Aktuální srazy
19.10.2024 | Trnava
koncert TORUL + Depeche Mode after party
02.11.2024 | Brno
Depeche Mode Night
09.11.2024 | Vsetín
Depeche Mode Violation Party vol.45
23.11.2024 | Bratislava
Depeche Mode Party
03.12.2024 | Bratislava
koncert DEPECHE NOTE (Symphonic Tribute)
07.12.2024 | Bratislava
Depeche Mode Christmas Party
07.12.2024 | Praha
Depeche Mode Weekender Night
28.12.2024 | Trnava
Depeche Mode Party
« Archiv událostí | Všechny událostí »
Long Time Lie
Text a překlad.
Long Time Lie
It's been a while since you did something
Not so long since you complained
You sit around here doing nothing
Every day
You're the coward who points the finger
I understand that I'm helping you
You have delusions in some spaced-out fantasy
That's what you do
He loves to wallow in the glory
Loves to cut you down to size
Try to make you believe in all of his lies
It's been a long long long long long long time
It's been a long long long long long long time
A long time lie
Don't you ever look in the mirror
Don't you know there's so much more
Locked up inside that box behind your door
All your twisted conversations
When you're sitting all alone
Just remember we know your secret
While you moan
He loves to wallow in the glory
Loves to cut you down to size
Try to make you believe in all of his lies
It's been a long long long long long long time
It's been a long long long long long long time
A long time lie
Dlouhý čas lží
Je to už chvíli co jsi něco udělal
Ale není to tak dlouho, co sis zase stěžoval
Dokola sedíš a neděláš nic
Každý den
Jsi jen zbabělec, který ukazuje prstem
Mám pochopení, pomáhám ti
A ty žiješ v sebeklamu v nějakém fantastickém vesmíru
To je přesně co děláš
Miluje koupat se ve slávě
Miluje, když vás může setřít
Zkouší vás přesvědčit, abyste věřili jeho lžím
Byl to dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý čas lží
Byl to dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý čas lží
Dlouhý čas lží
Nikdy se nedíváš do zrcadla
Nevíš, že může být něco víc
Uzamčené v krabici za tvými dveřmi
Všechny tvé překroucené rozhovory
Které vedeš sám se sebou
Ale pamatuj, my známe tvé tajemství
Zatímco ty naříkáš
Miluje koupat se ve slávě
Miluje, když vás může setřít
Zkouší vás přesvědčit, abyste věřili jeho lžím
Byl to dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý čas lží
Byl to dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý dlouhý čas lží
Dlouhý čas lží
-------------------------------------------------------------------------------------
Napsali: Martin Lee Gore & Dave Gahan
Překlad: Dangerous
Diskuze
indy 2 12. prosinec 2014 o 11:07
Díky za překlad.
“Je to už chvíli co jsi něco udělal
Ale není to tak dlouho, co sis zase stěžoval
Dokola sedíš a neděláš nic
Každý den”
Z toho by se dalo ledacos vyčíst ne?
Ringo 4 12. prosinec 2014 o 13:42
Tentokráte to není Goráčova píseň o Gahanovi, ale Goráčova a Gahanova o Wilderovi:-D Jinak na co Gahan skladatelsky na Deltě sáhnul, to se povedlo na jedničku s hvězdičkou, až se trochu bojím, jestli kapku nepřekonává Goráče. Nej songy na deltě jsou shodou okolností od Gahana.
Dangerous 5 12. prosinec 2014 o 14:16
Je to stejně zvláštní, kam se asi vztah DM a Alana posunul. 2010 jsme byli radostí bez sebe, Alan s DM na pódiu, vzájemné návštěvy koncertů a vystoupení, remix In Chains…ale od 2012 téměř ticho po pěšině...
Když na foru HOME před pár měsíci jeden fanoušek nadhodil, že by Alan mohl zase nějak spolupracovat s DM, tak tamější admin odvětil: Tohle se zabilo jistou aukcí...Proto i můj první komentář k tomuhle textu…
RadekH 7 12. prosinec 2014 o 16:41
Alan byl těžce v prdeli po finanční stránce.Navíc chtěl udělat tlustou čáru za minulostí.Co se mě ale nelíbilo bylo to že Alan rozprodal i ty zlaté desky za prodeje alb.Zbylí 3 členové si toho neskutečně váží a mě to přišlo z jeho strany docela sprosté.Mávl rukou vše měl zabaleno v krabicích jako kdyby se zbavoval nějakého nepotřebného bordelu.
RadekH 8 12. prosinec 2014 o 17:15
Samozřejmě že je to jeho věc.Ale to ocenění co dostal prostřednictvím zlatých desek by jsi snad mohl nějak vážit měl snad na tom taky zásluhu.A myslím si že být v této kapele byl pro něj kurevsky dobrý job.
Ringo 9 12. prosinec 2014 o 18:32
já s tím jeho prodejem nesouhlasím, docela by mně zajímalo, jestli bylo po stránce práv úplně košér, že prodal i sounboardy a zvukovou nbanku. Sice to třeba tvořil, ale pokud vím, všichni 4 členové DM to měli fifty fifty mezi sebou, každý přinesl svůj díl. Má právo někdo cizí mít jejich zvuky, disponovat jimi a třeba je i někde používat? Třeba za své dílo, když si to koupil od Alana?
Já si Alanvovy práce pro DM velice vážím, byl u těch nejklíčovějších desek pro kapelu samotnou, jeho práce se zvuky byla mistrná, dodnes mám živě v mysli, jak na 101 ukazoval, jak dělá zvuky a jak je rozvíjí a vyloudil tam něco parádního. Prostě profi borec. Jenže po lidské stránce z něj po té aukci cítím zklamání, jako by to všechno pro DM byla přetvářka, vztahy s nimi, přetvářka, mejdany s nimi, přetvářka, jo, když už tu teda musím být, však mi to nasype nějaké hrachy. Aukce byla definitivní sbohem DM. Veliká škoda. Na druhou stranu možná velké dobře pro soudržnost skupiny. Když jej zpětně vnímám na starých záznamech, jak se tam tváří, tak po tom všem mi to přijde jako - važte si toho, tohle jsem udělal já, profík, pro tyhle tři amatéry.
indy 10 12. prosinec 2014 o 19:35
Poslední co můžeme dělat je soudit Alana za to co udělal, jak při odchodu od DM tak při aukci, ke které měl určitě své důvody, ať už finanční či jakékoliv. Je to jeho svědomí, jeho rozhodnutí a my nevíme zhola nic, abychom kolem toho moralizovali. Prostě je to tak a navždy kolem toho můžeme jen spekulovat. Jinak pokud jde o vlastní aukci, tak musím přiznat, že mi přišlo strašně zajímavé dívat se na ty videa z jeho baráku, jak se tam prohrabovali všemi těmi “poklady” a stejně tak pročítat katalog k aukci. Je rozdíl nechat si památku a schraňovat krámy. Když si člověk vezme kolik různých plakátů, oblečení, desek, nástrojů, suvenýrů a dalších věcí měl uložené na půdě, tak je pochopitelné, že nemělo smysl aby to tam hnilo v krabicích, mnohem lépe to posloužilo dychtivým fanouškům - za tučné peníze (nezapomeňme: Everything counts in large amounts!). Je ale pravda, že u těch zlatých desek a různých ocenění jsem jejich prodej nechápal - to si opravdu mohl nechat. Ale jak říkám, soudit lze snadno, pochopit už hůře…..
