Aktuální srazy

Recenze: Suffer Well

Depeche Mode objíždí svět se svým novým albem “Playing The Angel”. Třetí singl alba “Suffer Well” vyjde v březnu, a to jak na CD a DVD,tak i na 12” a 7” vinylu. CD a DVD vyjdou 6.března a vinylové formáty 20.března.

Club Mix Promo CD (PCDBong37) k "Suffer Well" už je na světě a Empty World 3 už ho má. Jako na všech jejich singlech, k remixu bylo vybráno od všeho něco. Na singlu najdete remixy kapel Tiga, Alter Ego, Narcotic Thrust, Metope a Mute ve spojení s M83. Najdete tam taky Basteroid remixující nový b-čkový "Better Days". Element z Empty World 3 všechny předběhl a dal dohromady následující recenzi:

Suffer Well(Tiga Remix)
Po tom co jsem slyšel remix skladby "Shake The Disease" od Tiga jsem si nedokázal představit, jak by mohl vypadat remix "Suffer Well". Zremixovaný "Shake The Disease" se mi vážně líbilo, ale ale ta skladba byla ke zremixování celkově vhodná. "Suffer Well" je víc přímočará a nebyl jsem si jist, jestli se bude dát zremixovat. Ale s radostí Vám už můžu prozradit, že dala. To, co se mi vždycky na Tigovi líbilo, je jeho schopnost udělat nadčasovou hudbu a v tomhle remixu se mu to podařilo. Udělal mix ve stylu 80.let, ale zároveň zůstal moderní a svěží. V remixu je silně cítit jeho "elektro-soundovej" rukopis, ale zároveň zůstává věrný originálu. Je to vážně směs starého a nového, ale funguje to! Skladba se rozjíždí docela pomalu, plně se rozvine tak v polovině a ke konci začne být o něco ponurejší. Tiga přimíchal i něco klasických "acid housových" soundů. Ewan Pearson už něco podobného naťukl v remixu skladby "Enjoy The Silence", ale Tiga šel ještě dál a přidal klasický piano, který bylo dřív hodně používáno v dance music. Je to zkrátka mix, na který může být hrdý a který se myslím fanouškům bude dost líbit.

Suffer Well (Tiga Dub)
Tak tohle je především instrumentální verze jeho vokálního remixu. Je kratší a je tam víc vrstev a přidaný nějaký bicí.Ale i když je to solidní dub mix, bez Davova hlasu tomu něco chybí. To, co se mi líbí na vokálním mixu je, že Davovy vokály nejsou jen nějakou přídatnou vrstvou, ale výraznou, prominentní částí. Hlasy jsou ohniskem Vokálního Mixu a to se v dub mixu ztratilo. Dub mix může být o něčem, když se ho podaří o něco zajímavého obohatit, ale tohle bohužel není ten případ.

Suffer Well (Narcotic Thrust Vocal Dub)
"Suffer Well" podle Narcotic Thrust je naprostej club stomper (trhák klubový scény)! Tenhle mix je udělaný pro kluby a je to ten typ, co naplní parkety. Jedním z hlavních prvků je basová linka. Je to dobrá a přímočará basová link a tvoří v podstatě jádro mixu. Mix je moderní a funky a dělá ze "Suffer Well" club mix (skladba pro kluby). Je tam spousta vrstev přidaných syntezátorem, které mixu propůjčují melodický, až trancový nádech (feel), ale nepřekračují únosnou mez. Skoro se to blíží CHEESE HOUSE MIXu. Krom Davova hlasu toho z originálu moc použito není, i když něco původního tam nasamplováno uslyšíte. Celý je to o tom si to užít a myslím, že po téhle stránce se jim to absolutně povedlo. Tenhle mix asi nebude pro každého, ale bude se Vám určitě hodně líbit, když budete zrovna někde na tanečním parketu.

Suffer Well (Alter Ego Remix)
Už dlouhou dobu jsem neslyšel takhle temný Depeche Mode remix a myslím, že fanoušci už dlouho na něco takového čekali. Těžko se to popisuje a rozhodně si to budete muset poslechnout sami, aby jste to na sobě pocítili v plné síle. I když se dost rozchází s původní verzí, tenhle mix funguje na všech rovinách. Zní to dost "grungy" a jde to až do industriálu.
Hodně zaímavý je použitý tempo. Je tam dost "old schoolový" elektro, broken beatový feeling, ale v některých verzích se tempo zvyšuje a mění to celou dynamiku skladby. Přidejte k tomu vrstvu vybroušených synthů a vyjde Vám z toho tenhle unikátní remix. Alter Ego sice použili prvky z originální skladby,ale tak kreativním způsobem, že tenhle jinak dost drsný remix dostal jemnější a vřelejší feeling. Jediným nedostatkem je, že Martinova basová linka z původní verze použita nebyla, a podle mě by to byl další vrstva, která by dokreslila celkovou atmosféru remixu. Myslím si, že tenhle remix bude bez pochyby patřit u fanouškům k těm nejoblíbenějším.

