Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Kvalita oficiálního merche?

Kvalita oficiálního merche?

S návratem turné do Evropy se znovu vrátily do hry polemika nad kvalitou a cenami oficiálního merchandise. Po koncertě v Amsterdamu si někteří dokonce stěžují, že trička jsou tak prohledná, že je vidět zadní potisk, a že bue bezpečnější je hlavně neprat. Máte zkušenost s oficiálním merchandise MM TOUR?

 

V porovnání s kvalitou jsou ceny prostě příliš vysoké. Za 50 € můžete očekávat košili z látky, která vás bude těšit několik let.
Jeden z mých přátel si koupil tričko v Amsterdamu. Říkal, že látka je velmi tenká a že je lepší ji neprat v pračce.
To můžete vidět na jeho fotografii. Podívejte se na bílé tričko. Na přední straně je vidět potisk zadní strany.
Kessler a kapela se s touto kritikou musí smířit. Je mi líto, že to musím říct.
Robert Smith je dobrým příkladem toho, že je možné být k fanouškům vstřícnější a přitom si jako hudebník vydělávat peníze. (Ceny merchandise, dynamické ceny vstupenek atd.).

 

Pár střípků z HOME...

 

V porovnání s kvalitou jsou ceny prostě příliš vysoké. Za 50 € můžete očekávat košili z látky, která vás bude těšit několik let. Jeden z mých přátel si koupil tričko v Amsterdamu. Říkal, že látka je velmi tenká a že je lepší ji neprat v pračce. To můžete vidět na jeho fotografii. Podívejte se na bílé tričko. Na přední straně je vidět potisk zadní strany. Kessler a kapela se s touto kritikou musí smířit. Je mi líto, že to musím říct. Robert Smith je dobrým příkladem toho, že je možné být k fanouškům vstřícnější a přitom si jako hudebník vydělávat peníze. (Ceny merchandise, dynamické ceny vstupenek atd.).


Pokud se zboží nepodaří prodat alespoň za desetinásobek jeho pořizovací ceny, zřejmě se nevyrábí. Žádný tourbook, málo nabízených položek, trička za přemrštěné ceny... Člověk by si myslel, že vysoká cena vstupenek bude stačit, ale ne. Odmítám se nechat podvést. Letos pro mě žádný koncert nebude. Pravděpodobně už žádný koncert.

 

Tohle je první turné, které jsem vynechal od World Violation... a abych byl upřímný, vůbec mi to nevadí. Rád bych se šel podívat na nové písně MM, na Fletch tribute, ale zbytek? Všechno už jsem to viděl příliš mnohokrát, když se vytáhly ty samé verze. Když se k tomu přidá vysoká cena zboží poté, co jsem zaplatil přes 20 liber za CD (s chudším výběrem fotek než standard), mám pocit, že nás berou trochu jako samozřejmost, abych byl upřímný...

Cure jsou právě na turné po USA a prodávají trička za 25 dolarů a mikiny s kapucí za 50 dolarů. DM prodávají ty samé věci za dvojnásobnou cenu. je to nechutné, jak se chovají ke svým fanouškům. ceny lístků byly na tomto turné dost špatné. jasně, můžete z toho vinit ticketmaster, ale za ceny merche je stoprocentně zodpovědná kapela. totálně okrádají své fanoušky a vědí to. za těchto podmínek si už nikdy nekoupím merch DM. ani designy nebyly na tomto turné tak skvělé. jako by prostě vzdali snahu být kreativní.

 

 

 


18. květen 2023 o 9:27 • Dangerous • Aktuality a novinkyDiskuze (23) •

Diskuze

Uživatel: daniel.clark

daniel.clark      1   18. květen 2023 o 13:07

Souhlasím. Ryba smrdí od hlavy. Jaký pán, takový krám. Věřte tomu, že kdyby kapela nechtěla, tak dynamická cena vstupenek nebude. Už na samotném albu je znát, že je v první řadě kvůli kšeftu. Peníze a sláva jim zaslepila mysl.


