jsem čekal, ale stejně jsou to dobré a zábavné mixy od Tiefschwarz.

John The Revelator - Murk Miami Mix
Pro legendu Murk nebyl tenhle Miami Mix rozhodně ztrátou času. Pro někoho z vás je jméno Murk možná nové, ale zvuk Murk je v klubech legendární už přes patnáct let. Na počátku devadesátých let jsem si kupoval všechno, co s Murk nějak souviselo. Když bylo na obalu jejich jméno, nebo jejich remix, koupil jsem to. Prostě jsem věděl, že kvalita je u nich samozřejmostí. Podle mně se posledních pár let trochu flákali, ale jejich skladba se mi líbila nejvíc ze všech promo mixů pro kluby. Jejich jméno pořád znamená kvalitu a proto také v poslední době mixovali pro špičky jako Royksopp, Pet Shop Boys, Seal, Brittany Spears, Jennifer Lopez a spoustu dalších.

Tohle je první ze tří mixů od Murke a je výborný. Někteří budou tvrdit, že to je nudné seno na krmení klubů, ale je to dokonalý klubový mix. Rozjíždí se tvrdým dunivým beatem, který udává tón celému mixu. Murke na začátku mixu usekli vokály a dali je do smyčky, ze které je potom úžasně osvobodí a za zvuků Martinovy kytary na pozadí a silných syntetizátorů se tříští ve vlnách. Když jsou emoce na vrcholu, vpadne do skladby tvrdý funky tribal beat a celou píseň ovládne. Celou skladbou duní řvoucí syntetizátory, do kterých se jako střely zabodávají ostré syntetické zvuky. Mix má spoustu zlomů, které vás vynesou nahoru a pak hned srazí dolů. Celá skladba je solidní groove a Murk vás v ní opravdu vezmou na pěkný výlet. Tenhle mix se sice od původního znění velmi liší, ale je v něm hodně částí originálu a John The Revelatora v něm rozhodně poznáte.

John The Revelator - Murk Mode Dub
Narozdíl od energického tribalního Miami Mixu je tato skladba víc do funky. Murk tady dokonce použili conga, aby jí dodali chuť. Nnechte se tím ale zastrašit, protože tím skladbu nepřebili, jenom jí zvýšili groove zvuk. Tentokrát použili některé opravdu křupavé syntetické zvuky namixované se spoustou částí původní skladby. Zvuk tohoto mixu je také daleko hlubší. Ostré cool syntetické zvuky skladbou prolétávají jako střely a celý mix tak rozvrstvují. Zase se jedná o dubový mix, takže po stránce vokálů se tu neděje nic moc. Skladba je konzistentní, plynulý funky groove.

John The Revelator - Murk Mode Mix
Tenhle mix je velmi podobný mixu Murk Mode Dub, ale jsou v něm všechny vokály. Je to pěkný mix a blíží se původní verzi nejvíc ze všech skladeb na propagační nahrávce pro kluby. Je to výborný mix pro kluby a doma si jej taky pěkně užijete. Na přepracování vokálů použili několik cool efektů, které ve skladbě vytvářejí jedinečné zvraty. Myslím, že fanouškům se tenhle mix bude líbit nejvíc ze všech tří, které vytvořili Murk. Je nejen zábavný, ale i zajímavý.

John The Revelator - Boosta Extended Club Mix
O Boosta toho moc nevím, jenom to, že je to asi ten samý Boosta, který kdysi remixoval „Radio" od Client. Podstatné však je, že Boosta vytvořil opravdu dobrý remix. Celá skladba začíná rovnou pořádným techno beatem s úžasnou basovou linkou vedenou napříč celým mixem. Slyšíme v něm také množství ostrých syntetických zvuků, které celou píseň ztemňují. V mixu se sice spojují prvky funky electra a grooving techno house, ale pořád zůstává temný. V průběhu celé skladby se objevují vtipné syntetické motivy, které mají zvuk osmdesátých let, ale nepůsobí zastarale ani retro. K tomu si představte ještě vířivé syntetizátory a navrch vokály a máte mix, který vás opravdu rozhýbe. Skladba se sice hodně liší od originálu, ale je v ní nasamplovaných dost pasáží z původní verze na to, abyste si ji pořádně užili.

