Aktuální srazy

Nitzer Ebb - I Am Undone (Alan Wilder Remix) - krátká recenze

Chcete se náladou a atmosférou vrátit do období, kdy jedna z nejlepších skladeb Depeche Mode názvem In Your Room bystřila vaše soustředění a mysl? Chcete slyšet zase jednou něco co je hodno "značky" Alan Wilder?

Tak v tom případě nepřehlédněte speciální "německou" edici nového alba kapely Nitzer Ebb -Industrial Complex, která obsahuje remix skladby I am Undone, který má na svědomí Alan Wilder. Na ploše pěti a půl minut Alan napíná prostor tak, jak to asi dovedl jen on ve svých nejlepších dobách, a pokud jsem si myslel, že Alan už je natolik zahleděn do svého blues-electro projektu Recoil, až se naprosto vzdálil tomu co dělal v Depeche Mode, tak to naštěstí není pravda.

Dle mého názoru se Alanovi povedl fantastický remix, který vás okamžitě strhne zpět do počátků 90.let, cítíte postupné budování napětí, každý jednotlivý zvuk vás nutí podmanit se melodii, která je perfektním podkladem pro zpěv. Nutno přiznat, že už samotná skladba Nitzer Ebb je velmi zdařilá, ale pod Alanovou mistrnou rukou se stává opravdovým dílem.

Bez mučení přiznávám, že tohoto Alana Wildera bych v Depeche Mode opět moc rád viděl, dokonce půjdu ještě dál, myslím, že Depeche Mode by neměli dělat další album bez Alana, i když jsou jejich poslední dvě desky skvělé, ale pokud se teď mají posunout opět dál, musí opustit Hilliera a pokusit se o spolupráci s Alanem.

Jsem velmi zvědav na Vaše komentáře, až si tento remix poslechnete...

25. leden 2010 o 10:49 • Dangerous • Aktuality a novinkyDiskuze (60) •

Uživatel: Mirxon

Mirxon      1   25. leden 2010 o 13:05

Už jsem zmíněný remix měl tu čest slyšet a musím říct, že je opravdu moc vydařenej. Na dnešní poměry, kdy např. remixy DM za moc nestojí je tohle opravdu lahůdka, která jen potvrzuje, že Alan ještě pořád zatraceně dobře ví co dělá a jeho případná spolupráce na další desce DM by jistě znamenala zaručenej posun směrem vpřed. Ten remix jsem nejprve slyšel jen jako krátkou (asi 20ti sekundovou) ukázku někde na stránkách Nitzer Ebb a ten začátek se mi zdál dost neslanej, nemastnej, ale to byl jen ten začátek co bylo možno slyšet v tý ukázce. Až jsem si poslechl ten remix celej, jsem zjistil, že Alan ještě pořád je schopnej udělat ze zdánlivě neutrální skladby hotový elektronický inferno. Jeho případnej vklad do nový desky DM by dozajista stál za velkou pozornost.

Uživatel: aleš

aleš      2   25. leden 2010 o 13:23

Vyborny komentar naprosto s tebou souhlasim,chce to dostat se zase jinam,sice nikdy nerikej nikdy,ale asi zustane jen u toho prani…..skoda

Uživatel: zdenek C

zdenek C      3   25. leden 2010 o 16:24

Remix jsem ještě neslyšel, ale mám velkou radost z komentáře. Občas co jsem četl o Alanovi, mi vyráželo dech. Poslední čtyři LP DM mám moc rád, ale ani jedno z těchto LP není moje nejoblíbenější!! Něco tam chybí a všichni, kdo mají DM rádi to vědí. Někdo to přizná, někdo to nepřizná. Je to Alan Wilder. Ten kdo dal zvuk DM, ten zvuk, který všichni milujeme:o)