Ringo 12 12. prosinec 2014 o 19:49
indy: nejde o moralizování, jde o naprosto zkreslený pohled, který jsem třeba dříve na Alana měl. Pro mně to byl jeden z DM bohů. Teď je to pro mně člověk, kterého už nezajímá, co skvělého učinil, člověk, který asi tedy přestane zajímat mně.
Co se týče krámů a sběratelských předmětů. Pokud chtěl prodat svůj kožený kabát a boty, naprosto ok. Pokud ale dá kdo ví komu na prodej sounboard se zvuky, které jsou zvukovou bankou DM písní, tak sorry, ale prodává pracovní matroš, který mu patří jen z 1/4. Pokud prodá všechny alba DM, tak senad tím mohu pozastavit. To se mu to už jako nelíbí? Nemá za ptořebí mít v záloze něco, na čem se spolupodlel? Divné. Pokud prodává ocenění, tak je to trochu i plivnutí do očí jak bývalým členům kapely, tak i všem fanouškům. Prodá to sice za prachy, ale jak vidno, nemá k těmto oceněním žádný vztah, když je prodává. Prostě prodal haraburdí, přitom šlo o věci, které by pro jiného znamenalo cennosti, které spoluvytvářely jeho kariéru a prakticky třetinu produktivního života. Pro mně jako fanouška je to prostě obrovské zklamání.
indy 13 12. prosinec 2014 o 20:00
Ringo: Jistě rozumím jak to vnímáš, a je to docela pochopitelné, jen jsem chtěl připomenout, že je to prostě člověk jako každý jiný. Pokud tohle všechno rozprodal, jistě k tomu měl důvod (jakkoliv pro nás fanoušky nepochopitelný či až “kacířský”). Třeba chtěl udělat obrovskou tlustou čáru za svým dosavadním životem (nebyl by první ani poslední)....prostě co my můžeme vědět…takto k tomu zase přistupuji já. Alan pro mne vždycky byl a je bude zásadní postava a člen DM a to co kapele a hudbě DM přines je pro mne podstatnější, jakkoliv mne už dávno nemrzí jeho odchod….DM dokázali, že to umí i bez něj (a jak!).
Ringo 14 12. prosinec 2014 o 20:06
indy: no tak mně, možná překvapivě, jeho odchod bude svým způsobem mrzet vždy (i když se do diskusí o tomhle pouštím vždy pragmaticky s tím, že mi Alan u spousty věcí od jeho odchodu vůbec nechybí a jeho přínos nepřeceňuji tak jako jiní). DM umí i bez něj a parádně, ale vždycky jsem je tak nějak vnímal jako čtveřici a tak nějak podvědomě jsem Alana vnímal jako toho, který je jen na dlouhé dovolené, ale duší je pořád tak nějak s nimi a možná se jednou vrátí. Po té aukci mi je jasné, že udělal tu tlustou čáru a já ji budu muset udělat jako fanoušek a vytěsnit jej ze světa DM absolutně, protože už tam není a nikdy nebude.
indy 16 12. prosinec 2014 o 20:07
K těm zvukovým bankám - no těžko říct jak to je s právy na jejich použití, ale tak horce bych to zase neviděl. Nikdo se s ním asi nesoudil
indy 17 12. prosinec 2014 o 20:10
Ringo: Je mi to jasné. Kdo ví, třeba, někdy ..... anebo už nikdy.
denydog: spíš péčko
Ringo 18 12. prosinec 2014 o 20:10
indy: práva jak práva, mně jde o princip, tohle patří DM, ne jen Alanovi, z mého pohledu je drzost to někomu dát nebo dokonce prodat a jit se za to nažrat:-) Tyto zvuky patří DM a jen oni by s tím měli disponovat. Umíš si představit, že se to dostane do rukou Biebrovi a udělá z toho parádně ozvučený song s tím, že je to jeho dílo?
Ringo 20 12. prosinec 2014 o 20:24
denydog: no, vzhledem k tomu, že tam jsou pravděpodobně zvuky použité v písních DM, tak je to DM, ne jen jeho. Kdysi o těch vztazích byly i nějaké rozhovory, že to prostě patří všem rovným dílem, vše, co se v rámci DM vytvořilo. Na právní cesty ese se zkrachovalým Alanem asi všichni vykvákli.
Ringo 21 12. prosinec 2014 o 20:25
Denydog: ale asi jsem to kdysi viděl, ale asi to nemusím vidět znova:-)
indy 22 12. prosinec 2014 o 20:35
Trochu mimo téma ale…. pořád čekám až mi konečně dojde DVD Live in Berlín ... abych se nepřetěšil
Ringo 23 12. prosinec 2014 o 20:39
indy: tobě to ještě nedorazilo? No já se původně přetěšil a když mi to přišlo, tak jsem si to přeci jen pustil a nadchlo mně to tak, že jsem na všechna předešlá příkoří zapomněl:-)
indy 24 12. prosinec 2014 o 20:46
Ringo: no už to má být na cestě, tak doufám, že zkraje příštího týdne to budu mít už doma. Dám k tomu láhev vína (či něco podobného) a doufám, že si to konečně vychutnám
RadekH 25 12. prosinec 2014 o 20:56
Alana si vážím jako člověka když to vezmu i po lidské stránce.Něco trochu o té aukci vím protože ten dokument dělal známý,takže v podstatě vím proč to Alan udělal.Ty věci co rozprodal mě tak ani nevadí ale co považuji za vrchol tak to byly ruzná ocenění.Muzikanti,osobnosti i samotní členové si tohoto ocenění váží je to pro ně takové zadostiučinění v tom co dokázali v hudbě.Nesmírně si toho považují.Alan s ledovým klidem se toho prostě chtěl zbavit,bylo ale vidět že Alanovi během aukce se v hlavě honily ruzné myšlenky ono byl tam taky 15 let.Pravda bude možná někde uprostřed.Pamatuju si z vyprávění jak byl Alan neskutečně štastný když v roce 1984 dostal spolu s DM první zlatou desku za prodeje CTA a SGR.Nechtěl tomu věřit jakých uspěchu dosáhli,byl na to neskutečně pyšný a ted při aukci ledovým klidem to prodával v papundeklových krabicích jako nějaký bordel.
Ringo 26 12. prosinec 2014 o 21:45
RadekH: mně je z toho hlavně strašně smutno, to je asi nejvýstižnější pocit, který z toho mám.
dmmaniac 29 12. prosinec 2014 o 23:34
Alana vidím jako zvuk DM, po jeho odchodu se k jeho práci se zvukem, nikdo nepřiblížil. Z posledních dob je SOTU jedna z největších zklamání (Exciter neberu jako album, ale jako omyl), to i Delta je lepší
Michaela 146 30 12. prosinec 2014 o 23:45
to dmmaniac: Delta???? Pouze lepší, lehce Tě vyvedu z omylu, to je výtečné, dokonalé, velmi zdařilé album..copak, Ty to tam neslyšíš???