Uživatel: Kubec

Kubec      2   18. květen 2023 o 15:31

Naznacujem to uz davno, od uplne spackaneho vydania setu 12 palcovych singlov z albumu Exciter. Bola to hanba a zial, kvalita dalsieho setu Playing the Angel tiez nebola 100percentna. A tak to ide dalej, az doteraz.
Plne suhlasim, ze sa neda argumentovat, ze to ide mimo kapelu a nevie o tom. Musi o tom vediet a ak nie, tak potom jej pozostali dvaja clenovia nie su pricetni.
Tvrdy a velmi dobry clanok. Fanusikovska zakladna, ktora tu je uz 30-40 rokov si to urcite nezasluzi.


Uživatel: tomas1.

tomas1.      3   18. květen 2023 o 20:54

uryvek textu Pražského výběru - prachy jenom prachy nečekají,jen na ně sáhneš a už tě mají..........,co se týče setlistu,no jak to napsat slušně - vážení fanoušci,máme vás u prdele,jaké  skladby chcete abychom zahráli…........... p.s. např.Metallica nechala rozhodnout fanoušky,jaké skladby mají zahrát…........velký respekt k Metallice a k DM?.......Nic slušného mě nenapadá,.....


Uživatel: Herrer

Herrer      4   19. květen 2023 o 4:18

daniel.clark: Kde je na albu znát, že vyšlo vůli kšeftu? Umělecky skvělá a emotivní deska. To prostě pragmaticky nenatočíš.

Ta omáčka okolo je katastrofa, ale já bych z toho opravdu nevinil kapelu. Mají tým firem, které se jim o propagaci a merch starají. To oni selhali, ne kapela! To oni způsobili to odosobnění vztahu fanoušek/kapela. O merch se stará agentura, která má v portfoliu hafo dalších kapel a aktivit a podle toho to vypadá. Tam už ani nedělají lidi, který to baví, ale univerzální, korporátně proškolený Jane a Johnové Doeové. Zmrdství dnešní doby.  Jestli si někdo myslí, že můžou mít zrovna tohle Dave s Martem plně pod kontrolou, tak je naiva a chce po nich fakt moc.

Já naprosto chápu kritiku, taky mě ofiko shop strašně nasral, ale nerouhejme se a neházejme to na kapelu, proboha.


Uživatel: Kubec

Kubec      5   19. květen 2023 o 7:39

ad Herrer: Priklanam sa k nazoru, ktory napisal daniel-clark. Album je za posledne roky skvely, ale povazujem ho za premrhanu sancu. Z tych skladieb sa z viacerych dali spravit este lepsie pecky. Posobi to na mna (a aj ini sa takto vyjadrili), ako keby tie skladby na albume boli len demoverzie. Urobili nieco, s cim sa MALO dalej pracovat, ale uz nevedeli kam a tak to pustili. Blizsie som k tomu svoj nazor pisal v inej teme na tejto stranke, tak sa nebudem teraz opakovat. Ale v pripade zaujmu to mozem skopcit aj sem.
Dalsia vec, ktora svedci s prospech hypotezy, ze slo najma o prachy, je samotna kvalita technickeho prevedenia. Myslim, ze aj Ty sam si tu niekde pisal, ze CD je hudobne spravene zle a vinyl je len o malo lepsi (DR a dalsie) - ak si to nebol priamo Ty, ospravdlnujem sa, ale viem, ze si tu pisal viacero zaujimavych veci ohladom loudness war a kvality zvuku - rad som si to cital grin


Uživatel: Herrer

Herrer      6   19. květen 2023 o 7:58

Kubec: Četl jsem tvůj pohled na album a respektuju ho, nicméně nesouhlasím. Na mě deska působí intenzivně a zároveň neuvěřitelně svěže. Že se snadno poslouchá, což je způsobeno tím, že není překombinovaná, vůbec neberu jako negativum. Samozřejmě, všechno by se dalo vycizelovat, ale upřímně, umí to DM bez Alana? Kolikrát to po jeho odchodu ukázali? Mně je tahle poloha kapely zkrátka mnohem sympatičtější, než aby se honili za něčím, co tam možná už ani nemůže být. Písně jsou silné, zpívám si pořád něco z desky, což nepamatuju, kdy se mi naposledy dělo. Já jsem nadšenej.