Dangerous      4   25. leden 2010 o 16:30

Osobně tuhle práci Alana řadím nejvýš od roku 1994, perfektní remix

Uživatel: DMan101

DMan101      5   25. leden 2010 o 21:37

Skutečně pro mě jsou Martin s Alanem nejlepší producenti a skladatelé elektronické hudby na světě.A nejsem daleko od pravdy že v celosvětovém měřítku jsou mezi nejlepšími.Tahle dvojka s Daveovým podmanivým a krásným hlasem by dokázali vykouzlit další klenot mezi alby DM.To je přesně ta dynamika a konvenční síla co je v tomhle remixu od Alana od A po Z po které tak bažíme.Spojit to s Martovými vypipilanými zvuky to by byli ty srdce rvoucí skladby.Můj osobní názor na SKLADBU SAMOTNOU je že se mi moc sorry všichni nelíbí.Konkrétně hlasy kluků z Nitzer…A myslím si že ani aranžmá melodie není kdo ví jaký.Prostě celkově ta SKLADBA SAMOTNÁ mi nepadla do ucha.Ale pro mě je špičková hudba,sound,efekty,zvuky co nese rukopis Mr.Wildera v tomhle remixu.Je tam to burácení syntetických dunivých mašin.I mé přání je aby na dalším albu byl producentem Alan.Rozhodně by to nebyl krok vzad ale ba naopak bylo by to revoluční.Takže celkově se mi remix líbí ale originální sestavení písně samotnými Nitzer…je pro mě slabí.

Uživatel: romik007

romik007      6   25. leden 2010 o 21:59

Ja uz som niekde pisal,ze mi posledny album,na rozdiel od predposledneho prisiel slaby…preto ma ani nenadchol posledny koncert…O DM pisem.Ale spat k Nitzeru.Pre mna je to absolutna kultovka a ich posledny album je uplna bomba.Alan to pomixoval a je z toho tiez zaujimava vec.Lenze to album je silne same o sebe-uzasny vocal,strohy ,ale brutalne naliehavy zvuk,...U vacsiny CD sa na koniec albumu pretrapim,ale u Industrial complex vraciam pesnicky aby este nekoncilo…Mnam mnam.

Uživatel: Shout

Shout      7   26. leden 2010 o 8:14

ja nemám nič proti albumom ktoré spravili depeche MODE po odchode Wildera,ale myslím si že ultra a exciter sú dospelejšími nasledovníkmi a broken frame.také vyzrelejšie odkazy a photograph of you,see you či nádhernú sun and the rainfall počujem prekodované na hravých albumoch ako sú exciter či sotu.téma lásky a beznádeje sa tiahne v každej albumovej lyrike martina gora.
no na druhej strane si myslím že po zvukovej stránke sa sofistikované zvuky z albumov construction time again,some great reward a black celebration objavujú v poslednej dekáde zriedkavo.možno dm viac začali preferovat melodiu a hravost a povedali si že jednoduchostou a priamočiarymi refrénmi sa dostanu k posluchačovi čo najbližšie.
sú to vlastne dva svety.melodia a vycizelovaný zvuk producenta ktorý sa v 95 na svoje narodky rozhodol rozíst so svojimi najbližšími kamošmi.gore a wilder,jekyll a hyde ktorý samy sebe dokázali že nie sú na sebe závislí.
fanúšikovia si myslia opak a ja sa bojím že prichádzame s krížkom po funuse.hudobná doba presla od 80 rokov obrovským vývojom a naskočit do toho rýchlika ktorý sa v slúchatkach vyparil spolu s more than a party bude rozhodne tazšie ako prekvapit fanúšikov rozdielom medzi violatorom a sofad.
nádej však umiera podledná a každá kapela predsa naslúcha srdcu svojho publika.to be continued

Dangerous      8   26. leden 2010 o 8:46

Tak pozor, Wilder zase nebyl takový inovovátor a on sám by to určitě také netvrdil, prostě se poctivě učil od producentů jako je Gareth Jones, Daniel Miller a Flood. Především Gareth Jones byl tím kdo měl obrovský vliv na Wildera v letech 83 a 84

Dangerous      9   26. leden 2010 o 9:05

to Ringo: já vím, prakticky to myslíme úplně stejně, jen jsme chtěl zdůraznit, že
za prvé, DM měli producenty i v dobách kdy byl Wilder ve skupině
za druhé, že ten kdo je přitáhl k industriálu a postupům na albech CTA a SGR nebyl Wilder ale Gareth Jones a Daniel Miller, ale především Gareth…

