Aktuální srazy

Recenze série remixů Martyr

Z Home tu máme několik recenzí, které se zabývají remixy vydanými se singlem Martyr. Depeche Mode tentokrát vybrali zajímavou skupinu remixérů, kteří dodali každé písni zajímavou a jedinečnou úroveň.

Martyr (Paul van Dyk Vonyc Lounge Mix)
Když jsem se dozvěděl, že tentokrát vytváří Paul Van Dyk remix, nevěděl jsem, co si o tom mám myslet. Musím přiznat, že nejsem jeho fanoušek. Udělal nějakou zajímavou hudbu a líbí se mi, jak posouvá hranice toho, co dělá...ale celkově mi nepřijde příliš zajímavý. Jeho hudba příliš vychází z trance, který nemám moc rád, takže jsem ani nic moc nečekal. Přes tohle všechno se mi opravdu líbila hudba, se kterou přišel. Možná to bylo proto, že jsem očekával to nejhorší? Nevím, ale všechny skladby byly o tolik lepší než jsem čekal. Tenhle „Vonyc Lounge Mix" je nejlepší ze všech tří, které pan Van Dyke předložil. Atmosféra tohoto mixu vrství hodně emocí přes energický, ale ne příliš pronikavý beat. Je to spíš melancholický než klubově adrenalinový mix, i když i v klubu by mohl dobře fungovat. Způsob, jakým využívá vokály a hlavní kytarový motiv ukazuje, že se skutečně snažil propojit svoje pojetí skladby s původním. Od originálu se sice vzdaluje, ale duše písně se tady neztrácí.

Martyr (Paul van Dyk Dub Mix)
Tak tenhle mix je daleko energičtější než Lounge Mix. Tady buší správný progresivní beat už od začátku a je v něm hlubší rockový pocit. Naštěstí není tolik ve stylu trance, jak jsem myslel, že bude, ale vyvolává výbornou náladu. Mnohovrstevnatost a množství tónů, které se celým mixem proplétají dodávají skladbě na epičnosti, která však není přehnaná. Slyšíme syntetizátory, které zahřejí a celému mixu dodají „nadnášející" pocit. Fantastická linie baskytary se silnými breakdowny, kterými je Paul van Dyk známý, jsou do klubů úplně skvělé. Je to dub, takže neslyšíme moc vokálů, ale občas se objeví. To samé platí i pro hlavní kytarový motiv.

Martyr (Paul van Dyk Dub Vox Mix)
Velmi podobný mix jako Dub Mix, ale slyšíme tu mnohem víc vokálů. Díky tomu je tenhle mix daleko lepší, ale Van Dyk jej nepoužívá v celé skladbě. Dodává pěknému progresivnímu dance mixu další rovinu a je jasné, co je to za skladbu. Zase jen ukazuje, že hlas Davea Gahana obsáhne všechny úrovně. Jediné, co se mi nelíbí je to, že vokály nejsou ani o trochu hlasitější než hudba, a že to vypadá, že jsou spíše vrstvou v mixu, než jeho ohniskem, kterým by podle mně být měly. Zní to dobře, ale podle mně by to šlo ještě lépe. Celkově se mi všechny jeho mixy velice líbily a mám úplně chuť si hned zjistit, co nového vytvořil.

Martyr (Booka Shade Full Vocal Mix)
Tak tohle jsem chtěl slyšet! Tohle je fantastický mix, možná nejlepší, co jsem v poslední době slyšel. Tohle je remix, který z původní skladby dělá něco nového, ale zároveň je to pořád Martyr. Je to ideální směs Depeche Mode a Booka Shade. Jejich typický plynulý zvuk je tak dobře zakomponován do originálu, že by to skoro mohla být původní verze. V tomhle mixu není původní píseň převálcovaná jejich zvukem, opravdu se snaží udržet rytmus skladby a respekt k originálu je čitelný napříč celým mixem. Chápejte, tu skladbu řídí pořád Booka, ale její jádro je ještě nedotčené. Jednou z mnoha užasných věcí na tomhle mixu je pauza uprostřed. Schyluje se k ní zatímco Dave zpívá se syntetizátory, které obkružují jeho hlas a ve chvíli, kdy píseň úplně dozní...začne sample z úvodu k „Behind The Wheel" a nakopne ji zpátky. Je to opravdu úžasný mix a spousta fanoušků z něj bude nadšena. Jsou to přece velcí fandové Depeche Mode!

