Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Aktuální srazy



Film 101 zařadil The Guardian na 11. místo nejlepších koncertních filmů

Film 101 zařadil The Guardian na 11. místo nejlepších koncertních filmů

Legendárního koncertního filmu 101 si všiml i britský The Guardian a zařadil jej mezi 20 nejlepších koncertních filmů.

Pořadí:

 

 

20. One Man Show (1982)
Jediné komerční vydání alba A One Man Show je promarněnou příležitostí, protože obsahuje šest živých skladeb a čtyři (pravda, fantastické) videoklipy Grace Jones. Ale živé nahrávky jsou tak fantastické - dramaticky nasvícené, nádherně nastudované, Jonesová chraplavě a panovačně - že je nelze vynechat: je načase, aby někdo vydal celý koncert.
19. Minor Threat Live at 9:30 Club (1983)
Je to natočeno na videokamery ke konci kariéry Minor Threat, ale žádný jiný film nezachycuje potenci amerického hardcore punku tak dobře. Minor Threat nehrají jako kapela, která se chystá rozpadnout, a umístění kamery za bicími je inspirativní nápad, který odhaluje publikum: pódiový skok, slam-dancing, změť rukou a nohou.
18. Jay-Z: Fade to Black (2004)
Podívejte se na trailer k filmu Fade to Black.
Hiphopových koncertních filmů je překvapivě málo, což znamená, že stojí za to přehlédnout premisu filmu Fade to Black - zvěstování odchodu do důchodu, který se nikdy neuskutečnil - a kochat se záběry z Madison Square Garden, doplněnými o hosty včetně Kanye Westa, Missy Elliott, Mary J Blige a Beyoncé.
Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)

 

20. One Man Show (1982)

Jediné komerční vydání alba A One Man Show je promarněnou příležitostí, protože obsahuje šest živých skladeb a čtyři (pravda, fantastické) videoklipy Grace Jones. Ale živé nahrávky jsou tak fantastické - dramaticky nasvícené, nádherně nastudované, Jonesová chraplavě a panovačně - že je nelze vynechat: je načase, aby někdo vydal celý koncert.

 

19. Minor Threat Live at 9:30 Club (1983)

Je to natočeno na videokamery ke konci kariéry Minor Threat, ale žádný jiný film nezachycuje potenci amerického hardcore punku tak dobře. Minor Threat nehrají jako kapela, která se chystá rozpadnout, a umístění kamery za bicími je inspirativní nápad, který odhaluje publikum: pódiový skok, slam-dancing, změť rukou a nohou.

 

18. Jay-Z: Fade to Black (2004)

Hiphopových koncertních filmů je překvapivě málo, což znamená, že stojí za to přehlédnout premisu filmu Fade to Black - zvěstování odchodu do důchodu, který se nikdy neuskutečnil - a kochat se záběry z Madison Square Garden, doplněnými o hosty včetně Kanye Westa, Missy Elliott, Mary J Blige a Beyoncé.

 

17. Šílení psi a Angličané (1971)

Mad Dogs & Englishmen je dnes již fantastický dobový snímek, který dokumentuje obrovský, nadupaný hudební kočovný cirkus, který objíždí USA ráno po 60. letech. Hudba je nesmírně intenzivní, Joe Cocker je stále bizarní a podmanivý, ale hlavní postavou je charismatický, i když trochu znepokojivý klávesista Leon Russell.

 

16. Úžasné; I Fuckin' Shot That! (2006)

 

Fascinující pokus o nové zpracování koncertního filmu: 50 fanoušků na koncertě Beastie Boys v Madison Square Garden dostalo videokamery a bylo jim řečeno, aby natočili celou show. Z lo-fi výsledku občas bolí hlava, ale málokterý film tak přesně kopíruje zážitek z koncertu v publiku.

 

15. Don't Think (2012)

 

Úžasný film Adama Smithe ze setu Chemical Brothers v japonském Fuji Rock mísí barevně syté vizuální bombardování s diváky, kteří se v polovině vystoupení odcházejí najíst. Opravdu to působí jako pobyt na festivalu ve změněném stavu: navíc zachycuje transcendenci ztracenou v okamžiku, která je pro taneční hudbu klíčová.

 

 

 

14. Elvis: That's The Way It Is (1970)

Aniž bych chtěl rýpat, je to sestřih That's The Way It Is z roku 2001, který musíte vidět - více výkonů a méně rapsodických fanoušků, tedy přesvědčivější důkaz, že zpočátku představoval Elvis ve Vegas vrchol kariéry: na pódiu je spontánní, emotivní a stále v sobě nese výraznou sexuální energii.

 

13. Sign O' the Times (1987)

Princ: "Všichni jsme se snažili, abychom se dostali na scénu.

Prince. Fotografie: Princ, který se v roce 1998 stal členem skupiny "The New York": Moviestore Collection Ltd/Alamy

 

Princovi fanoušci možná dávají přednost zřídka promítanému filmu z Princova turné Parade z roku 1986 - který obsahuje Revolution a milosrdně se vyhýbá "dramatickým" scénáristickým vinětám Sign O' the Times - ale Sign O' the Times je přesto fantastický: nádherně natočený, se seznamem skladeb, které jsou těžké z alba, jež je vrcholem kariéry a s nímž sdílí název.

 

12. Wattstax (1973)

Festival Wattstax byl označen za černý Woodstock, ale následný film je neskonale zajímavější než samotný Woodstock: všechna vystoupení jsou velkolepá (Isaac Hayes je hvězdou, Bar-Kays možná vrcholem) a režisérovo zasazení do kontextu je poutavé - jde o festival situovaný do vypjaté, chudé černošské čtvrti.