Dangerous 31 12. prosinec 2014 o 23:46
Alana vidím jako zvuk DM,
To je přesně ono, fanoušci Alana se dívaj, ale neposlouchaj…Delta i Ultra i Playing jsou bez Alana a jsou to fantastická alba. Delta je moje druhé nejvíce oblíbené album Depeche Mode, Playing The Angel čtvrté a Ultra šesté. Tři alba bez Alana v první šestce. A tak to má myslím většina fanoušků....a pak je skupina, které říkám plác, plác, kteří plácají už skoro 20 let to samé (ano, příští rok to už bude 20 let co Alan Charles Wilder není člen Depeche Mode), tedy, že bez Aldy Cvaldy již to není ono, ale přesto pořád na DM visejí Je to jako by se jim 20 let nelíbila nějaká baba, ale stejně by za ní pořád dolejzali a cpali ji do hlavy, že si měla nechat ten zrzavej přeliv
Pavel.Z 32 13. prosinec 2014 o 4:41
Podle činů poznáte je! Co Alan dokázal po odchodu z DM ? Nic. A pravou zrzku poznáte podle toho jestli je zrzka i dole.
Logic1 33 13. prosinec 2014 o 7:24
Presne tak cowlleyka , Delta je super album, je to typický čistý DM, temné s hrdzavým zvukom, presne také aké dokáže urobiť iba DM. Ultra, ďalšie album bez Alana, ďalší skvost. A Recoil? hodiny zvukov bez zmyslu, aspoň pre mňa.
Ringo 34 13. prosinec 2014 o 8:24
dmmaniac: Poalanovská éra: Ultra - ultra album, pro mně bez chybičky, řadím stále k těm naprosto kultovním věcem jako SGR, BC, MFTM, Violator, SOFAD. Nenapadlo by mně, že tam Alan chybí.
Exciter - no comment. Časem se utřepalo, jsem schopen si jej pustit a docela i užít, ale tohle album nemělo depeš zvuk, asi zkoušeli moc něco jiného, vezli se na tehdejší trendové vlně.
PTA - nádherný comeback depeš zvuku, ne, Alan mi tam nechybí, spousta naprosto hutných elektronických zvuků, JTR single považují za nejlepší remixový single od Strangelove.
na SOTU byla minimálně třetina písní (počítám i druhé CD) vynikajících, typický depeš. Podle mně jedinou chybou bylo, že to roztahali, možná by se měli vrátit v takových situacích ke konceptu 9 písni na album, nemusel bych se co druhou píseň mírně nebo i hodně udit. Ale bojím se slůvka zklamání, protože perly jako Ghost, Light a Wrong jsou právě z tohoto alba.
Delta Machine - naprostá totálka, depešácké album jak víno, nejsem nekritický, ale na tomto albu marně hledám chybu, co tam hledat nepotřebuji je Alan Wilder, není jej tam vůbec třeba.
Kdo ví, jestli Alan neudělal tlustou čáru za DM proto, že vlastně pochopil, že oni to bez něj zvládnou a už jej tam opravdu nepotřebují, neměl by jim co přinést;-)
Ringo 36 13. prosinec 2014 o 8:44
Dangerous: naprosto výstižné. Když si vezmeme uplynulé roky, tak DM fungují bez Alana déle než když byli s ním. Kdo může dokázat, že ty klíčové alba vznikly jen díky alanovi. Protože ta druhá polovina osmdesátek byla naprosto specifická, vlastně celé osmdesátky. Všechny kapely, které tehdy natočily své klíčové počiny, na které nabrali svou fanouškovskou základnu, se po 90. roce značně změnila. Kdo tak klíčový odešel z těchto kapel, že už nemají ten specifický osmdesátkový zvuk? A platí to i pro kapely vzniklé po 90. roce. U Rammsteinů člověk uslyší názor, že už nikdy nebude další Sehnsucht a Mutter. Ne, fakt nebude, protože tyto alba už jednou udělali a není důvod je udlělat znova. Hluší nikdy neusliší, že Reise Reise a poslední jejich album jsou skvosty, tak jako Alanovci nikdy neuslyší, že Ultra, PTA a Delta jsou také skvosty. Já je poslední dobou poslouchám mnohem častěji než staré alba DM. Dneska si asi pustím i ten Exciter, mám takové nějaké nutkání si to dát před tím, než si udělám poslechovou session Delta Machine 5.1
margot 37 13. prosinec 2014 o 11:43
opět věčné téma AW DM začali už před ním, fungovali roky s ním a ještě déle fungují bez něj - a naštěstí moc dobře!!! Alan byl dlouhou dobu jejich součástí, určitě do kapely hodně přinesl, ale pak se rozhodl skončit… Jeho rozhodnutí! O skutečných důvodech odchodu se můžeme jen donekonečna dohadovat. Naše dohady na tom nic nezmění, ať se nám to líbí nebo ne, je to zkrátka fakt a tak to musíme brát… DM se naštěstí pro nás rozhodli jet dál i bez něj a funguje to skvěle! Dohady a debaty o tom, jak by, které album vypadalo, kdyby u toho byl Alan, nemají žádný smysl. To nikdy nikdo nezjistí...
Michaela 146 38 13. prosinec 2014 o 11:45
to Dangerous: To přirovnání skvěle sedí Alda Cvalda v textu se píše “Dokola sedíš a neděláš nic, každý den”
a pak jdou kila lehce nahoru A věkem to rozhodně není, především to chce více pohybu, Dave, by mohl jít příkladem
margot 39 13. prosinec 2014 o 11:53
ad aukce: tady je rozhovor na tohle téma s Alanem: http://stereoklang.se/blog/interviews/alan-wilder
Alan tam vztah k věcem z aukce přirovnává ke svému vztahu ke zlatým deskám, kdy si myslí, že víc znamenají pro lidi zvenčí než pro hudebníky samotné... jinými slovy, je to pro něj zkrátka harampádí, co mu v bednách zabírá místo :-( To mi přijde dost smutné a konkrétně u těch zlatých desek i jako nevážení si fanoušků...
Michaela 146 40 13. prosinec 2014 o 11:58
to Logic1: S projektem Recoil, naprostý souhlas, žádná sláva to rozhodně není, kdyby zůstal v Depeche Mode udělal, by větší díru do světa, tam mu to slušelo více, pasoval tam
Ota 42 13. prosinec 2014 o 14:10
Vidím, že se vrátilo téma Alan. Díky té nešťastné aukci hodně fandů odhodilo sentiment a přestalo vidět odchod Alana jako katastrofu. To je na tom asi jediné pozitivní. Vždy mě štvalo jak někteří fandové píšou o DM tvorbě z dob Alana jako by vše tvořil on. Až na myslím dvě písničky od něho všechno složil a napsal Martin. Zbytek kapely pak vdechnul jeho tvorbě život. Ano, Alan byl profík a hodně skladeb asi dotáhl do verzí, které jsou pro nás pořád skvělé a moderní, ale ta jeho vlastní tvorba potvrdila, že bez génia DM by byl zřejmě jen neznámým hudebníkem, kterého by si slavné kapely snad braly do studia na ladění zvuku svých alb. Líbí se mi ta myšlenka Ringa: “Kdo ví, jestli Alan neudělal tlustou čáru za DM proto, že vlastně pochopil, že oni to bez něj zvládnou a už jej tam opravdu nepotřebují, neměl by jim co přinést”. Smutná a možná trochu nevděčná myšlenka vůči jednomu z členů DM, ale dost možná uhodila hřebíček na hlavičku.
