Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Aktuální srazy



Videoklip “Hole to Feed” se setkal s odporem fanoušků

Téměř jednohlasné odmítání nového klipu Depeche Mode se odehrává po všech světových forech příznivců této skupiny. Až na pár výjimek jsou slyšet hlasy rozhořčení, odmítání a smutku nad tím, kam tento kontroverzní klip kapelu posouvá.

Videoklip natočený k písni “Hole to Feed” má stále zatím podobný status, jako kdysi One Caress, jelikož Hole to Feed nevyšel jako singl a v Evropě pravděpodobně ani nevyjde, v USA je to také nejisté, přesto sešikoval tábory fanoušků k hlasitému odporu. Na oficiálním foru kapely se fanoušci přidávají k několika peticím: k přepracování videa, k návratu kapely do videoklipů k jejich písním, k jejich dohledu nad videoklipy a v neposlední řadě, k návratu Antona Corbijna do režisérského křesla klipů Depeche Mode.

Angažováním režiséra a komedianta Erica Wareheima, musela skupina přesně vědět co chce a čeho se dočká. Pokud to mám přenést do českého či slovenského prostředí, bylo to jako dát natočit videoklip Petru Čtvrtníčkovi v jeho nejlepším období České Sody. A i když se drtivé většině lidí klip nelíbí, naprosto plní svůj účel. Zaujal. Upoutal pozornost.
Doba na přelomu 80. a 90. let byla zlatým věkem režisérů typu Antona Corbijna, klipů filmových, uměleckých, s dlouhými záběry, s mnoha symboly a odkazy a s vlastním výkladem textu písní. Hlavní hudební stanice MTV v té době měla v Heavy rotation Depeche Mode, INXS, U2 a Madonnu, kteří se všichni chlubili právě takovými videoklipy a mohli jste si být jisti, že každé 2-3 hodiny jejich klip uvidíte.
Jenže od těch dob se svět změnil a platí to i v oblasti videoklipů, a aby jste mezi desetitisíci klipy zaujali,musíte šokovat. Ukázat něco, na co průměrný televizní divák odkojený drsným světem reality show, zareaguje. A může to být třeba odporné, nechutné, ale musí to vyčnívat.
Depeche Mode vždy vyčnívali i po vizuální stránce. A to ještě před příchodem jejich imagemakera Corbijna. K textům s lehkým zabarvením S&M a kritikou zaslepené víry, si muž s kapitánskou páskou, spielführer Martin Gore oblékal stylové oblečky a kříže na krk…atd.
Být provokativní k Depeche Mode prostě patří a otázkou je, co by v dnešních dnech tak vyvolávaný Anton Corbijn, známý též jako milovník olizování palců, s klipem Hole to Feed provedl.


29. září 2009 o 8:27 • Dangerous • Aktuality a novinkyDiskuze (42) •

Diskuze

Uživatel: IvanaS

IvanaS      1   29. září 2009 o 9:20

výstižný, plně souhlasim :o)


Uživatel: davuangel

davuangel      2   29. září 2009 o 9:45

Haló chci přidat novou akci ( DM PARTY V KLADNĚ ) a po kliknutí na formulář mě to vyčutne na hlavní stránku. Mrkněte na to, díky.

PS:Už se na ten klip vyse… nestojí za nic.


Uživatel: ooo69

ooo69      3   29. září 2009 o 10:03

Popri debate o klipe H t F spomeniem ze uz je k “mání” LHN Paris


Uživatel: IvanaS

IvanaS      4   29. září 2009 o 10:05

a kdepak je k “mání” :o)


Uživatel: Martina.MO

Martina.MO      5   29. září 2009 o 10:21

to davuangel:a kolikátého, že se bude konat DM PARTY??? wink


Uživatel: ooo69

ooo69      6   29. září 2009 o 10:25

IvanaS   skusil som ti to mailnut, preslo ???