Ohledně té hrůzy, co vyšla na CD a těch nechutných praktik ofiko shopu. Samozřejmě se to nedá obhájit, ale opravdu právě za tohle může kapela? Za mě jednoznačně ne. Možná to ani nevědí, mají podepsané nějaké kontrakty a víc neřeší. Za vše může label a další třetí strany, které mají poskytnout kvalitní servis, ke kterému určitě patří krom zajištění důstojného zvuku desky i profanouškovský přístup. Tohle všechno dostalo těžký rány, ale vyčítat to kapele, mi přijde stejné, jako vyčítat fotbalistům, že kretén z finančního oddělení zdvojnásobil cenu permanentek. A víš co? Pokud budou lidi chodit, v pohodě si to obhájí.

Já bych ani nereagoval, jsem z toho všeho docela smutnej, ale zkrátka absolutně nesouhlasím s tím co napsal daniel.clark ohledně motivací k vydání desky. Prostě hovadina.


Uživatel: Tom 101

Tom 101      7   19. květen 2023 o 14:39

Kubec je prostě slovak


Uživatel: Tom 101

Tom 101      8   19. květen 2023 o 14:40

Ale nechci nikoho urážet!


Uživatel: Tom 101

Tom 101      9   19. květen 2023 o 14:41

Drevokocuri no


Uživatel: Kubec

Kubec      10   19. květen 2023 o 15:49

Ano, presne ako naznacujes, ta bodka v skladbach na novom albume tam od Alana podla mna velmi chyba.


Uživatel: d.stripped

d.stripped      11   19. květen 2023 o 17:06

Ad ceny merche:
Nemyslím, že by v Praze prodávali trička za 1200,-...tomu nevěřím, tohle je “Dutch” cena…
Ad kvalita:
Už na jejich webu to vypadalo prapodivné, asi i Vietnamci by to zvládli lépe. A pakliže je to opravdu tak slabý materiál, je mi to hlavně líto. Líto kvůli lidem, kteří by za ně dýchali. Tohle si prostě nezasloužíme.

A osobně mi je vcelku fuk, kdo to pro ně dělá. Je to jejich vizitka, je to pro jejich fanoušky. A upřímně- bez nás jsou NOTHING!


Uživatel: renegade

renegade      12   19. květen 2023 o 19:10

Nepřestává mě fascinovat naivita některých lidí. Samotní členové kapely neovlivní ani to, kde budou nebo nebudou hrát, natož tvorbu cen vstupenek nebo kvalitu merche.
Každé turné je pochopitelně o penězích, ale tyhle věci jsou plně v kompetenci managementu, všemožných smluvních agentur a promotérů.

Ad srovnávání DM vs. Metallica…. po stopadesáté první: Metallica je čistě rocková kapela, která může improvizovat, a s trochou nadsázky ze dne na den měnit setlist podle toho, jak se chlapci vyspí. To u elektronické kapely, jakou jsou DM, kde je bambilion věcí předprogramovaných, jednoduše není možné. K aktuálnímu setlistu mám sice spoustu výhrad, ale z tohoto pohledu jsem schopen to pochopit.