Lilian - Chab Vocal Remix
Tohle je úžasný remix Lilian! Je to hodně progresivní techno hausový mix s temnou vibrací. Je to temné, ale se zvuky syntetizátorů, které se opakují a překrývají, a mixu dodávají barvu a rozsah. Rytmus je energický a funky, ale to hlavní tady hrajou syntetizátory. Znějí opravdu epicky a kloužou nad beatem skladby ale nepřehlušují vokály. Jsou stejně výrazné jako ony a spojují se, aby vytvořily tuhle úžasnou akustickou krajinu. Vokály zní skvěle a neplýtvá se s nimi. Chab sice použil spoustu zvuků z původní verze, ale zpěv má jeho zvuk a vibrace. Tohle je možná nejlepší ze všech remixů Lilian, které jsem slyšel. Vzhledem k tomu, že remixy Lilian nesplnily moje očekávání, mohl by tohle být horký kandidát na nejoblíbenější remix fanoušků. Opravdu dobré.

Lilian - Chab Dub
Z mnoha hledisek je tenhle mix podobný mixu s vokály, ale má také svůj vlastní styl. Slyšíme přidané bicí a další zvuky, což skladbě ve srovnání s předchozím mixem dodává vlastní vibrace. Zvuk celého tohoto mixu je velmi dobrý, stejně jako u mixu se zpěvem, ale tady je jeho odraz lépe poznat. Syntetizátory nejsou tak silné, takže vás mix trochu víc odvádí od beatu. Celou dobu se na vás valí syntetické vlny a zvuky. Někde jsou v mixu zapracovány i části vokálů, ale nepoužívá se v něm tolik vokálových samplů jako v mixu předchozím. Vokály mi tu sice chybí, ale pořád je to dobrý dubový mix.

Lilian - Pantha Du Prince Raboisen Ecke Burstah Remix
Tohle přepracování Lilian je opravdu dobrý energickýmix hluboce ve stylu micro house, vystavěný na silné basové lince. Mix má drtivé, skřípavé tóny, které se zdají být vzdálené a prolínají se mixem, zatímco beat a basová linka ženou beat dopředu. Slyšíme také spoustu ambivalentních syntetických zvuků, které prokládají vrstvy skřípotu a dávají mixu druhý rozměr soundu. Zpěv je zajímavě použit. Někdy to vypadá, že sem moc nepatří, ale stejně je to zajímavé. Ale museli byste to slyšet, abyste mi rozumněli. Hodně mi to připomíná Jamesovu Holdenovu verzi „The Darkest Star", ale není to tak progresivní. Použité části originálu vytvářejí mixu strukturu, ale i tak se velmi liší od popové písně z alba Playing The Angel.

Lilian - Pantha Du Prince Neues Holz Remix
Tenhle remix Lilian začíná daleko podivněji a neurčitěji než byste očekávali. Slyšíme temné a strašidelné zvuky a trochu Martinovy kytary. Nevím přesně jak jinak to popsat než jako temné a zvláštní. Pak se do toho vrhne beat a a mix se posouvá víc do groove a ve srovnání s Raboisen Ecke Burstah remix je to daleko jasnější techno house mix. Celá skladba je spíše dubový a jen občas jsou v ní slyšet vokály. Pasáže z původní verze byly použity zvláštním způsobem, který však skladbě dodává hloubku. Použití kytary a temných syntetických zvuků společně s minimalističtějšími pasážemi mixu způsobilo, že skladba zní opravdu svěže. Tenhle mix je, stejně jako všechna přepracování Lilian, velmi daleko od originální verze.

Lilian - Robag Wruhme Kräzy Fückking Döb
Myslím, že tohle je nejzajímavější ze všech remixů Lilian. Robag Wruhme odvedl skutečně skvělou práci a fanoušci budou tuhle skladbu buď milovat nebo nenávidět. Myslím, že v tomhle případě střední cesta neexistuje. Celý mix se zdá být velmi tříštivý a zároveň vyvolává minimalistický micro housový pocit. Je to jako kdyby spojil dohromady to nejlepší z Michaela Mayera, Metope, a Bitstream a spojil to dohromady. Mně osobně se tenhle mix moc líbí, i když se původní verzi vzdaluje nejvíc ze všech. Tenhle styl mixování sice možná je studený a jaksi anonymní, ale má dost funky vibrací na to, aby se neutopil ve stínech. Je to funky, je to electro a spousta dalších zvláštních zvuků roztříštěných do sebe a opravdu to funguje! Temné syntetizátory, které proplouvají celou skladbou jí dodávají ten jedinečný zvuk. Rád bych pochopil, jak může být něco tak temného zároveň tak plné života. Asi to musíte cítit. Bojím se, že i když se mi mix moc líbí, fanoušci z něj nadšení nebudou.

5. září 2006 o 13:19 • Gabriel • Články