Uživatel: IvanaS

IvanaS      7   29. září 2009 o 10:27

prošlo, díky moc!  :o)


Uživatel: davuangel

davuangel      8   29. září 2009 o 10:31

DEPECHE MODE - PERFECT PARTY V KLADNĚ, DUNDEE JAM 23.10.09
Zde jsou stránky baru kde se to koná http://dundeejam.cz/


Uživatel: daniel.clark

daniel.clark      9   29. září 2009 o 11:07

Ten klip má kapku suchého humoru, když tam hrají jak o život a ostatní stojí jak sloupy. Ale jsou tam typické americké trapárny, když nevědí jak zaujmout, tak si začnou patlat hořčici po hubě, ukazovat tlustý a starý lidi jak se mají taky rádi nebo furt mluví o penisech a vagínách. A když chtějí být amíci hodně vtipní, tak si hlavní hrdina ve filmu prdne nebo se pozvrací. A tento klip je právě na takové úrovni a to mě na DM mrzí, že klesli tak hluboko. Mají na víc.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      10   29. září 2009 o 11:16

Vyjádření jedhnoho z herců, který se podílel na natáčení klipu:

“I was the feature actor. The video is a social commentary about how the media and contemporary pop culture glorifies casual sex and is oversexed. TV makes sinful lust attractive, when in actuality it’s disgusting. 1 hot celeb is lustful and it spreads to real people the truth is shown, lust=gross


Uživatel: davuangel

davuangel      11   29. září 2009 o 11:29

A prodavač od naproti si zase stěžoval, že se mu tam ten herec poblil a posr.. přímo před stánkem a měl s toho ohromnou legraci. Už chybí jen vyjádření osvětlovače a klapky ve stylu jedna pani povidala že druhá slyšela!


Uživatel: Gary

Gary      12   29. září 2009 o 11:31

Ani to nemusím číst celé...já sem 100% ta vyjímka…...smile A víc mě to nějak netlačí....

Snad jen dodám,že to teda splnilo asi svůj účel,pokud ten účel byl vyvolat takovou vlnu kritiky od svých skalních fanoušků a nemá to cenu pořád rozebírat,poněvač už s tím stejně nikdo…nic…neudělá.....jedině,že by narychlo natočili jak Dave sedí zase někde v kafe baru u snídně a čumí po ženských,bo tak něco…..otázka pár hodin,néé?? smile


Uživatel: Gary

Gary      13   29. září 2009 o 11:38

to Dangerous: vidím,že si s těma klipama měl stejnou myšlenku…..smile


Uživatel: Gary

Gary      14   29. září 2009 o 13:35

Ringo: je to tak jak sem to napsal…..nemá smysl se v tom pořád hrabat.
Je to prostě tak ja to je….A jaký byl opravdu účel nemám ani tušení,jen doměnka většiny z nás,ale pravda je,že to vyvolalo co to vyvolalo…mě je to totální šumák,a nemám zapotřebí zabývat se tím,že někdo točí takové klipy…...na chleba mi to nevidělá... smile Mě se to líbilo a za tím si stojím,jakože já zase nikomu neberu,že ho to znechucuje…..


Uživatel: Mirxon

Mirxon      15   29. září 2009 o 17:59

Prosim Vás, co tady furt řešíte? Ten klip k Hole To Feed je prostě postavenej na jiným konceptu než jsme byli zvyklí od Antona Corbijna a já osobně se přiznám, že mě to video taky neoslovilo, ale to neznamená, že bych se tady měl furt do nekonečna pohoršovat nad jeho obsahem a smyslem. Dyt’ si trochu projed’te internet a zjistíte kolik je tam hnusu a perverzit, který tam umist’ujou lidi jako autentický materiály, že by se jeden pozvracel a nikdo nad tím ani nemrkne. To je prostě pokrytectví jak chceš. Jo….. holt moralizovat umí každej ... :(


Uživatel: Mirxon

Mirxon      16   29. září 2009 o 19:25

Ne, s obsahem internetu to opravdu nemá nic společnýho, to máš fakt recht. Akorát se musím smát tomu jako se tady většina pohoršuje nad takovou triviálností. Že se tam pár lidí na ulici olizuje…... proboha kde to jsme? Asi pořád někde ve středověku néééé? Jasně, to byl právě ten účel toho videa… ukázat, jak to dneska ve společnosti vypadá, akorát je to pojatý takovým suchým stylem, kterej mě taky moc nesedí, ale nebudu to kvůli tomu přece odsuzovat.