Uživatel: Shout

Shout      10   26. leden 2010 o 9:11

čo cítim to píšem.ked vidím že hlavné party na klávesoch počas turné hrá peter gordeno,netvrdím že fletch a gore sú niaky lajdáci ktorý sa za 25rokov nenaučili poriadne hrat obidvoma rukami ale tvrdím že gore je skvelý muzikant fletch má rad šlahačku gahan entertainment a show.Ale predsa si v štúdiu zaslúžia človeka ktorý ma konzervu na klavír.vie sa hrat so zvukmi,poznajú sa s nímdlhšie ako sa nepoznajú. ked sa robili dotáčky some great reward v hanse tak chlapci vypadli na dovolenky a al,daniel a gareth robili postmixy.mysliš si ringo že ben hillier by robil s vlastnej vole niečo naviac?take velke placate.bez prachov ani tuk.taka je doba.no a wilder mal dm rád a možno stále má.ja predsa neporovnávam či je flood lepší producent ako nigel godrich.a nigel lepší ako wilder.ide o možný comeback jedného z členov dm zo všetkým čo k tomu patrí.

Dangerous      11   26. leden 2010 o 9:18

to Ringo: souhlas i s tímto, ale právě proto si myslím, že poslední album, pokud tedy DM ještě budou nějaké točit by měli udělat s Wilderem. Zažili spolu mnoho, byli i přes rozpory skvělý tým, nikdo po nich nechce aby si láskou líbali ruce, ale měli každý svou jasně danou roli v mužstvu a teď jsou o dost starší, rozumější, bez mnoha škodlivých vlivů: drogy, deprese, alkohol, Therese, Hep, Susanne, bylo by to zajímavé uzavření kariéry. Za tři roky všem bude již přes 50, těžko DM vydají dalších 5 alb, ale ještě jedno v klasické sestavě by udělat mohli

Dangerous      12   26. leden 2010 o 9:25

to Ringo: navíc tím, že prakticky naplnili spolupráci s Hillierem, tak budou stát na rozcestí a přemýšlet co dál. Jak překvapit? A na rozcestí je i WIlder, podle mne je Selected jeho rozloučení s projektem Recoil, ale zda-li to tak je a jak se vše bude vyvíjet, ukáže až budoucnost smile

Uživatel: Shout

Shout      13   26. leden 2010 o 9:27

no proti gustu žiaden dišputát.niekoho baví sa pozerat na gahana ako vrtí zadkom niekto holt má rad sofistikované zvuky nielen u checheche mode.možno verím v comeback možno nie.záleží ako sa vyspím.jedno mi je ale jasné.v 50 rokoch sa na podiu donekonečna vrtiet zadkom nedá a žialbohu ani chytat v rozkroku.takže holt bud prekvapko cez zvuky alebo ende-er.

Dangerous      14   26. leden 2010 o 9:46

Léta bez wildera nemůže degradovat nějaký kecálek či kecálkové na foru
Dokud si lidé budo pouštět skladby jako, (jen namátkou vyberu)
Barrel of a Gun, The Love Thieves, Home It´s no Good, Useless, Sister of night, Freestate, Insight, Painkiller,Only when I lose myself, Surrender, I am you, A Pain that I´m used to, John the revelator, Suffer Well, Sinner in me, Precious, I want it all, Nothing´s impossible, The Darkest Star, Newborn, Free, Martyr, Wrong, In Chains, Hole To Feed, Little Soul, Fragile Tension, In Sympathy, Come Back, Perfect, Miles Away, Jezebel, Corrupt, Ghost, Light, The Sun and the moon and the star či Oh well, tak pořád a stále bude i postwilderovská éra Depeche Mode velmi silná, vždyť se podívej kolik písní sem namátkou vybral jako skvělých a další fanoušci by určitě přidali další....

Uživatel: d.stripped

d.stripped      15   26. leden 2010 o 9:59

to Dangerous: já bych k tomu ještě dodal asi toto:
když za sebe posadíš do playlistu tu měkkčí stránku DM, tedy Enjoy the silence, It´s no good a Precious, a nebudeš “magor” do DM,jako jsme my tady, nepoznáš vůbec žádný rozdíl. Je to trilogie,která je hudebně provázaná a žádný vliv tam prostě necítím(tím myslím odchod A.Ch.Wildera).