Co už jde úplně mimo moje chápaní je bodře nasraná plačka o tom, že to či ono album vyšlo kvůli kšeftu. Hele, kvůli kšeftu vychází každé album na světě. Včetně Violatoru, BC nebo MFTM. Ti chlapi dělají to, co je baví, a vydělávají si tím na živobytí, což je kombinace, která se každému nepoštěstí. Tak jestli ono v tom nebude taky trochu té bodré české závisti smile


Uživatel: Herrer

Herrer      14   19. květen 2023 o 19:24

renegade: Přesně tak. Mě ta danielova myšlenka, natožpak poslední věta skoro až urazily. Ničím nepodložený obvinění z cynismu, hyperbola jako kráva a pitomej oslí můstek od ceny vstupenek k motivaci pro tvorbu alba k tomu. Havel tomuhle předsudečně negativnímu stavu velký části národa říkal “blbá nálada” smile


Uživatel: Dangerous

Dangerous      15   19. květen 2023 o 19:31

Cure: https://shop.thecure.com/product/X9CTTC160/shows-of-a-lost-world-moon-dateback-tee?cp=105516_106207_109712
The Cure 25 doláčů za ofiko tričko
DM 50$ wink a v Praze bude za stejnou cenu, stejně tak za cca týden v Blavě


Uživatel: Herrer

Herrer      16   19. květen 2023 o 19:37

The Cure - poslední studiová deska - 2008
DM - poslední studiová deska - 2023 plus tři další za stejné období

Nesrovnával bych nesrovnatelné smile


Uživatel: Dangerous

Dangerous      17   19. květen 2023 o 19:48

ale zase jedou turné snad nonstop wink


Uživatel: Dangerous

Dangerous      18   19. květen 2023 o 19:55

abych byl upřímný, tak mě osobně vadí jen setlist, ostatní věci jsou záležitost nabídky a poptávky a Kesslera od dob 101 snad všichni známe… wink

to ale jak se kapela na turné zachovala k tak bombastickému albu jako je Memento Mori, to mi fakt přijde stupidní, jak jsem xkrát napsal jedou si zase své Singles Tour…poslední albové turné bylo k Playing The Angel


Uživatel: renegade

renegade      19   19. květen 2023 o 20:02

Dangerous: A o tom to přesně je. Kdyby mohl Robert Smith ovlivnit tvorbu cen vstupenek, tak by se nemusel zpětně dohadovat s Ticketmasterem wink

A těch 25 dolarů za triko je samo o sobě zlodějna jako prase, ale když to lidi potřebují k životu, tak proč ne. 50 je už absurdní přestřel, ale opět jsem přesvědčen o tom, že Dave ani Mart si tu cenu nevymysleli.

Merch jde jinak totálně mimo mě, krom kvalitní kožené Delta Machine peněženky, kterou jsem dostal před deseti lety k narozeninám a pořád je po těch letech používání jako nová grin


Uživatel: Dangerous

Dangerous      20   19. květen 2023 o 20:03

a co se týká cen vstupenek, byly doby, třeba v roce 2008 , kdy DM novinářům tvrdili, že si hlídají ceny vstupenek, aby nebyly přepálené jako u jiných umělců...ale postupem času se to nějak “vymklo z rukou”, ale opět platí: nabídka/poptávka, asi by těžko měl Kessler doma zlaté WC, pokud by dělal charitu, a ceny lístků srazil, aby si fanoušci DM nestěžovali smile Co je to nějaká stížnost, když těch lístků prodávají každé turné více a více, super byznys wink


Uživatel: renegade

renegade      21   19. květen 2023 o 20:11

Tak byznys je to v každém případě, o tom žádná. Ale jak píšeš, pořád platí pravidlo nabídka/poptávka. Nemůžu si koncert dovolit = nejdu na něj. Podle těch vyprodaných stadionů to ale vypadá, že se lidi mají dobře grin


Uživatel: Dangerous

Dangerous      22   19. květen 2023 o 20:24

Souhlasím.


Uživatel: d.stripped

d.stripped      23   20. květen 2023 o 15:18

No, obecně to vypadá, že The Cure jedou lidovější lajnu, zřejmě jejich management ctí jiná pravidla, nežli ten do DM. A možná se i Robert a spol.k tomu staví jinak.
Každopádně se věci mají tak, jak se mají, a my s tím houby naděláme . No ale zase si nebudeme kazit víkend, ne??


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.