Martyr (Booka Shade Travel Mix)
Tak tenhle Martyr mix Booka Shade skladby je mnohem temnější než „Full Vocal Mix". Tentokrát slyšíme hlubší, vrstevnatější electro housovou stranu Booka Shade. Pěkný energický beat s množstvím tónů, které celou se skladbou prolínají. Daveův hlas má tentokrát chladnější zvuk, což mu dodává digitální nádech a dobře se hodí k tomuhle stylu mixů. Slyšíme temnou, skoro výhružnou linii syntetizátorů, která se vlní celou skladbou a ještě přispívá k temnému, monotónnímu vyznění mixu. Hlavní kytarový motiv dodává tomuto chladnému řezavému stylu občasné uvolnění. Tenhle mix vyvolává pocit, jako by byl minimalistický, ale zároveň takový není. Je možné být minimalistický a zároveň nebýt nudný? Je, a tenhle remix je toho důkazem.

Martyr (Booka Shade Dub Mix)
Tady máme groovový electro dubový mix písně Martyr. Tím myslím, že jestli vás basová linka nevtáhne hned od začátku, jste asi divní. Na Booka Shade nejvíc obdivuju to, co všechno dokážou s málem. Zahrají skladbu s tak jemným zvukem a přitom to zní tak obrovsky, a přesně tohle je tady vidět. Líbí se mi silná basová linka a minimalistické zvuky, které se tu a tam objeví na hladině tohoto jemného, stále však electro housového beatu. Zní to chaoticky, ale chaotické to není. Ve skutečnosti to opravdu velmi dobře funguje. Je to zase dubový mix..., ale slyšíme části originální skladby klesat nazpět po celou dobu skladby. Její složení je opravdu zajímavé. Začíná trochu chladně, jakoby z dálky, ale jemné a teplé zvuky syntetizátorů píseni vdechnou nový život elektro jazzového mistrovského díla. Je to jako kdyby měl tenhle remix změny nálad...a to se mi líbí! Skladba se sice velmi vzdaluje od původní verze, ale k žádné ztrátě emocí nedochází. Je tolik dubových mixů, které jsou jen tak splácané dohromady, a tenhle je skutečně jedinečný, a proto se mi tolik líbí.

Martyr (Alex Smoke Gravel Mix)
Jsem velký fanoušek Alexe Smoke a jeho poslední album „Paradolia" jsem poslouchal pořád dokola jako šílený. Po tom, co jsem nedávno slyšel jeho úžasný remix pro Junior Boys, čekal jsem pro Depeche Mode něco úchvatného a abych byl upřímný, mix mně opravdu zklamal. Nejspíš jsem z toho, jak jsem chtěl něco fantastického, měl přehnaná očekávání a uvědomuju si, že byla možná nesplnitelná, ale tohle mi stejně nestačí. Mix není špatný, jenom všední. Smoke remixoval píseň s funkovou, minimálně technovou vibrací a myslím, že to mohlo zafungovat, ale něco tomu chybí. Je mi opravdu líto, že musím skladbu kritizovat, ale připadá mi, jako by se Daveův zpěv tloukl se syntetizátory a to samo o sobě mix zatracuje. Začíná tak silně a pak se celý ztratí sám v sobě a to je opravdu škoda. Alex Smoke je úžasný umělec a remixer, ale v téhle skladbě to bohužel není poznat.

Martyr (Dreher & S.M.Art B.N. Reload Remix)
Tak tenhle remix se mi opravdu líbí. Vážně dokáže zaplnit taneční parket. Správně solidní beat se skutečně funky basovou linkou...to nemůže být nikdy špatné. Výborné syntetizátory mixu vtipně dodají hluboké vibrace, přičemž stále zachovávají solidní groove. Solidní groove je vlastně nejlepší způsob, jak tenhle mix popsat. Nedá se říct, že by tu bylo nějak moc vokálů, jenom vysamplovaný sbor a taky hlavní kytarový motiv ve smyčce. Myslím, že tenhle mix splní všechny cíle, pro něž byl vytvořen, ale běžný fanoušek Depeche Mode si asi nebude myslet, že je to něco lepšího než obyčejný nudný mix pro kluby. Vytkl bych mu jedině prudký konec a to, že je moc krátký. Jinak je to pěkný klubový mix se správnou techno hausovou vibrací.

Personal Jesus (Boys Noize Rework)
Tomuhle říkám zvláštní pojetí klasiky od Depeche Mode. Tenhle mix skutečně musíte slyšet, abyste uvěřili. Začíná dechovými zvuky jako originál a pak se přesune do podivné elektro polohy, téměř oslnivý mix. Nevím přesně, co si o něm mám myslet, ale opravdu moc se mi líbí, jak byly použity původní části originálu. Skladba je průběžně samplovaná a přestože to chvílemi zní až hekticky, celou skladbou se proplétají konzistentní vlákna a drží ji pohromadě. Termín „Rework" (přepracování) je tu opravdu namístě. Zase přesně nevím, o co tu jde, ale tuhle skladbu budou lidé buď milovat nebo nenávidět. Myslím, že mít k ní nevyhraněný postoj je nemožné. Hrubý, elektronický a okouzlující mix elektro rockového songu. Co víc dodat?