Ringo 43 13. prosinec 2014 o 14:31
Happens all the Time - tak tuhle mám ještě o malinkatáý kousínek radši, má nádherný osmdesátkový feeling v refrénu.
fanda 44 13. prosinec 2014 o 14:56
Alanovy aukce nechápu, nerozumím. Jen je mi to moc líto ale nesoudím. Je ale nezpochybnitelným faktem, ať už mám nebo nemám Wildera rád, že po jeho odchodu již zvuk DM nikdy nebyl tak plný jako s ním a již nikdy nevznikly tak charakteristické zvuky pro DM. Nehovořím o hudebních nápadech ale pouze o zvuku.A již vůbec to nevylučuje, že i po jěho odchodu vznikly dobré alba, čehož důkazem je i Delta.Ale ta zvuková vyjímečnost identifikující jednotlivé skladby tam již není.Jedinečné zvuky např. Walking ...., Policy….World in my… atd atd.
DM vždy tvořily tři jedinečné věci, které je odlišovali od ostatních. Hlas a osobnost Gahana, hudební nápady Goreho a zvuky Wildera. To jedno tam nyníj iž citelně chybí.A opakuji, že tím nesnižuji kvalitu současných alb.
K aukcím asi tolik, že je to jeho věcí, jestli prodává zvukové banky, které jsou výhradně jeho prací. Nevím jak bychom se tvářili, kdyby Gore prodával ¨své kytary a zvuky, které on vyprodukoval, nebo, kdyby Gahan prodával své vokály použité v písních DM. Je to prostě divné.
Hanz 397 45 13. prosinec 2014 o 14:57
Myslí,že už podle avataru je vidět,že jsem “Wilderovec”.
Nicméně DM byli i s ním i bez něj. Netvrdím,že byli lepší s ním,mám je moc rád i bez něj,jeho odchodu lituju,ale DM svět se tím rozhodně nezhroutil. DM i Reciol mám moc rád. A opravdu mě nějak neberou ty debaty,co by bylo,kdyby zůstal. Myslím,že krásnou ukázkou je In Chains…
A pro všechny,kteří tvrdí,že po DM nic nedokázal… Kdo z vás slyšel Black box(complete)? Kdo z vás si pustil např. jeho první ex-DM album Unsounds methods? Zkuste to-je to jedna pecka za druhou. Jasně,není to prvoplánově hitoplodný,ale vznikalo to(v podstatě,jako celý Recoil) v době,kdy měl dost a muziku mohl dělat sobě pro radost,ne pro producenty,ne pro prodejnost(netvrdím,že to DM dělají,ale určitý vliv tohohle všeho tam je).
A konečně k té aukci… Nikdo,krom Alana nemůže vědět,proč to udělal. Určitě k tomu nějaké důvody,ať byly jakékoliv,měl a myslím,že nikdo z nás nemá právo to soudit. Jasně,můžeme si o tom myslet,co chceme,můžeme s tím nesouhlasit,ale nemáme právo to soudit. A pokud by ostatním členům DM vadilo,že prodal např. ty soundboardy,tak mohli včas zasáhnout a to buď domluvou s Alanem,nebo třeba soudním příkazem. Proč to asi neudělali?
Tak a můžete se do mě pustit
Ad fanda: Dave své vokály (nevím jestli)prodává-např se Soulsavers,Mart kytaru taky prodal-někde jsem kdysi četl,ale nikdy po tom nepátral,že udělal kytaru do jedné písně Gwen Stefani…
Ringo 46 13. prosinec 2014 o 15:04
fanda: a opravdu ti teda na Deltě nepřipadá zvuk tak plný a jedinečný jako u těch starých alb s Alanem. Mně osobně teda jo. Ono to srovnávání dost zkresluje, protože kdysi se to objevovalo, tak nám to přišlo jako charakteristické a jedinečné, dneska se pracuje už s objeveným a je třeba si uvědomit, že Alan Wilder už nic jiného než SOFAD sám vymyslet nedokáže. Takže i kdyby s nima dneska byl, tak by sis řekl, hmm, nic nového pod sluncem, tohle už udělali na SOFAD nebo Violatoru. DM jak jsou teď se snaží být jiní než dříve a zároveďn jsou stále neskutečně elektroničtí a podle mně stále v tomt onejlepší. Může mi někdo klidně předhodit Trenta Reznora, jehož tvorbu žeru, ale po pravdě, i když udělal parádní Year Zero, tak i on se dost čato opakuje a je tam slyšelt odkaz z jeho Spiral alba a With Teeth. Deltou mně DM přesvědčili, že na ně prostě stále nikdo nemá, že ta elektronika a zvuky, které na jejich nových albech nacházím, je vždycky o nějaký ten level výše než u jiných. Budou tu se mnou mnozí nesouhlasit, ale je to můj názor a pohled na věc.
Ringo 47 13. prosinec 2014 o 15:11
Hanz397: 1. mám kromně Subhumanu všechny Recoil alba. Jsou tam suprové zvuky, to neříkám že ne, ale je to recyklace toho, co dělal v rámci DM. Škála zvuků je opravdu luxusní, nicméně pro mně tomu chybí jedno, zakomponovat to do opravdové písně. Jestli byl 1/3 produktivní části DM, tak mu pořád ty 2/3 k tomu, aby byl Recoil dokonalý, schází. Schází mu dobrý skladatel textů a schází mu jedinečný zpěvák. DM mají jednu výhodu, Alan Wilder není jediný zvukový technik na světě, takže tu 1/3 zastoupí zbytek týmů tehcniků a programátorů, kteří se pohybují kolem DM už léta, mnozí od jejich vzniku.
2. prodej zvukové banky, která je použítá v písních DM je docela rozdíl od prodeje toho, co Martin s Davem udělají samostatně mimo DM, to snad cítíš. Kdybych u někoho slyšel zvuky ze Strangelove, tak by mi to vadilo, stejně jako by Dave prodal část nazpívaného textu ze Strangelove a stejně tak by mi vadilo, kdyby Martin prodal část kytarové melodie třeba z Personal Jesus někomu jinému. Ale tohle se neděje, že.
Ota 48 13. prosinec 2014 o 15:22
Hanzi, myslím, že se do Tebe nikdo nepustí, protože nepíšeš nic co by někoho mělo naštvat. V mnohém máš pravdu. No a v hudbě se každému líbí něco víc a něco míň. Mnohokrát jsem se ptal jak je možné, že v tak malém okruhu lidí jsou tak odlišné názory na jednotlivé hudební počiny DM. Tak nějak bych čekal, že když všichni máme vyvolené DM tak se shodneme ohledně 90% jejich tvorby a i u jiných kapel budeme názorově hodně blízko. Asi to bude u více než poloviny, ale k 90% se neblížíme ani náhodou. Ptáš se kdo z nás slyšel kompletní Black box, já ne, protože jsem byl vždy po chvilce poslechu Recoil strašně zklamaný a deprimovaný. No a tak jsem poslech Alana vzdal. Ale zkusím to Unsounds methods. Tam si nejsem jistý jestli jsem to vůbec někdy pouštěl a nerad bych Alana jako skladatele pohřbil zcela neoprávněně.