Uživatel: Shout

Shout      16   26. leden 2010 o 10:09

ale ja som predsa napisal že proti albumom dm nic nemám.len ma zaujima dalšie napredovania dm.nemam fanaticke očka ktorá sa snažia vidiet čo sa vidiet nedá.uznavam ich hudbu ale ako som písal donekonečna sa na imidzovom pozlátku staviat nedá.a radsej budem za kvalitny album ktorý nebude určený pre stadionove turne na ktorom si gahan uhána svoje zdravie a dokazuje si že je 20ročný mladík.a verím že to tak vezmu aj dm ktorý ako sme si všimli každú dekádu prichadzajú s novým prístupom k práci.toz holt je to len moja zvedavost čo sa bude s depeche MODE diat.

Dangerous      17   26. leden 2010 o 10:12

to Shout: tentokrát jsem to také nemyslel na tebe smile

Dangerous      18   26. leden 2010 o 10:13

d.stripped: přesně tak smile

Dangerous      19   26. leden 2010 o 10:22

No je to tak, nikdo mimo opravdu ultra bláznivých fanoušků Depeche Mode nepozná rozdíl v písních kde Wilder byl ještě v kapele nebo nebyl, a ten kdo se trochu vyzná by se po poslechu hned prvního postwilder singlu Barrel of a Gun nejspíš ptal, zda-li Wilder, ten co odešel byl ten co hrál jedním prstem a pořád mával…

Uživatel: zdenek C

zdenek C      20   26. leden 2010 o 10:29

Souhlasím skvělé skladby!! A teď zkuste jmenovat skladby z posledních 4 alb, na kterých pracoval Alan nebo první 4 alba, prostřední 4 alba, prostě vyberte 4 alba z těch šesti, u kterých byl i Alan. A rozhodně si nemyslím, že Martin něco ubral na své genialitě a rozhodně zpěv Dava je čím dál procítěnější. Není to Gareth ani Flood, kdo chybí a byl u všech nejsilnějších alb… netvrdím, že se Alan od nich neučil, ale stejně se oni učili od něj. Prostě ta kombinace byla vyvážená, DM udávali trendy v hudbě, přinášeli nové věci. Možná Barrel of a Gun a Wrong jsou něčím progresivním a novátorským. Vše ostatní jsou skvělé skladby, mám je moc rád, ale.. Chápu, že někomu Recoil nevoní:o), ale právě ta rozdílnost a přítom shodnost mezi Martinem a Alanem, dělali DM silné. Proto jako pozitivní vidím, že se do tvorby DM začal hodně angažovat Dave. Přináší to nějakou změnu do Martinova monopolu:o)Je to vidět na Ultra, chvílemi mám pocit, že snad poslouchám Camouflage. Exciter je daleko lepší album, protože to není kopie žádného předchozího alba DM.Podotýkám, že je to jen můj názor:o)

Uživatel: Shout

Shout      21   26. leden 2010 o 10:30

Ringo jasne že každá strana má dve mince.jasné že pohyb každému prospieva,dokonca aj forest gump mal rád pohyb a kam to dotiahol.ide o to že okrem pohybu na podiu,trpia hlasivky,stres a tréma z publika ktoré sú staršie segry karcinogennych látok.takže také cvičenie a skákanie je v poriadku.horšie je to z tým stresom okolo a koniec koncov aj tie vynútené úsmevy pre novinárov neustále obliehanie fans a ja neviem čo este.určite si po turné oddychnu a budú asi dlho premyslat po tom čo mal dave v lete za komplikácie či vobec este niake turné dajú.v dalsi album verim na stopro.

Uživatel: Shout

Shout      22   26. leden 2010 o 10:38

to have and to hold-spanish tester a albumová verzia to je príklad z minulosti.home a shunt príklad z obdobia ultra.ja som to predsa napisal v tom článku hore.dm sú teraz viac melodický ako kedykolvek predtým.ich popevky sú zrovnatelne so strangelove alebo set me free.ale čo by som dal za viac experimentovania ktoré by práve vyhnalo z haly tých čo si tam idú dat hambáč alebo pivo.