Uživatel: blacky101

blacky101      17   29. září 2009 o 20:14

Dovolím si taky názor, klip mě z etických či jiných důvodů vůbec nepohoršuje.
Nicméně je to nejhorší klip jaký kdy “natočili” a dle mého názoru se vůbec nehodí jak k dm tak k té písničce a z těchto důvodů říkám že ten klip je katastrofální.
A ikdyž jsem čelt tady i na zahraničních fórech rozbor proč to natočili co tím chtějí říct, či šokovat či co, pořád mě to vůbec neoslovuje.


Uživatel: Monte_404

Monte_404      18   30. září 2009 o 5:11

Vidím jak tady všichni lamentujete jak muslimové na karikaturu proroka Mohameda! Vždyť je to jen videoklip. A už jsem psal, že povedený grin


Uživatel: Mirxon

Mirxon      19   30. září 2009 o 6:48

No to já se tim právě celkem slušně bavim jak tady někteří nestále lamentují a hledají bůhví jaký hlubokomyslný kontexty ve videoklipech DM a přitom to o tom vůbec zrovna nemusí být, teda aspon’ ne ten Hole To Feed. Jak už jsem napsal, tenhle klip se mi taky nezamlouvá a nevidim na něm nic převratnýho a už vůbec ne revolučního nebo snad dokonce šokujícího, ale s odstupem…. když se na ten klip podívám po několikátý, si říkám, proč ne, jako vtip to celkem na lidi zabralo, jestli to tak mělo být tak asi jo. Dle reakcí. Šokovaný jsou z toho akorát ti co toho zřejmě v životě ještě moc neviděli a hlavně nezažili.


Uživatel: d.stripped

d.stripped      20   30. září 2009 o 6:56

Já bych řekl,že se to DM povedlo. Nebudu zde hodnotit estetickou stránku tohoto projektu,ale když si vzpomenu,že kolem Peace se toho zase až tak moc nepsalo, HTF rozhodně boduje. Je zřejmě asi jedno,zda je pozitivní či negativní hodnocení - pro reklamu je dobré obojí. Voda se rozčeřila a fóra praskají ve švech - nebyl to právě ten úmysl? Nebyl smysl tohoto klipu vytrhnout fanoušky z poklidu a rozjímání a postavit je před něco,co neočekávali?


Uživatel: ooo69

ooo69      21   30. září 2009 o 8:59

pridam trochu do ohna : podla mna je ten klip o moralnom upadku pracujuceho ludu v USA :o)))


Uživatel: IvanaS

IvanaS      22   30. září 2009 o 9:03

tohle asi nikdy neskončí :o)
Ringo - nebuď přehnaně naivní, stačí se projít po Praze a takovejhle “klip” uvidíš na každym rohu, to je prostě realita :o)
A taky by neuškodila trocha sebeironie a nadhled, pak bys tam ten vtip určitě našel :o)


Uživatel: ooo69

ooo69      23   30. září 2009 o 11:10

A čO AK TEN KLIP BUDU PREMIETAT V PRAHE AKO VIDEOPROJEKCIU ?

VYPíSKATE ICH ?.....


Uživatel: IvanaS

IvanaS      24   30. září 2009 o 11:32

to, žes to eště neviděl, neznamená, že se to neděje :o))


Uživatel: Dangerous

Dangerous      25   30. září 2009 o 13:09

to Ringo: kolikrát si za poslední rok viděl klip Personal Jesus?


Uživatel: Dangerous

Dangerous      26   30. září 2009 o 13:57

to Ringo: tipnu si, že tak jednou, možná dvakrát…možná vůbec… je zbytečné se rozčilovat nad nějakými videoklipy… když samotná kapela nám žádné klipy nedodává

Mám-li být upřímný, tak bychom se neměli rozčilovat ani na režiséra toho klipu, ale rozčílit se na kapelu samotnou…desku vydají jednou za 3 roky..okay, potom si vyjedou na turné..okay… a to je vše co svým fanouškům dopřejí... jsou líní dělat klipy, nebaví je to, to chápu, ale 4 videa ke čtyřem singlům, to by pro fanoušky klidně zvládli, když zvládnou tisíce rozhovorů za rok. Pro MTV a youtube by klidně mohli nechat dělat videa úchyláky jako Erica Wareheima či Jonas & François. Ale pro fanoušky by mohli natočit něco nápaditého, v čem budou hrát hlavní roli…. jenže..kapela nám tohle nedopřává, bouchnou razítkem approved na klipy jako tenhle, tak fajn.. je to jejich cesta, já to prožívat nebudu a tomu klipu se v klidu zasměju…


Uživatel: Beladona

Beladona      27   30. září 2009 o 14:52

dangerous: tak třeba Videos 86-98 nebo Strange jsem viděla snad stokrát smile A bohužel, žádný takový výběr už nevydají.