Ota 49 13. prosinec 2014 o 15:36
PS: zkusil jsem si Unsounds methods pustit hned z youtube a já to vážně nedávám. Musel bych si před tím dát tabletu Xanaxu a pak bych to snad vydržel poslechnout celé. Promiň Hanzi, ale ani při nejlepší vůli se mezi posluchače Alanovy vlastní tvorby nezařadím .
Ringo 50 13. prosinec 2014 o 15:57
Ota: já si na to třeba hodně dlouho zvykal a pak jsem si zvyknul, Unsounds Methods a Bloodline jsou dobré, dokonce jsem si po několika letech zvykl i na Liquid. Jenom od toho nesmíš očekávat písničku, jsou to jen zvuky, hodně dobré zvuky, vlastně taková zvuková banka, kterou by bylo fajn zakomponovat do pořádné písničky.
Hanz 397 51 13. prosinec 2014 o 15:59
4Ringo:S těma Ss jsem to myslel samozřejmě jako nadsázku
A Alanova muzika není postavená na zpěvu-popravdě v některých věcech mi občas ten zpěv i kazí celkovej dojem-,ale je postavena právě na těch suprových zvucích. A to je to,co mě na tom tak bere.
4Ota: Tak jasně,že každý má jiný vkus,já třeba na rozdíl od Ringa nedávám nový Rammstein,ale zrovna třeba od tebe,jako od technofila (doufám,že tu s tímhle nickem nejste dva ) bych čekal,že Recoil po zvukový stránce pobereš. Chápu,že pro spoust lidí je to hůř stravitelná muzika,ale pouštět si to z YT nemá vejšku. Já když jsem před letním koncertem sjížděl z YT Chvrches,tak se mi taky nelíbili,ale teď je z cd sjíždím docela často
Herrer 52 13. prosinec 2014 o 16:01
Ego holt umí bejt kurva… Ze všeho nejvíc mi tahle i předchozí Alanovy a(u)kce připomínají volání o pomoc. Taková demonstrativní sebevražda, řek bych… Když se na to zkusím podívat v souvislostech, tak mi to přijde tak, že původně v podstatě žoldák Wilder, pocházející z jiných poměrů, než zbytek kapely prostě od počátku nemohl být na stejné vlně s ostatními. Jeho původní role byla skromná a logicky se snažil hlavně pracovat a co nejdřív zapadnout. Podařilo se. Jeho práce se s ubíhajícími lety na tvorbě kapely projevovala čím dál víc, až vyvrcholila dvěma skvosty v podobě Violatoru a SOFAD. V tu chvíli už to ale mohl bejt a nejspíš i byl úplně jinej Alan - už neměl potřebu adaptace, už neměl potřebu přehlížet vci, který se mu nelíbily, cítil se ve své pozici v kapele silný a možná chtěl slyšet, že tomu tak je, že ho ostatní bezvýhradně přijali. Začaly mu vadit věci, které ostatní (uvnitř možná furt obyčejní kluci z Basildonu) nikdy necítili potřebu řešit… Pořád ten stejnej autoritářskej Martin, na jeho zádech věčně se vezoucí Andy, do toho gradovala Gahanova drogová proměna… A zase to nebyl neúnavnej pracant Alan, na kterýho by byla upírána dostatečná pozornost… V takovejch chvílích nepochopení pak člověk klidně udělá věc, kterou uvnitř třeba vůbec nechce - v tomhle případě odchod z kapely. Možná čekal větší šok, větší přemlouvání, možná myslel, že i přátelský vazby směrem k jeho osobě jsou silnější, než se nakonec ukázalo… Martin je IMHO přes svoje hluboký, často těžko uchopitelný texty a myšlenkový pochody v mých očích pořád tak trochu pragmatik. Sluníčko Dave měl starosti sám se sebou. A Fletch? Proč by se měl za cokoli zasazovat zrovna “parazit” Fletch? Kapela prostě vzala Alanův odchod jako realitu, prokousala se všemožnými problémy a vlastně to byla ona, která udělala očistný restart. Vyšla skvělá Ultra, začaly znovu sílit už i tak dost pevný přátelský vazby teď už jen trojice DM, fandové se od kapely neodvrátili v nijak dramatický míře, kapela nabrala druhej dech… Dokonce i ten, v Alanově éře nepřístupnej Mart začal postupem času dávat čuchnout Davemu… Kluci měli v pauzách svý projekty, aniž by museli cokoli bořit… A Andy se dál vezl, aniž by to měl kdokoli potřebu řešit… Tohle všechno mohlo mít na zvenčí to pozorujícího Alana zničující vliv. Jak dlouho si upřímně užíval Recoil? Jak dlouho mohlo člověka zvyklýho stát na výsluní, bavit bejt v pozici génia tzv. pro vyvolené? Alanova stopa ve zvuku DM bez debat chybí, ale nikdo po tom “žoldákovi” nevolá a asi už ani nezavolá... Upozorňuju, že v celym příspěvku pouze spekuluju a zvažuju, jak to mohlo a taky vůbec nemuselo bejt. Alanovi do hlavy nevidím… Nicméně za jedním si stojím - ego prostě UMÍ bejt kurva.
Herrer 53 13. prosinec 2014 o 16:03
Pokud je text Long Time Lie opravdu alegorií na Alana, tak jde aspoň o určitou i když hodně hořkou formu satisfakce…
Herrer 55 13. prosinec 2014 o 16:20
Ringo: Díky. Hodně mě obohacuje, když to tu po vás čtu. Je super, že to tu pořád tak žije Rád si projíždím i starý diskuse
Možná by nakonec Alanovi byla milejší i ta žaloba, než tahle lhostejnost… Když nad tím přemýšlím, tak je mi z toho taky vlastně jen smutno…
Michaela 146 56 13. prosinec 2014 o 17:09
to Herrer: Zdravím, kolego Sparťane, ten čtvrteční zápas, to bylo zklamání, škoda, žádný postup se nekoná :(
Herrer 57 13. prosinec 2014 o 17:17
cowlleyka: Ahoj, Sparťanko Škoda mluvit… Schválně jsem si před zápasem dal American Horror Story, abych se psychicky připravil na cokoli… No, nestačlo to… Lavička je možná hodnej chlap, kterej nás konečně naučil hrát podle nějakýho systému, ale taky je to ten, pod jehož “vedením”, jsme projeli tři nejdůležitější zápasy sezóny. Malmö, Plzeň, Bern… skóre 0:6 :-(
Michaela 146 58 13. prosinec 2014 o 17:19
to Herrer: Skvělý příspěvek, dosti obsáhlý, ale také velmi pravdivý, souhlasím s Tebou ve všech bodech
Michaela 146 59 13. prosinec 2014 o 17:34
Herrer, Sparta byla vždy výtečné fotbalové mužstvo, já je sleduji asi od roku 1984, za ta léta jim tu prohru občas i dopřeji, není každý den posvícení, ale je to bohužel škoda
indy 60 13. prosinec 2014 o 17:54
Nebudu tady opakovat, co už jsem psal na začátku, ale asi je zbytečné se v tom nějak zvlášť rozpitvávat a nedejbože Wildera soudit ve smyslu “to on odešel, rozprodal, zklamal” ano každý má právo to vnímat podle svého, a to je vlastně dobře, ale někdy je mi ho až líto… (a to upozorňuji, že nejsem žádný kovaný “Wilderovec” ) Nikdo z DM nemůže mít vůči ostatním v kapele čisté svědomí - kdo více ohrozil existenci kapely? Odchod Wildera? (teď už víme, že to zvládli i bez něj - ale už jinak). A co drogové eskapády Gahana? To od něj asi nebylo příliš zodpovědné že? A Martinovy alkoholické úlety? Snad jen ten Fletch za ty deprese nemohl…. no prostě je to temná kapela se vším všudy a buďme rádi, že to “s námi” táhnou tak dlouho a hlavně ..... je za nic nesuďme
Dangerous 61 13. prosinec 2014 o 18:04
Podtrženo sečteno, kdo jsi bez viny, hoď kamenem. A sakra to je z Janova evangelia. Tak jinak. Každý svého štěstí strůjce…
Jinak, Herrer, Ringo, Ota, Hanz, margot, fanda, cowlleyka a další, vážně skvělé příspěvky!