Suffer Well (Metope Remix)
V tomhle remixu přenesli Metope svou tech housovou atmosféru do Depeche Mode. Je mi jasné, že tenhle remix vyvolá u fanouškovské základny smíšené reakce a prověří jejich společný hudební vkus. Pro fanoušky, kteří nemají rádi remixy bez vokálů založené na samplech originální skladby, tenhle mix určitě neni. Má totiž funky sound, a to dost říznej (with an edge) .Spousta zvuků originální verze jsou rozptýleny po celé délce remixu a doplňují přidané temné synthy. Má to pěkně silnou electro-tech energii a myslím, že některým fanouškům se to bude vážně líbi.

Suffer Well (Metope Vocal Mix)
Tenhle mix je o dost dynamičtější než normální mix a jsou tam i vokály. Je to dobrý tech house mix a ymslím, že se to lidem bude líbit víc než jiný Metope remixy. Základní linka je funková a je tam spousta samplů z originálu. Kde jsou jejich běžný mixy spíš "dirty" (nečistý), je tenhle mix čistý a kompaktní. Připomíná mi to dost "Precious" od Michaela Mayera. Začíná temnější micro housovou atmosférou a pak, když se přidají vokály, se to změní spíš v tech house groove. Je to temný (dark) , je to funkový a funguje to. Myslím, že je to jeden z nejsilnějších remixů, protože se vypořádává s původní kladbou po svém, ale velmi úspěšně, protože ji úplně neničí. Ani Metope remix asi nebude ro každého, ale myslím, že se jim podařil skvělý remix.

Suffer Well (M83 Remix)
Opět těžko popsat jink, než že to zní prostě jako M83. Jako intro (úvod) přichází synthová linka v cool 80 ´s stylu, i když si nejsem jist, jestli to jde dohromady se zbytkem skladby. Jestli se vám líbily Goldfrappovy remixy "Halo" a "A Pain That I'm Used To", pak se Vám bude tenh remix hodně líbit. Ale narozdíl od těch mixů má tenhle solidní tempo (beat). I když tam jsou nějaký Davovy vokály, hlavně je tam slyšet Anthony .Goldfrapp nějaké vokály přidal, ale částečně se to blíží spíš cover verzi. Nechci to hodnotit úplně negativně, ale je to spíš přeinterpretování než remix. Má to všechny polohy, který bysme od M83 čekali, ale taky tam jsou tyhle velký synthy po celou skladbu. Myslím, že srovnání s Goldfrappem sedí, ale na druhou stranu se tam najdou i vlastní a originální zvuky. Těžko říct, co na to budou říkat fanoušci. Je to hodně odlišný od původní verze.

Better Days (Basteriod Dance Is Gone Vocal Mix)
Je obtížné psát recenzi na na skladbu, jejíž originální verzi neznáte, ale pokusím se Vám popsat remix jak to nejlíp půjde. Je to hodně hard a dynamický techno remix. Obsahuje spoustu vybroušených až dokonalých ynthů se spoustou vtipných vychytávek po celou dobu skladby. Je to temný mix, který Vás dostane. Davovy vokály mají zvláštní efekt a není dost jasné, jak zní v originálu. Je tam i Martinův vokál, ale těžko říct, jestli jde o vedlejší podpůrný (back up) vokál užitý jako samostatná část nebo ne. Odhaduje podle remixu, myslím, že jde o solidní b-side skladbu. Když posloucháte remix, měli byste znát i originální verzi. Takže to berte jen jako takový první dojem.

Better Days (Basteriod Dance Is Gone Mix)
Stejně jako Vocal mix, Basteroid přináší hard dance mix. Je i dost podobný vocal mixu, ale je tam jen málo vokálů. Je to opravdu dobrá rockující techno skladba (rockin´ techno track). Davův hlas je rozkouskován a rozházen po celé skladbě a někde zase svázán ve smyčku. (loop). Je tam skřípavá a až jakoby rušivá vrstva v dynamickém tempu, která Vás rozhodně chytne. Myslim, že tenhle mix je spíš pro lidi, co maj rádi dobrý hard dance mixy.Bez originální skladby opět těžko úplně posuzovat remix, ale myslím si, že Basteroid uspěli.

29. březen 2006 o 13:17 • Gabriel • Články