Klipy bývaly jejich silná stránka a znám lidi, kteří nebyli fanoušci a nadchli se nejdřív právě pro jejich klipy. Já tomu prostě nerozumím, proč v tom nepokračují.

Ale na druhou stranu… o vizuální stránku se prý vždycky nejvíc staral Dave a třeba má teď dost svých starostí.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      28   30. září 2009 o 15:17

já s tebou souhlasím, klipy, hlavně klipy Corbijna a také třeba Stripped a Shake The Disease, fotografie Corbijna a celková image kapely, to vše v kombinaci s hudbou je to co nás přes dávnými věky asi všechny přitáhlo k téhle kapele. Snad někdy v šesté třídě jsme byli na na nějaké výstavě elektroniky a technologií, dali se tam hrát počítačové hry a tak, ale nás asi 5 kluků, už tenkrát v 11letech fanoušků DM (měli jsme na kazetě 2 alba smile stálo před jednou z obrazovek,  kde dokola pořád běžely klipy ze Strange. Těžko se to vysvětluje, ale díky právě přítomnosti všech těch správných ingrediencí, Gahanova zvláštního hlasu, Goreho textů a melodií, jejich image a videoklipů jak od někud ze skryté dimenze, mohli stvořit kult. Jen písněmi by to nedokázali. Neměli největší hity. Ale soustředili kolem sebe mladé lidi, kterým tohle vše dokonale pasovalo jako pohled na svět, který hledali…

Jenže od roku 98 (Only when I lose myself) neexistuje pravý depešácký klip. Až do letošního Wrong, aspoň pro mne. Proto mi
video k Hole to feed nijak nevadí, já si parádně užil klipy Depeche Mode, kdy na mne mohli mít nějaký vliv, teď už se na vše lze dívat s nadhledem, když to kapele nestojí za to, já kvůli nim brečet nebudu smile

Nejdůležitější mi teď na DM přijde hudba, a skladby Ghost, Fragile, Miles, Wrong, Perfect, Corrupt, Hole, Sympathy.. jsou pro mne důkazem, že Depeche Mode jsou stále fantastičtí, když chtějí...


Uživatel: Mirxon

Mirxon      29   30. září 2009 o 17:56

to Dangerous: moje řeč, doba se mění slále rychlejc a s ní i její prostředky a můžem jen doufat, že DM tohle ještě nějakej ten čas všechno přežijí.


Uživatel: stteny

stteny      30   30. září 2009 o 21:43

souhlasím s Ringo oba dva klipy jsou pěkný a depešácký:))


Uživatel: Dangerous

Dangerous      31   1. říjen 2009 o 7:37

Dangerous: jinak podle me jeden opravdovy klip DM po OWILM vznikl, a to klip k Suffer Well a abych pravdu rekl, tak za takovy hodne depesacky klip povazuji i Kingdom od Gahana.

Pravý depešácký klip… pro mne to znamená, že v tom vždy musí být nějaká záhada, nějaký vícevýznam, symbolika…
Ač je Suffer Well dobrý klip a díky hlavnímu aktérovi i vtipný, je celkem jasný a přímý... Dave Gahan a jeho peripetie..

Jinak klip Kingdom a také klip k Saw Something považuji za velmi povedené rovněž..


Uživatel: Beladona

Beladona      32   1. říjen 2009 o 8:07

Jj, dokonalé spojení MFTM a Strange vytvořilo svět Depeche.

Suffer Well je skvělý, ale stejně mám pocit, že TO tam už není.

Kingdom jako klip není špatný, ale podle mě je úplně mimo hudbu a sráží vzletnost toho songu.


Uživatel: IvanaS

IvanaS      33   1. říjen 2009 o 9:22

mě třeba pobavil klip k It´s No Good ... :o)
No a Saw Something - prostě super písnička s bezva klipem, kde je teda k sežrání :o)


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.