Personal Jesus (Hearthrob Reworkd 2)
A máme tady další přepracování Personal Jesus, tentokrát brooklynskou kapelou Hearthrob. Minimalistické, energické techno, kterým jsou známí, posunulo tuto skladbu úplně novým směrem. Remix začíná rovnou hlubokým minimalistickým beatem, ale s rázností, která vás skutečně rozhýbe. V průběhu celé skladby také můžeme slyšet jemné elektronické zvuky, které se vynořují a mizejí napříč funky beatem a dodávají celému mixu hloubku. Celá skladba je vystavěna kolem úžasné basové linky, která vás strhne a vy s ní musíte tančit. Původní zpěv byl použit, ale jen přirozeně. Někteří by tenhle mix odepsali jako nudný a okázalý, ale on předává množství pocitů, jenom to dělá jiným způseb, než píseň ve své původní podobě. Vždycky se bojím, že tenhle styl mixů zůstane poplatný svojí době vzniku a nebude mít dlouhou životnost, ale to se ostatně dělo i s předchozími mixy, takže mi to vůbec nemusí vadit.

Personal Jesus (Timo Maas Remix)
„Zase Timo Maas?" Tohle jsem si pomyslel, když jsem zjistil, že bude znovu remixovat, ale on znovu přišel s fantastickým výsledkem! Nikdy jsem nebyl velkým zastáncem opakovaného remixování, ale Timo může remixovat kdy se mu zachce. Moc se mi líbilo jeho pojetí „Enjoy The Silence" v roce 2004 a moc se mi líbí i jeho verze „Personal Jesus" teď, v roce 2006. Dalo by se říct, že v některých aspektech je tenhle mix velmi podobný mixu „Enjoy The Silence", ale tenhle je o něco málo hlubší. Jestli se vám líbil ten předchozí, budete z tohoto určitě nadšeni. Co se mně týče, je tohle nejlepší remix „Personal Jesus". Je v něm dost beatu pro kluby, ale je také ideální na doma. Je to správně hluboký energický mix, který posouvá píseň směrem k většímu uvolnění. Timo krásně využívá zpěvu a jeho nepatrné odchylky od původní skladby jsou kvalitními přídavky. Jedna věc se mi obzvlášť líbí, a to je způsob, jakým nahradil některé zvuky z verze z alba svými vlastními, a jak to jde krásně dohromady. Tenhle mix mně opravdu okouzlil a myslím, že je to jeden z nejlepších z těch nových mixů, co se teď objevily. Myslím, že se bude líbit opravdu každému. Ani mi nechybí hlavní kytarový motiv, vůbec ho tu není zapotřebí.

Never Let Me Down Again (Digitalism Remix)
Zemitě drsný? Wow, nikdy jsem si nedokázal představit „Never Let Me Down Again" v takovém remixu. Tenhle mix se opravdu hodně odpoutal od předlohy a myslím, že hodně fanoušků s ním bude mít problém. Předem bych měl uvést, že jsem velký fanoušek Digitalism, takže tenhle mix se mně osobně velice líbí. Jsem se svým názorem v menšině a vím o tom. Tahle skladba jsou klasičtí Digitalism od začátkudo konce. Drsný electro house s rozbitě řezavým nádechem. Kdybychom vypustili vokály, nezůstalo by po Depeche Mode ani památky, ale to je stylem téhle skladby. Fanoušci sice tenhle remix určitě pěkně ztrhají, ale já obdivuju, že dali remixovat oblíbený fanouškovský hit někomu takovému, jako Digitalism. Posunují tak hranice toho, kdo a co jsou, a to je to hlavní, co mě tak dlouho drží mezi jejich fanoušky. Je to zajímavé, divné a úžasné najednou. Zní to jako když se „Human After All" od Daft Punk smíchá s Depeche Mode na nejvyšší úrovni. Někomu to možná drásá nervy, ale to se musíte rozhodnout sami.

Everything Counts (Troy Pierce Unofficial Business Mix)
Opravdu jedinečný mix, který představuje to, co jsem doopravdy čekal od remixu „Martyr" od Alexe Smoke. Troy Pierce už nějakou dobu vydává skutečně kvalitní hudbu a, co se mně týče, nezklamal ani s touto skladbou. Vytvořil opravdu groovový, svérázný techno houseový mix, který v sobě znovu nese minimální technovou vibraci. Je daleko uvolněnější, než jsem čekal, že bude. Jeho mix skladby „Silent Shout" od The Knife, který vytvořil pro Mute label mates byl opravdu zbeatovaný a dokonce odkazoval na klasický acid/new beat tam, kde byla skladba úplně rozebraná. Skutečně minimalistické bylo i použití vokálů a samplování. To se prostě stane, když si necháte přepracovat skladbu od minimalistů techna, takže se nic neděje. Tohle asi není to, co by většina fanoušků Depeche Mode chtěla slyšet, ale pro tento styl hudby je to úžasné. „Everything Counts" byla vždycky mou nejoblíbenější skladbou a velmi abstraktní pojetí téhle klasické popové písně se mi opravdu líbí.