Dangerous      23   26. leden 2010 o 10:47

to Shout: sorry že to říkám, ale lidi na hambáč a pivo jako první začala lákat Enjoy the Silence…to je moje staré téma, já prostě Alanem (a také Floodem) upravenou, původně ponurou a smutnou skladbu, v dancefloorový hit nemám rád. Ta píseň byla úžasně silná v demo fázi, fantastický text, skvělá atmosféra…a udělat z ní primárně komerční skladbu je to co u DM nepochopím, a ještě přidám, že Martin se tomu velmi bránil….já vím, že ji spousta fanoušků DM miluje a považuje za naprostou jejich Top skladbu, ale to je možná právě ono, o kolik by DM měli méně fanoušků pokub by neexistovala Enjoy The Silence ve verzi jak ji známe z alba Violator? Můj odhad je, že až o 50% ...

Uživatel: Shout

Shout      24   26. leden 2010 o 10:56

to Dangerous:som si istý že o každej skladbe a jej finálnej podobe v štúdiu hlasujú Dm,producent a Daniel.takže Enjoy musela byt odklepnuta na mixpulte prevažnou vacsinou.ale ved obidvaja vieme že Enjoy sa da zo setlistu vyhodit ale bolo by to na ukor navstevnosti a penazi s tým mi brácho nič nespravíme.peniazky sú až na prvom mieste

Uživatel: DMan101

DMan101      25   26. leden 2010 o 11:10

Chlapi já mám pořád takovej pocit že všechny tyhle názory co jsou tady se už někde psali na tomhle webu.Já jsem se už taky opakoval.Já chápu že je to vděčná Depešácká filozofická otázka zda s A.W. anebo bez A.W.A je jasný že to bude bud anebo.A co by bylo že kdyby…to by za chvíli nestačili servery tak by byli zaplněný.Já si taky nestěžuju na albumy bez Alana.Řeknu na rovinu jsou pěkný.Líbí se mi Ultra,občas Exciter,SOTU je nejzajímavější počin od DM bez Alana.A hlavně B side je perfektní.Ale myslím si že by dokázali vidat jinak orientovaný album.Tím myslím hudebně.Příkladem je SOFAD.A ted nebrečim za A.W.Přidali se kytary,víc rocku a bylo to vyjímečný.A Mart by dokázal něco podobnýho i bez Alana.Bylo pár písniček kdy šli i do jazzu.Teda konkrétně Mart např.:Bottom line-moc se mi líbí,Deaths door-vyjímečný.Možná je jich víc.Co to nedat všechno dohromady a přidat experiment.Kluci jsou skvělí i ted.I stylově co se týká image jsou pro mě zajímavější.Dave jede jak mašina na plný obrátky.Nevyčerpatelná energie už jenom na pohled i s těma vráskama.Ale rozhodně jsem za to aby na dalším albu bylo rozložení elektroniky a živých nástrojů 50:50.

Uživatel: Mirxon

Mirxon      26   26. leden 2010 o 12:07

Kombinace elektroniky s akustickýma nástrojema je ten nejlepší kompromis v muzice obecně.... ikdyž musím dodat, že ne pokaždý se to podaří někomu zvládnout tak, aby to znělo vyváženě. Ještě jedna poznámka k současný světový hudební scéně. Všechno to kvalitní co dneska ještě stojí za poslech má svoje začátky v 80. letech. Kapely, který začaly vznikat po roce 90’ už jen žijou z toho všeho dobrýho co vzniklo právě v těch 80., ale i v 70. a 60. letech. Takový Lady Ga Ga nebo Coldplay nebo, já nevim, jak se všechny ty novodobý superhvězdičky jmenujou, to je prostě už jen vyčpělej odvar z ponožek. A např. takoví Nitzer Ebb patří právoplatně do první ligy tý nejkvalitněší alternativní muziky, která má základy a počátky právě v těch 80. letech a svou muzikou mají stále co říct a nabídnout a pokud se někomu jejich způsob hraní nelíbí tak at’ je aspon’ neuráží, když o nich zhola nic neví. A co se týče těch všech spekulací o tom jestli by bylo další album DM lepší nebo horší s Alanem nebo bez Alana, to je všechno jen takový coby kdyby. Ikdyby se Alan připojil zpět k DM, zase by se našli vrtáci, který by zase jen hořekovali nad tím jaká byla muzika DM před tím, jestli s Alanem nebo po jeho odchodu z kapely a bla bla bla a pořád takhle dokola. Tot’ můj názor.