Herrer 62 13. prosinec 2014 o 18:48
cowlleyka: To je jasná věc Já Spartu samozřejmě taky nikdy neodvrhnu. I kdybych chtěl, tak by to stejně nešlo… Jen nás ta slavná historie zavazuje a předurčuje k dalším a dalším úspěchům. Pokud nejsou, je to špatně. Sparta nikdy neuměla prohrávat a já nechci, aby se to učila Trošku mi ta postupná proměna z arogantní Sparty ve Spartu pokornou vadí... Ale to sem nepatří Pokud budeš chtít, tak někdy můžem zajít na ACS a pak na pivko pokecat o DM
RadekH 63 13. prosinec 2014 o 19:19
Ještě uvedu jeden příklad hodně Wilderovcu naříkalo jak tristně zní My little universe že to je jedna velká minimalistická nuda.Nuže je to tak že sám Alan o tom vždy básnil že chce dělat minimalistickou hudbu a chtěl aby minimalisticky zněli DM.Toužil dělat hudbu k filmu,Anton mimochodem natočil 3 celovečerní snímky ale přesto raději sáhnul při A most wanted man na osvědčeného Herberta Gronemeyera který bravurně zkomponoval hudbu k jeho poslednímu počinu.In Chanins v jeho podání zní skvěle přesto je to jen pouho pouhá recyklace Alana Wildera a jeho projektu Recoil.
Dangerous 64 13. prosinec 2014 o 19:28
Ještě uvedu jeden příklad hodně Wilderovcu naříkalo jak tristně zní My little universe že to je jedna velká minimalistická nuda.Nuže je to tak že sám Alan o tom vždy básnil že chce dělat minimalistickou hudbu a chtěl aby minimalisticky zněli DM
Konečně člověk, který zná historii Depeche Mode a dovede si dát dohromady 1+1.
Alan Wilder, fanoušek Phillipa Glasse, by si z Bergova minimalistickému přístupu k My Little Universe byl nadšený. Pokud by přelomil vejpůl své ego a uznal to, ale myslím, že ho hudba už teď moc nezajímá.
RadekH 65 13. prosinec 2014 o 19:40
Děkuji Dangerousi ano hodněkrát se o tom zminoval a Berg s tím svým zápalem mi ho trochu připomíná.Líbí se mi jak ta skladba zní a ke konci kdy neskutečně vygraduje,to je neskutečná elektronika.Berg je strašně zapálený,talentovaný producent.Mé přání je aby i do studiové práce zapojili Christina Eignera.Protože v tom člověkovi je skrytý neskutečný potenciál.Nadchlo mě jeho solové album od Christiana Eignera-Recovery 2005 a v neposlední řadě produkce Kataríny Knechtové-Tajomstvá 2012.
bublinka 66 13. prosinec 2014 o 19:45
Možná ta aukce AW byla i o tom,že se rozváděl a musel vyplatit svojí ženu a některé ženské dokážou chlapa parádně vyždímat….,když láska končí...Jinak veškeré zvuky si mohl zálohovat,dnes už to není problém…
zenstation 67 13. prosinec 2014 o 20:48
Pokud je text LTL opravdu reakcí na aukci a postoji AW k “jeho” věcem, zajímala by mě jeho reakce, ta opravdu prvotní. Pro sebe si tvorbu a fungování DM dělím na tři úseky, 80-90 / 93-94 / a vše potom. V prvních dvou hrál AW zásadní roli, druhá navíc přinesla nejlepší album DM vůbec. Třetí přinesla restart a novou vlnu, jinou, ale ne horší, prostě jinou. To vše bez Alana. Byl součástí DM, už není. V prvním úseku hrál od svého příchodu určitě zásadní roli, stejně tak SOFAD vytáhl určitě také někam jinam. Alane díky za první dvě, ale díky i za tu třetí, protože kdybys neodešel, možná bychom se teď neměli o čem dohadovat a neměli co vynášet k výšinám. Pradoxně mi přijde třetí úsek nejlepší (z mého pohledu) Ultra, PTA a Delta jsou u mě v závěsu za SOFAD (pořadí není důležité). Ale ono je vlastně těžké vybírat pořadí alb, každé má svoje. Každopádně mě nejvíc baví. Alana chápu i nechápu, ale je to jeho věc, měl tu potřebu a tak si to vyřešil po svém. Recoil si občas pustím, ale až od Bloodline. Až odsud je řekněme originální. Jak jsem již psal AW byl součástí DM. Long Tie Lie ? Kdo ví...
zenstation 68 13. prosinec 2014 o 20:54
ad Sparta - nejsem Sparťan ani fanda jiného klubu, jsem holt hokejovej. Ale jako zástupci naší země jsem samozřejmě fanoušek všech. Bern k poražení byl a je smutný, že takovej mančaft nemá na lávce adekvátní náhradu za Lafatu. Tam je základní problém, když hraťáka hrajou krajní záložníci a nevědí co s tím, Lafatec si to místo vždycky najde. Chybu vidím hlavně v managementu. Nejsem si jist jestli je to úplně vina Lavičky, ale každopádně nese za výsledky odpovědnost.
OU751DER 70 13. prosinec 2014 o 21:42
Ringo • 13.12.2014 o 15:11: když jsi to tak pěkně rozdělil na podíly, tak jaký je podíl písní v hudbě celkově a ten podíl co nejsou písně je jako hudba nedokonalá, nedodělaná, nedotvořená nebo tak něco?
No a ta Wilderova zvuková banka asi nebyla moc naditá, když vše na čem dělal stojí na těch samejch zvucích (DM, Nitzer Ebb, Recoil).
A ještě z úplně jinýho soudku, když už jsi zmínil Rammstein. Nedávno jsem v práci poslouchal Cobalt 60 a kolega povídá: Od kdy Rammstein zpívaj anglicky?