 

11. Depeche Mode: 101 (1989)

Film DA Pennebakera nechtěně pomohl vynalézt televizní reality show - záběry Depeche Mode jsou prokládány záběry mladých fanoušků, kteří vyhráli soutěž o možnost vidět je naživo. Kromě vystoupení v Pasedena Rosebowl nakonec 101 vypovídá fascinující věci jak o Depeche Mode na pokraji obrovské slávy, tak o Americe konce 80. let.

 

 

10. The Song Remains the Same (1976)

Fantazijní sekvence jsou možná posledním slovem rockového sebemrskačství 70. let, v některých částech záběrů kapela možná imituje v sheppertonských studiích, Robert Plant to všechno možná odmío "blbost", ale na tom nezáleží: vrcholné momenty živého vystoupení Led Zeppelin v Madison Square Garden v roce 1973 jsou tak divoké, že pošlapou všechny námitky.

 

9. Dance Craze (1981)

Natáčení filmu Dance Craze bylo zřejmě plné hádek mezi režisérem Joem Massotem a umělci, ale na výsledném produktu to nepoznáte: neutuchající nápor frenetických živých vystoupení - Specials, Madness, Beat a dalších - který dokonale zachycuje bujaré euforie zenitu hnutí Two Tone.

 

8. The Last Waltz (1978)

Robbie Robertson ve filmu Poslední valčík.

Martin Scorsese přistupoval k natáčení rozlučkové show skupiny Band jako k celovečernímu filmu: vytvářel storyboard, zaměstnával sedm kameramanů, věnoval velkou pozornost osvětlení. Ale jsou to právě výkony - nejen kapely, ale i Boba Dylana, Neila Younga, Joni Mitchellové a zrychleně vypadajícího, vysoko kopajícího Vana Morrisona - kvůli kterým stojí za to se na film podívat.

 

7. The TAMI Show (1964)

Příběh The TAMI Show - o odhodlání Jamese Browna předskakovat headlinerům Rolling Stones - je známější než samotný film, který strávil desítky let mimo oběh. Brown je neuvěřitelný, ale skvělý je i zbytek sestavy, která zahrnuje Motown, Beach Boys, Lesley Gore a garážový punk (prostřednictvím Barbarians): dokonalý přehled amerického popu poloviny 60. let.

 

6. Homecoming: Film Beyoncé (2019)

Záběry ze zkoušek jsou možná až příliš hagiografické, ale Beyoncé má plné právo cítit se spokojená sama se sebou: první černoška, která stála v čele Coachelly, předvedla autenticky dechberoucí show, jejíž vzrušení umocňuje střih filmu mezi jejími dvěma vystoupeními, označený změnou barvy kostýmu.

 

 

5. Monterey Pop (1968)

Vystoupení Jimiho Hendrixe s kytarou je nejslavnějším momentem Monterey Popu, ale divák, který hledá nejzajímavější momenty, má opravdu z čeho vybírat: Janis Joplin, která přednesla píseň Ball and Chain, drsňácká síla skupiny Who, která je v naprostém rozporu s mírumilovnou atmosférou festivalu, nebo majestátní vystoupení Otise Reddinga, které změnilo jeho kariéru.

 

4. Gimme Shelter (1970)

U většiny skvělých koncertních filmů si přejete, abyste tam byli; u Gimme Shelter jste rádi, že jste tam nebyli.Vystoupení Rolling Stones jsou opravdu dobrá, ale to je vedlejší: síla filmu spočívá ve způsobu, jakým se neustále vrací k následné reakci kapely na zprávy a záběry násilí a vražd v Altamontu.

 

3. Stop Making Sense (1984)

Režisér Jonathan Demme nazval Stop Making Sense spíše "filmem o představení" než koncertním filmem, zbavil se vizuálních a světelných efektů, aby se soustředil na neuvěřitelné, vysoce choreografické vystoupení Talking Heads, které je zastihlo na jejich hudebním vrcholu po Mluvení jazyky, s jejich rozšířenou živou kapelou, která byla úžasně sehraná a funky.

 

2. Amazing Grace (2018)

Když se Aretha "tělem i duší opře do nějaké spravedlivé písně, vyděsí vás k smrti", vyjádřil se kdysi zesnulý Billy Preston. Inu, docela: jiné koncertní filmy jsou možná vizuálně působivější, ale co se týče naprosté, planoucí hudební intenzity, nic se nevyrovná tomuto dlouho nevydávanému snímku z roku 1972, kdy Aretha Franklin vystoupila v kostele svého otce v Los Angeles.

 

1.Summer of Soul (2021)

Summer of Soul není ani tak koncertním filmem, jako spíš neuvěřitelným dílem kulturní archeologie, které objevuje dlouho pohřbené záběry z harlemského kulturního festivalu z roku 1969. Zdá se s podivem, že se na něj vůbec zapomnělo: dost možná představuje největší setkání černošských talentů v éře popu - každý účastník je na vrcholu svých sil - a zvuková i obrazová kvalita je ohromující.Doslova každé vystoupení, od vznětlivého rabble rousingu Niny Simone přes euforický set Sly and the Family Stone až po vzletný gospel Mavis Staples a Mahalie Jackson, je dechberoucí: není divu, že získalo všechny možné ceny.


12. říjen 2023 o 20:25 • Dangerous • Aktuality a novinkyDiskuze (1) •

Diskuze

Uživatel: d.stripped

d.stripped      1   17. říjen 2023 o 16:24

Upřímně, o zbylých 19 jsem nikdy neslyšel. Jsem kulturní barbar!


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.