Everything Counts (Oliver Huntemann & Stephan Bodzin Dub)
Tenhle mix je mnohem víc ve stylu funky, rockin'n electro, techno housu než bylo minimalističtější pojetí od Troy Pierce. Tahle verze na vás rovnou vystartuje s energickým beatem, takže si změn hned všimnete. Tenhle mix je opravdu „big" a je složený tak, aby rozhýbal kluby ve špičce. Použití samplů je také dobré. Doufám, že udělali i nějaký mix s vokály, a že jednou vyjde na světlo. Bylo by úžasné slyšet verzi s vokály. Možná, že všechny vokály by nešly dohromady s tímto pojetím skladby, ale myslím, že tomu opravdu chybí, přestože jsou tam chvílemi nasamplované. Je to dubový mix, ale tak to s mixy chodí. Myslím, že se tenhle bude hrát v klubech opravdu hodně. Když to lidé uslyší, hned poznají, že je to „Everything Counts", ale v úplně nové podobě.

People Are People (Underground Resistance Remix)
Techno underground z Detroitu dostal do rukou píseň, kterou se Depeche Mode v Americe prosadili tehdy v 1984. Underground Resistance, nebo jenom UR, použili svůj kousavý a energický techno zvuk, aby udělali z „People Are People" divný a téměř bizarní mix. Jsem si jistý, že tahle skladba byla dost náročná na přepracování v jejich stylu, ale nejsem si už tak jistý, že se to podařilo...na žádné úrovni. Dobře, je to docela dobrá techno skladba, ale jako remix prostě nefunguje. Opravdu nevím, co s tím. Opravdu mně nenapadá, jak bych tenhle mix popsal. Možná Underworld II?

Just Can't Get Enough (Dirty South Mix)
Uf, tak s touto skladbou také nevím, co si počít. Vždycky se mi opravdu moc líbila, i když je tak staromódní a ohraná a skutečně jsem se těšil na remix, který ji trochu zmodernizuje. Jeden remix bychom tedy měli a je v pohodě. Je to podivné spojení electra a divného old shoolového návratu k back beatu. Je to tak nějak všechno a nic z toho není. Je to bohužel ztracená příležitost udělat něco opravdu skvělého. Dokážu pochopit abstraktní mixy, dokážu pochopit klubové mixy, ale tohle ne. Tento mix se mi zdá, abych se přiznal, velice obecný a nudný. Chtěl bych, aby se mi líbil, opravdu, ale představa, co s ním šlo udělat se mi líbí víc než výsledek. Hodně fanoušků se neshodne v názoru na tuhle píseň v původní verzi, ale až uslyší tenhle mix, určitě se všichni schodnou na větě „Co si vůbec myslí?" Teď mně napadá, že to samé se vztahuje na mix „People Are People". To bylo také pěkné zklamání!

Sinner In Me (Ricardo Villalobos Conclave Remix)
Ach, Ricardo Villalobos! Už dlouho jsem jeho fanoušek a byl jsem opravdu nadšený, že remixuje Depeche Mode a tím, že to je skladba „Sinner In Me" neméně. Tuhle píseň mám strašně rád a líbí se mi, jak je živá a myslím, že je prostě skvělá. Mix se ovšem velmi vzdaluje verzi, kterou můžete slyšet na albu „Playing The Angel". Odchylka od originálu trvající celých třináct minut! Villalobova plynulá práce a minimalistické techno skladbu přetváří a uvádí ji někam úplně jinam. Když posloucháte verzi téhle písně na albu, nekřičí přímo po remixu jako ostatní, takže slyšet její přepracování je opravdu zážitek. Villalobos píseň odvádí velmi daleko od původní verze a rozpouští ji ve funky a minimalistickou techno skladbu. Množství hlavních prvků z původní verze sice chybí, ale toto zpracování v sobě má něco úžasného. Vokály leží nad plynulým beatem a obrovské, jemné, teplé syntetizátory vstupují do tohoto fantastického mixu a obkružují ho. Funky bicí, které se zdají téměř skákat za úrovní beatu a extrémně funková basová linka tomuto skutečně minimalistickému mixu dodávají hloubku. Méně je někdy více...ano, v tomto případě zejména. Druhá polovina mixu je ještě lepší. Jenom množství přidaných syntetizátorů a skoro na pozadí funky bicí...úžasné. Tenhle mix bude velkým zklamáním pro fanoušky písně, kteří nemají rádi abstraktnější remixování.

21. prosinec 2006 o 14:24 • Gabriel • Články