Herrer 71 13. prosinec 2014 o 22:27
denydog: Naprostej souhlas s 20:48 i s hodnocením nedostatečný zálohy za Lafiho… Nesouhlas s Kováčem. I v Liberci měl slabý chvilky, není už to ten Kováč, kterej z český ligy odcházel. Btw, v Malmö to byl on se Švejdíkem (naprostej tragéd), mezi kterejma pornoherec Rosenberg proběhl jak mezi sonými sloupy a poslal Spartu do EL. Na Konatého seš přísnej, ten kluk je ještě jankovitej, ale něco v něm je. Jen to je ještě mnohem míň útočník, než Přikryl. Pokud šel Přikryl dolů, měl jít na plac Bednář. Naposledy jsme systémem 4-6-0 hráli v Thunu během druhýho Hřebíkova angažmá. Tenkrát to skončilo nekoukatelnou a nic neřešící bezgólovou plichtou. Shodou okolností taky Švýcarsko Jsem přesvědčen, že nám Lavička prohrál LM i jaro v EL svou připosraností a neschopností adekvátně reagovat na vývoj utkání. Přitom ten mančaft má potenciál jako kráva!
zenstation: S vedením máš pravdu… Já se nezlobim na Křetínskýho, jehož bezedná kapsa zajišťuje klubu aspoň stabilitu, o který se může zbytku ligy jen zdát. Nevyčítám mu, že se neangažuje, když má nejspíš hafo starostí v byznyse. Co mu vyčítám je fakt, že se obklopil neschopnejma lidma typu Otavy nebo Dušana Svobody. Svoboda je na diplomatickym poli tak slaboučkej, že si s ním vytírá prdel trio Paclík, Damková, Berbr takovym způsobem, že je to k pláči. Čím ho o svých schopnostech přesvědčil komentátor Otava, to už vůbec netušim…
dmmaniac 72 13. prosinec 2014 o 22:50
Ještě uvedu jeden příklad hodně Wilderovcu naříkalo jak tristně zní My little universe že to je jedna velká minimalistická nuda.Nuže je to tak že sám Alan o tom vždy básnil že chce dělat minimalistickou hudbu a chtěl aby minimalisticky zněli DM
Zajimavé, sám Alan říkal, že zrovna Goráč je ten, kterému by stačilo vydávat demo snímky jako plnohodnotné písně (což je zrovna u MLU hoooooooodně znát, zní to jako song ze Speak And Spell - ten začátek je fakt tragedie).
Ringo 73 13. prosinec 2014 o 22:58
ad MLU - a pochopili jste, že to byl úmysl to udělat takto, aby se píseň postupně rozvíjela a přidávaly se tam zvuky? Jakápak tragédie, povedlo se to perfektně. A ty zvuky co tam zní mají svůj smysl, kdo ale neví, tak nepochopí, marné.
Ringo 74 13. prosinec 2014 o 23:05
OUTSIDER: Jestli narážíš na to, že Wilder prodal dema, které dělal sám, budiž, ale pokud je dělal s úmyslem dát je do DM a nakonec to udělal, tak by to tak mělo zůstat. Na DM, Recoil a Nitzer Ebb jsou pravda velmi podobné postupy, ale z té aukce jsem pochopil, že prodal celé zvukové části a melodie, které dělal pro konkrétní písně DM.
Co se týče Rammstein, tak nemá moc smysl řešit, kdo koho napodobuje. Když si poslechneš Die Krupps, tak tam teprve najdeš i konkrétní songy, které Rammsteini napodobili na albu Sehnsucht. Ale to je jiná debata tohle.
dmmaniac 75 13. prosinec 2014 o 23:08
Ringo: Jo, o asi bude můj případ, že tam neslyším to rozvíjení
Ringo 76 13. prosinec 2014 o 23:10
dmmaniac: přelož si text a možná pochopíš i ty zvuky:-) Tohle je prostě kraftwerkovina a nemá to být nijak dodělané, jak si představuješ. Je to hotové, není tam co dodělávat.
Mně se tam třeba moc líbí ten zvuk ktrý mi připomíná film, Vynález zkázy. Pokud bys to chtěl dodělat o plechové bicí a nějaký hutný šumivý zvuk, tak bys mi celý ten skvělý dojem pokazil:-)
Michaela 146 77 14. prosinec 2014 o 1:31
Herrer • 13.12.2014 o 18:48
Záleží na tom, jak nadále se bude vyvíjet situace v mém soukromém životě, prozatím dlouhodobě nic neplánuji…
Tak až se začne hrát druhá část fotbalové sezóny “jarní” a bude u mě vše OK, tak se ráda ozvu
Michaela 146 78 14. prosinec 2014 o 1:43
denydog • 13.12.2014 o 20:48
Díky, za obsáhlý report ohledně Sparty Netušila jsem, že jsi také srdcem Sparťan.
Herrer 79 14. prosinec 2014 o 8:22
cowlleyka: jasný, v poho Zaujalo mě, že máme společný zájmy. Doufám, žes to nebrala tak, že se tě snažím přes Spartu lacině balit… Koneckonců jsem šťastně ženatej, takže i kdybych tyhle postranní záměry měl, tak je mít stejně nesmím… Já na fotbal pravidelně chodim nějakejch 20 let (dokonce jsem kolem puberty i docela zlobil ), mám z toho prostředí dost výbornejch kamarádů, ale jen jeden je jakžtakž zapálenej do DM, proto mě to tak mile překvapilo… No a teď vidim, že denydog je taky náš a za železnou Spartu dokonce skoro kopal… Takže bysme mohli vytvořit ACS-DM skupinu a jednou společně vyrazit. Mohlo by to bejt fajn
Herrer 80 14. prosinec 2014 o 8:23
cowlleyka: A pochopitelně ať už doma řešíš cokoli, samozřejmě ti přeju, ať to dobře dopadne
Herrer 81 14. prosinec 2014 o 8:26
Jeden hudební tip pro zájemce: Objevil jsem Ameriku v podobě Goldfrapp Docela příjemně se to poslouchá...
Dangerous 82 14. prosinec 2014 o 8:57
to Herrer: Goldfrapp jsou výborní, a co teprve naživo…fascinující show, a ten hlas!...první polovina pomalejší skladby, druhá pořádná divočina…
https://www.youtube.com/watch?v=LgdkCtTd6r4
Dangerous 83 14. prosinec 2014 o 8:59
Moje nejoblíbenější od Goldfrapp
https://www.youtube.com/watch?v=QUB7e3BtnvU
Herrer 84 14. prosinec 2014 o 10:18
Dangerous: jj, ještě je nemám naposlouchaný, ale mám z nich dobrej pocit
Michaela 146 85 14. prosinec 2014 o 11:18
to Herrer: Jsem velmi ráda, že je zde někdo, kdo to má stejné zájmy jako právě já Já jsem také zadaná, v srpnu to bylo již 20 let co jsem se s mým manželem seznámila, ale bohužel je tam “něco” co nás v brzské době rozdělí ....právě proto píšu, že dlouhodobě neplánuji :(
Michaela 146 86 14. prosinec 2014 o 11:31
Dangerous • 14.12.2014 o 8:59
Vážně nádherná procítěná skladba, v očích se mi lesknou slzy, ach ty, emoce…
OU751DER 87 14. prosinec 2014 o 13:15
Ringo • 13.12.2014 o 23:05: narážel jsem třeba na, podle mě, velkou zvukovou podobnost alba Ebbhead a mixu Enjoy The Silence (The Quad: Final Mix) a teď nemluvím jen o jednotlivých zvucích jako je sampl houslí, ale i o celých smyčkách jako je jakési kvičení použité ve skladbě Ascend atd. Prostě mi vždy přišlo, že ten mix je pečenej ze stejnýho těsta jako to album. A ouha. Než jsem to sem začal psát tak jsem si konečně prověřil fakta a celá má konspirační teorie shořela jak papír. Ebbhead: Engineer – Steve Lyon, Engineer [Assistant] – Stan Fintan, Producer – Alan Wilder, Flood. Enjoy The Silence (The Quad: Final Mix): Engineer – Paul Kendall, Mixed By – Adrian Sherwood, David Harrow, Gareth Jones, Holger Hiller, Mimi Izumi Kobayashi a Tim Simenon. Co k tomu dodat, asi jen, že sovy nejsou tím, čím se zdají být…
Tou hláškou o Rammsteinjsem jsem narážel na fakt, že pokud se člověk v jistém hudebním směru vůbec nepohybuje příjdou mu všechny ty kapely stejný.