Uživatel: Shout

Shout      27   26. leden 2010 o 12:47

Ringo a ako by si chcel poznat vznikajúcu legendu?či je niekto legenda sa predsa prejaví až po niekolkych rokoch.mimochodom každy hudobný label na alternativnu scenu vydava kompilácie na ktorých možes počut kapely ktoré idú mimo stredný prúd.u Vás v CR je to indies records a musim sa priznat že zopár kompilácii sa im vydarilo a ostal som zírat aké klenoty sú na trhu len nemajú taku promotion akú by si zaslúžili a preferovaný sú tý ktorých už poznáme z doby ladovej.
a ked si spominal to tuc tuc u nitzer ebb.pozri dangerous hazchemix je vyborný remix postavený na tom že Dave spieva dokola dangrrrrr.a ja v tom cítim niake premostenie na ktoré nepotrebuje byt hudobník výborný textar ale dokáže z hovna upliest bič ako sa vraví pomocou samplových smyčiek vokoderov a šikovných scratchingov.

Uživatel: Beladona

Beladona      28   26. leden 2010 o 15:44

Moc pěkný. Má to tu pravou pochmurnou mollovou atmosféru.
Mně se koncert NE hodně líbil, ale někde v malém klubu by to byla teprve pecka.

Uživatel: SmidliDMboy

SmidliDMboy      29   26. leden 2010 o 19:04

Hezký to je. Takový... Recoil… Aspoň mě to přijde.

Uživatel: Mirxon

Mirxon      30   26. leden 2010 o 23:41

Já si myslim, že legendu nepozná člověk hned,  to je jasný, ale např. od poloviny 90. let už taky uběhlo něco času a za tu dobu nevim (aspon’ já si teda nevzpomínám….. snad jediný takový Rammstein, ale u těch jak se zdá už jsou taky s nápadama v koncích, že by se objevila tak výrazná a originální kapela, která by vytvořila takovej status, kde lidi třeba tu kapelu ani moc neslyšeli (v širším, nebo chcete-li komerčnějším kontextu) a přesto je jim její jméno jaksi povědomý nebo prostě nějak známý. Právě tohle je případ třeba Depeche Mode…. je spousta lidí, který od nich slyšeli tak sotva Enjoy The Silence nebo Personal Jesus z rádia, ale prostě když před těma lidma vyslovíte to jméno “Depeš Moud” tak se jim okamžitě vybaví jméno kapely těch “podivnejch” chlápků, co hrajou tu ještě “podivnější, depresivní” muziku a jejich “praštěnejch” fanoušků co nechoděj jinak než celý v černým s kostkou na hlavě. A takhle, co já vim, je to už dobrých 20 let. Takže některým kapelám stačí v podstatě pár let na to, aby se staly legendou a někomu se to prostě nepodaří za celej život. A ještě k tomu NE, to jsou výhradně klubová kapela, takže sotva může někdo čekat, že na ně bude šílet celá sportovní hala v případě, že by hráli jako support před nějakou slavnou kytarovkou, ale v případě společnýho koncertu s DM mě to trochu zarazilo, obzvlášt’ když tyhle dvě kapely mají toliko dlouhou a hlavně hodně společnou historii. Což ale, jak se zdá, dost lidí asi ani neví.

Uživatel: Beladona

Beladona      31   27. leden 2010 o 8:43

Ringo: NE nejsou, aspoň pro mě, hudba na sofistikovaný poslech, ale čistá energie. Když v 90. letech někde v klubu zaznělo Shut the door, shut the door, control, I´m here!, tak jsem prostě musela na parket smile

Uživatel: d.stripped

d.stripped      32   27. leden 2010 o 9:05

to Ringo: právě jsem si z tvého popudu poslechl píseň Going away a musím říct,že se mi jednak líbí a jednak mi hodně připomíná tvorbu Camouflage. Ikdyž zde je asi na místě spíše napsat, že mi tvorba Camouflage připomíná tvorbu Nitzer Ebb.

Uživatel: d.stripped

d.stripped      33   27. leden 2010 o 9:38

to Ringo: s tím jejich “live” projevem máš pravdu,ale oni asi nemají moc prostoru pro jejich aparaturu, protože jsou tam prostě jako No.2. To je úděl předkapel…