A hlavně by mě zajímala odpověď na moji první otázku…
OU751DER 88 14. prosinec 2014 o 13:44
Dangerous • 14.12.2014 o 8:59: A další srdceryvná od remixérů DM.
https://www.youtube.com/watch?v=8Xpma-Qj-Do
Ringo 89 14. prosinec 2014 o 16:07
OUTSIDER: ta první otázka je na mně nějaká složitá, zkus ji formulovat jednodušeji, moc nechápu, jak ji vlastně mysliš:-D
OU751DER 90 14. prosinec 2014 o 16:30
Napsal jsi: “Škála zvuků je opravdu luxusní, nicméně pro mně tomu chybí jedno, zakomponovat to do opravdové písně..., ...aby byl Recoil dokonalý, schází mu dobrý skladatel textů a schází mu jedinečný zpěvák.” Trochu jsem to prostřihl, ale obsah jsem snad nezměnil. No a toto Tvoje sdělení se dá pochopil tak, že jen písně jsou dokonalé a ostatní hudbě, která nemá písňovou formu něco chybí. A s tím nemohu souhlasit a myslím, že ani Ty jsi to tak nemyslel.
Ringo 91 14. prosinec 2014 o 17:14
OUTSIDER: rozhodně jsem to tak nemyslel, nemohl bych poslouchat pak Kraftwerk, Oldfielda, Nitzer Ebb nebo i NIN a pod. Já si fakt ten Recoil občas pouštím, když mám chuť si vychutnat tu čistou esenci těch zvuků, které jsou fakt dobré. ale když to konfrontuji se současnou tvorbou DM, tak DM u mně vždy zvítězí, na rozdíl od Wilderovců, kteří místo nových DM raději poslouchají Recoil a na DM jim pořád něco vadí. Nemyslel jsem to určitě tak, že když to není píseň s jasnou melodií a zpěvem kvalitních textů, že to není hudba. Já velmi rád poslouchám někdy jen zvuky. Pustím si instrumentálky Oldfielda nebo Jarreho a nechám se unášet jen zvuky beze zpěvu.
OU751DER 92 14. prosinec 2014 o 18:16
Ringo • 14.12.2014 o 17:14: Jasná páka. Myslím, že ale všichni Tebou jmenovaní umělci maj v zásobě několik velmi silných písní. Ještě drobnost k Recoil. 90.leta přinesla přehršel “tanečních” experimentů a já desku Unsound Methods řadím k tomu nejlepšímu v kategorii poslechové, přesto na hutných beatech postavené hudby. Té škatulce osobně říkám soundtrack k Akta X, kvůli atmosféře podivnosti atd. Patří sem desky Laibach - Kapital, Recoil - Unsound Methods, The Future Sound Of London - Dead Cities a třeba ještě Richard H Kirk (ex Cabaret Voltaire) – Virtual State. No a z těchto desek je ta od Recoil jasně nejpísničkovější...
Ringo 93 14. prosinec 2014 o 18:52
OUTSIDER: tak jasné, ony tam i nějaké písně jsou na to Recoilu, i když jde třeba o cover verze. Ty co sjem jmenoval pár písničkových věcí mají, Das Model, Telephone Call, Sex Object, Oldfield má spoustu písníček zpívaných přizvanými hosty, víceméně popových. Takže tu myšlenku výše, že Alanovi chbí 2/3 jsem myslel hlavně z toho hlediska, jak to chápe posluchač skupiny a posluchač experimentů. Kdo poslouchá DM a líbí se mu ty písničky, může mít se samostatným Wilderem problém, protože tam nenajde specifického vokálistu, který o něčem zpívá. Wilderovi jde hlavně o zvuky, které doplnil texty a hlas později. Mně osobně by spíše vyhovovalo, kdyby to pojal čistě instrumentlně a měl tam třeba jeden dva kousky zpívané Mc Carthym a na ty ostatní hlasy se vykašlal. Nepotřebuji do těch zvuků poslouchat blekotání nějakých slov. Každopádně nelze porovnávat DM a Reccoil a řešit, co je lepší, protože DM to vždycky budou stavět na melodii a textu, což je něco, co Wilder takřka vypouští. Neumím si představit, že by do těch zvuků, jak je sestavil na Recoil albech Dave zpíval nějaké písně poskládané Martinem. To by muselo projít širší produkcí a ty zvuky by se mohly použít tak na doladění atmosféry do melodií, které přinese Martin.
OU751DER 94 14. prosinec 2014 o 19:19
Ringo • 14.12.2014 o 18:52: Tak kdyby se mělo stát to co popisuješ na konci, bavili by jsme se asi o desce DM a ne Recoil. Každopádně síla písničky jde krásně poznat právě na cover verzích. Taková Enjoy the Silence je pecka ať ji hraje “kdokoliv”, ale mám doma tribute desku Dead Can Dance a na té se jasně ukázalo, že jejich tvorba je hlavně o atmosféře jakou dokážou vykouzlit jen asi oni sami. Ale zase někam odbočuju, původně jsem chtěl napsat, že za hodně zajímavou a neskutečně naléhavou píseň považuju Luscious Apparatus.
A ještě jedna odbočka, když tu dnes padlo jméno Goldfrapp. Já Alison Goldfrapp prvně slyšel jako vokalistku Orbital a k tomuhle skvostu dodali zpěv a text taky až jako “remix” na singl a myslím, že zbytečně...
Ringo 95 14. prosinec 2014 o 19:32
OUTSIDER: Dead Can Dance někdo zkoušel přezpívat jako tribute? to snad ani nejde. Myslím že to není o síle písně v jejich případě, jde o to, že tohle se musí umět. Oni jsou taky docela specifičtí, některé věci jsou prostě jako world music, kterou budou umět oni a třeba Turci na minaretech, ale takovou píseň Carnival is over, kdyby si vzal na starost kdokoliv hudebně zdatný, vždy to bude na totálku silná píseň.
OU751DER 96 14. prosinec 2014 o 20:52
Ringo • 14.12.2014 o 19:32: Vyšlo to 2004 pod názvem Lotus Eaters a jsou tam vesměs gothický a metalový kapely. Ale zuby si tam svým expresivním přednesem American Dreaming láme i Jarboe (ex-Swans). Taky existuje “industriální” tribute od na podobné excesy specializované firmy Cleopatra Records a tam Tebou zmiňovanou píseň protáhl starým továrním sklepem dánský bubák Leather Strip…
https://www.youtube.com/watch?v=GpjyTKQcwA4
Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.
Že by Goráče a Gahyho naštvala jistá aukce?